Aircooled sin mc blogg
Aircooled sin mc blogg
Hei
Får presentere meg selv. 42 år ung, østlending bosatt på Stord. Har lenge hatt mc drømmen i magen, og har som mål å få tatt lappen nå snarest mulig, og få kjøpt meg sykkel. Kall det gjerne 40 års krise
Hvilken sykkel jeg ender opp med vet jeg ikke, men er svak for nakne sykler. Type CB900 F, men kommer nok til å ombestemme meg en 20 30 ganger før jeg tar valget
Ut fra nick'et mitt burde jeg valgt noe luftkjølt, men det har fulgt meg siden jeg drev med folkevogner på tidlig 90 tall, og har blitt værende
Får presentere meg selv. 42 år ung, østlending bosatt på Stord. Har lenge hatt mc drømmen i magen, og har som mål å få tatt lappen nå snarest mulig, og få kjøpt meg sykkel. Kall det gjerne 40 års krise
Hvilken sykkel jeg ender opp med vet jeg ikke, men er svak for nakne sykler. Type CB900 F, men kommer nok til å ombestemme meg en 20 30 ganger før jeg tar valget
Ut fra nick'et mitt burde jeg valgt noe luftkjølt, men det har fulgt meg siden jeg drev med folkevogner på tidlig 90 tall, og har blitt værende
Re: Aircooled sin mc blogg
Lykke til med kjøretrening og kommende oppkjøring :) du kommer ikke til å angre :)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6966
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Aircooled sin mc blogg
Velkommen til mcsiden, Aircooled.
Vet ikke om du tenker på gammel eller ny sykkel, CB900 begynner utvilsomt å bli gammelt.
Men om du tenker på en gammel sykkel for å skru på, er firecylindret, luftkjølt japse midt i blinken.
Enkle og stort sett solide, grei tilgang på deler, og selvsagt stilen
Vet ikke om du tenker på gammel eller ny sykkel, CB900 begynner utvilsomt å bli gammelt.
Men om du tenker på en gammel sykkel for å skru på, er firecylindret, luftkjølt japse midt i blinken.
Enkle og stort sett solide, grei tilgang på deler, og selvsagt stilen
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aircooled sin mc blogg
Heisa og vælkømmin som MCsiden loggfører :) .
Med et slikt nick som du har så bør vel også Moto Guzzi vurderes .
Uansett, lykke til med sykkelvalget!
Med et slikt nick som du har så bør vel også Moto Guzzi vurderes .
Uansett, lykke til med sykkelvalget!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Aircooled sin mc blogg
Takk takk. Regner med å begynne løpet mot lappen etter ferien. Jeg vet egentlig ikke hva slags sykkel jeg vil ha sitter på finn og skifter mening like kjapt som en politiker.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Aircooled sin mc blogg
Hvis du har mulighet ville jeg startet å ta kontakt med kjøreskoler allerede nå. I hvertfall hvis du bor i oslo området. Det pleier å være veldig stor pågang, og det hadde vært kjipt hvis de som holder til nærmest deg/du liker best ikke har kapasitet til å ha deg som elev.
-
Onlinekjellv
- Moderator
- Innlegg: 6953
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Aircooled sin mc blogg
Tenker det samme som fjs, men i tillegg ligger en strupeventil i andre enden også, oppkjøring. Sesongavslutning for oppkjøring på mc er gjerne 1.oktober, og du får heller ikke meldt deg opp før teoriprøven er bestått. Mange trafikkstasjoner har ikke en gang sensorer for MC, så her må du virkelig komme i gang om du skal ha håp i år..
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Re: Aircooled sin mc blogg
Bor på Stord mellom Bergen og Stavanger. Skal starte så fort som mulig
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Aircooled sin mc blogg
Jeg begynte 2 august for tre år siden med MC lappen og jeg tok alle timer jeg kunne få og tok dem så fort som mulig. Teoriprøven ble bestått første gangen og alt gikk på skinner. Men jeg rakk ikke oppkjøringen. Noe jeg forøvrig viste om før jeg startet.
Du skal virkelig kline til hvis du skal rekke dette før sommeren er over!
Du skal virkelig kline til hvis du skal rekke dette før sommeren er over!
Re: Aircooled sin mc blogg
Lenge siden jeg har oppdatert, men er i full gang med kjøring. Har fortsatt ett håp om å klare lappen innen de stenger oppkjøring, men vi får se. Sliter litt med kjeglekjøring, men ellers føler jeg det går bra. Driver og titter på sykler på finn, og er blitt veldig fokusert på Yamaha Fz8, den med litt kåpe. Noen som har noen erfaring med den? Ser de ligger på rundt 85-100 på finn pent brukt.
- FredrikE24
- Innlegg: 4715
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Aircooled sin mc blogg
Yamaha går sjeldent galt egentlig. Ingen betenkeligheter rundt dette. Kjørte selv FZ6 på kjøreskolen, etter min mening en veldig kjedelig sykkel, men den gjorde jobben!
Re: Aircooled sin mc blogg
FZ8 er en sykkel som krever en del turtall før den drar skikkelig, men den drar godt når den får litt fart på seg. Jeg er ingen fan av små rekke-firere eller rekke-firere generelt for den saks skyld, så min anbefaling er å lete etter en twin. De har som regel bedre drag i bunn- og mellomregisteret og er ofte morsommere å kjøreaircooled skrev: ↑10 okt 2017, 13:39 Lenge siden jeg har oppdatert, men er i full gang med kjøring. Har fortsatt ett håp om å klare lappen innen de stenger oppkjøring, men vi får se. Sliter litt med kjeglekjøring, men ellers føler jeg det går bra. Driver og titter på sykler på finn, og er blitt veldig fokusert på Yamaha Fz8, den med litt kåpe. Noen som har noen erfaring med den? Ser de ligger på rundt 85-100 på finn pent brukt.
Re: Aircooled sin mc blogg
Lenge siden jeg har vært innom, men livet har krevd sitt. Men torsdag kjører jeg opp. Har en god følelse. Det er meldt drittvær, men det får en bare kle ute. Så blir det sykkeljakt. Men herregud for noen priser enkelte forventer for syklene sine. Det er sånn at man vurderer om man bare skal kjøpe nytt.
Re: Aircooled sin mc blogg
Lykke til på torsdag!!
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Aircooled sin mc blogg
Lykke til på torsdagaircooled skrev: ↑14 aug 2018, 08:11 Lenge siden jeg har vært innom, men livet har krevd sitt. Men torsdag kjører jeg opp. Har en god følelse. Det er meldt drittvær, men det får en bare kle ute. Så blir det sykkeljakt. Men herregud for noen priser enkelte forventer for syklene sine. Det er sånn at man vurderer om man bare skal kjøpe nytt.
Du kan praksis kjøpe deg en klin ny motorsykkel rett ut av butikken for under 85.000 kroner (overligger). Da får du selvsagt ikke noen "premium" sykkel, men en Suzuki SV650 er faktisk en fin sykkel til prisen hvis du liker et litt klassisk utseende. Dette er en twin og den har greit med drag og en morsom "bysykkel".
Yamaha MT07 er også en sykkel i samme segment og med samme type motor, men litt dyrere og har en mer "moderne" look.
Vil du ha noe med mer "futt i" så begynner prisene å stige. Mer motor, bedre bremser, mer elektronikk og flere duppeditter etc. gjør at prisene stiger.
Men hvis du kommer med et budsjett, så blir dte lettere og anbefale :)