[ABET] Striple RS! - Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

Det med turtall kan virke uvant ja, men disse syklene trives faktisk bedre med litt turtall. Men det kommer du straks til å bli vant til :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 23:41 Tok meg en liten kveldstur idag, klarer ikke helt bli vant til kjøre på høyere turtall enn på scrambleren, føles som jeg kommer til å sprenge noe, og da ligger jeg mellom 4-5k på turtallet, men det kommer seg :) kan dra girene lenger enn jeg tror

Det var kaldere enn forventet og smart som jeg er hadde jeg på sotet visir så måtte kjøre med åpen hjelm :prf

Rett bak holmenkollen!
Ser jeg kanskje trenger ny mobil... begynt å bli veldig dårlig fokus :S
Hehe enda en ting som må kjøpes :lol Bor du i Oslo? Får ta en tur en dag om du er keen, har ikke så mye ledig tid med småunger i hus, men jeg har planlagt å bygge nytt kjøkken snart sånn at jeg får sendt dem av sted til hytta :twothumbs:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 01 jun 2017, 07:41
Hehe enda en ting som må kjøpes :lol Bor du i Oslo? Får ta en tur en dag om du er keen, har ikke så mye ledig tid med småunger i hus, men jeg har planlagt å bygge nytt kjøkken snart sånn at jeg får sendt dem av sted til hytta :twothumbs:
Vanskelig å vite om dette er en blogg om sykkel eller ting jeg ønsker meg :crazy:

Oslo trakter ja! stort sett alltid med på litt tur :D
Semesterets siste eksamen neste onsdag og så har jeg nesten 2mnd sommerferie :twothumbs:
Braaaaaap

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Royal »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 10:28
Stian87 skrev: 01 jun 2017, 07:41
Hehe enda en ting som må kjøpes :lol Bor du i Oslo? Får ta en tur en dag om du er keen, har ikke så mye ledig tid med småunger i hus, men jeg har planlagt å bygge nytt kjøkken snart sånn at jeg får sendt dem av sted til hytta :twothumbs:
Vanskelig å vite om dette er en blogg om sykkel eller ting jeg ønsker meg :crazy:

Oslo trakter ja! stort sett alltid med på litt tur :D
Semesterets siste eksamen neste onsdag og så har jeg nesten 2mnd sommerferie :twothumbs:
Sunt å ønske seg ting :knegg

Bor på skøyen og så lenge det er godvær så blir jeg med å kjøre selv jeg altså. Bare pling på :thumleft

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Royal skrev: 01 jun 2017, 10:31

Sunt å ønske seg ting :knegg

Bor på skøyen og så lenge det er godvær så blir jeg med å kjøre selv jeg altså. Bare pling på :thumleft
nais da blir vi jo ei litta gjeng etterhvert da!
man har jo også den "meldingslista" tråden her et sted også med navn på alle som har sagt de bor i disse trakter som man bare kan plinge på :))
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 10:33
Royal skrev: 01 jun 2017, 10:31

Sunt å ønske seg ting :knegg

Bor på skøyen og så lenge det er godvær så blir jeg med å kjøre selv jeg altså. Bare pling på :thumleft
nais da blir vi jo ei litta gjeng etterhvert da!
man har jo også den "meldingslista" tråden her et sted også med navn på alle som har sagt de bor i disse trakter som man bare kan plinge på :))
Good stemning :thumleft Bjerknez, xyvind, Dansekris, Gbruaset og Fredrik24 bor jo også i området... Men hvor er denne meldingstråden?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 01 jun 2017, 11:58

Good stemning :thumleft Bjerknez, xyvind, Dansekris, Gbruaset og Fredrik24 bor jo også i området... Men hvor er denne meldingstråden?
la en kommentar i den nå, står på forsiden :)
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

I dag er det treff på Høk, så det er bare å ta turen dit så snakkes vi :)
Send meg PM før kl. 16:00 i dag så kan vi møtes ett sted og kjøre samlet til Høk.

Høk ligger her:
https://www.google.no/maps/place/H%C3%B ... d11.218573

Jeg tenker at jeg er der i 17:00 tiden sånn ca. Kanskje 17:30.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Bjerknez skrev: 01 jun 2017, 12:01 I dag er det treff på Høk, så det er bare å ta turen dit så snakkes vi :)
Send meg PM før kl. 16:00 i dag så kan vi møtes ett sted og kjøre samlet til Høk.

Høk ligger her:
https://www.google.no/maps/place/H%C3%B ... d11.218573

Jeg tenker at jeg er der i 17:00 tiden sånn ca. Kanskje 17:30.
For min del er det familiebursdag og eksamens lesing på agendaen :/
Heldige med været idag da!
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... foresten... jeg har andre oppgaver i dag fant jeg ut, så det blir ikke noe kjøring på meg i dag :redface

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Skulle ta en liten lesepause ute på sykkel nå og så at kjøvevæske nivået var forsvunnet under minimums merket.

Har visst (og vært i kontakt med forhandler) om at det lå på minimum da jeg hentet sykkelen. Lokket til kjøletanken har utrolig dårlig design, det kræsjer med røret så en liten kant av gummilokket vil alltid være løftet. Har en mistanke om at noe væske kan ha fordampet ut her?

Så nå har jeg bladd i boka, funnet ut hva slags kjølevæske de putter på sykkelen (HD4X HOAT) og at den er lykke til å få tak i på kort varsel. Prøvd få kontakt med forhandler hva jeg trygt kan putte på sykkelen nå, men ser ut til at det ikke blir særlig kjøring idag siden jeg ikke har noen mulighet for å få kjøpt noe som helst :/

Kjølevæsken er grønn, og jeg ser man kan putte på destillert(kokt?) vann i nødstilfeller, samt jeg regner med biltema feks har noe jeg kan bruke, men med kliss ny sykkel, som også er min første vannavkjølte, tar jeg ingen sjangser... god "start" på dagen :/
Braaaaaap

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Royal »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 13:41 Skulle ta en liten lesepause ute på sykkel nå og så at kjøvevæske nivået var forsvunnet under minimums merket.

Har visst (og vært i kontakt med forhandler) om at det lå på minimum da jeg hentet sykkelen. Lokket til kjøletanken har utrolig dårlig design, det kræsjer med røret så en liten kant av gummilokket vil alltid være løftet. Har en mistanke om at noe væske kan ha fordampet ut her?

Så nå har jeg bladd i boka, funnet ut hva slags kjølevæske de putter på sykkelen (HD4X HOAT) og at den er lykke til å få tak i på kort varsel. Prøvd få kontakt med forhandler hva jeg trygt kan putte på sykkelen nå, men ser ut til at det ikke blir særlig kjøring idag siden jeg ikke har noen mulighet for å få kjøpt noe som helst :/

Kjølevæsken er grønn, og jeg ser man kan putte på destillert(kokt?) vann i nødstilfeller, samt jeg regner med biltema feks har noe jeg kan bruke, men med kliss ny sykkel, som også er min første vannavkjølte, tar jeg ingen sjangser... god "start" på dagen :/
Engelskmennene har ikke helt gitt seg nei :P

Du kan kjøre på med vanlig vann ,men det beskytter ikke veldig godt mot rust i kjølesystemet. Beste er destillert vann eller såklart blandet kjølevæske. Mulig de har destillert vann på bensinstasjoner eller på biltema. Står man 100mil unna nærmeste biltema, så er vanlig vann millioner ganger bedre enn ingen væske.
Jeg har kjørt veldig mange mil med bil der hvor jeg bare har fyllt vanlig vann og det har gått veldig bra det på 20 år gamle motorer.

Du kan jo også få forhandler til å gjennomgå sykkelen for å sjekke om dette har gått utover motor. Det burde jo kunne gå på garanti.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av WikingTnT »

Sikker på at det ikke er catch-tanken du mener?
Der hvor vesken havner ved koking, og vacumert tilbake?
Den har min-max markering på min men alltid vært tørr.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

WikingTnT skrev: 01 jun 2017, 15:11 Sikker på at det ikke er catch-tanken du mener?
Der hvor vesken havner ved koking, og vacumert tilbake?
Den har min-max markering på min men alltid vært tørr.
var 100% sikker, nå er jeg 99% siden du spurte, men ifølge brukerhåndboken så er det kjølevæsketanken det er snakk om her.

Fikk mail fra verksmester om at jeg bare kan putte på noe med samme farge.. så det hjalp jo meg som nybegynner veldig.. :sorry

Kan jeg putte på denne?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... 000034928/

Den må da blandes ut 50/50 med vann. Selger sa tidligere at jeg kan kjøre på med ferdigblandet, men jeg finner ingen grønn kjølevæske ferdigblandet. :-k
Braaaaaap

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av WikingTnT »

Så det radiatoren vi snakker om?

Svar