En n00bs erfaringer

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Juicebox »

supersic skrev: 28 mai 2017, 08:50 Men hvor stopper det? vi har flere som lader elbiler på felles strøm og det er heller ikke mye penger fordelt på alle.
Kanskje alle naboene skulle betale husleia mi det blir heller ikke mye fordelt på mange.
LOL??!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 28 mai 2017, 14:40
supersic skrev: 28 mai 2017, 08:50 Men hvor stopper det? vi har flere som lader elbiler på felles strøm og det er heller ikke mye penger fordelt på alle.
Kanskje alle naboene skulle betale husleia mi det blir heller ikke mye fordelt på mange.
LOL??!
Husk at også du må være med å betale dems husleie. Da lønner det seg ikke å bo i den billigste leiligheten for å si det sånn og det blir dermed urettferdig for noen og veldig lukuraativt for resten.

Jeg mener man må stipulere et årsforbruk og justere dette i sameiet samt dele regningen på alle. Så kan man jo velge og luske rundt og se om noen bruker mer strøm enn andre, men det er bare kjipe gamlinger som har svært lite å finne på som henger seg opp i slikt. Har jeg erfart, det ene stedet jeg bodde. Jeg kjenner også ett par til som bor i blokk som sliter med noe av det samme. Dem har dog valgt å tilpasse seg. Det klarer ikke jeg. Når reglene er for dumme så klarer jeg ikke å holde kjeft.

Hadde alle kunnet passe på seg selv i stede for alle andre så hadde det blitt såå mye bedre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Bjerknez »

MissNoble skrev: 27 mai 2017, 23:54 Fordi jeg bor i blokk, og noen av naboene blir grinete og napper ut laderen hver gang jeg prøver å lade opp litt på det felles strømstikket i garasjen. En gang vi hadde flatt batteri på bilen ble laderen vår dratt ut fire ganger iløpet av en ettermiddag. Så nå blir alt av batterier bært opp i leiligheten :evil
Hva ellers skal man bruke de felles stikkene til da, hvis det ikke er lov og lade opp batterier etc.?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Stian87 »

Haha Bjerknez, forstår veldig godt hvor du kommer fra, ikke veldig glad i naboer selv, husker en nabo boret opp sånne jævla blomsterpotter i min balkong. Passer nok best til enebolig, naboer er irriterende og jeg kan ikke fordra narvestad mentaliteten
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av MissNoble »

Haha, joa, jeg kan kjenne meg igjen i det, det er mye rare regler ute og går. Desverre virker det som at de fleste sameier etter nabokrangler alltid skriver regler på bakgrunn av den som er mest konservativ...:(
Her er det egentlig ganske greit, men det er et nytt sameie, så vi får se om noen år... Men ja, jeg tror på skjønn, og hvis noen står med flatt batteri betaler jeg gladelig noen øre av fellesutgiftene for at de skal få igang bilen igjen.
Det går egentlig på normal folkeskikk tenker jeg...
Jeg er vokst opp på landet, og vant med at folk er litt flinkere til å hjelpe hverandre (det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, jeg som alltid har traktet mot byen...)

Så, tilbake til temaet; jeg håper å avslutte en sinnsyk jobbperiode iløpet av et par dager, og da får jeg sjekket om sykkelen fortsatt ikke vil i gir, og så får jeg håpe på en verkstedtime om ikke altfor lenge.

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av MissNoble »

Bjerknez skrev: 28 mai 2017, 15:37
Juicebox skrev: 28 mai 2017, 14:40
supersic skrev: 28 mai 2017, 08:50 Men hvor stopper det? vi har flere som lader elbiler på felles strøm og det er heller ikke mye penger fordelt på alle.
Kanskje alle naboene skulle betale husleia mi det blir heller ikke mye fordelt på mange.
LOL??!
Husk at også du må være med å betale dems husleie. Da lønner det seg ikke å bo i den billigste leiligheten for å si det sånn og det blir dermed urettferdig for noen og veldig lukuraativt for resten.

Jeg mener man må stipulere et årsforbruk og justere dette i sameiet samt dele regningen på alle. Så kan man jo velge og luske rundt og se om noen bruker mer strøm enn andre, men det er bare kjipe gamlinger som har svært lite å finne på som henger seg opp i slikt. Har jeg erfart, det ene stedet jeg bodde. Jeg kjenner også ett par til som bor i blokk som sliter med noe av det samme. Dem har dog valgt å tilpasse seg. Det klarer ikke jeg. Når reglene er for dumme så klarer jeg ikke å holde kjeft.

Hadde alle kunnet passe på seg selv i stede for alle andre så hadde det blitt såå mye bedre.

WORD!

Svar