TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22851
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

Flexen er en god maskin, men den blir som nevnt for stor og tung til mc bruk. Mest på grunn av størrelse på hodet. Men på store flater fungerer den jo fint selvsagt.

På båt er den gull. På båt ville jeg nesten vurdert en enda større maskin. Jeg hadde en 18 fots Askeladden daycruiser og der kunne jeg gjerne hatt en litt større maskin. Men den du har nå er en god allrounder, sett bort fra bruk på mc. Der er den i beste fall greit egnet.

Kjøp deg en flaske Scholl s17+ og noen pads med medium cut (middels hardhet). I 90% av oppgavene vil denne komboen gjøre susen :)
https://scandicshine.no/product/scholl- ... s17-250ml/

Og disse padsene (orange):
https://bilnerden.no/uber-140-mm-poleringsputer

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Om ting og tang....

Legg inn av TGR »

LTen får stå litt i fred for en stund, selv om det er en del igjen som skal gjøres med den, før den er klar for veien.

Pri 1 nå er daycruiseren. Må komme meg på vannet, dit kan man jo dra uansett hvordan situasjonen på landjorda utvikler seg utover våren :thumleft

Kjøpte den i fjor, på henger, uten motor, hang på en flett ny Honda 50 hk, og rett på vannet. Er nok en stund siden den har fått noe pleie under vannlinja, ligger noen årganger her. Så da blir det skraping inn til beinet, slipe, prime med 2 komp epoxy, og så stoffe.

Og så litt maskinpolering naturligvis :twothumbs:
IMG-2281.jpg
IMG-2283.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: TGR - Om ting og tang....

Legg inn av Olav K »

TGR skrev: 08 apr 2020, 23:11 LTen får stå litt i fred for en stund, selv om det er en del igjen som skal gjøres med den, før den er klar for veien.

Pri 1 nå er daycruiseren. Må komme meg på vannet, dit kan man jo dra uansett hvordan situasjonen på landjorda utvikler seg utover våren :thumleft

Kjøpte den i fjor, på henger, uten motor, hang på en flett ny Honda 50 hk, og rett på vannet. Er nok en stund siden den har fått noe pleie under vannlinja, ligger noen årganger her. Så da blir det skraping inn til beinet, slipe, prime med 2 komp epoxy, og så stoffe.

Og så litt maskinpolering naturligvis :twothumbs:

IMG-2281.jpg

IMG-2283.jpg
Du har mye godt arbeid der, ser jeg. 😊
Vil tro at den 50 hestern blir mindre tørst når du får bort 14 generasjoner med groing under vannlinja.
;)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Ja, satser på at Hondaen får en litt enklere jobb :twothumbs:

mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av mekkern »

Når jeg ser slike bilder av båt så husker jeg hvorfor jeg ikke var lei meg når den siste båten ble solgt... :lol :lol

men deilig utpå når været er fint. :twothumbs: :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

mekkern skrev: 09 apr 2020, 08:57 Når jeg ser slike bilder av båt så husker jeg hvorfor jeg ikke var lei meg når den siste båten ble solgt... :lol :lol

men deilig utpå når været er fint. :twothumbs: :twothumbs:
Joda, akkurat det der er noe jeg gjerne skulle klart meg uten :crazy:

Men nå blir det slett og fint, med 2 k primer i bånn, så da blir det enklere noen år fremover. Bor 20 m fra sjøen, og kunne ikke tenke meg å være uten båt her :thumleft

Svar