Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av KevinmsR6 »

Prøv deg en slik:) crossplane motoren høres dog ut som en v twin :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 19 jun 2017, 22:40 KTM 1290 Superduke R

Så skal man betale 40 lapper for galskap og følelser?
Mc er jo veldig mye følelser. Stor twin er rått :thumleft

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Om lommeboka holder så har du vel svart på ditt eget spørsmål :)

Hilsen stor fan av å følge hjertet fremfor fornuft! Pluss samboer er hestejente så hennes hobby vil alltid være dyrest :D
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 19 jun 2017, 22:40 En liten oppdatering

Jeg har nå fått kjørt bort imot 50 mil på lånesykkelen, jeg må si at jeg fortsatt elsker hvordan denne sykkelen holder seg i svinger, og grepet den har. Jeg kjenner imidlertid at jeg kunne tenke mer mer futt i enkelte situasjoner. Bortsett fra det, og at jeg fortsatt ikke vet hva feilen med sykkelen min er ville jeg nok anbefalt denne på det varmest. :sorry

Jeg har brukt en del energi på å se på andre sykler i det sist. Jeg tenkte å prøve en Tracer900 (nærmest jeg kommer XSR900) i morgen, men tviler på at den overbeviser meg om at det er riktig valg. :-k

Jeg mener at motorsykler ikke skal vær fornuft. Min filosofi er derfor at man skal kjøpe den motorsykler som appellerer mest til deg, innenfor grensene av egen økonomi. :thumleft

Jeg er en forholdsvis fersk sjåfør, og har neppe behov for allverden av muskler, det sier fornuften. Samtidig sier en annen stemme at mer muskler alltid er bedre. Og siden den sistnevnte stemmer er motorsykkelstemmen sitter jeg nå igjen ned tre alternativer:
  • BMW S1000R
  • Aprilia Tuono V4 1100 RR
  • KTM 1290 Superduke R
BMW S1000R - uten tvil det mest økonomiske valget. Fullspecca koster den rundt 215 000, med alle godsaker. Jeg synes også den er veldig fin, men den er nok litt vanligere enn de to andre

Aprilia Tuono V4 1100 RR - trenger ingen oppgradering og koster rundt 240 000 rett ut av fabrikken. Pen sykkel og definitivt den beste sykkelen, om med liten margin over KTM. Nedside er at den er italiensk og at merket ikke er kjent for driftsikkerhet.

KTM 1290 Superduke R - den mest ekstravagante og unødvendige sykkelen. Men helt klart den som følelsesmessig appeller mest til meg. V-Twin som jeg personlig mener slår en V4 anytime, rundt 255 000 ferdig spekka. For meg er dett sykkelen med mest sjel, den har alle plussider, det enste som trekker ned er prisen.

Så skal man betale 40 lapper for galskap og følelser? Jeg har ikke bestemt meg. Jeg tar fortsatt i mot forslag om andre sykler. Hodet sier BMW, hjertet sier KTM, kanskje blir det kompromisset Aprilia?

PS: sykkelen min er fortsatt havarert, jeg kjenner ikke verdien ferdig fiksa og de er tom for SDR i Østeriket, men har et par i Norge
Personlig var jeg ganske nære med å velge 1290 SuperDuke. Det er en helt rå sykkel på alle måter. Jeg har jo også kjørt den. Hvilken av disse som har mest krefter er ikke så viktig for alle disse tre syklene gir deg et helt rått drag på forskjellige måter. Hvis du liker karakteren til Ducati så er jo KTM'en det mest naturlige valget. Men, ja, man ender på 260 lapper før JEG mener den er godt nok utstyrt og SÅ mye bedre er den rett og slett ikke.

Tuono er uten tvil en uhyre morsom kjøremaskin, men som du nevner, den er Italiensk. Det bør jo ikke bety noe sånn sett, men du må nok uansett gå en runde med deg selv om du hadde taklet nok et havari og om du kunne levd med deg selv hvis det evt. skulle skje.

BMW ligger jo i følge statistikken heller ikke godt ann og strengt tatt så leser jeg ikke statistikker. Jeg tror på det jeg ser og opplever og ikke det jeg leser. Jeg sier ikke at det er feil, men jeg vet ikke preferansene for disse resultatene. Hva er vektlagt etc. Jeg driter i om sykkelen mister en knapp på styret, en skrue til et deksel, eller evt. en lekkasje i en demper. For meg er dette små feil som ikke har med selve "maskineriet" å gjøre. Så hvis det er der BMW har tapt ansikt så gir jeg blaffen.

S1000R er utvilsomt mest sykkel for penga i mine øyne. S1000R er en tøff sykkel, men man får ikke akkurat gåsehud når man ser den. Det gjør man derimot ikke med de andre syklene her heller synes jeg. Gåsehud er det kun Ducati som klarer å gi meg. Men dem kan være så flotte dem bare vil. Hjelper liksom lite om om kjærringa ser bra ut, når hun er dum som et brød. (les med ironi)

Hvis du er villig til å velge med hjertet og på en måte helgardere deg litt med tanke på karakter samt at du velger å ta sjansen på Italiensk igjen, så ville jeg kanskje valgt Tuono, hvis du liker utseendet på den.

KTM og S1000R er på en måte såpass ulike i utgangspunktet. Mest for pengene er helt klart S1000R i mine øyne. Best lyd og hooligan faktor er det nok KTM som gir deg.

Så hvorfor valgte jeg S1000R igjen? Svaret burde være innlysende. Det er en helt rå kjøremaskin og alt av ekstraautstyr er på plass for 215 laken (i skrivende stund).

Sppeed MC har en klar for henting hvis du liker denne fargekombinasjonen:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=93460921

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 20 jun 2017, 00:16
Stian87 skrev: 19 jun 2017, 22:40 Hjelper liksom lite om om kjærringa ser bra ut, når hun er dum som et brød. (les med ironi)


En bekjent sa det heller slik: "Klart dama må være fin - de indre verdiene blir man jo fort lei av uansett."
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 20 jun 2017, 00:16
Personlig var jeg ganske nære med å velge 1290 SuperDuke. Det er en helt rå sykkel på alle måter. Jeg har jo også kjørt den. Hvilken av disse som har mest krefter er ikke så viktig for alle disse tre syklene gir deg et helt rått drag på forskjellige måter. Hvis du liker karakteren til Ducati så er jo KTM'en det mest naturlige valget. Men, ja, man ender på 260 lapper før JEG mener den er godt nok utstyrt og SÅ mye bedre er den rett og slett ikke.

Tuono er uten tvil en uhyre morsom kjøremaskin, men som du nevner, den er Italiensk. Det bør jo ikke bety noe sånn sett, men du må nok uansett gå en runde med deg selv om du hadde taklet nok et havari og om du kunne levd med deg selv hvis det evt. skulle skje.

BMW ligger jo i følge statistikken heller ikke godt ann og strengt tatt så leser jeg ikke statistikker. Jeg tror på det jeg ser og opplever og ikke det jeg leser. Jeg sier ikke at det er feil, men jeg vet ikke preferansene for disse resultatene. Hva er vektlagt etc. Jeg driter i om sykkelen mister en knapp på styret, en skrue til et deksel, eller evt. en lekkasje i en demper. For meg er dette små feil som ikke har med selve "maskineriet" å gjøre. Så hvis det er der BMW har tapt ansikt så gir jeg blaffen.

S1000R er utvilsomt mest sykkel for penga i mine øyne. S1000R er en tøff sykkel, men man får ikke akkurat gåsehud når man ser den. Det gjør man derimot ikke med de andre syklene her heller synes jeg. Gåsehud er det kun Ducati som klarer å gi meg. Men dem kan være så flotte dem bare vil. Hjelper liksom lite om om kjærringa ser bra ut, når hun er dum som et brød. (les med ironi)

Hvis du er villig til å velge med hjertet og på en måte helgardere deg litt med tanke på karakter samt at du velger å ta sjansen på Italiensk igjen, så ville jeg kanskje valgt Tuono, hvis du liker utseendet på den.

KTM og S1000R er på en måte såpass ulike i utgangspunktet. Mest for pengene er helt klart S1000R i mine øyne. Best lyd og hooligan faktor er det nok KTM som gir deg.

Så hvorfor valgte jeg S1000R igjen? Svaret burde være innlysende. Det er en helt rå kjøremaskin og alt av ekstraautstyr er på plass for 215 laken (i skrivende stund).

Sppeed MC har en klar for henting hvis du liker denne fargekombinasjonen:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=93460921
Veldig enig med deg i det du sier Bjerknez. Jeg tror det faller ned på litt hvordan prisene ser ut etter 1/7, KTM'en skal faktisk ikke endre seg noe særlig i pris, noe som betyr at den nærmer seg mer BMW'en. Hvilke sykler som er tilgjengelig er nok også en avgjørende faktor. Jeg mistenker at når alt er sagt og gjort at jeg sitter igjen med BMW'en :thumleft

Den røde og sorte er veldig kul, den grå og svarte er også veldig kul. Kjenner at jeg er svakest for den hvite, men kan definitivt leve meget godt med alle andre fargene også.

Enig i at KTM'en ikke gir meg gåsehud, får mer en sånn wtf motherfucker følelse, synes bare den ser skummel ut, som den skal spise deg.

Nei vi får se, skal prøvekjøre en Super Duke GT i dag, det er jo en ganske annerledes sykkel, men motoren skal jo være det samme
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Royal »

Stian87 skrev: 20 jun 2017, 09:53

Veldig enig med deg i det du sier Bjerknez. Jeg tror det faller ned på litt hvordan prisene ser ut etter 1/7, KTM'en skal faktisk ikke endre seg noe særlig i pris, noe som betyr at den nærmer seg mer BMW'en. Hvilke sykler som er tilgjengelig er nok også en avgjørende faktor. Jeg mistenker at når alt er sagt og gjort at jeg sitter igjen med BMW'en :thumleft

Den røde og sorte er veldig kul, den grå og svarte er også veldig kul. Kjenner at jeg er svakest for den hvite, men kan definitivt leve meget godt med alle andre fargene også.

Enig i at KTM'en ikke gir meg gåsehud, får mer en sånn wtf motherfucker følelse, synes bare den ser skummel ut, som den skal spise deg.

Nei vi får se, skal prøvekjøre en Super Duke GT i dag, det er jo en ganske annerledes sykkel, men motoren skal jo være det samme
Jeg tror det at GT versjonen av superduken er tunet bittelitt annerledes, men det skal være mye det samme.

Av alle syklene du nevner så hadde jeg nok hatt sansen for Superduken selv. Ingenting i universet drar slik som superduken. 2017 versjonen skal være bedre enn forrige modellene på nesten alle måter.

Men, jeg skal komme med et kontroversiell mening her. Du trenger jo faktisk ikke å bytte sykkel. Det at en motorsykkel havarerer er ikke et nytt konsept. Det kan skje med de beste av produsenter det. Jo mer elektronikk og jo mer ekstrautstyr, desto mer kan gå galt.
Ducati hadde ikke overlevd hvis de bare solgte "mandagseksemplarer" verden over.

Jeg forstår det å miste troen på en produsent etter en slik opplevelse, men jeg hadde ikke stolt noe mer på en annen produsent (Bortsett fra Honda da :knegg). Ikke BMW, ikke Aprilia, Ikke Yamaha og iallefall ikke KTM(Eier jo en slags KTM selv :P )

Som sagt, så eier du en nydelig sykkel som du faktisk liker ganske godt. Den står i en låve ett eller annet sted i sverige, men du har en lånesykkel som du får bruke fritt(?). Du kan la Ducati ta ansvaret og bare kjøre lånesykkelen til du får den tilbake igjen. Derimot, hvis de leverere tilbake sykkelen og du fortsetter med problemer så kan man prøve å forhandle om å få en "ny" en som ikke har disse problemene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Problemet her er vel ikke at Ducati ikke ordner opp (på sikt) og at det sikkert ordner seg, men problemet blir jo at man ikke tør og dra på langtur med sykkelen i tillfelle slikt skjer igjen. Altså den psykiske biten.

Tenk hvis det samme skjedde når man sto langt nede i Italia?
Hadde det bare vert en simring eller noe så er det OK, men når hele sykkelen må inn for flere dager så er jo ferien brått spolert. DA ville jeg ikke satset på at jeg fikk den tilbake etter første forsøk hvor alt tilsynelatende skulle være i orden. De jeg kjenner med Ducati har vert ut og inn av verkested flere ganger for den samme feilen.

Ja, det kan være tilfeldig, men jeg har faktisk aldri noen gang opplevd i hele mitt liv at jeg har fått fullstendig havari med noe som helst. Når dette da skjer med flere jeg kjenner og begge kjører samme merke så blir jeg betenkt. Jeg kjenner fem personer som har/har hatt S1000R. Tommas, Zadnez, Xyvind og meg selv. Undertegnede er på sin S1000R nummer to og jeg har så langt ikke hørt om at de andre har hatt problemer med sine S1000R av alvorlig karakter. Min har ikke hatt en eneste hikke.

Men jada, disse knappene på styret kan bli tråkke på sikt og kan henge seg opp litt. Litt CRC fikser dette. Bortsett fra det, så vet jeg ikke om noe som helst.

Jeg kjørte 24.000km. med min forrige S1000R og har kjørt ca. 2.500km. med min nåværende. Så MIN statistikk sier styr unna Ducati og gå for BMW. Jeg blåser som sagt i om det skulle dukke opp små feil. Driftstans derimot er ikke akkurat en høydare. Det hjelper jo heller ikke at verkstedet sier "oj... dette ser ikke bra ut" Dette kan jo umulig komme som lyn fra klar himmel på Ducati.

Uansett... jeg håper det fikser seg for deg Stian87, på en eller annen måte. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Royal skrev: 20 jun 2017, 10:43 Jeg tror det at GT versjonen av superduken er tunet bittelitt annerledes, men det skal være mye det samme.

Av alle syklene du nevner så hadde jeg nok hatt sansen for Superduken selv. Ingenting i universet drar slik som superduken. 2017 versjonen skal være bedre enn forrige modellene på nesten alle måter.

Men, jeg skal komme med et kontroversiell mening her. Du trenger jo faktisk ikke å bytte sykkel. Det at en motorsykkel havarerer er ikke et nytt konsept. Det kan skje med de beste av produsenter det. Jo mer elektronikk og jo mer ekstrautstyr, desto mer kan gå galt.
Ducati hadde ikke overlevd hvis de bare solgte "mandagseksemplarer" verden over.

Jeg forstår det å miste troen på en produsent etter en slik opplevelse, men jeg hadde ikke stolt noe mer på en annen produsent (Bortsett fra Honda da :knegg). Ikke BMW, ikke Aprilia, Ikke Yamaha og iallefall ikke KTM(Eier jo en slags KTM selv :P )

Som sagt, så eier du en nydelig sykkel som du faktisk liker ganske godt. Den står i en låve ett eller annet sted i sverige, men du har en lånesykkel som du får bruke fritt(?). Du kan la Ducati ta ansvaret og bare kjøre lånesykkelen til du får den tilbake igjen. Derimot, hvis de leverere tilbake sykkelen og du fortsetter med problemer så kan man prøve å forhandle om å få en "ny" en som ikke har disse problemene.
Er absolutt enig i det du sier her Royal, jeg har tenkt tanken selv. Årsaken til at jeg ønsker å bytte er flerdelt. For det første hadde jeg sett for meg å bytte om et par år, for å prøve noe nytt, sånn sett lå tanken om dette allerede plantet. Det er mer tidspunktet som er forskjøvet pga havariet. Jeg ringte for øvrig verkstedet nå, og det er ingen nyheter foreløpig, Ducati behandler fortsatt henvendelsen. Dette er noe som irriterer meg litt, jeg vet ikke hvordan henvendelsen ligger i køen hos Ducati, hvor lang tid det kommer til å ta å få det behandlet.

Angående lånesykkelen og bruken av den har jeg ikke fått beskjed om noen restriksjoner, ikke i klartekst i hvert fall. De sa at de håpet reparasjonen ikke tok så lang tid, fordi de hadde ikke mulighet til å låne bort sykkelen i en måned. Hvorvidt dette medfører noen faktiske begrensninger er vanskelig å si, men må vel anta at de før eller siden vil ha den tilbake. Det er for så vidt greit for meg, så lenge vi finner en annen løsning.

For å jusse det litt opp: Man har krav på en låneting dersom tingen du har kjøpt er på reparasjon, så fremt dette ikke er urimelig for selger. P.t. kan jeg ikke se at det vil være urimelig, det skal også legges vekt på hva slags ting det er, og min bruk. En motorsykkel som er på reparasjon på verst tenkelige tidspunkt på året, som jeg at på til bruker som fremkomstmiddel daglig. Det er klart at det har store personlige konsekvenser for meg. Det er klart det skal være svært ubeleilig for selger da.

I tillegg skal reparasjonen gjøres innen rimelig tid, hva dette innebærer er åpent for tolkning, men igjen har tingens art og tingens objektive betydning for meg noe som veier inn i vurderingen av hva som er rimelig tid. Om jeg får en lånegjenstand er også relevant.

For å anvende jussen på faktum i saken: Hvis de ikke får fikset sykkelen på over en måned, og de etter hvert også ikke vil gi meg en lånesykkel, vil vi nok fort komme opp i situasjonen om at reparasjonen ikke er gjort innen rimelig tid. Alternativene er da at jeg får en ny sykkel, eller at jeg hever kjøpet.
Bjerknez skrev: 20 jun 2017, 11:12 Uansett... jeg håper det fikser seg for deg Stian87, på en eller annen måte. :)
Tusen takk for det :) Hva som skjer vil tiden vise, men jeg er ganske trygg på at jeg skal greie å lande på riktig fot her. Situasjonen er selvsagt ikke ideell uansett.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Tydelig (i mine øyne) at ikke Ducati har den fjerneste anelse om hva som feiler sykkelen din. I slike tillfeller synes jeg dem burde trå til litt ekstra. Vi snakker tross alt om et ikke selvforskyldt havari her med en klin ny sykkel. Da synes jeg dem burde slengt seg litt rundt. Jeg skjønner at ikek forhandler har kapasitet til dette, men produsenten burde vertfall i det minste gitt forhandler noen økonomiske tøyler slik at dem kunne kommet frem til en god løsning.

Med god løsning så mener jeg at du skulle fått utdelt en ny tilsvarende sykkel uten kostnad (så klart) som du kunne brukt som du ønsker inntil din sykkel ble ferdig. En bedre og kanskje mindre sannsynlig løsning er å gi deg en helt ny sykkel og la deg slippe videre saksgang rundt den havarerte.

Det er midt i MC sesongen nå hvor de fleste MC folk drar ut på tur og det synes jeg faktisk produsenten bør legge ekstra stor vekt på.

Hvis det viser seg at du blir å fise rundt på lånesykkel på ubestemt tid uten å kunne dra på langturer etc. i den beste tiden av året så hadde det vert spikeren i kista for min del når det kom til å kjøpe Ducati igjen.

En ting er havari...det er så absolutt ille nok og det værste som kan skje. Men når man i tillegg får tilsynelatende dårlig eller mindre god service og man føler seg "satt bak i køen" så hadde jeg blitt rimelig amper merker jeg...

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg tenker at det verste med dette er det at man mister litt tilliten til sykkelen når den bryter sammen helt på tur.
En punktering eller andre bagateller er en ting, kan enten kjøres med, eller repareres fort. En annen ting er sånne ting som dette hvor sykkelen er helt ute av drift og av uvisse årsaker.

Ducati bør vel gi deg en lånesykkel frem til sykkelen er ordnet i det minste. Selv grøsser jeg litt av hele greiene, må ha en sykkel som er driftsikker om man har lyst til å reise på tur.

S1000R er en fin sykkel, ingen tvil om det. For meg er det faktisk bare en ting som gjelder, og det er jo ganske ille.. Kun BMW for meg. Det beste med halvgamle og gamle BMWer er blinklysbetjeninga. Kunne ikke tenke meg noe annet enn BMW. Det er ganske trangsynt, men det er totalpakka ved å eie og kjøre en BMW både når det kommer til tekniske løsninger, hvordan den er å kjøre samt tilgang på service-info, deletegninger og nummer, rep. håndbøker etc. Det gir en stor merverdi for meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 20 jun 2017, 13:16 Jeg tenker at det verste med dette er det at man mister litt tilliten til sykkelen når den bryter sammen helt på tur.
En punktering eller andre bagateller er en ting, kan enten kjøres med, eller repareres fort. En annen ting er sånne ting som dette hvor sykkelen er helt ute av drift og av uvisse årsaker.

Ducati bør vel gi deg en lånesykkel frem til sykkelen er ordnet i det minste. Selv grøsser jeg litt av hele greiene, må ha en sykkel som er driftsikker om man har lyst til å reise på tur.

S1000R er en fin sykkel, ingen tvil om det. For meg er det faktisk bare en ting som gjelder, og det er jo ganske ille.. Kun BMW for meg. Det beste med halvgamle og gamle BMWer er blinklysbetjeninga. Kunne ikke tenke meg noe annet enn BMW. Det er ganske trangsynt, men det er totalpakka ved å eie og kjøre en BMW både når det kommer til tekniske løsninger, hvordan den er å kjøre samt tilgang på service-info, deletegninger og nummer, rep. håndbøker etc. Det gir en stor merverdi for meg.
Det er nettopp det jeg mener. Det hjelper ikke om jeg hadde kjørt en klin ny Yamaha som ligger øverst på kvalitetslisten. Hadde den havarert og servicen jeg fikk var fra middels til dårlig så hadde det tatt lang tid før jeg kunne stolt på sykkelen igjen.

Som nevnt tidligere... småfeil med sykkelen som kan vente noen uker og ikke spolerer ferien bryr meg svært lite og småfeil er som oftest en kjapp greie å fikse. Forhandler tilbød seg å bytte ut knappene på styret mitt, men siden det var høysesong så dreit jeg regelrett i det. Dette kunne dem jo gjøre når vinteren kom. Litt CRC fikset biffen midlertidig og faktisk også endelig :twothumbs:

Men så ble sykkelen byttet inn i en ny og da glemte jeg den biten. :roll

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Liten oppdatering:

Fikk en SMS på ettermiddagen i dag kl 16:26 fra Ducati mobilitet: Hei, oppdatering fra verksted i dag: De vet ikke hvor lang tid reparasjonen vil ta, da det er et alvorlig elektrisk problem. De er i kommunikasjon med Ducati i Italia og vil oppdaterer oss igjen neste uke. fuck me... :evil

Jaja, ikke noe helt nytt forsåvidt. Jeg tro å prøvekjørte Super Duke GT, fy søren for en kul sykkel, skulle ta en forbikjøring, la meg bare si det slik, hadde onkel blå vært der hadde det blitt kost og losji på statens regning :yeyeye litt uvant sykkel i forhold til Ducatien som er smoothere og jeg føler jeg sitter bedre på den, men KTM er rett frem, ikke noe tull, fuck off og flat pedal. Helt rått. Forresten så er KTM satt ned i pris med 2 høvdinger etter avgiftsendringen, ikke verst!

Da jeg leverte sykkelen tilbake var det litt kø så jeg sjekket e-posten min. Der hadde jeg jaggu fått en e-post fra de jeg kjøpte ducatien av, sendt 17:44 der de ba meg levere lånesykkelen tilbake fordi den var solgt. :O altså, seriøst?
Jeg var så forbanna at jeg brølte inne i hjelmen på vei hjem.

Så hva nå? Jeg får tenke litt på det, hvordan man skal gå frem og hva man skal legge vekt på. En ting er ihvertfall sikkert. Jeg kjøper ikke Ducati en gang til :sk?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AJ »

Stian87 skrev: 20 jun 2017, 23:08 En ting er ihvertfall sikkert. Jeg kjøper ikke Ducati en gang til :sk?
Det hadde heller ikke jeg gjort etter de opplevelsene du har hatt. Makan har jeg knapt hørt om tidligere :eh ](*,) !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av JK95 »

Hvor kjøpte du din? O.o

Svar