Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Du burde prøve XSR900. Artig sykkel og motoren er rimelig frisk i frasparket. Her kommer fremhjulet fort! :thumleft

Husk at prisene på syklene i klassen du befinner deg øker tildels kraftig 1.juli. Så kjøper du nå, er mer eller mindre verditapet det første året borte. :)

S1000R er ingen designpærle, der skal jeg være enig. Den er ikke stygg, men den er "effektiv". AAlt er der det skal være og utstyrsnivået er helt på topp hvis du tar med de to obligatoriske pakkene. Sportspakken og Dynamic pakken. Har så langt ikke sett en S1000R uten disse pakkene og uten disse paakkene vil den nok bli tungsolgt også.

Daa har du Quickshifter opp og ned, varmeholker, cruise control, ABS Pro, Dynamiske dempere som kan justeres elektronisk med knapper via styret, fire kjøremoduser, Lap timer, Alarm og ikke minst Akra annlegg. Sleng på 3-4 lapper til så haar du radiatorbeskyttelse og Tail tidy og da har du det du trenger og litt til. :)

Jeg betalte 215-laken for min med dette utstyret og denne prisen vil øke ytteligere 15.000,- i følge rykter fra og med 1.juli.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av BC45 »

Ble litt entusiastisk nå. Tillater meg å legge inn et fint bilde av xsr 900 på tråden din.
Bilde

Den ER fin!

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av overlay »

BC45 skrev: 16 jun 2017, 14:11 Ble litt entusiastisk nå. Tillater meg å legge inn et fint bilde av xsr 900 på tråden din.
Bilde

Den ER fin!
Den er veldig fin. Har XSR mindre problematikk enn MT-09 med at man mister sikten i mørket når man legger seg over i svinger? :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av BC45 »

overlay skrev: 16 jun 2017, 14:19 Den er veldig fin. Har XSR mindre problematikk enn MT-09 med at man mister sikten i mørket når man legger seg over i svinger? :)
Har sett et par videoer om dette på youtube, men jeg har ikke opplevd noe problem i mørket. med mt-09. XSR har jo en klassisk rund lyskaster som jeg vil tro sprer lyset bedre uansett Led-lampene på mt-09 tegner gir et ganske klart skille mellom lyst og mørkt, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

BC45 skrev: 16 jun 2017, 14:11 Ble litt entusiastisk nå. Tillater meg å legge inn et fint bilde av xsr 900 på tråden din.

Den ER fin!
Enig i at det er en veldig lekker sykkel. Hovedankepunktet er nok at den er litt for lik den jeg har. Det er synd den ikke kommer i flere farger, skulle gjerne sett den i den gulfargen. Svart er fin, men blir litt ensformig, synes nok den blå er finest.
Bjerknez skrev: 16 jun 2017, 13:13 Du burde prøve XSR900. Artig sykkel og motoren er rimelig frisk i frasparket. Her kommer fremhjulet fort! :thumleft

Husk at prisene på syklene i klassen du befinner deg øker tildels kraftig 1.juli. Så kjøper du nå, er mer eller mindre verditapet det første året borte. :)

S1000R er ingen designpærle, der skal jeg være enig. Den er ikke stygg, men den er "effektiv". AAlt er der det skal være og utstyrsnivået er helt på topp hvis du tar med de to obligatoriske pakkene. Sportspakken og Dynamic pakken. Har så langt ikke sett en S1000R uten disse pakkene og uten disse paakkene vil den nok bli tungsolgt også.

Daa har du Quickshifter opp og ned, varmeholker, cruise control, ABS Pro, Dynamiske dempere som kan justeres elektronisk med knapper via styret, fire kjøremoduser, Lap timer, Alarm og ikke minst Akra annlegg. Sleng på 3-4 lapper til så haar du radiatorbeskyttelse og Tail tidy og da har du det du trenger og litt til. :)

Jeg betalte 215-laken for min med dette utstyret og denne prisen vil øke ytteligere 15.000,- i følge rykter fra og med 1.juli.
Det står nok foreløpig mellom XSR900 og S1000R :D. Med mindre noen har noen forslag jeg ikke har tenkt på.

Ja er smertelig klar over økningen i pris, utfordringen for meg er at jeg følgende må skje:

- Min nåværende sykkel må fikses
- Jeg må få en innbyttepris på sykkelen
- Jeg må få bestilt ny sykkel

Alt det må skje innen to uker, og siden de ikke har hørt fra Ducati sentralt enda så ser det mørkt ut i enden av tunnelen. Eneste positive med det, er jo at min egen sykkel stiger i verdi også da.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Det skal vel holde hardt det ja... :roll

Det skal litt til for å stole på sykkelen igjen etter noe slikt. Jeg tror vertfall ikke jeg hadde klart det 100%. Du skjønner det jo fort på dem når dem mener dem har funnet feilen. Få dratt det ut av dem hva som var selve kilden til problemet. Krev et svar. Svar som "vi mener vi nå har lokalisert feilen" er ikke godt nok.

Da har dem bare famlet i blinde i mine øyne.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Har tenkt litt på hva man skal skrive og opplyse om på eget tiltak ovenfor en potensiell kjøper. Jeg har kommet frem til at det er snodig å si noe uoppfordret. Om man selger et hus nevner man jo ikke eventuelle feil huset har hatt, men som er fikset, man nevner jo bare feil som fortsatt eksisterer. Dersom man får beskjed om at feilen er fikset fra verkstedet har man jo ikke lenger noen feil å opplyse om.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »

Har du vurdert Speed Triple ? https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=93387354
Ellers må du få prøvd Tuono -finnes jo i litt mer diskre fargekomboer også.
Når det gjelder din sykkel så kan vel dette skje med de fleste - en elektrisk feil,gremlins - det kan jo også være noe så banalt som en jordingsfeil - håper de finner ut av det selv om slike feil kan være håpløse å finne uten å feilsøke med nytt ledningsnett etc..
Personlig har jeg ikke hatt noe problem med å stole på sykkelen etterpå hvis de klarer å spore feilkilden. Vi blir veldig kjenslige når det gjelder mc - har jo hatt feil med startsperre på BMW bil og en haug med problemer med Audi men kjøper ikke Toyota Prius av den grunn.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 16 jun 2017, 15:55 Har tenkt litt på hva man skal skrive og opplyse om på eget tiltak ovenfor en potensiell kjøper. Jeg har kommet frem til at det er snodig å si noe uoppfordret. Om man selger et hus nevner man jo ikke eventuelle feil huset har hatt, men som er fikset, man nevner jo bare feil som fortsatt eksisterer. Dersom man får beskjed om at feilen er fikset fra verkstedet har man jo ikke lenger noen feil å opplyse om.
I standard kontrakter er det vanlig å oppgi tidligere skader, reparasjoner osv så spørs om du ikke må fortelle alt uansett.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg oppga til Leeres Motorsposrt at jeg hadde hatt en støttevelt med min. 95% av skadene ble fikset og det som var igjen av skader måtte man lete for å finne, eller vite at dem var der.

Jeg forklarte vertfall dette samt viste skadene og det mente han bare gikk under "normal slitasje" og avfeiet det. Dog hadde jeg en skjeiv bremsepedal som jeg ikke viste om. Denne måtte jeg punge ut for. Kostet meg en tusenlapp ca. Var deilig å dra fra forhandler med rent mel i påsan :)

Hva forhandler opplyste en evt. ny kunde om er ikke mitt problem. Sykkelen ble vertfall solgt innen fire dager.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

BC45 skrev: 16 jun 2017, 16:06
Stian87 skrev: 16 jun 2017, 15:55 Har tenkt litt på hva man skal skrive og opplyse om på eget tiltak ovenfor en potensiell kjøper. Jeg har kommet frem til at det er snodig å si noe uoppfordret. Om man selger et hus nevner man jo ikke eventuelle feil huset har hatt, men som er fikset, man nevner jo bare feil som fortsatt eksisterer. Dersom man får beskjed om at feilen er fikset fra verkstedet har man jo ikke lenger noen feil å opplyse om.
I standard kontrakter er det vanlig å oppgi tidligere skader, reparasjoner osv så spørs om du ikke må fortelle alt uansett.
Det er klart at om man blir spurt eller det må oppgis noe spesielt sted så ville jeg vært ærlig på det. Min beslutning om å selge ligger på det mer personlige planet, tillitt. :)
WikingTnT skrev: 16 jun 2017, 16:02 Har du vurdert Speed Triple ? https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=93387354
Ellers må du få prøvd Tuono -finnes jo i litt mer diskre fargekomboer også.
Når det gjelder din sykkel så kan vel dette skje med de fleste - en elektrisk feil,gremlins - det kan jo også være noe så banalt som en jordingsfeil - håper de finner ut av det selv om slike feil kan være håpløse å finne uten å feilsøke med nytt ledningsnett etc..
Personlig har jeg ikke hatt noe problem med å stole på sykkelen etterpå hvis de klarer å spore feilkilden. Vi blir veldig kjenslige når det gjelder mc - har jo hatt feil med startsperre på BMW bil og en haug med problemer med Audi men kjøper ikke Toyota Prius av den grunn.
Har litt det samme problemet med Speed Triple som med Street, takler ikke helt de lyktene, noe som er synd, for det er for øvrig en fin sykkel. Det med bil vs MC er et godt poeng, er nok noe med at man føler seg mer utsatt med en ustabil MC. Vet du hvor de selger Tuono?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »


WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »

Syns denne er en fin løsning
005-triumph_round_headlight_conversion-600x600-m_m_y-Triumph-Speed-Triple-2015.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »

pim-1124199-17917-product-tuono1100rr-v4-e4-s-mainimage.jpg
Denne fargen er ikke så "glorete" :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

WikingTnT skrev: 16 jun 2017, 16:39 pim-1124199-17917-product-tuono1100rr-v4-e4-s-mainimage.jpgDenne fargen er ikke så "glorete" :-)
Enig! Kjenner du til forskjellen på den og factory?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar