BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Takk :) Jeg har ikke vært på så veldig lange turer ennå, ca. 25 mil er vel det meste. Blir ikke sliten overhode, kjørestillingen er veldig oppreist og avslappet, så du kan sitte med løse albuer uten å ha trent mage/rygg først. Den første turen var på ca. 15 mil, da ble jeg litt støl i rompa, men etter litt tilvenning så sitter jeg veldig godt uten å bli sliten i stussen. Skal kjøre litt på Hardangervidda neste uke, så da jeg får testet den litt mer som turkamerat :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Etter mye vurdering frem og tilbake, så har jeg kommet til at jeg i stedet for rødt og svart, tror jeg satser på nesten bare svart med et lite innslag av hvitt. Blir litt for risikabelt å lakkere for custom. Tanken blir da i hovedsak blank svart, det som er lakkert svart og gult på tanken i dag blir blank hvit.
P7170259.JPG
Spoilerne på siden, forskjermen og plasten under lykta blir blank svart (eller kanskje hvit under lykta??)
20170714_145632.jpg
I tillegg tenker jeg hvite Yamaha klistermerker under setet og hvit rim tape på sortlakkerte felger.
2017-mt-09-under-seat-rear-fairing-sticker.jpg
mt-09-wheels-rim-stripes.jpg
Er litt usikker på denne, men vurderes også :P
2017-mt-09-intake-covers-stickers.jpg
I og med at dette kommer til å koste både arbeidstimer og en del penger, så er det viktig at sluttresultatet blir såpass bra at sykkelen er salgbar den dagen jeg får lyst på noe nytt. Svart med lite innslag av hvitt bør vel være ganske trygt og konservativt nok :)
Mottakelig for innspill :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Skulle justere demperne i dag og med minimum forspenning på gaflene fikk jeg ikke mer enn 1,7 cm rider sag. Er ikke det veldig lite, jeg burde vel ha rundt 3 cm?

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

I og med at begge hjulene snart skal av for lakkering har jeg kjøpt meg en ny depotstøtte for forhjulet fra Biltema. Jeg måtte flytte på litt kabler og ta vekk hornet før jeg fikk lirket den inn i gaffelkrona, men det gikk etter litt knoting :)
20170720_212416.jpg
20170720_212428.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

jeg vil også omlakkere på ekte :D hvor gjør du det?
Braaaaaap

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 20 jul 2017, 22:12 jeg vil også omlakkere på ekte :D hvor gjør du det?
Det beste er nok å bruke en profesjonell lakkerer. Jeg skal lakkere tanken, forskjermen og diverse plastdeler hos Camillas MC Dekor på Åros ute ved Sætre. Felgene tar jeg hos et av firmaene som driver med pulverlakkering. Flere har sommerstengt nå, så blir nok ikke før ut i august en gang. Blir ikke helt gratis akkurat, men satser på at resultatet blir bra. Det går selvfølgelig an å lakkere selv, men det er ikke lett å få det helt perfekt. Hvilke farger har du lyst på, de fargene du har nå med plastidip eller noe helt nytt?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

BC45 skrev: 20 jul 2017, 22:23
AlleBrukernavnErTatt skrev: 20 jul 2017, 22:12 jeg vil også omlakkere på ekte :D hvor gjør du det?
Det beste er nok å bruke en profesjonell lakkerer. Jeg skal lakkere tanken, forskjermen og diverse plastdeler hos Camillas MC Dekor på Åros ute ved Sætre. Felgene tar jeg hos et av firmaene som driver med pulverlakkering. Flere har sommerstengt nå, så blir nok ikke før ut i august en gang. Blir ikke helt gratis akkurat, men satser på at resultatet blir bra. Det går selvfølgelig an å lakkere selv, men det er ikke lett å få det helt perfekt. Hvilke farger har du lyst på, de fargene du har nå med plastidip eller noe helt nytt?
ja tenker proff lakkering. Lakkerte en del på forrige sykkel selv, ble fint nok det etter mye prøving og feiling som jeg merker jeg ikke trenger gjenta.

Blir ikke de fargene jeg har nå nei :P er ikke tøff eller kul nok for det, men har veldig lyst til å kjøre svart/hvit i no samme stil slik den er lakkert opp nå. karbonfolie midten av forskjerm og hvite kanter feks.
Braaaaaap

Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 10 jun 2016, 19:41
Motorsykkelen din: Yamaha mt09 tracer 2015

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Newbie »

Et lite tips. Usb uttak trekker strøm konstant. For at batteriet ditt ikke skal havarere, anbefaler jeg å koble det inn på tenningen.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Newbie skrev: 20 jul 2017, 23:13 Et lite tips. Usb uttak trekker strøm konstant. For at batteriet ditt ikke skal havarere, anbefaler jeg å koble det inn på tenningen.
Jeg sjekket det før jeg monterte. Fant en artikkel der det sto at en usb -lader trekker ca. 14 mA på tomgang. Så lenge jeg kjører meg en tur en gang i uka bør ikke det bli noe problem. Skal sykkelen stå over en lengre periode må jeg jo huske å koble fra laderen.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Kjøpte nye Yamaha led blinklys i går. Blir spennende å se hvordan de tar seg ut på sykkelen :-)
Led blinklys.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

I dag bestilte jeg Boosterplug til sykkern. Synes fortsatt at gassen er litt vel mye on/off ved aktiv kjøring, så gleder meg til å se hva pluggen kan gjøre ;) Bestilte fra Danmark og de skulle registrere pris m/frakt til under 300 kr, så jeg slipper toll og mva :D
BoosterPlug 1D4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av WikingTnT »

BC45 skrev: 19 jul 2017, 10:52 Etter mye vurdering frem og tilbake, så har jeg kommet til at jeg i stedet for rødt og svart, tror jeg satser på nesten bare svart med et lite innslag av hvitt. Blir litt for risikabelt å lakkere for custom. Tanken blir da i hovedsak blank svart, det som er lakkert svart og gult på tanken i dag blir blank hvit.

P7170259.JPG

Spoilerne på siden, forskjermen og plasten under lykta blir blank svart (eller kanskje hvit under lykta??)

20170714_145632.jpg

I tillegg tenker jeg hvite Yamaha klistermerker under setet og hvit rim tape på sortlakkerte felger.
2017-mt-09-under-seat-rear-fairing-sticker.jpg

mt-09-wheels-rim-stripes.jpg

Er litt usikker på denne, men vurderes også :P
2017-mt-09-intake-covers-stickers.jpg

I og med at dette kommer til å koste både arbeidstimer og en del penger, så er det viktig at sluttresultatet blir såpass bra at sykkelen er salgbar den dagen jeg får lyst på noe nytt. Svart med lite innslag av hvitt bør vel være ganske trygt og konservativt nok :)
Mottakelig for innspill :prf
Selv om jeg er obligatorisk RBK-fan ( Trønder ):) så syns jeg svart/hvitt blir litt hardt for øyet samtidig litt blend hvis du skjønner. Jeg er stoor fan av svart/rødt noe ala bildet av syklene tidligere i tråden. En bunnfarge av blank svart med innslag av rødt er alltid rett i mine øyne..men smaken er som ba...
Så lene det røde er med å fremheve særtrekkene med sykkelen og ikke tar overhånd , som kan være en utfordring underveis :D
Hvis du ikke er fan av photoshop etc så kan det være en ide å maskere de feltene med sekundærfargen ( hvit el rød ) for å få et mer optisk inntrykk før man setter i gang :thumleft

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Svart med røde innslag er veldig fint. Har foreløpig satt lakkering litt på vent fordi Camilla bruker 2 uker på jobben og da er det like greit å vente til sesongen er over. Har kjøpt meg litt plastidip som jeg skal leke meg med. Da blir det svart forskjerm og svarte sidespoilere i første omgang.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

I dag fikk jeg mitt nye Arrow eksosanlegg i posten. Endelig skal det bli litt godlyd :twothumbs: Kjøpte det av Alf Grårud Motor As. I forhold til garanti på sykkelen sa de at dersom en feil oppsto på sykkelen som direkte følge av uoriginal eksos, så kunne det gå ut over garantien i den konkrete saken. Jeg kom ikke til å miste garantien ved andre feil som måtte oppstå. Sammen med Boosterplug tror jeg dette vil fungere veldig bra :)
Arrow eksos.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

De nye led-blinklysene er montert og jeg synes de er mye penere på sykkelen enn de gamle halogenlampene. De gir også et sterkere lys som er bra for sikkerheten. Monteringen tok noen timer og gikk veldig greit. Det var ikke behov for å bruke alle fire motstandene som fulgte med, det holdt med en på hver side for å få normal blinkehastighet.
P1040332.JPG
P1040353.JPG
P1040351.JPG

Jeg har også montert Techspec tank grips som jeg prøvde for første gang i dag. Følte jeg ble enda bedre forankret i sykkelen med disse på :)
P1040355.JPG
Boosterplug`n ble også montert i dag. Den var enkel å få på plass når jeg først hadde funnet ut hvor den originale temperatursensoren satt hen. Den var ikke akkurat der monteringsanvisningen sa den var, så jeg måtte lete litt. Jeg fant den tilslutt, måtte løfte tanken litt i forkant for å få tak i rett kontakt.
Boosterplug`n hadde virkelig positiv effekt på on/off tendensen på gassen. Det ble mye mindre rykkete og motoren gikk jevnere på lave turtall/cruisefart. Sykkelen ble rett og slett mye bedre å kjøre:D Pluggen var absolutt verdt penga :thumleft Det som var litt merkelig var at forbruket jeg hadde på turen i dag (175 km) gikk ned fra normalt 0,44 l/m til 0,39 l/m. Jeg synes jeg kjørte helt som vanlig, så det var litt overraskende. Eneste ulempen så langt er at displayet viser feil ute-temperatur. Ser ut som det fryktelig kaldt ute hele tiden :O
P1040358.JPG
Dagens tur var fra Bærum-Sokna- langs Krøderen til Vikersund-Bærum. Et av de gamle damplokomotivene på Krøderbanen sto dampende, så måtte få med meg et bilde.
P1040346.JPG
Her med Krøderen i bakgrunnen
P1040357.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar