Ketil`s MC-logg - Hjem igjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 32680
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: I vinterhiet

Legg inn av AJ »

Enig.
Ser bra ut.
Sitter ovveraskende tett inntil sykkelen, ser det ut som.
Og det er akkurat dette med at ettermonterte stativ gjør sykkelen voldsomt bred over "hoftepartiet", som gjør meg skeptisk til slike systemer.
Men Bumot systemet på GS'en din ser altså skikkelig bra ut :prf .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: I vinterhiet

Legg inn av dypen »

Ja dette så veldig bra ut, tightere sammenlignet med min :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Re: I vinterhiet

Legg inn av Ketil »

Bredden på koffertene er 98 cm fra ytterkant til ytterkant, noen cm smalere enn bredden på styret. Utsparring for eksos og smal montering av stativ var avgjørende ved valg av system. Ellers er jeg som nevnt tidligere veldig fornøyd med kvaliteten på Bumot, toppkofferten fra BMW virker mye spinklere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 32680
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: I vinterhiet

Legg inn av AJ »

Ketil skrev: 11 des 2019, 22:14 Bredden på koffertene er 98 cm fra ytterkant til ytterkant,
To cm. bredere enn KTM'en med de originale "brødboksene"... ;) .
Men jeg antar Bumot sideveskene rommer mer. De originale firkantveskene til KTM, som jeg har, tar hhv. 42 og 31 liter...
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Re: I vinterhiet

Legg inn av Ketil »

AJ skrev:
Ketil skrev: 11 des 2019, 22:14 Bredden på koffertene er 98 cm fra ytterkant til ytterkant,
To cm. bredere enn KTM'en med de originale "brødboksene"... ;) .
Men jeg antar Bumot sideveskene rommer mer. De originale firkantveskene til KTM, som jeg har, tar hhv. 42 og 31 liter...
Mine er på 45 og 41 liter, nok bagasjeplass altså for meg som reiser alene


Sent from my iPhone using Tapatalk

ErikW
Innlegg: 225
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Min motorsykkel: BMW R1250GS, 40 Years Edition
Sted: Skien

Re: I vinterhiet

Legg inn av ErikW »

Herlig logg/blogg dette her som mange av de andre også
Lest endel av de og er imponert, men får ikke gjort noe hjemme jo 😂😂 og kona lurer på hva jeg surfer på hele tiden 🙈

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Re: I vinterhiet

Legg inn av Ketil »

ErikW skrev: 06 jan 2020, 16:18 Herlig logg/blogg dette her som mange av de andre også
Lest endel av de og er imponert, men får ikke gjort noe hjemme jo 😂😂 og kona lurer på hva jeg surfer på hele tiden 🙈
:thumleft

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Video fra Grossglockner

Legg inn av Ketil »

Har forsøkt meg med redigering av video på iPaden med bruk av appen Lumafusion. Dette var et rimelig enkelt og rett frem redigeringsprogram for mobile enheter. Kostet heller ikke mange kronene og tenkte det var greit å prøve det ut. Har her forsøkt å klippe sammen en film fra da jeg kjørte over Grossglockner i sommer. Har ikke lagt til noe musikkspor da jeg egentlig likte den beste med motorlyd og vindsus. Artig å prøve seg frem, men ser helt klart at dette kan bli en hobby som krever tid og mye pirk hvis resultatet skal bli bra.



Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
Sist redigert av Ketil den 20 jan 2020, 21:31, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1025
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Min motorsykkel: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Video fra Grossglockner

Legg inn av niko »

Ketil skrev: 20 jan 2020, 19:25 Har forsøkt meg med redigering av video på iPaden med bruk av appen Lumafusion. Dette var et rimelig enkelt og rett frem redigeringsprogram for mobile enheter. Kostet heller ikke mange kronene og tenkte det var greit å prøve det ut. Har her forsøkt å klippe sammen en film fra da jeg kjørte over Grossglockner i sommer. Har ikke lagt til noe musikkspor da jeg egentlig likte den beste med motorlyd og vindsus. Artig å prøve seg frem, men ser helt klart at dette kan bli en hobby som krever tid og mye pirk hvis resultatet skal bli bra.

[youtube]https://youtu.be/9hoPwEwaLOo/youtube]

Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
Funker helt utmerket, og herlig med motorlyd og vindsus :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 32680
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Video fra Grossglockner

Legg inn av AJ »

Ketil skrev: 20 jan 2020, 19:25
[youtube]https://youtu.be/9hoPwEwaLOo/youtube]

Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
Det går helt fint å bare legge inn YTlinken. Ved å klikke på denne dukker videoen opp i eget skjermvindu.

Men om man vil at videoen skal vises i innlegget må avslutningstag'en være korrekt.
I dette tilfellet manglet det en [ klamme foran /youtube... ;)
Med denne på plass blir det seende slik ut:

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Re: Video fra Grossglockner

Legg inn av Ketil »

Hei!
Har forsøkt å redigere innlegget mitt nå med å sette inn klammen, men får ikke videoen direkte inn i innlegget :-k


Men om man vil at videoen skal vises i innlegget må avslutningstag'en være korrekt.
I dette tilfellet manglet det en [ klamme foran /youtube... ;)
Med denne på plass blir det seende slik ut:


[/quote]

torarild
Innlegg: 1
Registrert: 09 feb 2020, 22:55
Min motorsykkel: Din MC her Harley Davidson Ultra Glide

Re: Video fra Grossglockner

Legg inn av torarild »

Hei
Meget interessant lesing. Gode beskrivelser og fine bilder. Du er flink til å formidle turene dine. Vi skal kjøre samme ruta fra Kirkenes til St.Petersburg til sommeren. Jeg lurer på om dere fant alle hotellovernattinger på turen på hotel.com? Må man ha med casch? Og hvordan er det med kontantuttak?

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Mer beskyttelse og komfort

Legg inn av Ketil »

Har investert i litt beskyttelse og forhåpentligvis litt mer komfort. GSA`n er jo utstyrt med gode bøyler som beskytter, men toppene på sylinderne er likevel utsatt mot stein som kommer mellom bøylene ved eventuell velt. Etter litt søk på nett falt valget på engelske MachineArt X-heads, de er av plast med gummi på innsiden som vil absorbere mye av støyten, og de har et design som passer fint inn og ser originalt BMW ut. Dette er diskret beskyttelse og kanskje litt overkill, men jeg har ambisjoner om å utforske sykkelens potensial på grus og da er det greit å være rustet. Neste blir en bedre plate under motoren og mer solid håndtaksvern.

Det ble også montert styrehevere fra Wunderlich som hever og flytter styret bak med 40 mm, håper det vil bli mer komfort ved vanlig kjøring og litt bedre ved stående kjøring. Det er nok ikke snakk om revolusjonerende endringer, men etter en testtur kjentes det i alle fall ikke feil ut.

Bilde

Montert
Bilde

Med bøyle på
Bilde

Styrehevere
Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 486
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Min motorsykkel: BMW1250GSA 2019, Kawazaki Gpz 1100 1983
Sted: Pasvik

Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes

Legg inn av Ketil »

Har i dag hatt en fin tur langs Varangerfjorden til fiskeværet Bugøynes. Ikke noe mai du skjønne milde akkurat, kun fire grader, men med ull innerst og en god Rukkadress så gikk det helt fint. Herlig å komme seg ut på tur igjen.

https://i.postimg.cc/sDWRnBV1/D8-B394-D ... FF86-A.jpg

Bugøynes er et fiskevær som ble befolket av finske innvandrere på 1800-tallet. I dag er fortsatt finsk et levende språk i bygda, som også blir kalt for «lille Finland». Dette er også en av de ytters få plassene i Finnmark som ikke ble brent ned av tyskerne under krigen. Tyskerne hadde artilleristillinger på øya utenfor det da veiløse fiskeværet og da de måtte trekke seg tilbake høsten 1944, inngikk den tyske komandanten en avtale med fiskerne i bygda om at hvis de fraktet soldatene bort med båtene sine, så skulle de ikke brenne husene. Bugøynes har derfor en unik førkrigsbebyggelse og absolutt verdt et besøk, kun en avstikker på 20 km fra E6.

[url=https://postimg.cc/GHbNtmT1][img]https://i.postimg.cc/sDWRnBV1/D8-B394-D ... FF86-A.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.cc/CnsQ7Wtt][img]https://i.postimg.cc/qqPHJrGk/CF747-D6- ... 51-C41.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.cc/mP56m3Xb][img]https://i.postimg.cc/XvjS7Q9y/6-C8-C4-E ... 363-C4.jpg[/img][/url]

Veien langs Varangerfjorden ut til Bugøynes byr også på mange perler.

[url=https://postimg.cc/PpGVjXn9][img]https://i.postimg.cc/ydxM0xQ1/FB24-DBAC ... 3-CC16.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.cc/7GgsPFx6][img]https://i.postimg.cc/1tdLBS2p/9-CE3-BA5 ... 50-E81.jpg[/img][/url]
Sist redigert av Ketil den 11 mai 2020, 11:40, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 594
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Min motorsykkel: Ducati Multistrada 1200S 2016

Re: Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes

Legg inn av pekle »

Sykkelen var nydelig fargematchet til landskap og vegetasjon :)

Så var det å få planlagt den avstikkeren fra indre Viken til Varanger da... allerede 23 år siden forrige Finnmarksbesøk, så kanskje på tide igjen.

Angående styreheverne - for stående kjøring er de vel ikke noen umiddelbar fordel med å få dem lenger bak, da det blir mindre vekt på framhjulet?

Svar