Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av ErikW »

rolf-arne skrev: 02 jun 2022, 13:16
ErikW skrev:Hei Rolf Arne
Glad for se du er her og glad for det gikk såpass bra med deg. Kjøre utstyret ditt reddet nok som du sier mye her. Skremmende at ikke flere har oppdaget dette. Beviset på at det hjelper er jo HER.

God bedring videre
For å presisere det litt det er faktisk du Erik som er grunnen til at jeg, begynte å kjøpe inn utvida sikkerhetsutstyr, og da er konklusjonen at DU er årsaken til at i dag har vandra en 12-15 meter egentlig uten smerter...

Æ våkna litt etter din litt bestemte kommentar !!!

Ellers er jeg klar over ramme problemer men overlater foreløpig det meste til Gjensidige.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Helt topp at du lyttet til meg. Selv snur jeg om jeg har glemt å ta den på meg.
En annen kjenning kjørte i hekken på en bil har i April mnd. Farten var ca 70 km/t og det smalt godt. Han hadde festet hjelmen litt slakt, så airbag vesten hans presset hjelmet godt oppover og Ambulanse peronellet sa rett ut at denne vesten reddet deg. De hadde ikke sett det så bra før.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ja så nå har det gått ei uke fra jeg havna med et smell i asfalten, etter en ustødig sving etter møte med grus.

Fra da til nå har det gått forunderlig godt, joda det har vært smertefullt, til dels jævlig.

Men nå trappe vi kraftig ned på smertestillende midler, og er smart over på tabelletter. Da skjer det underlige at gamle kjente smerter overtar bortsett fra når man skal opp og ned i seng.

Paradoksene står i kø, man har jo lurt på denne vesten er den så god som man har påstått. Joda jakken med airbag og ryggskinne, kraftig stoff fungerer godt...

Nå skulle jeg egentlig ikke så langt, så jeg kjørte i dongeribukse med innlegg og aramid-armering, buksa holdt godt.

Men ble litt opprevet, så noen få små skrubbsår på leggene var resultatet.

Normale kjørestøvler og borsett fra litt øm venstre ankel, ingen skader.

Neste paradoks er jo at man må innrømme at jeg har lurt på hvordan det føles å fly etter asfalten på MotoGP...

lurer ikke mer

, .en blir nok å krympe litt sammen i stedet.

Så er det tilfeldigheter, fra æ går i bakken å til nå har sola stått høyt på himmelen, og temperaturen har jevnt vært på 20 grader pluss. Det er det noen år siden sist det var ei slik mai uke...

Å æ har fått ei sykehusseng med fin kjølig temperatur... der mista jeg den sommeren.

Tar det igjen en annen plass på ainna tid...

Så er det optimisme fremover ...får se ka æ tenke om ei uke...no tenke æ en del på hva skal man erstatte RT'EN med...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Tore L »

Hei Rolf-Arne - veldig trist når en kommer ut for noe uhell, men veldig bra at du kom relativt bra ut av det.
DU er jo en svær kall på 2 meter og har noen plager pga av knær og hofter, og di beista av noen sykler du har er jo ingen lettvektere. RTèn veier rundt det min GT veier og Hondan + 50 kg oppå der igjen og ikke minst med ferie pakket sykkel, er det selv for meg en utfordring å håndtere når sykkelen står still og skal flyttes. Og jeg har ingen av de utfordringene du har pga kropp og helse.
Hva om neste sykkel blir litt mindre i vekt og kubikk, mye enklere og holde med på og fort nok går det for oss i vår alder. Skal du langt av gåre tar du jo med deg sprinteren og har Mc`en inni.
Jeg hadde tatt meg en tur til en Honda forhandler og sett - prøvd en 750 NCX gjerne en DCT og sett hvordan dette hadde fungert for deg.
Honda NT 1100 kunne sikkert også fungert - vekt 238
Honda NT 1100.jpg
Denne er en demo sykkel med 47 mil og selges av Honda Lillehammer.

Det å velge og finne sykkel er ikke helt enkelt, men jeg skal i vert fall ned i vekt på min neste sykkel.
Lykke til Rolf-Arne og håper du kommer deg på mc fort igjen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av supersic »

Tore L skrev: 02 jun 2022, 17:50 Hei Rolf-Arne - veldig trist når en kommer ut for noe uhell, men veldig bra at du kom relativt bra ut av det.
DU er jo en svær kall på 2 meter og har noen plager pga av knær og hofter, og di beista av noen sykler du har er jo ingen lettvektere. RTèn veier rundt det min GT veier og Hondan + 50 kg oppå der igjen og ikke minst med ferie pakket sykkel, er det selv for meg en utfordring å håndtere når sykkelen står still og skal flyttes. Og jeg har ingen av de utfordringene du har pga kropp og helse.
Hva om neste sykkel blir litt mindre i vekt og kubikk, mye enklere og holde med på og fort nok går det for oss i vår alder. Skal du langt av gåre tar du jo med deg sprinteren og har Mc`en inni.
Jeg hadde tatt meg en tur til en Honda forhandler og sett - prøvd en 750 NCX gjerne en DCT og sett hvordan dette hadde fungert for deg.
Honda NT 1100 kunne sikkert også fungert - vekt 238

Honda NT 1100.jpg

Denne er en demo sykkel med 47 mil og selges av Honda Lillehammer.

Det å velge og finne sykkel er ikke helt enkelt, men jeg skal i vert fall ned i vekt på min neste sykkel.
Lykke til Rolf-Arne og håper du kommer deg på mc fort igjen :)
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Bjerknez »

Så vidt jeg vet så sklei han vel på grusen? Han fikk heller ikke sykkelen over seg muligens? Da klarer jeg ikke å se hvorfor en lettere sykkel skulle forhindret samme ulykke. Heller motsatt kanskje, siden tyngre sykler ofte har bedre veigrep, mer tyngde mot bakken i moderate hastigheter?

Når sykkelen først er i fart så er ikke vekten noe problem.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Bjerknez »

Å gå fra en slik sykkel han har til en Honda NC750 klarer jeg ikke helt å se gleden av. Fornuftig kanskje, sett fra et økonomisk standpunkt, men ikke veldig spennende.

Dessuten så er vel rolf-arne en meget potent mekaniker så for han er det nok mest lønnsomt og eie den han har. Den har også krefter nok til at den er morsom. Vil jeg tro, ut fra specs. :)

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jajo82 »

Nå var det vel ikke det han skrev, var det vel? :[-X

Hva om neste sykkel blir litt mindre i vekt og kubikk, mye enklere og holde med på og fort nok går det for oss i vår alder

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 02 jun 2022, 21:46 Nå var det vel ikke det han skrev, var det vel? :[-X
Nei, det er korrekt.

Men han skrev at en lettere sykkel kanskje ville bidra til helsen. Jeg er usikker. Så sant man da ikke dytter sykkelen rundt over alt. På en tyngre sykkel har man som oftest bedre sittekomfort også, med bredere sal etc.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jajo82 »

Bredde på sal er vel ikke avgjørende. Nye tiger 1200 har smalere sal, men dertil bedre komfort

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 02 jun 2022, 21:51 Bredde på sal er vel ikke avgjørende. Nye tiger 1200 har smalere sal, men dertil bedre komfort
Ikke nødvendigvis. Hvordan man vurderer komfort er vel uansett en smakssak vil jeg tro. Uansett mener jeg at det blir i overkant kjipern og gå fra den sykkelen han har (hadde) til en sykkel ala Hknda NC750. Sikkert ingen dårlig sykkel isolert sett, i forhold til hva den koster etc, men jeg vil tro dette muligens er en nedtur for mange.

Men der kan vi jo selvsagt gjerne være uenige.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av utc »

supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av supersic »

utc skrev: 03 jun 2022, 11:13
supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.
Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av utc »

supersic skrev: 03 jun 2022, 12:06
utc skrev: 03 jun 2022, 11:13
supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.
Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?
Bare hyggelig :vs Det ble nevnt 1100 også, det var derfor jeg spurte. Men at 750 kan være litt slapper nå så sin sak vi skal jo ha i minnet at momentet ikke er all verdens. Og det er jo en del motorsyklister som faktisk nyter turen og omgivelsene, ikke bare farten. (jo fortere du kjører jo mindre får du med av omgivelsene.) Bare sånn til orientering.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av supersic »

utc skrev: 03 jun 2022, 18:26
supersic skrev: 03 jun 2022, 12:06
utc skrev: 03 jun 2022, 11:13
supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.
Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?
Bare hyggelig :vs Det ble nevnt 1100 også, det var derfor jeg spurte. Men at 750 kan være litt slapper nå så sin sak vi skal jo ha i minnet at momentet ikke er all verdens. Og det er jo en del motorsyklister som faktisk nyter turen og omgivelsene, ikke bare farten. (jo fortere du kjører jo mindre får du med av omgivelsene.) Bare sånn til orientering.
Fart eller ikke fart, jeg tenker dreiemoment er noe alle setter pris på, spesielt hvis man er av den rolige typen som er litt allergisk mot turtall (det inkluderer meg selv)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av supersic »

utc skrev: 03 jun 2022, 18:26
supersic skrev: 03 jun 2022, 12:06
utc skrev: 03 jun 2022, 11:13
supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.
Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?
Bare hyggelig :vs Det ble nevnt 1100 også, det var derfor jeg spurte. Men at 750 kan være litt slapper nå så sin sak vi skal jo ha i minnet at momentet ikke er all verdens. Og det er jo en del motorsyklister som faktisk nyter turen og omgivelsene, ikke bare farten. (jo fortere du kjører jo mindre får du med av omgivelsene.) Bare sånn til orientering.
Fart eller ikke fart, jeg tenker dreiemoment er noe alle setter pris på, spesielt hvis man er av den rolige typen som er litt allergisk mot turtall (det inkluderer meg selv)

Låst