GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Globe »

He he he..kjempebra jhn. Så fort det annonseres nye kurs neste sesong, får vi se huke det av i kalenderen :thumleft

Vi har fablet litt om tur til Nordkapp neste år, men da i forbindelse med Norgestreffet. Det hadde jo vært GULL om alt dette kunne la seg kombinere på et eller annet vis ;e

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av SheDevil »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Er vel av den oppfatning at alder hverken hindrer nytteeffekten eller morofaktoren av en slik gjennomføring.

Jeg skulle ønske du hadde rett i det der, men vent til du selv er nærmere 60 enn 50 så kan det hende du endrer oppfatning. Ta deg en samtale med Jolly Jumper om det der. Tipper han kan fortelle/lære deg litt om aldersutvikling... ;e

Og jeg så bare to klasser der oppe: Roadracing og gateklassen. Det var/er jo ingen klasse for pensjonister.. :knegg
I NAF MC Trondheim har vi minst en pensjonist som synes det er moro med fart og spenning.
Han er av den oppfatning av at nytteeffekten eller morofaktoren ikke nødvendigvis er avhengig av alder og han hiver seg gjerne ivrig inne i partier der det er mye svinger. Han er veldig god til å kjøre mc.

Er sikker på at en egen klasse for pensjonister har hatt like stor spredning på fart som det var i gateklassen på ACR-banen denne helgen. Det var flere menn over femti som var som guttunger der oppe og jeg synes hvertfall det var moro å se. De boblet over av energi og var veldig glad for at de hadde blitt med på kurset. Nytte effelten og moro faktoren var så absolutt stor til dem. De skulle hvertfall bli med flere ganger slik at de kunne øve seg på svinger på en sikker plass i stedet for ute på viene.

Det finnes mange motorsyklister på norske veier som har passert femti. Tror ikke de har hatt vondt av et førerutviklingskurs heller. Det er utrolig lærerikt, uansett alder. Man kan ikke lære en gammel hund nye triks sies det, jeg er sikker på at pensjonister kan lære nye triks om pensjonisten har lyst.

Så dagens oppfordring går til alle som er en motorsyklist: Har man lyst og mulighet, prøv :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Globes Logg

Legg inn av Svein2 »

Det er helt normalt at guttunger over 50 bobler over av energi SheDevil,
men det er godt å legge seg på sofa`n etterpå. :knegg

Neida, den dagen vi slutter å utvikle oss og tror vi er utlærde, er vi klare for pennalet, uansett alder. :walk
...men en seniorklasse kunne vært interessant, og det tror jeg det blir ettervært som motorsyklister blir eldre. :mc1

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Globes Logg

Legg inn av Gizmodude »

Stjeler en plass i loggen til Globe og legger ut tre bilder med meg i farta :D

Bilde
Dette tror jeg er tatt ved "Nordpolen"
Bilde
Dette er ifra "Karusellen"
Bilde
Fra yttersiden av "Nordpolen" med omgivelsene og anlegget i bakgrunnen.
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg

Legg inn av Globe »

HÆRLIG Gizmodude...Flotte bilder!! :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Globes Logg

Legg inn av Gizmodude »

Noen smakebiter på bilder av SheDevil ...
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Gammelgutt

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Gammelgutt »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Er vel av den oppfatning at alder hverken hindrer nytteeffekten eller morofaktoren av en slik gjennomføring.

Jeg skulle ønske du hadde rett i det der, men vent til du selv er nærmere 60 enn 50 så kan det hende du endrer oppfatning. Ta deg en samtale med Jolly Jumper om det der. Tipper han kan fortelle/lære deg litt om aldersutvikling... ;e

Og jeg så bare to klasser der oppe: Roadracing og gateklassen. Det var/er jo ingen klasse for pensjonister.. :knegg
Snakk for deg selv unge mann, jeg ville ikke hatt noe i mot en helg på bane. :bananas

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Globes Logg

Legg inn av RuneMC »

Excellente bilder - bare det må jo være verdt turen :thumleft

Ser ut som en knall tur og opplevelse - får vel vurdere noe sånt etterhvert,
i mellomtiden tøyer jeg grensene forsiktig på vei med mine mer tilfeldige fotpinne-skrap
[album]2219[/album]
Tror jeg kanskje kunne tøyd det for langt på bane - ihvertfall i konkurranse :twisted -
...og da er det lett å glemme at det er ens egen MC man kjører i filler.... dyrt... veldig dyrt... :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Duville »

Gammelgutt skrev:
Godtvoksen skrev:
Globe skrev:Er vel av den oppfatning at alder hverken hindrer nytteeffekten eller morofaktoren av en slik gjennomføring.

Jeg skulle ønske du hadde rett i det der, men vent til du selv er nærmere 60 enn 50 så kan det hende du endrer oppfatning. Ta deg en samtale med Jolly Jumper om det der. Tipper han kan fortelle/lære deg litt om aldersutvikling... ;e

Og jeg så bare to klasser der oppe: Roadracing og gateklassen. Det var/er jo ingen klasse for pensjonister.. :knegg
Snakk for deg selv unge mann, jeg ville ikke hatt noe i mot en helg på bane. :bananas
Helg på bane måtte være toppen. Det ser i hvert fall moro ut og jeg regner med at det er sånn ca dobbelt så moro som det ser ut til +++. Kan vel si at hvis man lærer av sine feil under kontrollerte former og ikke lar skrekken ta overhånd så kommer det noe positivt ut av feilene man gjør.

Har ikke så mange kommentarer til vilje til å lære nytt når man passerer en viss alder, annet enn at man gjør i hvert fall de fleste beslutningene selv når man kommer i den alderen.....

Godtvoksen

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev: Snakk for deg selv unge mann, jeg ville ikke hatt noe i mot en helg på bane. :bananas

Aldri en regel uten unntak, og du Gammelgutt bekrefter regelen... :knegg

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av ArcticTiger »

Godtvoksen skrev:
Gammelgutt skrev: Snakk for deg selv unge mann, jeg ville ikke hatt noe i mot en helg på bane. :bananas

Aldri en regel uten unntak, og du Gammelgutt bekrefter regelen... :knegg
Høhø, jeg er ganske sikker på at Gammelgutt egetlig ikke er noe "unntak" fra den regelen, kanskje heller tvert i mot :-k
Hvor "gammal" du er, bestemmer du sjæl. Og vi som er godt voksne (jeg er dog bare 55) har lov til å bestemme slikt sjæl, og trenger ikke underkaste oss slike "regler" :thumleft

Og en tur på ACR med Gammel-Tigern hadde vært utolig tøøøft! Jeg har så innmari mye gummi igjen på sidene av Tourance-dekka som skulle vært slitt bort :knegg :knegg

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen

Legg inn av SheDevil »

ArcticTiger skrev:
Godtvoksen skrev:
Gammelgutt skrev: Snakk for deg selv unge mann, jeg ville ikke hatt noe i mot en helg på bane. :bananas

Aldri en regel uten unntak, og du Gammelgutt bekrefter regelen... :knegg
Høhø, jeg er ganske sikker på at Gammelgutt egetlig ikke er noe "unntak" fra den regelen, kanskje heller tvert i mot :-k
Hvor "gammal" du er, bestemmer du sjæl. Og vi som er godt voksne (jeg er dog bare 55) har lov til å bestemme slikt sjæl, og trenger ikke underkaste oss slike "regler" :thumleft

Og en tur på ACR med Gammel-Tigern hadde vært utolig tøøøft! Jeg har så innmari mye gummi igjen på sidene av Tourance-dekka som skulle vært slitt bort :knegg :knegg
Er sikker på at du har fått slitt bort gummi'n din om du vil ArticTiger, er rette plassen å få gjort det på ;-)
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Globes Logg

Legg inn av SheDevil »

Se der ja ;e

Her er det flere "unge" gutter som er lysten på en runde eller to ser jeg, var det jeg visste :knegg

Kjør på :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Globes Logg

Legg inn av Snikkeren »

Jeg bruker all gummien rett som det er, men jeg har noen fothvilere som er helt ubesudlete. ;e
Tror jeg må spare penger sånn at jeg fåt vært med neste år. Tror goodwill'en fra fruen er brukt opp for denne sesongen (sett bort ifra Prehøstturen, den har jeg allerede fått tillatelse til å være med på).
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Globes Logg

Legg inn av Intruder »

Jeg er også lysten på en runde eller to :redface og bruker all gummien rett som det er :notlistening :oh
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar