Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »

Fant denne testen : er vel öhlins vs sachs dempere og dekkene samt grafikken som er forskjellen.
Skjermbilde 2017-06-16 kl. 18.00.55.png


https://ultimatemotorcycling.com/2017/0 ... ast-facts/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Men husk... Aprillia er vel også en Italiener... :-# :x :knegg

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev: 16 jun 2017, 18:01 Men husk... Aprillia er vel også en Italiener... :-# :x :knegg
Jeg mener nå han burde kjøpe italiensk, for å ikke ha noe "alle" andre har, da spesiellt S1000R, men det kan jo være jeg bare hakker på deg for å konstant hakke på italiensk bare fordi noen har vært uheldige :knegg

Med slik tankegang skjønner jeg ikke hvordan du tørr kjøre BMW, når førstegen S1000RR hadde flere motorhavari grunnet dårlig prepping av blokk før montering, som førte til mye spon :crazy:

Beklager, fikk bare litt nok av din anti-italienisme, fortsett å hakk du :prf

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Finnes alternativer til lykter på RS :)

Tenker eg skal kjøre på med retro runde LED, men de koster fra 7k og oppover 😬 Må bli tail tidy først!

Ellers blir man vant til det! Jeg syntes de var kjempestygge, nå som jeg eier de må jeg nesten like dem. RS og R modellene kommer forsåvidt med LED dagslys i reflektorene som ser betydelig bedre ut når man kjører

Poenget mitt er vel at du trenger ikke nødvendigvis velge sykkel etter lykter, forskjerm eller andre ting man kan skifte. Viktigste er vel kjøre egenskaper for deg, og forsåvidt hva du liker å se på... som går på ting du kan bytte... hmmm
Braaaaaap

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »

JK95 skrev: 16 jun 2017, 18:11
Bjerknez skrev: 16 jun 2017, 18:01 Men husk... Aprillia er vel også en Italiener... :-# :x :knegg
Jeg mener nå han burde kjøpe italiensk, for å ikke ha noe "alle" andre har, da spesiellt S1000R, men det kan jo være jeg bare hakker på deg for å konstant hakke på italiensk bare fordi noen har vært uheldige :knegg

Med slik tankegang skjønner jeg ikke hvordan du tørr kjøre BMW, når førstegen S1000RR hadde flere motorhavari grunnet dårlig prepping av blokk før montering, som førte til mye spon :crazy:

Beklager, fikk bare litt nok av din anti-italienisme, fortsett å hakk du :prf
Stemmer nok det - sto på fergekaia på vei til Kiel et år da vi traff en gjeng med RR-sykler på hengere som skulle til Ringen. Det var Honda-Ducati-Yamaha og Aprilia på hengerne og jeg spurte om hvorfor ingen kjørte S1000RR som ble lansert året før og knuste alle i effekt og vant alle superbike-tester.
Det de sa da var at flere i miljøet hadde kjøpt og havarert og det lå sprengte motorer og deler på baner rundt i Europa.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev: 16 jun 2017, 18:11
Bjerknez skrev: 16 jun 2017, 18:01 Men husk... Aprillia er vel også en Italiener... :-# :x :knegg
Jeg mener nå han burde kjøpe italiensk, for å ikke ha noe "alle" andre har, da spesiellt S1000R, men det kan jo være jeg bare hakker på deg for å konstant hakke på italiensk bare fordi noen har vært uheldige :knegg

Med slik tankegang skjønner jeg ikke hvordan du tørr kjøre BMW, når førstegen S1000RR hadde flere motorhavari grunnet dårlig prepping av blokk før montering, som førte til mye spon :crazy:

Beklager, fikk bare litt nok av din anti-italienisme, fortsett å hakk du :prf
Haha... forskjellen er vel at BMW fant ut hva feilen var? :lol

Men uanset... jeg snakker om erfaaringer jeg selv har erfart via meg selv og eller andre jeg kjenner. Ikke hva som står i statistikker. Så langt kjenner jeg folk kun med italienere som har hatt problemer. Tilfeldig? Det kan godt være... :knegg

Legg merke til at jeg forsøker så godt jeg kan å gni det inn med glimt i øyet. Hva som evt. sies om BMW til motsvar bryr jeg meg svært lite om. Så langt går den som en klokke og det har alle mine sykler gjort så langt. Ja den klarte seg til og med gjennom en velt og jeg tror jammen den tåler vann også :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37863
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 16 jun 2017, 22:12 Legg merke til at jeg forsøker så godt jeg kan å gni det inn med glimt i øyet. Hva som evt. sies om BMW til motsvar bryr jeg meg svært lite om. Så langt går den som en klokke og det har alle mine sykler gjort så langt. Ja den klarte seg til og med gjennom en velt og jeg tror jammen den tåler vann også :knegg
Har fulgt med litt fra sidelinjen og fått med meg at både Stian87 (Ducati) og hakhap (Aprilia) fikk problemer med sine italienere på vestkysten i Sverige...
Samme sted som jeg opplevde det verste regnværet jeg har hatt på noen av mine MC-turer uten at Moto Guzzi Stelvio'en jeg kjørte da fikk problemer av noe slag. Det var føreren (eller kanskje alle helst passasjeren, førerens bedre halvdel...) og ikke sykkelen, som kastet inn håndkleet og parkerte til det verste regn- og tordenværet var over.
Ikke et feilslag for øvrig på denne Sverige - Danmarkturen vi gjorde for noen år siden.
Det samme på Italiaturen året før.

Men den sviktet eieren et par-tre ganger i nærområdet her hjemme på en måte som gjorde at den måtte fraktes til verkstedet på redningsbil.
Den eneste av syklene jeg har hatt hvor det har vært nødvendig å gjøre nettopp det... :-k .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Det er vel det vi kan kalle "karakter" er det ikke det da AJ? :knegg

Neida... uff... er kjipt når slikt skjer. En dag står jeg der sikkert selv... å da får jeg sikkert i bøtter og spann tilbake.. men det må jeg vel tåle nå :lol

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37863
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 16 jun 2017, 22:51 Det er vel det vi kan kalle "karakter" er det ikke det da AJ? :knegg
Joda, mange liker å kalle det karakter... ;)

Har for øvrig registrert på flere nettforum etter at jeg selv ble eier av et typisk entusiastbilmerke fra Italia, at mange italofile synes å tåle en god del problemer og svakheter på bilene sine :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev: 16 jun 2017, 22:32 [ Stian87 (Ducati) og hakhap (Aprilia) fikk problemer med sine italienere på vestkysten i Sverige...

Men den sviktet eieren et par-tre ganger i nærområdet her hjemme på en måte som gjorde at den måtte fraktes til verkstedet på redningsbil.
Den eneste av syklene jeg har hatt hvor det har vært nødvendig å gjøre nettopp det... :-k .
Vet du hva hakhap sine problemer bestod av og hva løsningen ble?

Jeg skulle nok overlevd at en tilsvarende feil skjedde hjemme. Det er imidlertid to ting som forsurer situasjonen til de grader.

Jeg hadde gledet meg noe sinnsykt til turen, det er ikke hver dag en småbarnsfar får kjøre motorsykkel gjennom to land i to dager. I tillegg til gledet jeg meg til å vise frem sykkelen og hadde tenkt på dette i omtrent et halvt år.

Det andre er at de ikke finner feilen, de har hatt sykkelen i over en uke nå, og jeg er ikke noe klokere, det synes jeg er betenkelig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av hakhap »

Feilen jeg fikk 2 delt. Det som først kom på turen ned Sverige var motoren til avgasspjell som sluttet å følge input. Denne ble byttet i Sverige på garanti i løpet av en uke. Kort deretter viste det seg at verkstedet ikke kalibrert den nye motoren så ny varsel på displayet og inn på mitt lokale verksted og kalibrert (ikke en kjempe feil og fort rettet) men samtidig begynte motoren å stoppe ved clutch og nedgiring. Denne feilen ble økte i omfang i den tid den stod i verkstedet for at de skulle finne ut hva som hva feilen. Importøren og Aprilia i italien var involvert men de klarte ikke å finne ut i løpet av 3 måneder så jeg fikk byttet den inn i en ny i oktober, med litt mellom for de 28k km den var kjørt.

Jeg har ikke mindre tillitt til Aprilia da dette er komplekse ting og ett mandags eksemplar kan skje. Den nye har ikke noen feil og tiden vil vise om det blir noe eller ikke.

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

hakhap skrev: 17 jun 2017, 07:56 Importøren og Aprilia i italien var involvert men de klarte ikke å finne ut i løpet av 3 måneder så jeg fikk byttet den inn i en ny i oktober, med litt mellom for de 28k km den var kjørt.

Jeg har ikke mindre tillitt til Aprilia da dette er komplekse ting og ett mandags eksemplar kan skje. Den nye har ikke noen feil og tiden vil vise om det blir noe eller ikke.

misspelling with autocorrect
Det var utrolig lenge synes jeg. Regner med at du fikk låne en sykkel i mellomtiden? Så lenge det er en feil som er atypisk så kan jeg skjønne at du fortsatt har tillit til produsenten. På meg virker det som en del tilsvarende modeller fra Ducati har hatt en del elektriske problemer.

Hvor kjøpte du sykkelen din forresten?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

En liten oppdatering

Jeg har nå fått kjørt bort imot 50 mil på lånesykkelen, jeg må si at jeg fortsatt elsker hvordan denne sykkelen holder seg i svinger, og grepet den har. Jeg kjenner imidlertid at jeg kunne tenke mer mer futt i enkelte situasjoner. Bortsett fra det, og at jeg fortsatt ikke vet hva feilen med sykkelen min er ville jeg nok anbefalt denne på det varmest. :sorry

Jeg har brukt en del energi på å se på andre sykler i det sist. Jeg tenkte å prøve en Tracer900 (nærmest jeg kommer XSR900) i morgen, men tviler på at den overbeviser meg om at det er riktig valg. :-k

Jeg mener at motorsykler ikke skal vær fornuft. Min filosofi er derfor at man skal kjøpe den motorsykler som appellerer mest til deg, innenfor grensene av egen økonomi. :thumleft

Jeg er en forholdsvis fersk sjåfør, og har neppe behov for allverden av muskler, det sier fornuften. Samtidig sier en annen stemme at mer muskler alltid er bedre. Og siden den sistnevnte stemmer er motorsykkelstemmen sitter jeg nå igjen ned tre alternativer:
  • BMW S1000R
  • Aprilia Tuono V4 1100 RR
  • KTM 1290 Superduke R
BMW S1000R - uten tvil det mest økonomiske valget. Fullspecca koster den rundt 215 000, med alle godsaker. Jeg synes også den er veldig fin, men den er nok litt vanligere enn de to andre

Aprilia Tuono V4 1100 RR - trenger ingen oppgradering og koster rundt 240 000 rett ut av fabrikken. Pen sykkel og definitivt den beste sykkelen, om med liten margin over KTM. Nedside er at den er italiensk og at merket ikke er kjent for driftsikkerhet.

KTM 1290 Superduke R - den mest ekstravagante og unødvendige sykkelen. Men helt klart den som følelsesmessig appeller mest til meg. V-Twin som jeg personlig mener slår en V4 anytime, rundt 255 000 ferdig spekka. For meg er dett sykkelen med mest sjel, den har alle plussider, det enste som trekker ned er prisen.

Så skal man betale 40 lapper for galskap og følelser? Jeg har ikke bestemt meg. Jeg tar fortsatt i mot forslag om andre sykler. Hodet sier BMW, hjertet sier KTM, kanskje blir det kompromisset Aprilia?

PS: sykkelen min er fortsatt havarert, jeg kjenner ikke verdien ferdig fiksa og de er tom for SDR i Østeriket, men har et par i Norge
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av KevinmsR6 »

Yamaha:) m10 :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av KevinmsR6 »

Mt10:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Svar