Geso's skriblerier

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Benny
Innlegg: 125
Registrert: 29 apr 2010, 19:24
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Sted: Rælingen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Benny »

Jeg er veldig glad for at det gikk så bra som det gjorde ;-) Sjåførlæreren min sa at det var 2 typer mc- førere: de som skal ned og de som har vært nede. Nå tilhører jeg den siste kategorien og håper at det var det. Sykkelen var dessverre i mye dårligere stand enn jeg trodde. Blir intressant å høre hva takstmannen sier. Skal prøve å få lånt meg en sykkel så snart jeg er i kjørbar stand.

Gammelgutt

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Gammelgutt »

Bra det ikke gikk værre, god bedring.

Ferister er skummelt, særlig i sving. Prøver å kjøre mest mulig rett på.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Onsløv »

Godt det gikk så bra som det gikk! Helt sikkert ikke så behagelig å kjøre bak i en sånn situasjon.
God bedring, Benny.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Rottenikken »

Benny skrev:Jeg er veldig glad for at det gikk så bra som det gjorde ;-) Sjåførlæreren min sa at det var 2 typer mc- førere: de som skal ned og de som har vært nede. Nå tilhører jeg den siste kategorien og håper at det var det. Sykkelen var dessverre i mye dårligere stand enn jeg trodde. Blir intressant å høre hva takstmannen sier. Skal prøve å få lånt meg en sykkel så snart jeg er i kjørbar stand.
..jeg har også vært nede en gang, det var vondt, og ikke minst dyrt, du har min medfølelse!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av jhn »

Benny skrev:Jeg er veldig glad for at det gikk så bra som det gjorde ;-) Sjåførlæreren min sa at det var 2 typer mc- førere: de som skal ned og de som har vært nede. Nå tilhører jeg den siste kategorien og håper at det var det. Sykkelen var dessverre i mye dårligere stand enn jeg trodde. Blir intressant å høre hva takstmannen sier. Skal prøve å få lånt meg en sykkel så snart jeg er i kjørbar stand.
Men at du nå tilhører den siste kategorien gjør ikke at du ekskluderes fra den første.
Men vi håper selvsagt på det beste :thumleft

Makro
Innlegg: 7
Registrert: 12 jun 2010, 18:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 600 2008

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Makro »

Velkommen i klubben til de som har vært nede! :=D> :=D> OG som reiser seg igjen :yahoo Gjennombanka knær blir som oftest greie igjen etter en stund.

God bedring!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Rottenikken »

..grusfella er som regel slem, hehe. men fem ganger, hvis jeg husker rett, i bakken hvorav en i asfalt, huskes sånn nogenlunde, auau!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av RuneMC »

Veldig kjipt å få en sånn avslutning på en fin tur...

Passerte en ferist på vei til Vindfjelltunet for et par uker siden, den ligger også delvis i sving og var forsåvidt obs på at den ville være glatt - alt av metall, som kumlokk og slikt blir jo glatt i regn... men den var enda et hakk glattere enn jeg trodde.... "svupp" og bakenden var til siden med en gang, men godt grep både før og etter så greit nok.

Anyways, lykke til med både helse og takst!
Sist redigert av RuneMC den 01 aug 2010, 20:08, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Pollti

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Pollti »

Det var en trist avslutning på en fin tur Benny men det gikk jo bra tross alt ? Litt avhengig av takst og forsikringstype du har og forsikringsselskapets "dom" så ville jeg seriøst vurdert å la Frode Dahl på Tjøme se hva som kan gjøres med sykkelen. For en eller annen Suzuki plastkledd sykkel med totalt ødelagte kåper hvor skaden ble taksert til kr 48 000 så skaffet Frode nettopp komplett nytt kåpesett for kr 3900.
Det finnes en myriade av gode leverandører av orginale og brukte deler i både England og Tyskland også til ganske hyggelige priser men noen ganger så tar det lang tid å finne akkurat det som trengs.

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Geso »

Pollti skrev:.
Det finnes en myriade av gode leverandører av orginale og brukte deler i både England og Tyskland også til ganske hyggelige priser men noen ganger så tar det lang tid å finne akkurat det som trengs.

Dersom forsikringsselskapet velger å kondemnere sykkelen, er det da slik at det er mulighet for å kjøpe vraket for en "billig" penge?

Hva skal da evt. til for å få den på veien igjen?
(Skjønner at den må repareres, men er det andre ting som skal til?)
Må den evt. godkjennes av myndighetene? Vises biltilsynet e.l.?

Har man egentlig lov til å bygge opp en kondemnert sykkel?

Jeg har litt plass i garasjen (i hvertfall dersom Konemor parkerer ute :knegg ) slik at det kunne være en tanke å bygge sykkel i vinter?

Hva er i så fall en akseptabel pris på ett "vrak"?

Ser frem til å høre taksten Benny.

Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Flattop »

I følge Broder'n som nettop har anskaffa seg erstatningssykkel for TDM'en som fikk en ublid skjebne, har KUN sertifiserte verksteder anleding til å kjøpe KONDEMNERTE sykler.
Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Onsløv »

Er ramma skjev, må den ihvertfall på verksted, da det kun er de som har lov å rette disse opp.
Det samme om den er kondemnert.

Pollti

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Pollti »

Så lenge det ikke er rammeskader og/eller andre skader som gjør at forsikringsselskapet må rapportere det til veimyndighetene så går dette bra Geso. Det vanlige som skjer er at F. ikke anser det som forsvarlig økonomisk å reparere og overdrar vraket,i gåseøyne, til eieren. Melding om strukturelle skader og evig avskilting sendes da ikke Veistasjonen

Er denne fæle meldingen sendt, da tviler jeg litt på at Frode kan gjøre særlig mye annet enn å skaffe ramme og bygge sykkelen opp den veien. Det er en dyr løsning egentlig litt avhengig av hvor sterkt kjærlighetsforholdet Benny har til mopeden. Rammebytte er dyrt men er forholdet mellom eier og moped der. Hvorfor ikke ?
Jeg bygde opp en grøftekjørt Desmodue 600 SS for noen år siden. Men jeg er mye sær sies det. Det er mange år siden nå men den grøftekjørte lever enda og kjøres sine faste 1000 km pr år. Uansett hvor mye pollen og sol det er. :\m/:
Snakk med Frode eller send meg detaljer så kan vi forsøke å få til noe ?

mekkern
Innlegg: 7580
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av mekkern »

På bildene så det ikke ut til at det var noen direkte alvorlige skader på sykkelen. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's tur til Lysebotn, der Benny havner på sjukehuset.

Legg inn av Geso »

mekkern skrev:På bildene så det ikke ut til at det var noen direkte alvorlige skader på sykkelen. :-k
Det er egentlig ikke så mye skader, men han på verkstedet uttalte ganske raskt at dette ble for dyrt å reparere.

Det er bare å avvente.

Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Svar