BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 10:53
Bilde
:thumleft :thumleft

Er ikke noe å lure på!!

Relaxed kjøring , men fraspark så det holder om man vil.. og tøffere enn det meste å se på!
"Do the right thing"

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Den kan jeg godt skjønne at tiltaler deg i cruiser-segmentet :D Skulle likt å høre lyden, mistenker at den er ganske grom :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Stian87 »

Enig med deg Bjerknez, Indian Scout ser knallfin ut. Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?

Hvorfor vil du ikke ha HD?

Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Vil tro den er ganske forskjellig fra s1000r mtp kjøreegenskaper. Det er ikke lett å finne en sykkel som kan alt like godt fordi de ulike "segmentene" krever spesielle egenskaper som ikke alltid går så godt sammen. Blir litt som med bil, vanskelig å finne en 7-seter som samtidig skal være en 2-seters cabriolet sportsbil :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 02 okt 2017, 14:20 Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?

Hvorfor vil du ikke ha HD?

Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
Denne kan jo ikke sammenlignes med S1000R overhodet. Her snakker vi fullstendig endring av kjørestil. Men i følge noen Youtube videoer så skal den klare bra med nedlegg før den skraper nedi.

Hvis jeg evt. bestemmer meg for en slik sykkel så kan jeg ikke forvente meg en S1000R i egenskaper. Ikke engang i nærheten. Men det jeg kan forvente meg (muligens) er litt mer "stil" og en mer laydback kjørestil. Altså en perfekt tursykkel som både ser bra ut og som er tilsynelatende god å kjøre.

En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )

En HD vil jeg ikke ha fordi de er overpriset samt at jeg ikke vil kjøpe meg inn i dette miljøet. Jeg vil ha noe som er litt mer unikt.

Men som nevnt... dette er bare antakelser så langt. Kan godt være jeg beholder Bimmern i noen år til. Må se først om kjørelysten kommer tilbake igjen :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 12:22
FredrikE24 skrev: 02 okt 2017, 10:56 Hvorfor velge ytterpunkter når man kan velge noe potetaktig midt i mellom?
Fordi jeg synes det er mer sjarm å kjøre en cruiser enn en "potetaktig" sykkel midt i mellom. Cruiser er liksom en egen stil og dessuten så ser (vertfall i mine øyne) Indian Scout meget bra ut. Jeg har ikke bestemt meg ennå og det kan godt hende jeg beholder S1000R'en en stund til, men jeg føler nok den blir litt overkill i forhold til kjøringen jeg kommer til å foreta meg fra nå av.

Jeg ser at kjørelengden pr. år er synkende. Føler jeg er litt halveis ferdig med kneskrap i sving på fellesturer. Det er noe med cruiser som tilltaler meg. Jeg føler jeg er mer "på tur".

Men mye kan skje innen den tid. Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at det ikke blir traktor. Da legger jeg heller MC livet på hylla :knegg
Helt enig :thumleft -mange nok som kjører rundt på poteter ;)

Kjør på -knalltøff :D

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58
En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )
Jeg trekker nå bare lett på skuldrene og ikke rent lite på smilbåndet hver gang du poengterer at du ikke på noe vis havner bak holkene på en traktor :knegg .
Det tror jeg også andre traktorkjørere gjør også, være seg GS/GSA-folket og de som sitter høyreist og avslappet på sine Super Ténéré, Tiger Explorer, Multistrada, Stelvio, Caponord, Crosstourer, V-Strom, Versys, Varadero og ikke minst alle de med sine østerrikske Adventure sykler der ute :P .

Uansett, lykke til med vurderingene, avveiningene og til slutt valget av ny sykkel. Når den tid kommer :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Kan godt være jeg havner bak holkene på en traktor, men at jeg kommer til å eie en noen gamg tviler jeg på :)

Hvis det er noe trøst AJ så har du vertfall den tøffeste av dem :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Jeg har aldri hørt om traktorer på 230 kg med 160 hk. Hvis det finnes må den være uhyre sprek, den vil jeg gjerne teste.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 02 okt 2017, 16:38 Jeg har aldri hørt om traktorer på 230 kg med 160 hk. Hvis det finnes må den være uhyre sprek, den vil jeg gjerne teste.
Ikke 230, men 252. S og R modellene veier noe mindre enn min, som har fått betegnelsen T. Men... alle har 160 HK, ja.
Forskjellen på 22 kg. utgjør neppe noen merkbar forskjell...
Så... joda! Du bør nok teste KTM SuperAdventure, ja ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

AJ skrev: 02 okt 2017, 16:54
BC45 skrev: 02 okt 2017, 16:38 Jeg har aldri hørt om traktorer på 230 kg med 160 hk. Hvis det finnes må den være uhyre sprek, den vil jeg gjerne teste.
Ikke 230, men 252. S og R modellene veier noe mindre enn min, som har fått betegnelsen T. Men... alle har 160 HK, ja.
Forskjellen på 22 kg. utgjør neppe noen merkbar forskjell...
Så... joda! Du bør nok teste KTM SuperAdventure, ja ;) .
Må prøve å få til det en gang :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av simpson »

AJ skrev: 02 okt 2017, 16:05
Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58
En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )
Jeg trekker nå bare lett på skuldrene og ikke rent lite på smilbåndet hver gang du poengterer at du ikke på noe vis havner bak holkene på en traktor :knegg .
Det tror jeg også andre traktorkjørere gjør også, være seg GS/GSA-folket og de som sitter høyreist og avslappet på sine Super Ténéré, Tiger Explorer, Multistrada, Stelvio, Caponord, Crosstourer, V-Strom, Versys, Varadero og ikke minst alle de med sine østerrikske Adventure sykler der ute :P .

Uansett, lykke til med vurderingene, avveiningene og til slutt valget av ny sykkel. Når den tid kommer :thumleft .
Når det gjelder fornuft, er nok ADV overlegen.
Som du sier, du sitter perfekt, kan laste masse bagasje, kan kjøre på grusveier i over 100 kmt hvis du vil det, kan kjøre så støtter og fothvilere gnistrer i svinga på asfalt, kan brukes til korte turer, tur i butikken og putte handleposene i toppboksen, ha med mer 1 skift og tannbørste på langturer, slipper å tanke hver 12-15 mil, som jeg måtte med Ducatien, tonnevis med gadget....
Men motorsykkel handler ikke alltid om fornuft.
Cruiser er absolutt ikke noe som frister for min del, samme med Bagger.
Men plaget av andres kommentarer blir jeg aldri uansett om det gjelder segment eller merke. Det er jo mitt valg av sykkel, så hva andre mener om det bryr meg fint lite.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Det er ihvertfall mulig å komme seg frem med RS også når man har dårlig tid. Denne er nok kun for de spesielt interesserte :prf

https://www.youtube.com/watch?v=dkg8YCqyAIs

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av FredrikE24 »

Bra trøkk i den boxeren :) Noe litt annet enn den litt trøttere «oil-head» versjonen.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58
Stian87 skrev: 02 okt 2017, 14:20 Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?

Hvorfor vil du ikke ha HD?

Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
Denne kan jo ikke sammenlignes med S1000R overhodet. Her snakker vi fullstendig endring av kjørestil. Men i følge noen Youtube videoer så skal den klare bra med nedlegg før den skraper nedi.

Hvis jeg evt. bestemmer meg for en slik sykkel så kan jeg ikke forvente meg en S1000R i egenskaper. Ikke engang i nærheten. Men det jeg kan forvente meg (muligens) er litt mer "stil" og en mer laydback kjørestil. Altså en perfekt tursykkel som både ser bra ut og som er tilsynelatende god å kjøre.

En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )

En HD vil jeg ikke ha fordi de er overpriset samt at jeg ikke vil kjøpe meg inn i dette miljøet. Jeg vil ha noe som er litt mer unikt.

Men som nevnt... dette er bare antakelser så langt. Kan godt være jeg beholder Bimmern i noen år til. Må se først om kjørelysten kommer tilbake igjen :)
Skjønner at det ikke er samme kjøre egenskaper, men de kan vel sammenliknes? Det jeg egentlig lurer på er hvor dårlig er kjøreegenskapene i forhold til S1000R :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar