Krissern90 Blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Krissern90
Innlegg: 2
Registrert: 05 sep 2015, 10:20
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx600f 1997
Sted: Furnes

Krissern90 Blogg

Legg inn av Krissern90 »

Heisann jeg heter Kris, 27 år Gift og har en sønn på 10mnd som kommer fra Furnes i Ringsaker kommune.
Jeg er ny her på forumet og vil pressentere meg litt og tenkte og skrive litt om mitt mc liv.


Det startet med at en kompis pushet på meg at det måtte være fint og ha en kompis å kjøre med. Så etter mye tanker om det er verdt det eller ikke så ble det til at jeg meldte meg på mc kurs i 2015. Jeg kan si det at det angrer jeg ikke et sekund på :roll

Jeg kjøpte meg mc før jeg fikk lappen. Det ble en Honda CB500. 97 modell ca 78000 km på telleren til ca 15.000kr. Denne sykkelen hadde stått i garasjen hos selger i 2 år og hadde ikke blitt kjørt på lenge. Det var ingen liv i den når jeg var å så på den. Men så ivrig som jeg var kjøpte jeg den slik den sto og tok den på hengeren hjem. Det ble innkjøpt nytt batteri, tanken ble rengjort for rustflak, forgasser ble drenert. byttet plugger,olje,luftfilter osv. monterte også givi toppboks og vindskjerm og PANG så fikk jeg start på den. nye dekk ble også handlet inn. Nå er jeg klar, trodde jeg :-k JAUDA jeg hadde en sykkel som går, men ingen førerkort :-k ](*,) Men det kom litt senere på sesongen. Denne sykkelen hadde jeg vel i 1 år og var veldig fornøyd med den. Alt fra snøføret, langtur, helgetur og brukt som pendler inn til Larvik og Oslo. En fin lettkjørt nybegynner sykkel, som jeg hadde mye glede av.

Men etter at man hadde vært på langtur med en gjeng mc venner og hadde lyst på mere touringsykkel med koffertsett så ble denne solgt og ny ble kjøpt inn. Fant en Honda vfr på Finn som var nede ved Oslo område som en kompis var med og så på. Men selgeren der var ikke helt ærlig med sykkelen sin så da ble det ikke noe handel der. Jeg drar ikke hjem før vi har funnet en mc jeg skal ha. Så det ble og sette seg ned og sjekke Finn på tlf. OG der fant vi en. Ringte selger og fikk prutet ned noen lapper og det ble rett til Gjøvik og se på sykkel. Selgeren der var hyggelig og sykkelen virket grei og det ble handel :twothumbs: Endelig hadde jeg en sykkel som jeg kunne bruke på turer og dra på brygga på Hamar med :)
Det ble mye kjøring med denne sykkelen også i 2016 å Det var jo en drøm å kjøre på motorveien i forhold til den gamle.
Har blitt noen turer i år også men er ikke like lett å dra ut når man har fått ny sjef i huset:)

Jeg blir og legge ut litt bilder av gamle sykkelen og den nye.
Så skal jeg prøve å være aktiv med og blogge litt fremover og dele turer og bilder etterhvert :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
kjører Suzuki gsx600f

mvh

Kris :twothumbs:

Svar