[ABET] Striple RS! - Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 31 mai 2017, 13:25 Er mange meninger rundt dette. Mitt råd er vertfall at man finner noe midt i mellom og dermed helgarderer seg litt. Kjør som vanlig uten å tenke så mye på denne innkjøringen.
Ja..ja - myknet opp litt ift forrige gang temaet var oppe :roll
sitat :
Skjermbilde 2017-05-28 kl. 19.36.08.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

Man forandrer seg hele tiden i takt med erfaringene man tilegner seg og informasjon man leser. Noe annet ville vært rart :)

For tre år siden mente jeg cruiser was the shit, og jeg har til og med ment at Pilot Road 4 var det beste valget, helt til jeg prøvde noe som var bedre. Man endrer mening ganske ofte og det er nok ganske normalt.

Jeg har også endret litt syn på disse slaviske innkjøringsmetodene siden sist dette ble debatert. Rett og slett forsi det har dukket opp interesant informasjon rundt dette som jeg synes virker troverdig.

Men det sitter uansett langt inne og tyne en sykkel som er helt ny. Derfor så har jeg kommet til konklusjonen over :)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Marcuzani skrev: 31 mai 2017, 17:57
AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 17:49 Ikke verst det der nei :D
Har du fått på teach specs på siden av tanken?
Jeg lurer litt på huggerplate også, men da må det nok kjøpes noe andre blinklys til å sette i hjulbuen/under halen et sted
Det hevet utseende noen hakk. :) Jeg gikk for stomp grips fra e-bay. Skal visstnok gi bedre grep enn techspec, men de er ikke like behagelige. De har noe røffere overflate. Jeg valgte dem mest for å beskytte tanken da jeg så at det raskt kom merker, spesielt når jeg kjørte med skinndress. Veldig enkel å montere, men gå for sort da den gjennomsiktige får synlige luftbobler. :) Jeg kjører stort sett på godværsdager, men hugger er ikke dumt. Ble bra blaut på vei hjem i skinnjakke og jeans i dag! :twothumbs:


Haha det tror jeg på!
Blir nok litt tid før jeg kjøper noe særlige estetiske ting til sykkelen, skal flytte iløpet av sommeren så greit og ha litt ekstra i lommeboken.

Har bestilt Triumph sine veltebøyler/spindler. Venter på at det kommer spindler til hjul nå, men RS er litt for ny foreløpig :-k
Sist redigert av AlleBrukernavnErTatt den 31 mai 2017, 20:15, redigert 1 gang totalt.
Braaaaaap

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av WikingTnT »

Det er jo flott - men igjen så handler det Ikke om å tyne motoren men presse den litt med jevn belastning opp til 3/4 før rødmarkering.
Det er Ingen som har nevnt noe om å teipe fast høyrehånda til rulla med gaffa og la det stå til.
Men som du sier så får det være opp til hver enkelt å tolke informasjonen som man vil og gjøre det man har trua på :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

Tidligere ble det vel nevnt i en video at innkjøringen burde foregå en del hardere enn mange tror derfor så mener jeg heller at en mellomting er en sikkert utvei.

Det sitter langt inne som sagt, for min del å presse en helt ny motorsykkel som jeg har kjøpt for surt oppsparte penger. Men hvis noen lar meg låne sin splitter nye sykkel, så kan jeg gjerne teste det :)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Skogstrollet »

Har sett noen diskusjoner om innkjøring før, og av den informasjonen som kommet frem de gangene tror jeg innstillingen til Bjerknez er ganske riktig (med forbehold om at jeg kan endre åsikt hvis ny relevant informasjon dukker opp :P ).
Med det sagt gikk innkjøringen til min XSR700 pent til - men det er ikke så vanskelig å la være å ligge konstant over 5000rpm når man har en sykkel som har godt med moment i bunn uansett, man føler liksom ikke behovet (ikke fordi den akkurat mister pusten etter 5000rpm...). Dermed mener jeg ikke at jeg aldri drog på litt ekstra, man må jo få teste ut sykkelen litt :roll

Uansett: Gratulerer masser med ny flott motorsykkel! Har sansen for Triumph generelt, de skiller seg ut på mange måter, og det liker jeg :twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av WikingTnT »

Skogstrollet skrev: 31 mai 2017, 20:20 Har sett noen diskusjoner om innkjøring før, og av den informasjonen som kommet frem de gangene tror jeg innstillingen til Bjerknez er ganske riktig (med forbehold om at jeg kan endre åsikt hvis ny relevant informasjon dukker opp :P ).
Med det sagt gikk innkjøringen til min XSR700 pent til - men det er ikke så vanskelig å la være å ligge konstant over 5000rpm når man har en sykkel som har godt med moment i bunn uansett, man føler liksom ikke behovet (ikke fordi den akkurat mister pusten etter 5000rpm...). Dermed mener jeg ikke at jeg aldri drog på litt ekstra, man må jo få teste ut sykkelen litt :roll

Uansett: Gratulerer masser med ny flott motorsykkel! Har sansen for Triumph generelt, de skiller seg ut på mange måter, og det liker jeg :twothumbs:
Ingen som har nevnt noe om konstant over 5000 omdr heller som jeg har fått med meg... :sk?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Skogstrollet skrev: 31 mai 2017, 20:20
Uansett: Gratulerer masser med ny flott motorsykkel! Har sansen for Triumph generelt, de skiller seg ut på mange måter, og det liker jeg :twothumbs:
Takktakk! Merker jeg sliter litt med det at denne sykkelen er helt original nå vs scrambleren som absolutt ikke var det, men iløpet av sesongen vil nok denne ordnes litt på også :)
Braaaaaap

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Skogstrollet »

WikingTnT skrev: 31 mai 2017, 20:30
Skogstrollet skrev: 31 mai 2017, 20:20 Har sett noen diskusjoner om innkjøring før, og av den informasjonen som kommet frem de gangene tror jeg innstillingen til Bjerknez er ganske riktig (med forbehold om at jeg kan endre åsikt hvis ny relevant informasjon dukker opp :P ).
Med det sagt gikk innkjøringen til min XSR700 pent til - men det er ikke så vanskelig å la være å ligge konstant over 5000rpm når man har en sykkel som har godt med moment i bunn uansett, man føler liksom ikke behovet (ikke fordi den akkurat mister pusten etter 5000rpm...). Dermed mener jeg ikke at jeg aldri drog på litt ekstra, man må jo få teste ut sykkelen litt :roll

Uansett: Gratulerer masser med ny flott motorsykkel! Har sansen for Triumph generelt, de skiller seg ut på mange måter, og det liker jeg :twothumbs:
Ingen som har nevnt noe om konstant over 5000 omdr heller som jeg har fått med meg... :sk?
Nei, det tror jeg ikke har blitt sagt. Jeg overdrevet litt, basert på anbefalingene for innkjøring som vel er at man ikke skal gå over x antall rpm for lenge åt gangen under innkjøringsperioden.

Litt klønete formulert kanskje...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Skogstrollet »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 20:31
Skogstrollet skrev: 31 mai 2017, 20:20
Uansett: Gratulerer masser med ny flott motorsykkel! Har sansen for Triumph generelt, de skiller seg ut på mange måter, og det liker jeg :twothumbs:
Takktakk! Merker jeg sliter litt med det at denne sykkelen er helt original nå vs scrambleren som absolutt ikke var det, men iløpet av sesongen vil nok denne ordnes litt på også :)
Haha, den skjønner jeg godt! Bestilte et par av tingene jeg har på min Yamaha samtidig som jeg kjøpte sykkelen, fordi jeg bare måtte gjøre den 'litt min' :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Royal »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 19:48

Har bestilt Triumph sine veltebøyler/spindler. Venter på at det kommer spindler til hjul nå, men RS er litt for ny foreløpig :-k
Frame sliders fra triumph til street triple serien fra 2013 til 2016 var råtøffe og gjorde egentlig rammen på sykkelen "komplett". Har du bilde av de til 2017?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Royal skrev: 31 mai 2017, 21:39
AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 19:48

Har bestilt Triumph sine veltebøyler/spindler. Venter på at det kommer spindler til hjul nå, men RS er litt for ny foreløpig :-k
Frame sliders fra triumph til street triple serien fra 2013 til 2016 var råtøffe og gjorde egentlig rammen på sykkelen "komplett". Har du bilde av de til 2017?
Nei, har ikke bilde, men det er samme design som tidligere modeller :D var tomt på lager i England, men skulle være tilgjengelig fra 10. Så kommer vel innen to uker :)
Braaaaaap

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Royal »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 22:04
Royal skrev: 31 mai 2017, 21:39
AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 19:48

Har bestilt Triumph sine veltebøyler/spindler. Venter på at det kommer spindler til hjul nå, men RS er litt for ny foreløpig :-k
Frame sliders fra triumph til street triple serien fra 2013 til 2016 var råtøffe og gjorde egentlig rammen på sykkelen "komplett". Har du bilde av de til 2017?
Nei, har ikke bilde, men det er samme design som tidligere modeller :D var tomt på lager i England, men skulle være tilgjengelig fra 10. Så kommer vel innen to uker :)
Gode greier, da blir du sikkert fornøyd. Engine protection cover kit er også å anbefale, gjorde så fargen på motoren til 2016 modellen stemte overrens med ramma og frame slidersa. Også så slipper du å måtte bytte motordeksler når du før eller siden slepper den i bakken
:knegg

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Royal skrev: 31 mai 2017, 22:10
AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 22:04
Royal skrev: 31 mai 2017, 21:39
AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 19:48

Har bestilt Triumph sine veltebøyler/spindler. Venter på at det kommer spindler til hjul nå, men RS er litt for ny foreløpig :-k
Frame sliders fra triumph til street triple serien fra 2013 til 2016 var råtøffe og gjorde egentlig rammen på sykkelen "komplett". Har du bilde av de til 2017?
Nei, har ikke bilde, men det er samme design som tidligere modeller :D var tomt på lager i England, men skulle være tilgjengelig fra 10. Så kommer vel innen to uker :)
Gode greier, da blir du sikkert fornøyd. Engine protection cover kit er også å anbefale, gjorde så fargen på motoren til 2016 modellen stemte overrens med ramma og frame slidersa. Også så slipper du å måtte bytte motordeksler når du før eller siden slepper den i bakken
:knegg
hehe santsant! har allerede sett på det og kommet frem til at det er jo for å beskytte sykkelen så det må jo være lov å kjøpe med en gang!
Litt lettere å forsvare at vi ikke har råd til den fineste IKEA kommoden fordi sykkelen trengte deksler fremfor jeg bare måtte ha tail tidy
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Tok meg en liten kveldstur idag, klarer ikke helt bli vant til kjøre på høyere turtall enn på scrambleren, føles som jeg kommer til å sprenge noe, og da ligger jeg mellom 4-5k på turtallet, men det kommer seg :) kan dra girene lenger enn jeg tror

Det var kaldere enn forventet og smart som jeg er hadde jeg på sotet visir så måtte kjøre med åpen hjelm :prf

Rett bak holmenkollen!
Ser jeg kanskje trenger ny mobil... begynt å bli veldig dårlig fokus :S
18834466_10158679631345456_619142183_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap

Svar