BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 21 sep 2017, 23:07
tenker da spesielt på demperne. Jeg har heller aldri blitt helt fortrolig med fargene
Ja, som jeg har nevnt utallige ganger tidligere... demperne på den sykkelen (noe som vertfall var tillfelle på den gamle mt09) er ikke mye og hoppe i taket for. Fargene er vel også litt "fjortis" spør du meg.

Blir spennende å se hva du velger :)

Kaaaanskje kan du kjøpe min til neste år.... :roll
Kanskje det Bjerknez :) Hvis det blir s1000r så tror jeg kanskje det blir svart, men rød og svart er ikke utelukket det heller. Vet du forresten når den kom med sving-abs?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av kjellv »

BC45 skrev: 21 sep 2017, 22:47
biker7 skrev: 21 sep 2017, 22:34 Bytte ut MT09,n alt etter bare en sessong altså..? Hvorfor, om jeg kan spørre? :-k :)
Ikke fornøyd eller andre grunner ? :roll
Jeg er for det meste fornøyd med mt-09, spesielt motoren er utrolig bra. Til banekjøring er det ting som jeg kunne forbedret, tenker da spesielt på demperne. Jeg har heller aldri blitt helt fortrolig med fargene, noe som forsåvidt kan gjøres noe med.
Hvis jeg skal skifte dempere foran og bak, pluss omlakkere til de fargene jeg ønsker, så vil det koste ca. 30 000 kr. Sykkelen har allerede ekstrautstyr for 20 000 kr, så da vil totalen nærme seg 200 000 kr. Da får jeg garantert Norges dyreste mt-09 og jeg vil antakelig tape fryktelig mye penger den dagen jeg skal selge. Jeg liker sykkelen veldig godt, så jeg har gått mange runder med meg selv om hva jeg skal gjøre, før jeg nå endelig har bestemt meg for å bytte den i en dyrere sykkel.
Du trenger ikke tenke på omlakkering hvis du skal selge. Denne fargekomboen er veldig spesiell, der er det enten liker eller liker ikke. Men den har mange tilhengere og fargen selger bra både på MT-07, MT-09 og MT-10. Til og med MT-125 har en variant av denne, men uten gule felger. Der er det felgtape i gult, men har den grå tanken. Det er ingen tvil om at den skiller seg ut, og mange ønsker nettopp det.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

kjellv skrev: 21 sep 2017, 23:52 Du trenger ikke tenke på omlakkering hvis du skal selge. Denne fargekomboen er veldig spesiell, der er det enten liker eller liker ikke. Men den har mange tilhengere og fargen selger bra både på MT-07, MT-09 og MT-10. Til og med MT-125 har en variant av denne, men uten gule felger. Der er det felgtape i gult, men har den grå tanken. Det er ingen tvil om at den skiller seg ut, og mange ønsker nettopp det.
Jeg er enig med deg, jeg tror ikke det nødvendig å omlakkere før salg. Det jeg mente var at hvis jeg skulle beholde sykkelen, så måtte jeg omlakkere for min egen del.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22914
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 21 sep 2017, 23:10
Bjerknez skrev: 21 sep 2017, 23:07
tenker da spesielt på demperne. Jeg har heller aldri blitt helt fortrolig med fargene
Ja, som jeg har nevnt utallige ganger tidligere... demperne på den sykkelen (noe som vertfall var tillfelle på den gamle mt09) er ikke mye og hoppe i taket for. Fargene er vel også litt "fjortis" spør du meg.

Blir spennende å se hva du velger :)

Kaaaanskje kan du kjøpe min til neste år.... :roll
Kanskje det Bjerknez :) Hvis det blir s1000r så tror jeg kanskje det blir svart, men rød og svart er ikke utelukket det heller. Vet du forresten når den kom med sving-abs?
Den helt sorte (som min gamle) fåes ikke i 2017 modellen. Du har den jeg har som er sort og rød, så har du den hvite, samt at du har en som har en mørk gråblå farge.

Litt usikker på det med sving ABS, men tror dette kom på 2017 modellen (den jeg har). Men er ikke helt sikker.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22914
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 21 sep 2017, 23:58
kjellv skrev: 21 sep 2017, 23:52 Du trenger ikke tenke på omlakkering hvis du skal selge. Denne fargekomboen er veldig spesiell, der er det enten liker eller liker ikke. Men den har mange tilhengere og fargen selger bra både på MT-07, MT-09 og MT-10. Til og med MT-125 har en variant av denne, men uten gule felger. Der er det felgtape i gult, men har den grå tanken. Det er ingen tvil om at den skiller seg ut, og mange ønsker nettopp det.
Jeg er enig med deg, jeg tror ikke det nødvendig å omlakkere før salg. Det jeg mente var at hvis jeg skulle beholde sykkelen, så måtte jeg omlakkere for min egen del.
Som kjellv sier så tror jeg nok ikke du skal lakkere den før salg. Dette er nok tydeligvis en farge som enten blir elsket eller hatet. Jeg er nok den som hater den. Fargene isolert sett hadde sikkert passet mange steder, men ikke samlet på en motorsykkel. kommunegrått og neongult er rett og slett svært lite flatterende, for å si det pent. men det er nå meg :-# :x

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

Har vært litt rundt å kikket og funnet en outsider som kanskje kan være et alternativ- BMW s1000xr. Jeg leter etter en sykkel som egner seg både til banekjøring (på mitt nybegynnernivå) og til vanlig småturer, men en som også egner seg til lengre turer hadde ikke vært å forrakte det heller.
I følge tester er s1000xr ganske sportslig, selv om den er høyreist og ser litt ut som en adventurebike. Den har samme motor som s1000r med 165 hk, dempere som justeres automatisk, quickshifter +++
Noen som har noen erfaring med denne? Er det bare tullball å ta denne med seg på bane?
s1000xr.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 23 sep 2017, 19:40 Noen som har noen erfaring med denne? Er det bare tullball å ta denne med seg på bane?

Bilde
Neppe no' tullball å ta denne ut på bane.
Heftige saker og en kjørestilling som gir god oversikt og kontroll - ikke minst på bane :crazy: .

Dette er faktisk en BMW jeg selv også kunne tenke meg å vurdere.
Dog er det synd at den har et maskineri med for mange sylindre... :-k

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

AJ skrev: 23 sep 2017, 19:53 Neppe no' tullball å ta denne ut på bane.
Heftige saker og en kjørestilling som gir god oversikt og kontroll - ikke minst på bane :crazy: .

Dette er faktisk en BMW jeg selv også kunne tenke meg å vurdere.
Dog er det synd at den har et maskineri med for mange sylindre... :-k
:knegg
Det var det med antall sylindre ja :-k Det kan jo hende at det er jeg som er litt fordomsfull pga tidligere erfaringer. Er en forhandler som har en brukt, har sendt forespørsel om prøvekjøring :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Stian87 »

Tror ikke det er utafor i det hele tatt. Vurderer denne sykkelen selv om noen år. Ser ut som en fantastisk sykkel på alle mulige måter
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

husker ikke hvor jeg fant linken, men så en fyr som rocket banekjøring med ktm adventure! kjøreren det går på som dem sier! på nybegynner nivå er vel alt gøy uansett?
Braaaaaap

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av FredrikE24 »

En erfaren motorsyklist og kollega byttet ut sin GSA mot en XR nylig. Veldig fornøyd med den, den har akkurat mange nok sylindre etter min mening(og hans mening). Vibrasjonsfri og masse drag og pønsj. Men den kunne nok fort for den som liker å trøkke hardt i svingene vært litt mer sportslig. Mot min K1200RS og en R1200RS som var med på tur så hadde den ikke sjangs på svinga når de kommer tett og farten er høy. Blir for mye å brøyte på, gaffelen dykker ned inn i sving og å legge over fra fullt nedlegg venstre over til full nedlegg høyre samtidig som gassen er i bånn blir litt too much. Roer man det ned et par hakk er den super. Når det var opphold med svinger kom den som et kanonskudd. Ganske stor mann som kjører den og synes det var like komisk hver fang han skulle opp på den, man må klatre litt.

Verdt å prøve, men kan ikke måle seg med en sportssykkel, men et svært godt kompromiss mellom alle "grener" i motorsykkelverden er det. Kanskje den beste der ute til og med.
Selv blir jeg bare mer og mer glad i Telelever, men det er både tungt og dyrt å lage. BMW satser på standardløsninger, S1000RR, R og XR, samt R1200RS kjører i utgangspunktet samme forstilling og bremser.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

FredrikE24 skrev: 23 sep 2017, 22:55 Men den kunne nok fort for den som liker å trøkke hardt i svingene vært litt mer sportslig. Mot min K1200RS og en R1200RS som var med på tur så hadde den ikke sjangs på svinga når de kommer tett og farten er høy. Blir for mye å brøyte på, gaffelen dykker ned inn i sving og å legge over fra fullt nedlegg venstre over til full nedlegg høyre samtidig som gassen er i bånn blir litt too much.
Høres rart ut. Kanskje den dykker inn i svingene fordi han slipper bremsene for sent, ellers er gaflene farlig myke (eller han farlig tung). Har han pakka med automatisk justerbare dempere?
Sist redigert av BC45 den 24 sep 2017, 00:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

Dobbelpost igjen :P

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av BC45 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 23 sep 2017, 21:53 husker ikke hvor jeg fant linken, men så en fyr som rocket banekjøring med ktm adventure! kjøreren det går på som dem sier! på nybegynner nivå er vel alt gøy uansett?
Man kan sikkert ha det gøy nesten uansett sykkel, men en sykkel som ligger klistret i svingene er jo ekstra gøy :D

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av FredrikE24 »

De er justerbare ja. Dykking er helt naturlig det på en slik forstilling, men man skal huske at den ikke er som en R eller RR og RS. Den har lenger fjæringsvei en disse. At den vil dykke mer ved hard oppbremsning er ganske soleklart.

Nå går han fra en GS med Telelever til en XR og overgangen er nok stor. En GS dykker ikke, og er derfor ganske god til offroad og vanlig vei.

Nå er det snakk om ganske frisk kjøring, ikke noe søndagskjøring. Men det er nå det jeg opplevde, at XRen stadig ble borte i speilet. Nå har det aldri vært ment at det skal være en rein sportssykkel, men et svært godt kompromiss/krysning. Så ser på det som ganske naturlig. Når svingen retta seg ut og fortsatte før neste sving kom den som nevnt som et kanonskudd, mens R1200RSen og min gikk med lett forhjulsløft og jevnet seg ut så kom XRen og tok oss igjen på strekkene.

Svar