BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Stian87 »

Ble naijs dette :D fått gjort mye med sykkelen din nå synes jeg :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 22 aug 2017, 07:34 Ble naijs dette :D fått gjort mye med sykkelen din nå synes jeg :)
Jeg har jobbet en del på sykkelen i det siste ja og nå begynner den å bli veldig bra synes jeg :) Monterte eksosen i går, men har ikke fått testet den ennå. Håper på en tur i løpet av dagen :D

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Fikk testet Arrow-anlegget uten db-killer i dag og det ga skikkelig god-lyd :twothumbs: Lyden var dyp og høy, helt uten ettertenning. Her tror jeg Boosterplug`n gjorde en bra jobb :) Måtte til og med skifte øreplugger til noen helt tette :knegg
Er det mange av dere som kjører uten db-killer? Er det noe særlig sjanse for å bli stoppet pga det?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

kjørte uten db-killer på scrambler med competition-werkes slipon og det var like høyt som en harley med strake rør. Hadde politiet bak meg noenganger uten å bli stoppet, men tror ikke det hadde gått særlig bra i teknisk kontroll av vegvesenet.
Braaaaaap

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av FredrikE24 »

BC45 skrev: 22 aug 2017, 18:07 Fikk testet Arrow-anlegget uten db-killer i dag og det ga skikkelig god-lyd :twothumbs: Lyden var dyp og høy, helt uten ettertenning. Her tror jeg Boosterplug`n gjorde en bra jobb :) Måtte til og med skifte øreplugger til noen helt tette :knegg
Er det mange av dere som kjører uten db-killer? Er det noe særlig sjanse for å bli stoppet pga det?
Kjører selv med TwoBrothers uten hverken CE-merking eller E-godkjenning. Helanlegg uten katalysator og lyddempern er tvers igjennom :roll
Kjør som folk rundt andre, så skal du se at det går fint. Mitt bråker helt sinnsykt på høyt turtall(3000+), men heldigvis lunker jeg som regel rundt på turtall mellom 1000-1500rpm på alle gir til vanlig. Folk jeg kjører med sier de får et trøkk i brystkassa fra eksosen når de ligger bak når jeg gasser litt :redface

Jeg viser hensyn, kjører ikke villmann på natta, og i tettbebygd strøk har jeg ingen behov for å bråke.. Da er det stille nok.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Jeg satser på at det går fint og at politiet har bedre ting å holde på med enn å stoppe mc`r på grunn av litt lyd. Overgangen fra original eksos til det nye var såpass stor at jeg til å begynne med følte at jeg virkelig lagde mye bråk rundt meg. Etter et par turer ser jeg at folk flest ikke ser ut til å legge merke til meg en gang, så det er nok ikke så ille allikevel. Vi har et par bråkebøtter (mc`r) i gata her fra før, så jeg blir i hvertfall ikke den eneste som forstyrrer freden innimellom :roll

Sjansen for å bli stoppet i teknisk kontroll er vel også ganske minimal skulle jeg tro. Det er ikke veldig ofte jeg ser vegvesenet langs veien og de ganger jeg gjør det blir jeg aldri vinket inn :P

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

nei, og sjangsen for at de står der for å utføre desibel målinger er vel enda mindre. Får vel i verste tilfelle innkallelse for å vise frem sykkel på vegvesenstasjon og da kan du jo bare ta på original anlegget før du turer nedom
Braaaaaap

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Jeg ble litt inspirert av AllerbrukernavnErTatt da han plasti-dippet deler av sykkelen sin og jeg fikk lyst til å prøve litt selv :) Jeg synes det var litt mye gråfarge, så jeg ville prøve å se hvordan det gjorde seg med litt ekstra svart. Her har jeg brukt Plasti Dip Luxury Metal Spray.
Jeg har sprayet sidespoilerne og forskjermen som tidligere var gråe.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med resultatet, jeg synes sykkelen kledde mer svart- den ble kanskje litt røffere :-k
Arrow eksosen er også på plass :)
P1040366.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 24 aug 2017, 12:41 Jeg ble litt inspirert av AllerbrukernavnErTatt da han plasti-dippet deler av sykkelen sin og jeg fikk lyst til å prøve litt selv :) Jeg synes det var litt mye gråfarge, så jeg ville prøve å se hvordan det gjorde seg med litt ekstra svart. Her har jeg brukt Plasti Dip Luxury Metal Spray.
Jeg har sprayet sidespoilerne og forskjermen som tidligere var gråe.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med resultatet, jeg synes sykkelen kledde mer svart- den ble kanskje litt røffere :-k
Arrow eksosen er også på plass :)

P1040366.JPG
Jeg er helt enig med deg med tanke på at det er for mye grått på sykkelen. Sort er liksom litt mer mystisk og ser i mine øyne langt bedre ut :)

Får du slengt litt sort plastidipp på felgene også nå så er du i mål :knegg :-# :x

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 13:46
BC45 skrev: 24 aug 2017, 12:41 Jeg ble litt inspirert av AllerbrukernavnErTatt da han plasti-dippet deler av sykkelen sin og jeg fikk lyst til å prøve litt selv :) Jeg synes det var litt mye gråfarge, så jeg ville prøve å se hvordan det gjorde seg med litt ekstra svart. Her har jeg brukt Plasti Dip Luxury Metal Spray.
Jeg har sprayet sidespoilerne og forskjermen som tidligere var gråe.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med resultatet, jeg synes sykkelen kledde mer svart- den ble kanskje litt røffere :-k
Arrow eksosen er også på plass :)

P1040366.JPG
Jeg er helt enig med deg med tanke på at det er for mye grått på sykkelen. Sort er liksom litt mer mystisk og ser i mine øyne langt bedre ut :)

Får du slengt litt sort plastidipp på felgene også nå så er du i mål :knegg :-# :x
He he, jeg er ikke helt enig. Jeg synes egentlig de gule felgene ser bedre ut med sorte skjermer kontra da de var grå. Jeg tror også sykkelen vil bli litt for anonym hvis jeg har mørke felger i tillegg til sort/grå sykkel ellers. Jeg liker at det er litt kontraster, så hvis jeg skulle ha mørke felger måtte jeg nok hatt ny farge på tanken og under lykta og kanskje også noe rimteip på felgene. Har jo ikke helt utelukket svart/rødt kombinasjonen som egentlig er favoritten, men jeg er egentlig ganske fornøyd med utseende sånn som den er nå :) Det finnes svart mt-09 rimteip, blir det i overkant på de gule felgene? Morsomt å diskutere farger med deg Bjerknez :vs
Black rim tape.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Bjerknez »

Smak og behag dette, men personlig mener jeg felgene er et feil sted og feste synet på en sykkel. Dermed burde dem heller hatt noen litt sterke farger (EN sterk gjennomgående farge) ellers på sykkelen og ikke på felgene.

På en bil gjør felgene en veldig stor del av utseendet så der er felgdesign og størrelse etc. viktigere, men på en MC ville jeg heller hatt de sterke fargene andre steder.

Dessuten er jeg veldig i mot neonfarger. Det var inn på 80-tallet ;)
Det blir rett og slett bare litt "for mye" for meg :roll

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 14:21 Smak og behag dette, men personlig mener jeg felgene er et feil sted og feste synet på en sykkel. Dermed burde dem heller hatt noen litt sterke farger (EN sterk gjennomgående farge) ellers på sykkelen og ikke på felgene.

På en bil gjør felgene en veldig stor del av utseendet så der er felgdesign og størrelse etc. viktigere, men på en MC ville jeg heller hatt de sterke fargene andre steder.

Dessuten er jeg veldig i mot neonfarger. Det var inn på 80-tallet ;)
Det blir rett og slett bare litt "for mye" for meg :roll
He he, skjønner :) Smaken er jo som baken som du sier.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Vurderer å skifte bakdemperen etterhvert, men for å få gjort det må det ikke være vekt på svingarmen. Har sett at det finnes flere lifter der man løfter sykkelen på midten, men kan ikke se at det er så trygt på min. Eksosen må i tilfelle av først og er litt redd for å skade noe under sykkelen. Har tenkt litt på om det er mulig å heise opp bakdelen i ramma og samtidig spenne sykkelen fast sideveis så den står trygt. Har noen prøvd dette eller har andre tips?
Sist redigert av BC45 den 24 aug 2017, 14:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 24 aug 2017, 14:27
Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 14:21 Smak og behag dette, men personlig mener jeg felgene er et feil sted og feste synet på en sykkel. Dermed burde dem heller hatt noen litt sterke farger (EN sterk gjennomgående farge) ellers på sykkelen og ikke på felgene.

På en bil gjør felgene en veldig stor del av utseendet så der er felgdesign og størrelse etc. viktigere, men på en MC ville jeg heller hatt de sterke fargene andre steder.

Dessuten er jeg veldig i mot neonfarger. Det var inn på 80-tallet ;)
Det blir rett og slett bare litt "for mye" for meg :roll
He he, skjønner :) Smaken er jo som baken som du sier.
:thumleft

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av 45316 »

Jeg brukte 2 garasebukker under fothvilerne. Brukte høyre fothviler på venstre side opp ned og motsatt.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Svar