BMW K100RS, K1 og R75/5

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Ja, blir spennende å begynne på ABS systemet etterhvert. Hadde vært kult å fått det til å fungere 100%. Kan hende det er en bagatell.

Fått byttet framdekk og montert på gaffelbelger fra Krangnes, ikke perfekt passform men blir ok.

GPS holderen kom tilbake fra pulverlakk og er montert. Måtte prøve bagasjen for å se hvordan det ser ut.

Bynner å bli litt gira på å ta ned K100 å få K1 opp på bordet for første gjennomgang.
20201121_145950_50.jpg
20201124_171141_50.jpg
20201126_175308_50.jpg
20201130_214722_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av FredrikE24 »

Planer om å få K100RS16Ven mer lik Eurospec? Det er mye bling i form av reflekser nå :knegg

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Hehe, kan hende de røde på koffertene blir byttet ut med touringmerket. De andre røde på skiltholderen er fjernet. De orange på gaffelen liker jeg, vet ikke hvorfor.

Da har syklene byttet plass. Står igjen noe småtteri på K100 som blir tatt til våren.
20201202_182048_50.jpg
20201202_184232_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Da har nedplukking av K1 begynnt. Alltid spennende å gå i dybden første gang.

Har såvidt bynt å plukke av sete/plastikken bak. Veldig mange sære løsninger og mye arbeid når man ikke har gjort det før. Alt er skrudd i hverandre å plastikken er tynn. Er heldigvis en viss logikk i det.

I vinter blir det en sjekk/service og ikke den helt store runden som på K100.

Følgende har blitt gjort:

Nye klistermerker "1000ccm"
Fjernet radarvarsling
Pulverlakkerte styrelodd

Følgende blir gjort:

Sjekk av ventiler og tennplugger
Bytte sidestøtte (står på en uoriginal)
Sjekk av bremseklosser/bytte bremseveske
Bytte til rustfrie fylleplugger
Bytte ruste skruer her og der
Pulverlakkere fothvilerbraketter
Bestille div. Smådeler og braketter som mangler
20201208_220744_50.jpg
20201208_220721_50.jpg
20201209_154524_50.jpg
20201209_154751_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av FredrikE24 »

Artig at K1 i utgangspunktet er helt lik en K100RS16V :D

Har du oppdaget noen forskjeller?
Dykker K1 litt mer ned i fronten enn K100RS16Ven?

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Kan ikke sammenligne helt enda, K1 har oppgraderte fjærer fram og wilbers demper bak og K100 fikk ny olje i dempere fram og burde hatt en ny bakdemper.

Vil si sittestillingen er den store forskjellen. Fothvilere opp og bak, bredere styre samt en bred kåpe man må få fotene ut fra ved lyskryss.

Kom de siste delene til K100 i dag. Blandt annet toppa til støtta 😁

Kom over en i Trondheim som solgte gamle motorsykkelblader, tyske og amerikanske. Kjøpte det jeg kom over av K1/K100. Mye bra stoff og bilder, ikke minst alle røyk/alkoholreklamene. Det har skjedd litt siden 80 tallet.
20201214_131948_50.jpg
20201215_145946_50.jpg
20201215_112645_50.jpg
20201215_123242_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av MGR1 »

Esveen skrev: 15 des 2020, 22:11 Kan ikke sammenligne helt enda, K1 har oppgraderte fjærer fram og wilbers demper bak og K100 fikk ny olje i dempere fram og burde hatt en ny bakdemper.

Vil si sittestillingen er den store forskjellen. Fothvilere opp og bak, bredere styre samt en bred kåpe man må få fotene ut fra ved lyskryss.

Kom de siste delene til K100 i dag. Blandt annet toppa til støtta 😁

Kom over en i Trondheim som solgte gamle motorsykkelblader, tyske og amerikanske. Kjøpte det jeg kom over av K1/K100. Mye bra stoff og bilder, ikke minst alle røyk/alkoholreklamene. Det har skjedd litt siden 80 tallet.

20201214_131948_50.jpg
20201215_145946_50.jpg
20201215_112645_50.jpg
20201215_123242_50.jpg
Fine blader ja. Takk for handelen :-)

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Hei! Ja, takk for handelen. Var mye bra der. Verden er ikke større altså? 😅
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Riktig god jul 🎅

Ble en litt anderledes julegave til kona i år. Til bursdagen hennes i august hadde jeg ordnet en dobbeltime for mc som ga henne mersmak. Hun tok senere teorikurset, men rakk ikke flere timer før vinteren. Det ga absolutt mersmak og lysten på å øvelseskjøre med meg er stor.

Har lenge tenkt på å kjøpe en billig gammel sykkel for øvelseskjøring, men etter hun fikk prøvesitte denne G310 hos forhandleren var hun solgt. Kul, ikke skremmende, nådde godt ned med fotene (162cm høy) og lett. En annen fordel er at sykkelen, bremser og dekk er nytt. Må også si at sykkelen har en fin pris og verditapet ikke blir all verden om lysten på større sykkel kommer.

Fikk smuglet den inn i garasjen og byttet plass med K100 som står under trekk. Dyttet K100 inn i garasjen til naboen. Ble en fin overraskelse på julemorgenen 😁👍
20201223_215251_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av AJ »

Du verden, Esveen :O !

Litt av en julegave og ikke minst overraskelse for din... ;) bedre halvdel :spgl ;e !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5210
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av dypen »

Morro ... Gratulerer til fruen!
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Takk for det. Blir spennende med øvelseskjøring til våren, men vi gleder oss.

Siden det kom enda ett sett med kjøreklær inn i huset kjøpte jeg to hyller til fra Biltema som ble hengt opp i vaskerommet i kjelleren. Fint å få litt system.

Fikk også ett par mc støvler til jul. Har hatt denne typen før og de holdt godt 4 sesonger. De gamle blir degradert til pendlersko.
20201230_144946_50.jpg
20201225_210958_50.jpg
20201228_203238_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Liten pakke i posten fra en K1 entusiast i Tyskland. Jeg liker å få på plass slike detaljer. 👍
20201222_154713_50.jpg
20201222_220417_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

ZZR-Erling

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av ZZR-Erling »

Tøff den der K1’n 👍

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av FredrikE24 »

K100RS16Ven ser også helt strålende ut!
Appropos detaljer. Mangler du ikke en plastpropp?
F5B469E0-E6B9-4757-806C-41513130B721.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar