Geso's skriblerier

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Geso's skriblerier

Legg inn av Geso »

Jeg er en mann mitt i livet, (ok, kanskje litt eldre enn mitt i livet dersom man ser helt statistisk på det) som endelig har fått kjøpt meg MC.

Tok sertifikatet for MC i 1994, og hadde en Suzuki GSX750 i en sesong. (Kjørte kanskje 200 mil i løpet av den sesongen)

Nå har jeg kommet så langt at jeg har "fått lov" til å kjøpe MC.
Det ble, som overskriften viser, en Yamaha XJ900 Diversion 2003 modell med ca 17000 på telleren.

Bilde

Kjøpte den onsdag 6. mai, men venter fortsatt på levering, fordi Statens Vegvesen er så fordømrade trege til å levere skilter.

I og med at jeg anser meg selv som helt ny på MC, og helt uten kjøretrening, har jeg tenkt meg en tur på Senior MC sitt førerutviklingskurs på mandag 18 mai.. (Dersom jeg får sykkelen til det da?!)

Har forøvrig Kone, og en datter på 9 år. Begge er helt klare for å være med pappa på tur. I følge Dattera kan hun og jeg kjøre sykkel, og mamma komme etter med bagasjen i bilen :-

Må ta en runde for å få tak i kjøreutstyr til begge jentene mine.
Tenkte jeg skulle prøve å få tak i noe brukt til Dattera, men vi får se hva det blir til.

Ser frem til å begynne å kjøre sykkel :) (og tar i mot alt av råd og tips)

Bilde

Med vennlig hilsen
Geir
Sist redigert av Geso den 03 feb 2011, 11:13, redigert 3 ganger totalt.
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av AJ »

Hey! og velkommen :vs

Flott at du tar skrittet fullt ut og lager en blogg her på Forumet :thumleft

Ser fram til mange fine bilder fra turer med XJ'en og spørsmål om ting & tang du eventuelt lurer på når det gjelder MC ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Så fint du fant veien hit Geir ! Er Sjefs Hopperen fornøyd også ?

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av MadMan »

Det er en kjempefin tursykkel, har tilbrakt over 50000km på en 99 model :thumleft :mc5

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

MadMan skrev:Det er en kjempefin tursykkel, har tilbrakt over 50000km på en 99 model :thumleft :mc5
Takker for det.
Det er alltid godt å få bekreftet at man har gjort ett godt valg. (selv om det sikkert er delte meninger om det), uansett:

I går, den 13 mai klokken 1515 satt jeg med vognkortet (det vil si ett midlertidig vognkort) i handa, nøkkelen i lomma, og skilter på sykkelen.
Det var egentlig litt skummelt. Plutselig var jeg helt alene, og skulle kjøre sykkelen helt alene fra Gardermoen og til Rælingen. 15 år siden jeg kjørte sykkel sist!!!!!(Bortsett fra ett par turer på noen få kilometer)

Valgte å kjøre "bakveien" fra Gardermoen (det vil si riksveg 120) til Skedsmokorset.

Det gikk bra, og det var minst like moro som jeg hadde håpet på forhånd.

Da jeg kom hjem, måtte jeg gjøre en del hjemme, da jeg skal sjøsette båten på fredagen. Etter at det var gjort, fant jeg ut at det var litt viktig å fylle opp tanken på Sykkelen, og derfor en snartur ut til Flateby for å fylle opp tanken. Sa hjemme at det var den nærmeste stedet jeg fant som var åpent ;)

Nå insisterer Konemor på at vi må ut å kjøpe kjøreutstyr til henne. Og det skal vi gjøre til uka.

Gleder meg til å bruke sykkelen fremover, men det blir ikke før på lørdag pga. jeg er bortreist med jobben.

Tankfylling i Flateby:
Bilde
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av AJ »

Hey!
Dette blir bra, skal du se :thumleft
Hyggelig å ha med konemor på tur :) Det kan jeg underskrive på :yahoo
Rart med det, egentlig...
Ikkeno' mas om fart og sånne ting når konemor er med på MC'en, selv om vi har Scala Rider kommunikasjon... :-k
Verre er det når hun er med på biltur... :eh
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mfajf
Innlegg: 105
Registrert: 02 mar 2009, 07:32
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
Sted: Bergen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av mfajf »

Gratulerer med flott sykkel. Måtte du få mange hyggelige mil. Liker denne sykkelen veldig godt, flotte linjer. Den ser også veldig velholdt ut, så jeg antar den er tatt godt vare på av forrige eier. "Gubbesykler" som denne (og TDM 900 som jeg har) er som regel fint holdt da de kjøres av folk med noen års erfaring. :)
Jan

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av cheron »

Velkommen til forumet med en flott sykkel :)

Du og Pollti er velkommen til Verkstedet med det rare i om du er på besøk på Nøtterøy en dag! :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

cheron skrev: Du og Pollti er velkommen til Verkstedet med det rare i om du er på besøk på Nøtterøy en dag! :)

Takk for det.
Politi var innom en tur i går med Mopeden sin, og tømte meg for kaffe :knegg
Muligens jeg tar med sykkelen nedover til helga.
Da er jeg plutselig forbi.


I dag dro vi hjem fra Tjøme ganske tidelig. Hadde bestemt oss for å få kjørt en tur. Dattera så det som en stor fordel at Mor og far kom seg ut av huset en stund, slik at hun fikk være alene hjemme litt.

Vi tok en tur fra Rælingen, via Fetsund, Trøgstad, Askim, Spydeberg, enebakk og tilbake til Rælingen. Det ble en tur på 11-12 mil, Øyeren rundt.
Konemor syntes det var moro, og gleder seg allerede til neste tur. (og det er bra.)

Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

cheron skrev:Du og Pollti er velkommen til Verkstedet med det rare i om du er på besøk på Nøtterøy en dag! :)

Her kan en ikke trille en tur på mopeden uten å bli fornærmet på det blodigste. :[-X Skriv etter meg : Pollti ække fra Nøtterøy !Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
Pollti ække fra Nøtterøy !
:terge

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av AJ »

Aner meg at Pollti slett ikke er fra Nøtterøy... :8-[

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av cheron »

Han er sikkert ikke FRA øya.. men'n bor der! ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av mekkern »

skrivesperre på navnet Tjøme? :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

cheron skrev:Han er sikkert ikke FRA øya.. men'n bor der! ;)





Skriv nå etter meg :


Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.Pollti bor ikke på Nøtterøy.

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Har opplysninger fra forholdsvis sikre, men dog ubekrfetede kilder at Politi en gang i tiden hadde residens på Nøtterøy, men av grunner kun de invidde i de innerste sirkler vet om, og som mine usikre kilder heller ikke vet årsaken til, går det ett rykte om at Politi ble forvist fra den smukke Ø.

Skal man vilt og hemningsløst spekulere, er det jo ikke usannsynlig at disse strofer av en velkjent sang har spilt noen rolle:

For utpå Nøtterø fins
jo verdens herligste kvinns.
Jeg har en liten tull
hun er meg tro som gull.
Jo hele øya er full
og når jeg tar meg en vals,
med pikens arm om min hals
da har jeg ingen nød,
da kan jeg gjerne dø
der hos min mø
på Nøtterø.



Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Svar