Dansekris - Ny sykkel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

Det er godt å leve når været er som det er og fridagene ligger tett.

Derfor har det blitt mye kjøring, og jeg tenker at det snart er på tide å få sendt knallerten inn på en liten service.

I tillegg til å bytte styrelageret har jeg bedt om pris på en liten sjekk + bytte av kjølevæske og bremseklosser foran. 5500kr skulle MC Partner ha for jobben. Syns sykkelen blir mye varmere og går raskere opp i temp enn før, så tenkte det kunne være greit å få på ny kjølevæske. Aner ikke om den har blitt bytta før. En ordentlig rens av radiator kan også kanskje hjelpe?

Er det noe annet jeg burde få sjekka/bytta ut? Sykkelen har gått 27300km. Ikke tatt ventilkontroll. Tenker å ta det til våren før jeg evt selger den.

Toven

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Toven »

Som regel mye pågang hos verksted om våren.. kanskje lettere å få gjort nå :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

Toven skrev:Som regel mye pågang hos verksted om våren.. kanskje lettere å få gjort nå :)
Ja, det er nok sikkert sant. Men jeg har ikke råd nå, enkelt og greit!

Fortsatt litt igjen av sesongen, så prioriterer det som gir meg en bedre sykkel! :crazy:

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

I det siste har jeg registrert at sykkelen blir mye raskere varm og holder seg noen grader varmere enn tidligere. Så kom jeg på at jeg for litt siden bytta K&N-filteret mitt mot en vanlig Honda-filter. Kan det ha noe med saken å gjøre? Vet ikke om jeg er helt på jordet, men sykkelen får jo mindre luft nå enn tidligere, så tenkte kanskje det hadde noe med saken å gjøre.

Evt kan det kanskje tyde på at jeg kjører med lite olje? Tok mitt første oljeskift for en måned siden og kåla en del med å peile riktig oljenivå etter bytte.

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av burny_ »

Hva skal du ha neste sesong? :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

burny_ skrev:Hva skal du ha neste sesong? :)
Det avhenger litt av hvordan det blir med forsikring. Jeg fyller 25 over nyttår, og hvis forsikringen blir rimeligere på R-sykler blir det kanskje en CBR 600RR eller ZX6R. Ellers så kan jeg kanskje lure fattern til å forsikre gjennom han.

Hvis ikke, så blir det trolig en Suzuki GSR 750 eller en Kawa Z750/800. Drømmer også en Street Triple, og for ikke å snakke om Speed Triple.

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av burny_ »

Dansekris skrev:
burny_ skrev:Hva skal du ha neste sesong? :)
Det avhenger litt av hvordan det blir med forsikring. Jeg fyller 25 over nyttår, og hvis forsikringen blir rimeligere på R-sykler blir det kanskje en CBR 600RR eller ZX6R. Ellers så kan jeg kanskje lure fattern til å forsikre gjennom han.

Hvis ikke, så blir det trolig en Suzuki GSR 750 eller en Kawa Z750/800. Drømmer også en Street Triple, og for ikke å snakke om Speed Triple.
Høres bra ut :) . Får kikke på kalkulatoren til gjensidige, ikkje sikkert det er så galt. Der tok du med samme bonus som du hadde på bil om du flytta den over.
Får legge på 200-250cc på den Kawaen eller Suzukien så snakker vi :redface

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

burny_ skrev:
Dansekris skrev:
burny_ skrev:Hva skal du ha neste sesong? :)
Det avhenger litt av hvordan det blir med forsikring. Jeg fyller 25 over nyttår, og hvis forsikringen blir rimeligere på R-sykler blir det kanskje en CBR 600RR eller ZX6R. Ellers så kan jeg kanskje lure fattern til å forsikre gjennom han.

Hvis ikke, så blir det trolig en Suzuki GSR 750 eller en Kawa Z750/800. Drømmer også en Street Triple, og for ikke å snakke om Speed Triple.
Høres bra ut :) . Får kikke på kalkulatoren til gjensidige, ikkje sikkert det er så galt. Der tok du med samme bonus som du hadde på bil om du flytta den over.
Får legge på 200-250cc på den Kawaen eller Suzukien så snakker vi :redface
Jeg trenger ikke 1000cc for å kose meg, det er hvertfall helt sikkert. Jeg trenger bare litt mer futt.
Jeg merker jo at jeg mest sannsynlig ikke klarer å hente ut potensialet til de 102 gampene på horneten når jeg kjører aktivt på landevei, så erfaring og mengdetrening er det aller viktigste. Det er hvertfall mine tanker etter første sesong.

Jeg har allerede 70% bonus med fagforeningsrabatt hos gjensidige, og alle R-sykler vil koste meg 20k i året. Håper de derfor slipper opp litt over nyttår.

Toven

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Toven »

Mtp effektregistert ville jeg kikka på z800 eller street triple. Rekkefirrer skjer det jo fint lite før turtallsnåla er godt på vei :P
Men Z800 har ikke den samme karakteristikken der syntes jeg. Veldig jevnt register og futt!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av freddy123 »

Fin fin blogg angående sykkelvalg så trenger en sjelden mye mere en 100hk men mye vil ha mere osv.. Selv kjører jeg en fz8-n med 106hk og passelig med dreiemoment til å være r4 forsikret på meg 23 år så koster den meg 6500kr i fullkasko oss gjensidige og jeg har da 40% bonus...

Jeg ville ikke virdert r-sykkler en gang men det er meg da, blir for ubehagelig på de lengre turene med den sittestillingen.


Sent from my iPad using Tapatalk

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Bjarne89 »

Kan anbefale z800 på det sterkeste:) har fått teste en del andre street fightere i sommer også. Men z800 er og forblir best:) street triple kommer ganske nær Men z800 føles bedre å ikke minst mye penere:)
Min ligger ute til salgs nå hvis du er intresert:) siden lysten på r sykkel (gutte drømmen) er for stor. Så må jeg selge min nå:/ skulle ønske jeg kunne hatt råd til å ha 2 sykler3)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

Toven skrev:Mtp effektregistert ville jeg kikka på z800 eller street triple. Rekkefirrer skjer det jo fint lite før turtallsnåla er godt på vei :P
Men Z800 har ikke den samme karakteristikken der syntes jeg. Veldig jevnt register og futt!
Dette med rekkefirer og ujevn effektkurve plager meg ikke nevneverdig. Jeg koser meg gløgg med det jeg har i dag, og jeg ELSKER at det smeller når nåla treffer 6-7K. Dessuten har jeg et gutteaktig forhold til den høyfrekvente lyden rekkefirere lager. Jeg gliser fortsatt i hjelmen hver gang jeg gir bånn spiker i en tunnel :lol

Men, 3'ern til street triple frister også! Z800 blir vel egentlig for dyrt. Selv om det er den sykkelen som frister mest. GSR 750 er nok det beste valget om jeg tar lommeboka i betraktning. Jeg syns det virker som en veldig bra sykkel. Den ser ganske voksen ut, har veldig grom lyd og har visst en smooth, med kvass motor.
freddy123 skrev:Fin fin blogg Bilde angående sykkelvalg så trenger en sjelden mye mere en 100hk men mye vil ha mere osv.. Selv kjører jeg en fz8-n med 106hk og passelig med dreiemoment til å være r4 forsikret på meg 23 år så koster den meg 6500kr i fullkasko oss gjensidige og jeg har da 40% bonus...

Jeg ville ikke virdert r-sykkler en gang men det er meg da, blir for ubehagelig på de lengre turene med den sittestillingen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Takk for hyggelige ord!

R-sykkel har alltid vært drømmen, så det må jeg prøve en gang. Selv om jeg bor midt i Oslo.
Jeg trenger ikke mer futt, men jeg vil gjerne ha det! Jeg betaler 5200kr for full kasko med 70% bonus for Horneten min hos Gjensidige. Det er absolutt ikke gærnt.
Bjarne89 skrev:Kan anbefale z800 på det sterkeste:) har fått teste en del andre street fightere i sommer også. Men z800 er og forblir best:) street triple kommer ganske nær Men z800 føles bedre å ikke minst mye penere:)
Min ligger ute til salgs nå hvis du er intresert:) siden lysten på r sykkel (gutte drømmen) er for stor. Så må jeg selge min nå:/ skulle ønske jeg kunne hatt råd til å ha 2 sykler3)
Har fått med meg det! Din er dessverre altfor dyr, og jeg har jo fortsatt Horneten.. :)

Toven

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Toven »

gsr 750 er sikkert moro om man liker rekkefirrer "syndromet" ja :P Ser kul ut og!

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Dansekris »

Toven skrev:gsr 750 er sikkert moro om man liker rekkefirrer "syndromet" ja :P Ser kul ut og!
Ja, det er en veldig sterk kandidat. Har også sansen for CBR1000R. Som min Hornet på hestebol!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dansekris ' logg. Første sommer med mc - Spørsmål og tanker fra en nybegynner

Legg inn av Bjerknez »

Min mening:
Ingen vits med rekkefirer så sant man da ikke går opp i liter klassen. Rekkefirer er flotte saker, men da må man ha litt volum og litt gamp før man får i pose og sekk.

Svar