Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 23 jun 2017, 23:42 er så utrolig kjipt med når man føler dårlig stemning med forhandler. Jeg måtte mase og kjase noe sinnsykt på forhandler når jeg kjørte scrambler etter service på en del som aldri kom, og etter det fikk jeg aldri noe konkrete eller gode svar/service.

Veldig deilig å få ny sykkel og ny forhandler etter slikt :) Slenger inn et godt ord for Alf Graarud <3 litt sånn småfjamsete/lite effektive karer i kassa i butikken, men selgere og folk på verkstedet er helmaks :)
Det er viktig det altså. Til sammenlikning:

Vi holder på å bytte ut kjøkken, og vi kjøper fra en dansk butikk som heter Designa. Det skjedde en feil når de plottet inn målene i tegningen slik at veldig mye ble feil. Jeg sendte en SMS til selgeren om dette halv tolv om kvelden og hun dro sporenstreks til butikken og begynte å se på løsninger. I løpet av morgenen påfølgende dag hadde de fått til en løsning som gjorde resultatet bedre for oss, selv om det tar litt mer tid før kjøkkenet er ferdig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Liten oppdatering fra denne kanten:

Jeg var i kontakt med verkstedet i Sverige i dag, og fikk beskjed om at det ikke var noe nytt med motorsykkelen, de har fortsatt ikke fått noen tilbakemelding fra ducati (eller forslag til løsning, litt utydelig hvilken det var), og nå har det gått 2 uker fra de ba om bistand. De kunne imidlertid meddele at sykkelen skal hentes tilbake til Norge nå, noe som ihvertfall er en viss fremgang.

Det positive oppe i det er at jeg har fått tilbakemelding fra Ducati Mobilitet om at jeg får tilbake alle pengene jeg har brukt ifbm havariet. Jeg er sånn sett på null.

Jeg har også fått mulighet til å prøve pip pip-en litt mer. Svingingen er en vanesak, og det har blitt morsommere og morsommere. Sykkelen føles veldig stor i starten, men når man har litt fart er det null problem å lane-splitte og kose seg i trafikken. Du sitter også vesentlig mer behagelig enn på min egen sykkel. Den er absolutt morsom å kjøre og får definitivt frem gliset når man drar på.

En ulempe derimot er at jeg føler meg litt gammel når jeg kjører den. Disse traktorene har en del sider som antakelig appelerer mer til noe eldre mennesker. Jeg må nok meddele at jeg følte meg litt brydd ved siden av sportsyklene. :redface
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Oppdatering

Da har jeg fått beskjed om at motorsykkelen min er kommet tilbake til Norge :twothumbs: den er riktignok ikke fikset enda, men den er i hvert fall snart hjemme igjen.

Planen videre fra leverandøren er å skift ut alt av elektriske komponenter i løpet av lørdagen, de ment det ikke var noe vits å skift ut litt og litt så de tar hele fjøla. Det høres jo fornuftig ut, noe som betyr at den kanskje er ferdig på mandag :thumleft

Uansett blir den byttet ut; hvilken sykkel det blir avhenger litt av priser fra 1/7, dersom Aprilia Tuono går opp 40 000 er den helt uaktuell, om den holder seg eller kun går opp rundt 10 000 er den fortsatt aktuell. KTM spørs nok litt på hvilken deal man kan få og hvilken pris man får i innbytte, kjenner at 260k nok er litt i drøyeste laget. BMW'en er således den mest aktuelle, etter sigende er den også den med lavest avstand fra sal til bakken, noe som passer meg utmerket, både kjøremessig og komfortmessig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av JK95 »

Er det frekt å foreslå en nesten ny bruktsykkel? :scratch Det finnes jo så mange 16-modeller som knapt er innkjørt :O :twisted

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Hvorfor ikke 1000rr ? Er jo så syyyyyykt mye kulere enn r :D
Braaaaaap

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av JK95 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 29 jun 2017, 19:25 Hvorfor ikke 1000rr ? Er jo så syyyyyykt mye kulere enn r :D
Men begge har et framparti som er helt frastøtende :crazy:

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

JK95 skrev: 29 jun 2017, 19:33
AlleBrukernavnErTatt skrev: 29 jun 2017, 19:25 Hvorfor ikke 1000rr ? Er jo så syyyyyykt mye kulere enn r :D
Men begge har et framparti som er helt frastøtende :crazy:
Haha skjønner hva du mener, selv digger jeg 1000rr sin front, men 1000r vil alltid være ødelagt for meg fordi jeg syntes det ser ut som en ukomplett rr :/
Men så var det kngenting jeg hatet mer enn street triple lyktene før, og nå har jeg en så alt jeg sier er ugyldig
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Som jeg tenkte. Dem bytter ut alt som er uten å komme til bunns i problemet. Ikke bra.

Når det kommer til valg av ny sykkel høres det ut som om du velger Bimmern fordi den er billigst. Det ville jeg IKKE gjort hvis jeg var deg. Da ville jeg heller kjøpt en lettere brukt drømmesykkel.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av FredrikE24 »

Er en ting som gjelder, det er BMW. Minimalt pristap(verre for KTM kan du si) og de lager jo de beste syklene :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 20:17 Som jeg tenkte. Dem bytter ut alt som er uten å komme til bunns i problemet. Ikke bra.

Når det kommer til valg av ny sykkel høres det ut som om du velger Bimmern fordi den er billigst. Det ville jeg IKKE gjort hvis jeg var deg. Da ville jeg heller kjøpt en lettere brukt drømmesykkel.
True, men hvis problemet er det elektriske anlegget vil vel det også fikse problemet?

Da har jeg nok ikke uttrykket meg klart nok, BMW og KTM stiller ganske likt. Jeg har en følelse av at BMW'en er den sykkelen som minner mest om min nåværende i sitte og styremåte, og jeg foretrekker å sitte mer inn i sykkelen enn oppe på den, om det gir mening. Men det er færre som har KTM'en og den er mer iørefallende og ekstrem, noe som appellerer til meg. Sånn sett vil prisen være ganske avgjørende, noe som også spiller inn er tilgjengelighet. Det finnes ingen S1000R igjen i Norge.

Jeg har en følelse av at det kommer til å bli avgjort i morgen når jeg får testet en bimmer :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 29 jun 2017, 19:25 Hvorfor ikke 1000rr ? Er jo så syyyyyykt mye kulere enn r :D
Fordi jeg aner ikke hva den koster etter avgift og fordi den er svindyr allerede :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

JK95 skrev: 29 jun 2017, 19:16 Er det frekt å foreslå en nesten ny bruktsykkel? :scratch Det finnes jo så mange 16-modeller som knapt er innkjørt :O :twisted
Kanskje det kanskje, men jeg liker nye ting. Sløseri, jeg vet det, men er bygget sånn :-k :redface

Noen som vet hvordan man lager en poll?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Milk1ng
Innlegg: 36
Registrert: 16 jul 2015, 23:57
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 APRC
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Milk1ng »

FredrikE24 skrev: 29 jun 2017, 20:42 Er en ting som gjelder, det er BMW. Minimalt pristap(verre for KTM kan du si) og de lager jo de beste syklene :knegg

:lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 29 jun 2017, 20:55
Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 20:17 Som jeg tenkte. Dem bytter ut alt som er uten å komme til bunns i problemet. Ikke bra.

Når det kommer til valg av ny sykkel høres det ut som om du velger Bimmern fordi den er billigst. Det ville jeg IKKE gjort hvis jeg var deg. Da ville jeg heller kjøpt en lettere brukt drømmesykkel.
True, men hvis problemet er det elektriske anlegget vil vel det også fikse problemet?

Da har jeg nok ikke uttrykket meg klart nok, BMW og KTM stiller ganske likt. Jeg har en følelse av at BMW'en er den sykkelen som minner mest om min nåværende i sitte og styremåte, og jeg foretrekker å sitte mer inn i sykkelen enn oppe på den, om det gir mening. Men det er færre som har KTM'en og den er mer iørefallende og ekstrem, noe som appellerer til meg. Sånn sett vil prisen være ganske avgjørende, noe som også spiller inn er tilgjengelighet. Det finnes ingen S1000R igjen i Norge.

Jeg har en følelse av at det kommer til å bli avgjort i morgen når jeg får testet en bimmer :thumleft
Xyvind ble vertfall solgt når han prøvde den :thumleft
Å det er jo min andre, etter at JEG ble solgt etter å prøvekjørt en...

Så faren for det er stor ja... men Bimmern er jo litt annerledes enn monsteren. Monsteren er bøllete, mens bimmern er på en måte litt mer raffinert... helt til den våkner til live og du kjenner fremhjulet løfte seg i tredjegiret i langt over lovlig hastighet...

Den kan være utrolig snill og en stabil og fin pendlesykkel, og en virkelig råtass hvis du får den over 6.000rpm. Tør du flatt jern med denne i 2.gir fra 9.000rpm så har du nerver av stål spør du meg.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 21:13 Xyvind ble vertfall solgt når han prøvde den :thumleft
Å det er jo min andre, etter at JEG ble solgt etter å prøvekjørt en...

Så faren for det er stor ja... men Bimmern er jo litt annerledes enn monsteren. Monsteren er bøllete, mens bimmern er på en måte litt mer raffinert... helt til den våkner til live og du kjenner fremhjulet løfte seg i tredjegiret i langt over lovlig hastighet...

Den kan være utrolig snill og en stabil og fin pendlesykkel, og en virkelig råtass hvis du får den over 6.000rpm. Tør du flatt jern med denne i 2.gir fra 9.000rpm så har du nerver av stål spør du meg.
Hehe, prøvegjøre jo en super duke GT, og det var fett, men ble ikke helt solgt, savnet litt den nærheten og kontakten med sykkelen. Håper bimmern kan gi meg den følelsen, ut fra dimensjoner ser det sånn ut.

Må nok si at jeg foretrekker en V-twin fremfor en inline four, lydmessig, men SDR er ingen match for Ducati heller, så her går det mer på ytelse. Kjørte enkelt fra en Yamaha R6 på vei til jobb i dag på Multistradaen på gamla.

Men jeg må si at jeg gleder meg veldig til å prøve bimmern. Etter en lang overveielse sier mye av hjerte og hode at det blir den neste sykkelen, men må prøvekjøre den :thumleft Etter det mistenker jeg at valgets kval går på hvilken farge man skal ha, synes nok alle har sin sjarm:
  • Grå - fin enkel, pluss at du ikke ser skitt på samme måte, minus er at den ikke har gullfargede dempere
  • Rød og sort - utrolig kul, rødt er naijs på en motorsykkel, men du har jo den fargen :-k
  • Hvit, blå og rød - dashing fancy farge, men synes nok den får sykkelen til å få en annen karakter, i tillegg antar jeg det blir vanskeligere å selge den
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar