Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 14 jun 2017, 13:22 En ting er småfeil som løse deksler, en simring i gaffelen som løsner, en bryter som henger seg opp etc. Men fullstendig driftstans hvor alt går bananas hvor forhandler atpåtil sier "oj, dette ser ikke bra ut" haddefått meg til å bytte asap.
Enig med deg i det. Hadde faktisk bilen min på verksted nå nettopp fikk den tilbake dagen før. Den var også ett år gammel Skoda Superb hvor turboen røyk. Tror ikke Skoda nødvendigvis har store problemer av den grunn.

Men denne feilen var uakseptabel. Men om man skal selge den videre, skal man opplyse om noe sånt? Og det er jo noe uetisk å la andre få problemet.

Får ta det litt som det kommer. Håper de finner feilen, de virket ikke innstilt på å levere sykkelen tilbake før de finner ut hva som er galt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Royal »

Stian87 skrev: 14 jun 2017, 13:38
Bjerknez skrev: 14 jun 2017, 13:22 En ting er småfeil som løse deksler, en simring i gaffelen som løsner, en bryter som henger seg opp etc. Men fullstendig driftstans hvor alt går bananas hvor forhandler atpåtil sier "oj, dette ser ikke bra ut" haddefått meg til å bytte asap.
Enig med deg i det. Hadde faktisk bilen min på verksted nå nettopp fikk den tilbake dagen før. Den var også ett år gammel Skoda Superb hvor turboen røyk. Tror ikke Skoda nødvendigvis har store problemer av den grunn.

Men denne feilen var uakseptabel. Men om man skal selge den videre, skal man opplyse om noe sånt? Og det er jo noe uetisk å la andre få problemet.

Får ta det litt som det kommer. Håper de finner feilen, de virket ikke innstilt på å levere sykkelen tilbake før de finner ut hva som er galt.

Har du forhørt deg om du kan få en lånesykkel imens? Dette er jo noe Ducati har fint råd til å ordne

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 14 jun 2017, 13:38
Bjerknez skrev: 14 jun 2017, 13:22 En ting er småfeil som løse deksler, en simring i gaffelen som løsner, en bryter som henger seg opp etc. Men fullstendig driftstans hvor alt går bananas hvor forhandler atpåtil sier "oj, dette ser ikke bra ut" haddefått meg til å bytte asap.
Enig med deg i det. Hadde faktisk bilen min på verksted nå nettopp fikk den tilbake dagen før. Den var også ett år gammel Skoda Superb hvor turboen røyk. Tror ikke Skoda nødvendigvis har store problemer av den grunn.

Men denne feilen var uakseptabel. Men om man skal selge den videre, skal man opplyse om noe sånt? Og det er jo noe uetisk å la andre få problemet.

Får ta det litt som det kommer. Håper de finner feilen, de virket ikke innstilt på å levere sykkelen tilbake før de finner ut hva som er galt.
Tja... litt usikker. Nettopp det som blir et dilemma og et økonomisk problem ved siden av at det har vert problemer med sykkelen. Er jo ikke riktig at DU skal ta det tapet spør du meg. Heller ikke kjøperen så klart, så da står vi igjen med forhandler/produsent og dem gir deg garantert ikke noen kompensasjon for dette utover det og utbedre skaden.

Men hvis verkested friskmelder den så bør du jo ikke akkurat smøre tykt på til en potensiell kjøper. Bare at den hadde et problem og at det ble fikset på verksted. Men det kan være nok til å skremme bort en del kjøpere så klart...

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 14 jun 2017, 13:38 Men denne feilen var uakseptabel. Men om man skal selge den videre, skal man opplyse om noe sånt? Og det er jo noe uetisk å la andre få problemet.
Jeg ville ikke svart på mer enn det en eventuell kjøper spør om, men allikevel svart 100% ærlig. Ikke noe problem å få hele sykehistorien ved å ringe til verkstedet du har brukt. Heller ikke noe hyggelig hvis det blir noe tull i etterkant av et salg :[-(

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

Oppdatering
Snakket med verkstedet nå, de har sendt en UTEC til Ducati, hva nå det innebærer. Og venter på svar nå. Så vidt jeg forstår gjelder det spørsmål om hva de skal gjøre, hva som dekkes av garanti.

For min del er det jo interessant hva de kommer frem til, men jeg er soleklar på at dette ikke skal koste meg en schilling. For det første er jeg ikke i tvil om at jeg er villig til å kjøre dette som en sak gjennom rettssystemet om jeg må, for det andre vil jo dette dekkes av forsikringen.
Royal skrev: 14 jun 2017, 13:41 Har du forhørt deg om du kan få en lånesykkel imens? Dette er jo noe Ducati har fint råd til å ordne
Etter litt om og men har jeg fått beskjed om at jeg kan låne en sykkel hos dem jeg kjøpte sykkelen av. Dette er for så vidt kult gjort, selv om det skal sies at man antakelig har krav på dette etter forbrukerkjøpsloven § 30 tredje ledd.
Bjerknez skrev: 14 jun 2017, 13:48 Tja... litt usikker. Nettopp det som blir et dilemma og et økonomisk problem ved siden av at det har vert problemer med sykkelen. Er jo ikke riktig at DU skal ta det tapet spør du meg. Heller ikke kjøperen så klart, så da står vi igjen med forhandler/produsent og dem gir deg garantert ikke noen kompensasjon for dette utover det og utbedre skaden.

Men hvis verkested friskmelder den så bør du jo ikke akkurat smøre tykt på til en potensiell kjøper. Bare at den hadde et problem og at det ble fikset på verksted. Men det kan være nok til å skremme bort en del kjøpere så klart...
Det er et godt poeng. Vi får se hva jeg gjør, litt avhengig av hvilke tilbakemeldinger jeg får.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Er vel en 2016 modell dette, så dette bør vel uten tvil dekkes av garantien?
Skulle jaggu meg bare mangle. Ikke et eneste øre skal du betale for dette.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Da har jeg vært å hentet lånesykkel. Selv om det bare skulle mangel at man får låne en sykkel når den man har bryter sammen av ukjente årsaker så synes jeg det er snilt og kult av selger å stille denne sykkelen til disposisjon. Dette er en sykkel selger har fått ved innbytte og som de planlegger å selge videre. I den perioden jeg har den vil den antakelig få 1000 km på baken +++ avhengig av hvor lang tid dette tar. Jeg planlegger å kjøre en del neste uke. :thumleft
Hvit.jpg
Som den observante leser ser er det samme modell som jeg har fra før, bare i en annen farge. Dette var litt skuffende da jeg hadde håpet på muligheten til å prøve noe annet. Jeg må imidlertid si at jeg liker fargen veldig godt.

Jeg har en stund vært i tenkeboksen på å anskaffe meg en ny sykkel. I utgangspunktet var det ikke aktuelt å gjøre det før om et par år og jeg hadde nok egentlig lyst til å prøve sykler med litt annen stil, slik som en R sykkel, eller en cruiser - Ducati var også et naturlig sted å gå i den sammenheng. Nylige erfaringer har fått meg til å revurdere dette. Det er mulig jeg skifter mening tilbake igjen, men foreløpig er jeg nok på jakt etter et annet merke. Jeg er nok også ganske fornøyd med kjørestilen til en naken/streetfighter og ser i dette sjiktet.

For meg er det viktig at jeg liker utseende på sykkelen, av personlige preferanser er det dermed noen sykler som utgår. Penger er i utgangspunktet ikke en (så stor) issue, men jeg er litt gjerrig, og jeg liker dermed ikke bruke for mye penger. Jeg har satt opp en foreløpig liste, men tar imot tips med stor takk. Jeg ønsker så mye tilbakemeldinger som jeg kan få.

BMW S1000R - Dette ser ut som et meget godt valg både forholdet mellom pris og verdi/kjøreglede. Men useendet er litt tamt.
Yamaha XSR900 - Kul sykkel, bra pris - men effektmessig og volummessig veldig lik M821, og jeg tror nok jeg kunne tenke meg noe litt vissere
Ducati Monster 1200 (eventuelt 1200 S) - Lite trolig, men synes fortsatt dette er en av de fineste syklene som finnes
Ducati Panigale 959 eller 899 - også skeptisk, men fine sykler som skal være veldig bra
Ducati Diavel - om det noensinne blir en cruiser blir det antakelig denne. Jeg er nok imidlertid ikke gammel nok enda.
Aprilia Tuono V4 Factory E4 (eventuelt V4 RR E4) - er ikke helt fan av stylingen, men tror den kan vokse på meg, og også noe jeg antakelig kan leve med pga prestasjonene.
MV Augusta - utrolig fete sykler, men aner ingenting om dem.
KTM 1290 Super Duke R - kjempekul, men fremstår som veldig overpriset.

Sykler som antakelig ikke er aktuelle:
Yamaha MT-09 - Her ville jeg gått for XSR900 anyday.
Yamaha M-10 - Lyktene blir litt for rare for min del
Triumph Street Triple RS - igjen lyktene...

Jeg tar som sagt gjerne imot tips, jeg er som dere kanskje skjønner veldig åpen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av KevinmsR6 »

Du har ikke vurdert Yamaha R1 med crossplane motoren da?

Kan anbefales ifra meg :) ikke den typiske r sittestillingen og masse med moment på lavt turtall som for meg var litt uventet, lyden er jo også noe helt eget da den høres IT som en v-twin motor:) selv har jeg en 2014 modell registrert 2015 :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 16 jun 2017, 12:04 Yamaha XSR900 - Kul sykkel, bra pris - men effektmessig og volummessig veldig lik M821, og jeg tror nok jeg kunne tenke meg noe litt vissere
Hvis du liker XSR 900 bør du absolutt forsøke å få til en prøvetur. Etter min oppfatning er motoren et par hakk vassere enn tallene skulle tilsi :D Synes XSR 900 er en utrolig flott sykkel til en ganske så grei pris :)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Royal »

Stian87 skrev: 16 jun 2017, 12:04
Triumph Street Triple RS - igjen lyktene...

Jeg tar som sagt gjerne imot tips, jeg er som dere kanskje skjønner veldig åpen.
Hvordan våger du :knegg

Det er vanesak egentlig, man godtar til slutt at det er meningen at de skal være stygge. Sånn de skal være.
Du har jo "gamle" 675 Street triple og Daytona da, skuddsikre greier som går veldig godt.

Ellers så er det å kjøre Supermoto skikkelig gøy selv om man sitter som et seil i vinden. Jeg opplever selv at det ikke er verdens største forskjell fra å kjøre nakensykkel. Billig å velte er den også :P

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

BC45 skrev: 16 jun 2017, 12:25
Stian87 skrev: 16 jun 2017, 12:04 Yamaha XSR900 - Kul sykkel, bra pris - men effektmessig og volummessig veldig lik M821, og jeg tror nok jeg kunne tenke meg noe litt vissere
Hvis du liker XSR 900 bør du absolutt forsøke å få til en prøvetur. Etter min oppfatning er motoren et par hakk vassere enn tallene skulle tilsi :D Synes XSR 900 er en utrolig flott sykkel til en ganske så grei pris :)
Da blir det nok en prøvetur med den, det er vel samme motor som sitter i din sykkel?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Royal skrev: 16 jun 2017, 12:28
Stian87 skrev: 16 jun 2017, 12:04
Triumph Street Triple RS - igjen lyktene...

Jeg tar som sagt gjerne imot tips, jeg er som dere kanskje skjønner veldig åpen.
Hvordan våger du :knegg

Det er vanesak egentlig, man godtar til slutt at det er meningen at de skal være stygge. Sånn de skal være.
Du har jo "gamle" 675 Street triple og Daytona da, skuddsikre greier som går veldig godt.

Ellers så er det å kjøre Supermoto skikkelig gøy selv om man sitter som et seil i vinden. Jeg opplever selv at det ikke er verdens største forskjell fra å kjøre nakensykkel. Billig å velte er den også :P
Hahaha :knegg jeg nekter å godta at ikke designeren var full på tidspunktet :roll

Helt sikkert, men jeg liker en sykkel som ser litt mer butch ut :redface
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

KevinmsR6 skrev: 16 jun 2017, 12:11 Du har ikke vurdert Yamaha R1 med crossplane motoren da?

Kan anbefales ifra meg :) ikke den typiske r sittestillingen og masse med moment på lavt turtall som for meg var litt uventet, lyden er jo også noe helt eget da den høres IT som en v-twin motor:) selv har jeg en 2014 modell registrert 2015 :)
Selv en Yamahaselger jeg pratet med mente at R1 ikke var helt egnet for vanlig kjøring, jeg tror ikke jeg er helt mann nok for en sånn sykkel enda :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av BC45 »

BC45 skrev: 16 jun 2017, 12:50
Stian87 skrev: 16 jun 2017, 12:36 Hvis du liker XSR 900 bør du absolutt forsøke å få til en prøvetur. Etter min oppfatning er motoren et par hakk vassere enn tallene skulle tilsi :D Synes XSR 900 er en utrolig flott sykkel til en ganske så grei pris :)
Da blir det nok en prøvetur med den, det er vel samme motor som sitter i din sykkel?
Det er samme motor ja :thumleft Eneste jeg har å utsette på mt-09 så langt, er at gassen er litt on-off, og at jeg må være litt ekstra følsom på gassen. Er ikke sikker på om mappingen er helt den samme på xsr, men har lest flere tester der den omtales som rask og morsom og ikke lest noe om twerky gass. Var et vanskelig valg for meg mellom mt-09 og xsr om hvilken jeg ville ha. Gikk for mt-09 fordi jeg synes den så tøffere ut, men sitter stadig og vurderer om jeg skal bytte til xsr. Føler jeg kjører litt ungguttsykkel nå, passer kanskje bedre til retropreget til xsr :) Morsomt med en retrosykkel som går som et uvær da :D
[/quote]

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av FredrikE24 »

Litt små-kilen på gassen er de aller fleste innsprøytningssykler. Selv gamle høvelbenken min :)

Svar