Atrox - V-Strom/DL650

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Dansekris »

Fader da!

Hadde akkurat samme opplevelse hos HS jeg også. Kommer til avtalt tid og de bare, øøh hadde du time i dag???

Det løste seg fordi de hadde laget verkstedorderen, men irriterende å få den beskjeden. Vi avtaler at jeg skal komme kl 17. Jeg kommer kl 17 og sykkelen er ikke ferdig. De nekter for å fortalt at den skulle bli ferdig til kl 17, men jeg er helt sikker. Heldigvis fikk jeg den halvannen time senere, men likevel!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av FredrikE24 »

En kamerat har brukt mye HS, både til rep og til vinterlagring av to sykler. Han skryter uhemmet. Nå bor han 10-12 minutter unna, så er enklere for han.. Jeg hadde blitt ganske paff om jeg skulle kommet der og levert eller hentet sykkel og fått slike beskjeder. Er vel nesten grunn til å ikke bruke dem mer.. De bør ha kontroll på ordrene sine, er jo det de faktisk lever av.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Lar tvilen komme de tilgode enn så lenge - de har vel litt voksesmerter etter å ha blitt Kawaforhandler - virker som de har nok å gjøre. Var visst en sykkel som var på service som hadde laga faen hele dagen og som gjorde at de ble på etterskudd så de skulle skru utover kvelden på min. Spent på å få den igjen i morra.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Da er Zuki henta og hjemme i stallen igjen. Nå med nye plugger/luftfilter/kjølevæske/bremsevæske/dekk og nyoverhalt gaffel. Fikk også en unnskyldning for rotet i går. Rakk en kort tur fra Ås til Ytre Enebakk for å testa at alt fungerer som det skal, utrolig stor forskjell på gammel og ny gummi!

Foruten akkurat dette med at sykkel ikke ble ferdig til avtalt tid og litt surr med ordre så er jeg ikke skremt fra å bruke HS neste gang også.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Utfra Ski og mot Drøbak, gjennom Pepperstadskog, opp ut ut Vestby og bakveien inn til Moss. En kjapp tur ut på Jeløya, så utover til Son, og bakveiene opp til Vestby og hjem igjen. Ække akkurat noen langtur men med en kropp som fortsatt lider av skadeavbrekk og smått varmt i dressen merkes det at det skal lite til for å bli bra mør i skrotten!

Gjorde det jeg trodde var ett feilkjøp for en del år siden, på en mc-jakke fra Louis.de - i ettertid har den jakka vært gull i denne varmen - type sommerjakke en nesten kan se gjennom og som slipper lufta skikkelig gjennom.

Blir mer og mer venn med V-Strom`en, men har også funnet en del rom for forbedringer - spesielt sliter jeg med turbulens og vindstøy. Har testet vindskjermen i alle posisjoner men fortsatt er det øredøvende støy i alt over 100 på nåla. Får lage en egen tråd for det på sikt.
soly.jpg
held.jpg
Traff også på en kompis av fattern ute på tur - i sin 1941 mod BMW 750 med sidevogn. Helt fantastisk sykkel med alle detaljer på plass - eller som han sa - mangler bare maskingeværet så den den komplett med alt. Skal se om jeg får lagt ut bilde av herligheten litt senere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Baffin »

Blir mer og mer venn med V-Strom`en, men har også funnet en del rom for forbedringer - spesielt sliter jeg med turbulens og vindstøy. Har testet vindskjermen i alle posisjoner men fortsatt er det øredøvende støy i alt over 100 på nåla. Får lage en egen tråd for det på sikt.
Jeg sleit også med turbulens og støy på min V-Strom, kjøpte og monterte en SLIK, og det var det som skulle til for meg.



Bilde
Bilde
Bilde
Må bare stilles inn rett og det som gir best effekt står skrevet i manualen.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Bra tips Baffin! Skal sjekkes ut :)

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Etter nesten tre uker uten mulighet for å kjøre annet enn Renault fikk jeg sneket meg ut en times tid i kveld. Småfint med VM-kamp på boksen, mye mindre folk ute på veiene :twothumbs:

Egentlig bare ut en tur for å få justert inn en vindskjerm jeg bestilte før jeg dro. Synes den funka ok men gjenstår å finne den optimale vinkelen for å styre vinden mest mulig unna. Merker det skal veldig små justeringer til for å gjøre store utslag.

Etter første justering så rakk jeg kjøre hele 50 meter før en av skruene fra vindskjermfestet takka for seg og forsvant. Heiv sykkelen ut i grøfta og prøvde å finne jævelen men det var fånyttes.

Om ikke annet ble det ett ok bilde der jeg stod:
leter.jpg
Og her er hullet etter synderen...
skrue.jpg
Ser dog ikke ut som det påvirker stabiliteten nevneverdig - skjermen sitter fortsatt godt uten.

Godt å være tilbake - ser frem til flere og lengre turer utover sommeren :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Kveldstur etter jobb med en god kompis - ut fra Ski mot Spydeberg, hadde fått ett tips om å kjøre utover mot Mørk - flott svingete vei, men vi fant etterhvert ut at den havner i Lillestrøm så snudde og dro innover Solbergfoss. Videre derfra over mot Skansehytta, tanken var å dra helt opp men tydeligvis skjedd ting der siden jeg var der sist (for gode 10-15 år siden) - stengt med bom :( Ble alle grusveiene rundt i området i stedet. Første gang på grus for min del, skal innrømme at jeg var greit feig de første kilometerne, det løsna heldigvis ganske fort - greit å ha med seg en R1200R med mer erfaring som veiviser :) Skjønner nå litt mer hvorfor Skogstrollet har fått dilla på grus - eneste skåret i gleden er vel hvor jævlig sykkelen så ut etterpå :-k

Kjapp tur innom Askim for en matbit, fant Campino og testet rullkebab - slettes ikke dum :twothumbs:
Deretter masse småveier innover Hobøl/Tomtertraktene før hjemtur.

En liten kuriositet: Etter mange år med lappen og en god del mc-kjøring har jeg tilgode å oppleve at folk bare stopper og slår av en prat om vær og vind - anser meg som relativt snakkesalig og utadvent men er vel noe med min fremtoning som tilsier at folk ikke nødvendigvis sprudler over at munndiarè når de ser meg :lol Å ha med en kompis med en R1200R var en ny opplevelse - satt oppe på Solbergfoss Kraftstasjon (midt på brua) og preika, så kommer det en suv med to karer i - ned med ruta og praten i gang umiddelbart. Om vær og vind, sykler osv. De flytta seg ikke før andre biler begynte å tute på de. Måtte høre med kompisen om dette var vanlig - hvilket det var :)
Hyggelig men veldig uvant! Så spørs det om det er kompisen eller sykkelen hans som gjør folk taletrengte!

Vanskelig å ta bilder når andre er med på tur - derfor ble det kun disse to:
buddy.jpg
solb.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar