UTC rullær & rullær

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

AJ skrev: 06 feb 2019, 21:57
Jeg var i din situasjon vinteren 2013 før Italiaturen vår sommeren samme år. Mye reising på kart... ;) .
De viktigste overnattingene i Mandello del Lario ble forhåndsbestilt, mens de andre ble tatt på sparket på turen nedover.
Jeg tenker at all overnatting blir tatt på sparket enten det er i telt eller på hotell eller noe i den duren
Å kjøre gjennom Tyskland ser jeg som helt uproblematisk. Enten freser man nedover på stradaen eller man tar det mer med ro på B-veiene og får med seg området som jeg har nevnt tidligere, Romantische Straße sør i Tyskland.
Jeg var på besøk hos en leverandør i Nordlingen og jeg husker at vi så dette skiltet "Romanticher Strasse" Syntes ikke gata så særlig romantisk ut men slo meg til ro at det var sikkert slik tyskerne ser på romantikk :lol Men nå vet jeg bedre. Jeg vet om en resturant i den byen som har vanvittig god mat. Den må frekventeres igjen og siden NH hotel Nordlingen har ry på seg for å være mc-vennlig så er det kanskje et sted å overnatte.
Men man sparer jo sykkelen en del ved å ta toget.
Tog er ikke tema, men forstår at noen lyster den slags :D

Artig med planlegging av utenlandsturer, helt klart.
Du har mye å glede deg til!
Jeg gleder meg allerede,
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

KawaKjetil skrev: 06 feb 2019, 22:05 Først, Gratulerer med lappen og sykkelBilde
Takk for det KawaKjetil, det er kanskje ikke så unikt det jeg har gjort men for meg så er det stort...det er gjerne sånn når drømmer går i oppfyllelse
Når det gjelder alpene så var jeg 5 uker bla der i sommer. Min regel er å ta dag for dag og kjøre etter finværet. Regner innimellom i Sør-Europa også.
Selvom ruta er planlagt så blir dagsetappene etter innfallsmetoden.
Ferge til Europa, ja Bilde Blir fort nok av transportmil.
Tenker at det kan være greit med en rolig start, takk for rådet :biker:
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

KawaKjetil skrev: 06 feb 2019, 22:05 Først, Gratulerer med lappen og sykkelBilde
Når det gjelder alpene så var jeg 5 uker bla der i sommer. Min regel er å ta dag for dag og kjøre etter finværet. Regner innimellom i Sør-Europa også.
Ferge til Europa, ja Bilde Blir fort nok av transportmil.
Takk for det KawaKjetil :twothumbs: Tidligere erfaring fra Nord-Italia er at det regner stort sett på natta/morran. Men det blir det været det blir så tar jeg det derfra. Blir Colorline til Hirtshals og så snylter jeg overnatting hos svigers i Danmark.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Så er'n endelig hjemme igjen. Et lite skår i gleden var at den ble henta på henger. Våte saltinfiserte veier tar skylden for det. Men gleden er stor, den har kommet på teppet sitt igjen.
IMG_3563.jpg
Litt små modifiseringer skulle til , luftinntaket fikk gitter. Men de måtte jeg lakkere om igjen siden jeg ikke var fornøyd med finishen. Nå er jeg det
Sånn så det ut før.....
IMG_3564.JPG
og sånn så det ut etterpå.....
IMG_3565.JPG
Dagen går vel med til å montere ekstralys, CanSmart og stekke kabler.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av FredrikE24 »

Rød R1200GS er bare vakkert! Skulle jeg hatt en R12GS, så hadde den helt klart vært rød!

Liker ettermarkedet for disse syklene, hiv gjerne inn noen bilder rundt montering av CANBus-modulen!

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

FredrikE24 skrev: 16 mar 2019, 12:07 Rød R1200GS er bare vakkert! Skulle jeg hatt en R12GS, så hadde den helt klart vært rød!

Liker ettermarkedet for disse syklene, hiv gjerne inn noen bilder rundt montering av CANBus-modulen!
Dette med GS og "korrekt" fargekombo er en greie for seg selv. Noen vil påstå at TB (triple black) er riktig, andre liker hvit best. Det som er litt morsomt er at når man søker hos 3.partsleverandører på utstyr til denne så er det alltid rød som dukker opp. Har ikke så stort forhold til farger på slikt så jeg synes den er helt grei.

Montering av lys gikk veldig greit. Superenkelt er det også. Gikk for seg omtrent som det her ( og ha i minne at undertegnede er totalt ubrukelig når det kommer til dette med strøm og koblinger uansett styrke). Koblet fra minuspolen på batteriet, koblet CanSmart til både elektronikk og batteriet. Monterte på lysene, koblet ledningene til lyktene permanent sånn just in case. koblet Mac'en til Cansmart og programmerte det jeg skulle. lekende lett så langt. Så kommer det til avdelingen for kabeltrekking fra a til å. Siden lyktene er ferdig terminerte så skulle det altså ta meg hele TO timer å få trukket kabelf@@n helt fram. Men jeg er noe av det staeste vår Herre, Allah, Budda, Jehova eller hvem det nå måtte være som har skapt meg. Egentlig hadde jeg satt av hele helgen til dette og måtte noe slukøret fortelle samboeren at jeg var ferdig. "Fint, da kan du pusse vinduene utvendig" repliserte hun og nå ble gode råd dyre. Ehhhh....jeg har ikke ryddet ennå.....så da blir det mørkt ute når jeg er ferdig og pusse vinduer på en søndag gjør man ikke her i huset. Er litt usikker på hvilken forklaring som er med plausibel....enten at slikt gjør man ikke i møblerte hjem, det kommer til å regne i morgen eller at jeg gidder ikke. Jeg tror det er den siste men bruker en av de to andre forklaringene som offisiell forklaring. Bildene viser litt av greiene jeg holdt på med i dag. Har ikke funnet ut hvordan jeg legger ut en video her så det får komme senere når (hvis) jeg finner ut av det.

Selve "hjernen" ligger under passasjersetet
IMG_3570.JPG
Det er imponerende hvor mye Denali har klart å stappe inn i den lille boksen. I motsatt ende er det en tilkobling for mikro-usb.
IMG_3571.JPG
Kabler legger pent på plass
IMG_3572.JPG
Hvorfor bildet har snudd seg aner jeg ikke oppfordrer til å vri på hodet.
IMG_3568.JPG
Store er de ikke med de gjør jobben jeg tiltenkte de; Å bli bedre sett.
IMG_3567.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Vi skriver 19.mars og sesongen er for eget vedkommende åpnet. Været tilsa at det var ingen grunn til å være på jobb lengre enn nødvendig så det ble tidlig avslutning i ettermiddag. Før jeg kunne kjøre måtte jeg også gjere isbryter siden garasjen ligger på nordsiden av huset og der skinner vårsolen lite. Fikk en fin tur langs game e6 ned til Son, videre til Moss, Elvestad, Såner og ut en liten runde på E6 sånn for å få tømt potta for rester av kull. Det var en fryd å kjøre sykkelen med ny demper og ikke minst et speedometer som virker.
Bilde
IMG_3577.jpg
IMG_3578.JPG
IMG_3595.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Det ble litt oppgraderinger på motorsykkelen. Vindskjermen ble både bredere og høyere. Den gamle var så ripete at det var vanskelig å se gjennom den. Sideveskene kom inn på tunet her også og gav meg en hyggelig kveld i garasjen.
IMG_3641.JPG
Pakker er alltid, uansett alder, spennende :lol
IMG_3638.jpg
De gamle varioveskene fant et nytt hjem og sykkelen ble veeeldig smal

Eksospotten skulle også av og for en fattig gangs skyld leste jeg bruksanvisningen :scratch
IMG_3642.JPG
Det geniale med dette systemet er at hele festeramma kan enkelt tas av om du ikke vil kjøre med den. Seks bajonettskruer så er den av. I motsetning til originalen så er denne vesentlig mer beskjeden i formen.
IMG_3644.JPG
Sort mot alu er kanskje ikke det lekreste men bryr jeg meg ??? :lol Fordelen er jo som sagt at den kan enkelt fjernes
IMG_3643.JPG
Der satt de.
IMG_3648.JPG
IMG_3649.JPG
IMG_3651.JPG
Vindskjermen, er fra Puig og gjør en fantastisk jobb. Den er litt bredere og litt høyere enn originalen som stod på.
IMG_3652.JPG
Når det kommer til finishen på kassene så er den helt vanvittig bra. Pene og tette sveiser.
IMG_3650.JPG
Jeg kikket på flere systemer; Give, Kappa, Bmw, Touratech men disse kom best ut. Det skiller ti tusen norske kroner mellom disse og BMW sine. Joa, jeg vet de ikke er symmetriske men det bryr jeg meg lite om. Knekken på originalen er jo ikke til noe. Innerveskene er jo ikke formsydd så du får ikke plass til noe der med mindre det ligger å slenger. Kjøpte disse hos Graarud i Sarpsborg og er meget fornøyd med servicen selv om leveringen tok to uker lengre tid enn stipulert. Det var transportøren og ikke Graarud sin feil. De har vært europa rundt. Hyggelig med litt trening for koffertene det :lol . Nå er det bare å vente på at toppboksen kommer også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Bjerknez »

Får jeg spørre hva de orginale koffertene til BMW koster? Siden du sier ti tusen rimeligere.... ?

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 05 apr 2019, 07:58 Får jeg spørre hva de orginale koffertene til BMW koster? Siden du sier ti tusen rimeligere.... ?
Originalkassene fra BMW, som forøvrig lages av Touratech, koster uprutet Kr. 25800,-. Etter lett pruting koster de 24500,-. SW Motek kostet inkl toppboksen totalt 15900,- og da har jeg også fått med innervesker til alle tre og lastenett i topplokkene. Det var ikke medberegnet i prisen fra BMW. Så totaldifferansen blir godt over 10.000,-
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Bjerknez »

25 laken for to sidekasser????
Å herre min skaper... :lol

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 05 apr 2019, 11:06 25 laken for to sidekasser????
Å herre min skaper... :lol
Tja...ikke helt to sidekasser. Tallene inneholder også en toppboks i aluminium.....men allikevel. Så noen spurte om GS-klanen på FB hadde meninger om en type eksosanlegg til GS. Normalt koster slikt ca ti laken. Husker ikke merket som ble nevnt men det kostet 20 laken......vel vel...hobby er dyrt.

Må si at kvaliteten på det SW Motek lager er særdeles høy. Prisene er lavere enn man skulle tro. :twothumbs:
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Lenge siden jeg har frekventert bloggen her men sesongen er igang og da blir det ikke tid til slikt. Har så langt i år logget 3500 km og følger at jeg blir....vel...tøffere er kanskje feil ord men jeg har iallfall blitt mer komfortabel på mc'n. Dette med svinger i hastighet kan jo som de fleste vet være en liten utfordring. Ser at hastigheten øker i de svingene jeg har kjørt tidligere. Ikke sånn å forstå at det er noe grisekjøring jeg driver med. Det overlater jeg til andre. Men en skal ikke ned i krypfart iallfall.

Investerte i en ny sal og det gjorde underverker. Originalsalen til BMW (gs) er ingen ting å slenge rævva i taket for. Tok også sjansen på å kjøpe en lavere sal siden jeg fra naturen sin side er utstyrt med for korte bein. Altså de beina er normale men GS er digre greier. Dro ut på en liten tur i dag og var kun av salen en gang. Ikke fordi jeg ville men fordi jeg måtte. Det er da man forbanner at man er utstyrt med en kopp fra Statoil. Hva ?? Heter det Circle K ? En sirkel og en K blir for oss som har et par vintre på nakken en kjapt tilbakeblikk til OK-stasjonene. Så nå kaller jeg det for OK. En flott tur fra heimen tilDrøbak, videre mot Nesodden, tilbake til Ski, Ytre Enebakk, Solbergfossen, Askim, og mange fler kilometer på noen fantastiske småveier mot heimen igjen. Dette gir enormt med glede. Så blir det spennende å se hva sesongen bringer av fler gleder og kilometer :thumleft
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

IMG_3809.JPG
Det skulle etterhvert vise seg at det nye setet var en fornuftig bruk av penger og ikke er det så gæærn't å se på heller. Sammenligne ? Tja, jeg ser ikke bort fra at originalplanken er like god som en kirkebenk fra 1800-tallet. Det betyr en lidelse å sitte på. Jeg er hverken høy eller tung så dette passet helt glimrende.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Siden jeg ikke er spesielt høy eller har veldig lange armer så hjalp dette voldsomt på totalopplevelsen av motorsykkelen.
IMG_3845.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Svar