Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Ronning »

Så ut som stemninga på bildene gikk kraftig opp etter Nordkapp 😁 Fikk lyst på tur selv når jeg ser teltet og de fine veiene der.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av rolf-arne »

Ketil skrev: 02 jun 2021, 11:36 Men for en vind dere hadde i går, det var så vidt jeg ikke blåste over ende når jeg kjørte ned fra platået. Kunne godt gjort som du foreslå i forhold til rutevalg, men fristet ikke å starte turen med maraton langs E6Bilde

Du kjenner vel igjen teltplassen min?

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vinden er helt vanlig - det andre kaller "solgangssbris" er for oss omskrevet til "solgangskuling" :lol , men ser jo at du fant litt le for det verste.
Ser at turen blir bedre værmessig og da stiger vel også humøret. Og gir et godt grunnlag for å kunne nyte sol opp og nedganger. :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av rolf-arne »

Ketil skrev: 02 jun 2021, 11:50 Den berykta Skarvbergtunnellen - ny tunnell om 1 år. Flott bilde

På tur inn Porsangerfjorden
Bilde
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Domino »

Da har du jo faktisk kjørt forbi stuedøra mi, mellom Lyngenferga og Ullsfjordferga!

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Ketil »

Domino skrev:Da har du jo faktisk kjørt forbi stuedøra mi, mellom Lyngenferga og Ullsfjordferga!
Sånn er det å bo mellom to ferjer, da haster folk forbiBilde Du bor jo på et av de vakreste steder i Norge, så jeg bør nok ta en lengre stopp en gangBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Ketil »

Da har jeg kommet forbi Sandnessjøen og skal nå ta ferja fra Tjøtta til Forvik på FV17. Godværet holder seg og det er bare en fornøyelse å kjøre, lite trafikk og god plass på ferjene. Regner med å passere Trøndelag i dag.

Ramberg i Lofoten

Bilde

Reine Lofoten
Bilde

Svartisen
Bilde

Helgelandsbrua ved Sandnessjøen
Bilde

Camp ute på Tjøtta
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leoparden
Innlegg: 47
Registrert: 21 jul 2020, 00:11
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT Pro (21)

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Leoparden »

Flotte bilder! Takk for at du deler.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av rolf-arne »

Ketil skrev: 04 jun 2021, 09:28
Flotte bilder og god driv sørover , håpe finværet holder seg
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av kjellv »

Det ligger an til god timing Ketil Ta passerer du nok sandkassa mi i morgen vil jeg tro?

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Ketil »

kjellv skrev:Det ligger an til god timing Ketil Bilde Ta passerer du nok sandkassa mi i morgen vil jeg tro?

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Skal overnatte i Bæverfjord, ikke så langt fra Halsa i natt. Blir å starte litt ut på dagen i morgen. Kan sende deg en pm når jeg nærmer meg Molde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av kjellv »

Ketil skrev:
kjellv skrev:Det ligger an til god timing Ketil Bilde Ta passerer du nok sandkassa mi i morgen vil jeg tro?

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Skal overnatte i Bæverfjord, ikke så langt fra Halsa i natt. Blir å starte litt ut på dagen i morgen. Kan sende deg en pm når jeg nærmer meg Molde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja da er du ikke langt unna. Jeg kunne godt tenke meg å møte deg på Krifast eller Kristiansund og kjøre sammen med deg over Averøy, Atlanterhavsveien og til Molde om det passer slik.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av Ketil »

Da er jeg på Vestlandet og har lagt meg til for natten med kongelig utsikt over Sognefjorden, like utenfor Balestrand. Ikke enkelt å finne teltplass langs hovedveiene her, mye «no camping» å se. Men tok inn på en skogsbilvei og etter mye sikksakk oppover dalsiden fant jeg en helt utmerket teltplass.

Bilde

Etter siste oppdatering fra Tjøtta, har jeg kjørt resten av Kystriksveien ned til Namsos og fortsatte over Fosen hvor Trondheimsfjorden ble krysset ved Rørvik-Flakk. Kystriksveien er en opplevelse og landskapet i Trøndelag ble til sammenligning litt tamt. Da jeg kom inn i Møre tok topografien seg opp og jeg fikk ny dose med fjell og fjorder. Høydepunktet i går ble kjøreturen langs Atlanterhavsveien med Kjellv som guide. Ingen må takke nei hvis de får tilbud om en slik tur, tusen takk Kjell VidarBilde

Kjell Vidar med sin nye Super Tenere
Bilde

Fra Molde gikk turen med ferja over til Vestnes, hvor jeg kjørte innom Ålesund og tok en runde mellom Jugendhusene. Fin by. Endte til slutt opp i Ulsteinvik hvor regnværet lokket meg inn på Airbnb appen og en fin sokkelleilighet ble husvær for natten.

Ålesund
Bilde

Dagen mål var Stadtlandet og Vestkapp. Det ble tur dit, og jeg skjønte fort at jeg hadde valgt feil dag, hele platået lå inn i tåkeheimen. Opp måtte jeg likevel og trøsten ble vaffel med is i restauranten på toppen.

Bilde

Var også nedom Hodnevika, her var det mange surfere.
Bilde

Fra Stadlandet gikk turen innom Førde, hvor det ble bunkring av mat og en pizza. I kveld valgte jeg å kjøre over Gaularfjellet på FV 13 og ned til Balestrand. Dette er en av de nasjonale turistveier og en perle av en mc-vei etter min oppfatning. Utrolig artig å kjøre over der og et helt fantastisk landskap.

Mange fine svinger her

Bilde

GSA’n måtte ut å posere på utsiktspunktet
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur sørover

Legg inn av rolf-arne »

Ketil skrev: 07 jun 2021, 00:13 Dagen mål var Stadtlandet og Vestkapp. Det ble tur dit, og jeg skjønte fort at jeg hadde valgt feil dag, hele platået lå inn i tåkeheimen. Opp måtte jeg likevel og trøsten ble vaffel med is i restauranten på toppen.
I kveld valgte jeg å kjøre over Gaularfjellet på FV 13 og ned til Balestrand. Dette er en av de nasjonale turistveier og en perle av en mc-vei etter min oppfatning. Utrolig artig å kjøre over der og et helt fantastisk landskap.

Mange fine svinger her

Bilde
Siden du var uheldig med dagen så legg jeg ved noen bilder fra august i fjor , ellers står Gaularfjellet på min plan for i år- vær dokker sikker.
2020 Vestkapp (13) – Kopi.JPG
2020 Vestkappa.JPG
Bildet er fra Honningsvåg ved Vestkapp.

Fortsatt god tur
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - På tur nordover igjen

Legg inn av Ketil »

Ankom Lindesnes fyr i går kveld etter en flott kjøredag gjennom Rogaland på Riksvei 44. Har startet hjemturen og har en kort stopp på Lillehammer før turen går opp til Trondheim, via Atnadalen. Får legge inn mer utfyllende turreferat senere. Legger ved et bildebevis til så lengeBilde
Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - På tur nordover igjen

Legg inn av kjellv »

Ketil skrev: 09 jun 2021, 19:19 Ankom Lindesnes fyr i går kveld etter en flott kjøredag gjennom Rogaland på Riksvei 44. Har startet hjemturen og har en kort stopp på Lillehammer før turen går opp til Trondheim, via Atnadalen. Får legge inn mer utfyllende turreferat senere. Legger ved et bildebevis til så lengeBilde

Bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sykkelen har tydeligvis fått en vask siden Atlanterhavsveien :thumleft
Du holder gjennomsnittlig ganske bra dagsetapper, og har vært utrolig heldig med været så langt. Det ser dessverre noe mer uryddig ut værmessig på tur hjemover igjen. Ikke har du mulighet til å kjøre lengre øst gjennom Sverige og Finnland heller siden du da må forlenge ferien med karantene straks du kommer inn i Norge igjen.
Men en flott reise har du hatt, og det har vært innmari kjekt å følge deg både her og på facebook. På toppen av det hele fikk jeg anledning til å hilse på deg og kjøre sammen med deg noen få mil.

Svar