Aircooled sin mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Skogstrollet »

aircooled skrev: 17 okt 2018, 10:50 Da er sykkelen pakket på pall, og klar til sending fra Sandefjord. Hadde det ikke vært så mye å gjøre på jobb, og såpass sent på året hadde jeg flydd over og kjørt hjem selv. Men regner med at den kommer trygt over fjellet i løpet av neste uke. Kan nesten ikke vente, og har ett håp om at været her på vestlandet holder seg såpass at jeg i alle fall skal få en eller to turer i år :crazy:
Herlig! Gratulerer med sykkel, og håper du får noen flotte turer før du må parkere for i år :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Takk. Satser på at været holder litt til ja.

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Da var første lufteturen unnagjort i fantastisk høstvær. Opphold og ti grader. Førsteinntrykket av traceren er: fytte helvete så potent den motoren er, kontra xj6'en. Det var endel mer vindstøy, men eksperimenterte ikke så mye med vindskjermen. Enten finner jeg en innstilling jeg liker, ellers så kjøper jeg en ny.
Bilde

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Skogstrollet »

aircooled skrev: 20 okt 2018, 18:43 Da var første lufteturen unnagjort i fantastisk høstvær. Opphold og ti grader. Førsteinntrykket av traceren er: fytte helvete så potent den motoren er, kontra xj6'en. Det var endel mer vindstøy, men eksperimenterte ikke så mye med vindskjermen. Enten finner jeg en innstilling jeg liker, ellers så kjøper jeg en ny.
Bilde

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
:thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av L-NA »

Gratulerer med ny sykkelen. Ser det er i.h.h.t. yr, godt opp på + siden hele uken, og sol og nyyyydelig for MC tur neste. :thumleft

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av L-NA »

Gratulerer med ny sykkelen. Ser det er i.h.h.t. yr, godt opp på + siden hele uken, og sol og nyyyydelig for MC tur neste helg. :)

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av niko »

Grattis! Vær forsiktig. Seinhøsten er skummel.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Fsva »

Gratulerer med ny sykkel :prf Fortsatt masse igjen av sesongen der du bor, i følge yr er det knapt vinter på Stord :twothumbs:

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Blir ingen tur i dag, da det bøtter ned. Er det noen som bruker dedikerte mc vaskemiddel foresten?
Tenker på S100 mc vask eller muck off?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg holder meg til felgrens og bilshampoo til normalvask med håndspåleggelse. Det er fine greier det synes jeg :)

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Fikk meg en tur på søndag. Var tørre veier og 3 grader, men ble ikke lange turen. For det første var det kaldt. Selv med for i jakke og bukse, ullundertøy og varmeholkene på, ble det i kaldeste laget. Var også sånn at det var fuktighet på veien i skyggen, og ble veldig usikker på om det var "bare" vann, eller om det kunne være is, så snudde, og kjørte hjem.
Fikk renset og smurt kjede. Brukte WD-40 til å rense og en Castrol kjedespray til å smøre. Kjedesprayen var noe tynn, men det var den som var tilgjengelig.
Kommer til å ta en lett vinterservice med bytte av olje og kjøleveske. Vaske den ren, og så får vi se om ikke sesongen er over for i år.
Har laget en liten liste over hva jeg kommer til å bytte/endre på den
-Nye håndbeskyttere: Kommer til å bytte til Barkbusters håndbeskyttere. Ikke fordi jeg kommer til å kjøre offroad med den, men synes de er stiligere enn de orginale.
-Installere boosterplug. Den er som mange andre litt rykkete ved lavt turtall og saktekjøring, og ser om boosterpluggen fikser det.
-Ny vindskjerm: Plages av urolig luft av orginale skjermen. Kjører med propper i øra, men det smeller og bråker mye mer enn hva det gjorde på XJ6'en til kjøreskolen. Kommer til å prøve en PUIG touring skjerm. Hvis noen har ett annet forslag så er jeg åpen for det. Kjører med en Schubert C3pro, så tror ikke det er hjelmen.
Tankveske/toppboks. Tanken er å kjøre på litt turer og, så en tankveske og toppboks kommer til å komme på. Toppboksen blir vell GIVI tenker jeg. Får se litt hva som er rundt om. Selv om det ikke er pent, så er det veldig praktisk, også med tanke på at jeg skal ha med guttungen, og han da kan hvile ryggen mot den.
-Slip on: Ikke helt enig med meg selv der. Det høres jo fet ut med litt lyd, men putter jo propper i øra så vet ikke....

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Da er nok sesongen ferdig for i år. ikke fått mer enn 600 km i år, men fikk sykkelen 20 okt, så skal vell ikke klage. Nå står hun pent i garasjen, nyvasket og ren, med nytt filter og olje. Kommer til å bytte olje minst engang i sesongen.
Boosterplug er bestilt, og gleder meg litt til å få satt den på.
Av andre ting som skal på i vinter, er radiatorbeskyttelse, og en touring skjerm

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Dansekris »

Jeg har to forslag til deg.

Kjøp den aller korteste/minste vindskjermen du finner. Da vil du få en mye renere luftstrøm som bråker mindre. Slipon vil jeg også anbefale. Det er billig moro!

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled »

Det skjønte jeg ikke helt. Vil f.eks racing skjermen til Puig bråke mindre enn Touring vindskjermen? Sånn jeg leser det på Puig sine sider, så løfter touringskjermen vinden høyere, slik at den ikke treffer meg midt i hjelmen som nå. Etter hva jeg klarer å lese meg til på utenlandske fora, så er vell jakten på en perfekt skjerm, litt som jakten på den hellige gral :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Jompa »

Alle produsenter av tilbehør reklamerer med bedre funksjon enn originalt, og noe funker da også bedre.
Men ikke alt.
Jeg kjøpte touring kåpeglass til den forrige sykkelen min, Kawasaki GPz 1100, 83 mod.
Glasset hadde en 3 -4cm forhøyning i bakkanten.
Det ble ikke bedre enn det originale, jeg fikk en pulserende luftstrøm over glasset og buldring i hjelmen.
Det ble verst ved kjøring med åpent visir, da kom lufta rett i fjeset og løftet visiret og hjelmen.

Electraen har også uoriginalt kåpeglass.
Det fungerer veldig fint, styrer lufta ut til sidene og forbi meg selv om kåpa sitter langt frem fra setet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar