GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Crinos »

At ikke slike devicer kommer med mini-jack fra leverandør er nesten tullete..
Hvem har vell ikke lyst til å bruke annet enn standard mic/speakers? :-)

Kanskje ikke så mange som ønsker å bytte mic, men ville tro at det er ganske så mange som ønsker å bytte høytalere.. Og gjerne ha muligheten til å bytte mellom hjelm innlegg og ørepropper med høytalerfunksjon.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Gikk til innkjøpt av den nye Scala Rider Q2 Pro. Endringer på denne som jeg så som greie å "få med seg" er: Stereolyd, Musikk via blåtann, lengre rekkevidde og rds-radio.
På min Schuberth Intercom som er laget av Scala Rider så er det slik rds-radio, men den er ikke noe særlig å skryte av...

Ellers så hummrer og ler jeg, makan til tekno-freak en deg skal en vel lete lenge etter.... :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av AJ »

Og jeg er såre fornøyd bare jeg får til blåtann-funksjonen mellom Scala Teamset og min gamle Nokia mob.tlf.
Ikke noe utsøkt lyd i hjelmen når noen ringer, men mulig å føre en normal samtale i normale hastigheter, men helst når jeg står parkert...

Så er jeg også en av de skikkelig gammeldagse som spiller musikk i heimen med kun to høyttalere :roll

Infinity høyttalerene låter fett som fy, da. Mye lyd for realtivt lite penger :knegg :bananas
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:
Så er jeg også en av de skikkelig gammeldagse som spiller musikk i heimen med kun to høyttalere :roll
Jeg har skikkelig surroundoppsett, men når jeg hører på musikk er det fra kun 2 høyttalere ja. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Dexter »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Gikk til innkjøpt av den nye Scala Rider Q2 Pro. Endringer på denne som jeg så som greie å "få med seg" er: Stereolyd, Musikk via blåtann, lengre rekkevidde og rds-radio.
På min Schuberth Intercom som er laget av Scala Rider så er det slik rds-radio, men den er ikke noe særlig å skryte av...

Ellers så hummrer og ler jeg, makan til tekno-freak en deg skal en vel lete lenge etter.... :knegg
Jeg har nettopp moddet min nye Q2 pro og loddet på in-ear plugs fra Sennheisen (eller ka d nu heite). Ikke gjort dette bare for å få god lyd, men for å kombinere lyd med demping av lyd... utskiftbar gummi med forskjellige isolerende egenskaper gjør at jeg kan kjøre med dette i ørene med eller uten lyd og slippe å tenke på ørepropper med eller uten filter osv. Skulle noen ringe eller jeg vil høre musikk eller radio er alt bare et par knappetrykk unna.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Globe »

Ble ingen stor suksess dette. Jeg var inno høreslslabben og de loddet de ledninger jeg hadde målt meg frem til. Fra miniJackpluggen var det felles jord samt Left (Gul kabel) og Right (Rød kabel). Dette ble så loddet, men Right-channel er nå med svak lyd og gir signal til begge sider. Skal ta meg en tur til dem og be dem om å åpne enheten og se hva de kan få til, ved å bruke litt mer tid på å måle og teste, før de lodder det sammen.

...så da blir det en ny tur til Stjørdal....NÅ!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Ble ingen stor suksess dette. Jeg var inno høreslslabben og de loddet de ledninger jeg hadde målt meg frem til. Fra miniJackpluggen var det felles jord samt Left (Gul kabel) og Right (Rød kabel). Dette ble så loddet, men Right-channel er nå med svak lyd og gir signal til begge sider. Skal ta meg en tur til dem og be dem om å åpne enheten og se hva de kan få til, ved å bruke litt mer tid på å måle og teste, før de lodder det sammen.

...så da blir det en ny tur til Stjørdal....NÅ!
Du får sende de hit da hvis det ikke skulle la seg fikse "dær oppe" :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av Globe »

Notert!! :-)

Har forøvrig sparket i min første bildør....nå nettopp. Sitter på Statoil Stjørdal og "chillern" litt. Rundkjøring, 2 felt, jeg skulle svinge av 3. utkjøring. En kar bestemte seg, midt i rundkjøringa å skifte til innerste fil for å ta en kjapp forbikjøring av campingbil som skulle ta av 2.utkjøring (Den samme som ham). Jeg var kommet opp på siden av hans bakdør da han brått svingte over, jeg gjorde en kjapp unnamanøver, la meg tett inntil innerkanten på rundkjøringa og slengte ut høyreføten rett i førerdøra hans. Han skvatt til og spratt tilbake på plass. Hans bilside og min høyreside var nesten i kontakt. Hadde jeg hatt sidevesker på hadde han rammet meg.

Jeg stoppet rett etter min avkjøring ut av rundkjøringa, etter et par minutter kom han også tilbake.

Han beklaget veldig, kona ville skrive skademelding, jeg hadde jo tross alt sparket i bila dems. Mannen og fører av bilen roa fruen sin litt ned og beklaget nok en gang. Han var selv mc-fører og forstod godt hvilken situasjon han hadde skapt.


Sitter her nå med Statoilkoppen, lett ettertenksom, dukker alltid opp tanker som: "enn om, hva hvis"

Ja, ja.....ikke noe som ikke en Kaffe og en Kent fikser dette :-)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Intruder »

Skjønner reaksjonen din,og godt de du "traff på " var omgjengelige og fornuftige så
saken endte godt... :thumleft
Slike overraskende hendelser er noe en merker godt på seg etterpå. :vs
Ha en ettertenksom og fortreffelig aften !
Snakket forøvrig med Gammelgutt lørdag,koselig !! :b_c:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Gizmodude »

Oi, ble vel litt puls da ja :oh

Bra det ikke ble en ulykke ut av det.
Og, btw .. Ugh!
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Godtvoksen

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Har forøvrig sparket i min første bildør....nå nettopp.
Vi får håpe det blir den siste...

hmmm..vet ikke om det er sjåførens uheldige kjøring eller fruens manglende forståelse som sjokkerer mest... :oh

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Har forøvrig sparket i min første bildør....nå nettopp.
Vi får håpe det blir den siste...

hmmm..vet ikke om det er sjåførens uheldige kjøring eller fruens manglende forståelse som sjokkerer mest... :oh

Ufint å skrable opp lakken da. Kunne han ikke heller lagt seg litt over til andre siden :-J

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

Jeg kan vel egentlig skjønne fruens reaksjon. Som passasjer oppfattet nok ikke hun annet enn at det smalt i sidedøra, og at jeg var den som var årsaken til smellen.

Men, som beskrevet, sjåføren oppklarte fort for passasjeren hva som hadde skjedd og da ble ikke skademelding noe tema. Jeg fikk heller ikke sett om det ble noe skade på bilen, det var ikke helt i min tankerekke akkurat da. :-k

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt Scala Rider Q2 Pro..modding!!

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Sitter her nå med Statoilkoppen, lett ettertenksom, dukker alltid opp tanker som: "enn om, hva hvis"

Ja, ja.....ikke noe som ikke en Kaffe og en Kent fikser dette :-)
Uffda! Detta hørtes ikke hyggelig ut. Bra det gikk som det gikk!
Husker Bimma opplevde noe lignende. Var ikke så heldig, hun... Lettere skader på både henne og Bimmer'n, siden begge kom i følbar nærkontakt med bilen...
Er vel et par å siden det skjedde, om jeg ikke husker feil.

Skumle greier.
Godt fyren skjønte hva han hadde "stelt i stand".
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: NÅ: Sparket i bildør!!!

Legg inn av Globe »

JA....det gikk bra...ble bare litt "Shook up".....etterpå ;e

Og, han var veldig ydmyk overfor det som hadde skjedd, og var raskt ute med å si at han selv kjørte MC, og forstod hva han hadde "stelt i stand" :thumleft

Bare glad jeg ikke hadde sidekofferter på, da er jeg nok redd han hadde presset meg uten at jeg hadde kunnet kontrollere sykkelen dit jeg så det nødvendig.

Svar