Kim`s (B)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av Toven »

Fjern den refleksen asaaaaap :vs

Tut å kjør til du eventuelt blir stoppa og får beskjed om noe annet... :D stiligt med lys i blinkerne også

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

:prf Skal fjerne den!!
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Hei godtfolk!

Skal ha 1000km service på sykkelen 12.30 i dag.

Så da blir jeg sittende på benkene utenfor Speed i Sandefjod noen timer..Hater å være der for lenge, for det ender alltid opp med at jeg kjøper noe tull jeg ikke trenger :redface

Så hvis noen er i nærheten så stikk gjerne innom!
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av Bjerknez »

Førstegangsservice tar vel ikke mer enn en times tid så du slipper nok å gå helt bananas tror jeg :knegg
Vertfall så brukte dem ikke mer enn ca. en time på min sykkel fra dem begynte...

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:Førstegangsservice tar vel ikke mer enn en times tid så du slipper nok å gå helt bananas tror jeg :knegg
Vertfall så brukte dem ikke mer enn ca. en time på min sykkel fra dem begynte...
Nei det gikk på rundt en times tid :thumleft

Men klarte fint å bruke penger på en Givi tankveske,, :redface
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Da var første servicen unnagjort!

Godt å vite det er ny olje uten spon å dritt i! Nå må jeg holde meg under 6500rpm i 600km. Etter det kan jeg endelig få dra den litt lenger ut på gira :thumleft

Syns forresten jeg traff bra på tellern :eh
IMG_1043.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Toven

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av Toven »

Ut å kjøre hver dag nå da :D Få unnagjort de 60mila så fort som fy :P

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Toven skrev:Ut å kjøre hver dag nå da :D Få unnagjort de 60mila så fort som fy :P

Hehe! Jeg prøver å få en liten tur når været holder seg! Har huset fult av kravstore familiemedlemmer åsså!! :crazy:

I morgen sender jeg kjerringa til Strømstad med litt lommepenger etter barna er levert i bhg! Ser det er gode utsikter for litt sol i morgen!

Har kjørt 1000km å ikke vært over 5500rpm mer en 10-12 ganger ifm påkjøringsramper, forbikjøringer etc..Så har vært flink å holdt meg selv i skinnet :sk?

Vet ikke hvor viktig denne innkjøringa er, men følger boka.. Er jo litt gøy når noe er helt nytt. Man vil jo hvertfall ikke kjøre så man ødelegger noe for fremtiden :[-o<
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Toven

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av Toven »

Haha :)

Er vel greit å gjøre det skikkelig når du først har kosta på en splitter ny sykkel ja. Blir jo enda mer spennende når du får "lov" til å åpne rulla helt :)

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Toven skrev:Haha :)

Er vel greit å gjøre det skikkelig når du først har kosta på en splitter ny sykkel ja. Blir jo enda mer spennende når du får "lov" til å åpne rulla helt :)
Ja det føles rett å behandle henne bra! Har glemt åssen det føltes på demosykkelen jeg prøvde! Er sikker på det går fort nok! Jeg er fortsatt så noob at jeg ikke tør/klarer å dra gjennom alle gira fort..Må jo holde meg fast åsså :scratch :scratch
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, husker jeg kjørte en Honda CB500 (A2) på trafikkskolen. Kjørelærer ba meg om å ha det litt gøy i noensvinger og dra på litt. Var skummelt ja :redface

Men desverre så blir man veldig fort vant til de kreftene :roll
Etter en halvtime så fikk jeg beskjed om å ta del litt med ro...

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:Hehe, husker jeg kjørte en Honda CB500 (A2) på trafikkskolen. Kjørelærer ba meg om å ha det litt gøy i noensvinger og dra på litt. Var skummelt ja :redface

Men desverre så blir man veldig fort vant til de kreftene :roll
Etter en halvtime så fikk jeg beskjed om å ta del litt med ro...
Hehe! Å jeg "hater deg Bjerknez" for å ha sagt det! :eh :-# :x Du skrev det til meg da jeg var i tvil om jeg skulle kjøpe MT09 eller 07..

Nå sitter jeg å føler på om jeg allerede er blitt "lei" :crazy: heheh..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av Bjerknez »

Haha, desverre så er dette noe man bare må erfare selv. Noen klinker til på "øverste" hylle med en gang, mens andre er mer forsiktig. Selv så var jeg forsiktig. Jeg tror det kan være lurt og gå "gradene" når man er helt fersk. Hadde jeg satt meg rett på en S1000R som fersking så hadde det nok gått galt.

Man skal jo bare teste litt osv. og når man er blodfersk så er det ikke sundt og gjøre slikt på en såpass motorsterk sykkel. Vi har vel alle vært der. MT07 har en morsom motor med masse godlyd. Men ja, man blir fort vant til kreftene i den, spesielt med tanke på "forbikjøringskrefter". I førsten så føles den som en råtass, men etter noen dager/uker (avhengig av hvor mye du kjører etc.) så blir man liksom fort vant til kreftene. :)

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:Haha, desverre så er dette noe man bare må erfare selv. Noen klinker til på "øverste" hylle med en gang, mens andre er mer forsiktig. Selv så var jeg forsiktig. Jeg tror det kan være lurt og gå "gradene" når man er helt fersk. Hadde jeg satt meg rett på en S1000R som fersking så hadde det nok gått galt.

Man skal jo bare teste litt osv. og når man er blodfersk så er det ikke sundt og gjøre slikt på en såpass motorsterk sykkel. Vi har vel alle vært der. MT07 har en morsom motor med masse godlyd. Men ja, man blir fort vant til kreftene i den, spesielt med tanke på "forbikjøringskrefter". I førsten så føles den som en råtass, men etter noen dager/uker (avhengig av hvor mye du kjører etc.) så blir man liksom fort vant til kreftene. :)
Du har helt rett i det du sier! Har alltid likt å begynne rolig før jeg etterhvert mestrer ting :)

Jeg skal nok klare å overleve at jeg blir vant til kreftene! Så får jeg heller bytte når jeg føler det er på tide :D
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Fra nOoB til veien videre...

Legg inn av KiMedic »

Da var Tankvesken montert! Så får vi se hvor mye jeg bruker den.

Grunnen til jeg valgte Givi og ikke Yamaha sine tankvesker er at man må borre hull i bunn av vesken for å montere på festebrakett. Det syns jeg hørtes knotete å dumt ut.. :sk?

Elsket ikke hvordan det ser ut eller at jeg må ha den inntil magen under kjøring..Men skal gi den en sjans! :-k (mulig det er magen som er lettest å endre på)

Tenkte kanskje å bruke pad eller iphone som gps, så da passet det med vindu på toppen. Det funket å bruke telefon selv om den har tykk gummi over skjermen. :thumleft Er ikke ofte jeg trenger eller bruker gps, så noe must er det ikke. Har god erfaring med vanlige veikart :vs

Slik ser det ut..Kan fint leve med å kjøre rundt med feste til bagen..det passet fint på.
IMG_1049.JPG
IMG_1048.JPG
IMG_1052.JPG
IMG_1051.JPG
IMG_1050.JPG
IMG_1053.JPG
IMG_1055.JPG
IMG_1054.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Svar