Aircooled sin mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
aircooled
Innlegg: 22
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
MC: Yamaha Tracer 900

Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled » 23 jun 2017, 09:47

Hei :vs
Får presentere meg selv. 42 år ung, østlending bosatt på Stord. Har lenge hatt mc drømmen i magen, og har som mål å få tatt lappen nå snarest mulig, og få kjøpt meg sykkel. Kall det gjerne 40 års krise :lol
Hvilken sykkel jeg ender opp med vet jeg ikke, men er svak for nakne sykler. Type CB900 F, men kommer nok til å ombestemme meg en 20 30 ganger før jeg tar valget :crazy:
Ut fra nick'et mitt burde jeg valgt noe luftkjølt, men det har fulgt meg siden jeg drev med folkevogner på tidlig 90 tall, og har blitt værende

fjs
Innlegg: 135
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
MC: Yamaha MT-09 SP

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av fjs » 23 jun 2017, 09:55

Lykke til med kjøretrening og kommende oppkjøring :) du kommer ikke til å angre :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5694
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Jompa » 23 jun 2017, 23:35

Velkommen til mcsiden, Aircooled.
Vet ikke om du tenker på gammel eller ny sykkel, CB900 begynner utvilsomt å bli gammelt.
Men om du tenker på en gammel sykkel for å skru på, er firecylindret, luftkjølt japse midt i blinken.
Enkle og stort sett solide, grei tilgang på deler, og selvsagt stilen :prf
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 27995
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av AJ » 24 jun 2017, 07:48

Heisa :vs og vælkømmin som MCsiden loggfører :) .
Med et slikt nick som du har så bør vel også Moto Guzzi vurderes ;) .
Uansett, lykke til med sykkelvalget!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

aircooled
Innlegg: 22
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
MC: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled » 24 jun 2017, 09:44

Takk takk. Regner med å begynne løpet mot lappen etter ferien. Jeg vet egentlig ikke hva slags sykkel jeg vil ha 🤣 sitter på finn og skifter mening like kjapt som en politiker.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


fjs
Innlegg: 135
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
MC: Yamaha MT-09 SP

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av fjs » 24 jun 2017, 09:55

Hvis du har mulighet ville jeg startet å ta kontakt med kjøreskoler allerede nå. I hvertfall hvis du bor i oslo området. Det pleier å være veldig stor pågang, og det hadde vært kjipt hvis de som holder til nærmest deg/du liker best ikke har kapasitet til å ha deg som elev.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 4599
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av kjellv » 24 jun 2017, 10:15

Tenker det samme som fjs, men i tillegg ligger en strupeventil i andre enden også, oppkjøring. Sesongavslutning for oppkjøring på mc er gjerne 1.oktober, og du får heller ikke meldt deg opp før teoriprøven er bestått. Mange trafikkstasjoner har ikke en gang sensorer for MC, så her må du virkelig komme i gang om du skal ha håp i år..

Sent fra min C6603 via Tapatalk



aircooled
Innlegg: 22
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
MC: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled » 24 jun 2017, 17:55

Bor på Stord mellom Bergen og Stavanger. Skal starte så fort som mulig

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 13883
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Bjerknez » 24 jun 2017, 18:10

Jeg begynte 2 august for tre år siden med MC lappen og jeg tok alle timer jeg kunne få og tok dem så fort som mulig. Teoriprøven ble bestått første gangen og alt gikk på skinner. Men jeg rakk ikke oppkjøringen. Noe jeg forøvrig viste om før jeg startet.

Du skal virkelig kline til hvis du skal rekke dette før sommeren er over!
Min blogg: www.bjerknez.no

aircooled
Innlegg: 22
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
MC: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled » 10 okt 2017, 13:39

Lenge siden jeg har oppdatert, men er i full gang med kjøring. Har fortsatt ett håp om å klare lappen innen de stenger oppkjøring, men vi får se. Sliter litt med kjeglekjøring, men ellers føler jeg det går bra. Driver og titter på sykler på finn, og er blitt veldig fokusert på Yamaha Fz8, den med litt kåpe. Noen som har noen erfaring med den? Ser de ligger på rundt 85-100 på finn pent brukt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1759
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av FredrikE24 » 10 okt 2017, 16:16

Yamaha går sjeldent galt egentlig. Ingen betenkeligheter rundt dette. Kjørte selv FZ6 på kjøreskolen, etter min mening en veldig kjedelig sykkel, men den gjorde jobben!
Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 443
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
MC: BMW R1200RS 2017

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av BC45 » 10 okt 2017, 16:24

aircooled skrev:
10 okt 2017, 13:39
Lenge siden jeg har oppdatert, men er i full gang med kjøring. Har fortsatt ett håp om å klare lappen innen de stenger oppkjøring, men vi får se. Sliter litt med kjeglekjøring, men ellers føler jeg det går bra. Driver og titter på sykler på finn, og er blitt veldig fokusert på Yamaha Fz8, den med litt kåpe. Noen som har noen erfaring med den? Ser de ligger på rundt 85-100 på finn pent brukt.
FZ8 er en sykkel som krever en del turtall før den drar skikkelig, men den drar godt når den får litt fart på seg. Jeg er ingen fan av små rekke-firere eller rekke-firere generelt for den saks skyld, så min anbefaling er å lete etter en twin. De har som regel bedre drag i bunn- og mellomregisteret og er ofte morsommere å kjøre :thumleft

aircooled
Innlegg: 22
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
MC: Yamaha Tracer 900

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av aircooled » 14 aug 2018, 08:11

Lenge siden jeg har vært innom, men livet har krevd sitt. Men torsdag kjører jeg opp. Har en god følelse. Det er meldt drittvær, men det får en bare kle ute. Så blir det sykkeljakt. Men herregud for noen priser enkelte forventer for syklene sine. Det er sånn at man vurderer om man bare skal kjøpe nytt.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 90
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
MC: GPZ500s, GSX400E, DL650

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Atrox » 14 aug 2018, 10:39

Lykke til på torsdag!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 13883
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aircooled sin mc blogg

Legg inn av Bjerknez » 14 aug 2018, 10:54

aircooled skrev:
14 aug 2018, 08:11
Lenge siden jeg har vært innom, men livet har krevd sitt. Men torsdag kjører jeg opp. Har en god følelse. Det er meldt drittvær, men det får en bare kle ute. Så blir det sykkeljakt. Men herregud for noen priser enkelte forventer for syklene sine. Det er sånn at man vurderer om man bare skal kjøpe nytt.
Lykke til på torsdag :thumleft

Du kan praksis kjøpe deg en klin ny motorsykkel rett ut av butikken for under 85.000 kroner (overligger). Da får du selvsagt ikke noen "premium" sykkel, men en Suzuki SV650 er faktisk en fin sykkel til prisen hvis du liker et litt klassisk utseende. Dette er en twin og den har greit med drag og en morsom "bysykkel".

Yamaha MT07 er også en sykkel i samme segment og med samme type motor, men litt dyrere og har en mer "moderne" look.

Vil du ha noe med mer "futt i" så begynner prisene å stige. Mer motor, bedre bremser, mer elektronikk og flere duppeditter etc. gjør at prisene stiger.

Men hvis du kommer med et budsjett, så blir dte lettere og anbefale :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester