Kim`s (B)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

AJ skrev: 07 apr 2024, 11:24 Trivelig innlegg, hyggelig lesning :thumleft
Ikke minst det du skriver om forumet.

Artig å lese dine betraktninger og erfaringer med teltovernattinger også. Undervurdert av altfor mange, etter min mening.
Med godt telt og minst like viktig, godt liggeunderlag og sovepose, blir slik overnatting nesten rene "luksusen" :twothumbs: .

Ellers kan vi gratulere med ny KTM 390, om jeg forstår siste avsnitt i innlegget korrekt?
I så fall har du mye MC-moro i vente :crazy: !

Les gjerne om mine 390 erfaringer fra dette innlegget og videre framover i tråden: viewtopic.php?p=400115#p400115

I mitt eie i nesten to hele sesonger. Hadde ingenting å klage på. Var nesten som å oppdage motorsykkelkjøring på nytt.
Utrolig morsom sykkel! Og som helt klart går veldig bra også.
Hadde quickshifter på min, noen som gjorde den ekstra morsom å kjøre.
Ja takk, jeg skrev kontrakt forrige uke :yahoo . Fikk en mail om at han hadde 4 stk. 2 var solgt og 1 holdt av ut dagen(eikefelg). Så da slo jeg til..

Ja man må nesten få skryte litt når man kan. Det er viktig å holde "forum-ånden" vedlike. MCsiden leses 90% med vanlig pc å skjerm. samt et tastatur å skrive på. Kjerringa lurte fælt i går kveld på hva jeg skrev :knegg Hørte tastene knitre :bandana (det var når jeg skrev forrige inlegg)...Har Tapatalk også, men ikke like lett å ha oversikt der inne syns jeg, men skal prøve det litt mer i sommer. :thumleft

For å være helt ærlig med deg @AJ, så var det dine meninger og erfaringer med duke`n som fikk meg til å bestemme meg. Jeg har for vane å stole på folk som kan det mer en meg, så du har overbevist meg. Er den ikke morro neste år så er det helt sikkert en kurant sykkel å bli kvitt.

Det du sier med å oppdage mc kjøring på nytt er det som betyr noe for meg. Vil starte litt på "scratch" igjen..

Quickshifter er med :thumleft
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1059
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Domino »

Telt er ikke oppskrytt! Og man ligger ikke mange netter i et telt før man har tjent det inn. Og man er ikke avhengig av å finne ledig hytte/rom. Det er alltid plass til et telt. Rene Kinderegget!

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Domino skrev: 07 apr 2024, 14:01 Telt er ikke oppskrytt! Og man ligger ikke mange netter i et telt før man har tjent det inn. Og man er ikke avhengig av å finne ledig hytte/rom. Det er alltid plass til et telt. Rene Kinderegget!
Veldig enig! Jeg har liggi i telt i nordmarka (oslo) siden jeg var 12-13 år. t-banen til frognerseteren og sykla så langt jeg kom. Men da er det gjerne i noen netter bare. Å jeg var alene eller hadde med meg 1-2 som hadde egne telt.

Når familien skulle ha telt, ble det som vanlig mye googling først. Et telt på 6,5*3,8 meter er ikke det letteste å hanskes med. Jeg klarer det alene, men veldig knotete. Er det litt vind(noe det er i DK), så er det et lite Helv...å sette opp. Å hvis man ikke "strekker" teltet riktig først, å slår inn pluggene i rett ende, blir det bare surr når siste stanga skal strammes. i fjor huska jeg at jeg lovet meg selv at det ble siste gang ](*,) Men vi får se..tipper det blir brukt i år også. Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte oppblåsbar versjon. Da pumper man bare luft, å trenger ikke stenger. Men prisforskjellen var over 6k, så jeg droppa det. Det fine er stort oppholdsrom, 2 lystette soverom, samt mange smarte funskjoner for belysning og trivsel.

Bilde

Uken vi lå på Løkken camping i fjor, var uken da danskebåten måtte snu og flere flyplasser i europa var stengt. Jeg hadde sjekka på yr, å så det skulle blåse godt, men fikk sjokk når jeg så vindkastene skulle komme opp i 32 meter i sekundet...teltet er godkjent for 20..Den natta måtte jeg stå å holde 2 av de midtre teltstengene hele natta. hvis ikke hadde de knekt, teltet flerret opp, å i verste fall blåser teltet vekk. Problemet var at jeg måtte ut å banke pluggene fast pga hele teltet løfta seg i de verste kasta. pga sandete jord, sitter pluggene dårlig. var faktisk litt bekymra for minstemann som er så lett at han sikker kunne flydd avgårde hvis vinden fikk skikkelig tak med han inni alene..

Heldigvis var det kun en liten søm i ytre del som løsna litt. samt en rift(som kan lappes) Etter den natta følte vi oss herda. ungene sov gjennom hele natta, kjerringa lå å trodde hennes siste time var kommet prayer Jeg fikk noe å snakke om dagen etter! Alle rundt oss lurte på hvordan natta hadde vært. flere fortelt og combicamp ble ødelagte.

Dagen etter var livet like godt igjen...Selv om vi kun fikk 3 dager med sol på 2 uker :-|
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg (Ventetiden er over)

Legg inn av KiMedic »

Har vært så opptatt med jobb, unger og husarbeid siste uken. Det har blitt dårlig med tid til logging av hobby :roll Dessuten ble madammen influensa-syk så måtte utsette henting av MC fra mandag til fredag forrige uke.

Jeg gikk av vakt fredag 12 april 08.00, hadde avtalt med selger (Polaris Nordmøre), at jeg kom ila dagen. Jeg har en Gaupen henger av modell D0720, den er akkurat 15 cm for kort til å hente sykkelen med, så måtte leie en skaphenger. Det fine med den, var at den er meget lavt bygd, å jeg fikk med kjørerampe(noe jeg ikke har til min). Dessuten er min henger ganske høy, så litt kjedelig å miste balansen å risikere å velte av sykkelen første kvelden :[-( Den er fin til frakt av liten MX sykkel på 65ccm, skrot å store ting madammen handler :prf Nok om det....

Jeg startet med første ferge på turen, fra Stranda-Liabygda tar ca. 12 min. Før jeg fortsatte mot Sjøholt og over Ørskogfjellet mot Vestnes. Kjørte innom Rema og kjøpte noen lefser før jeg fortsatte turen med ferga over til Molde.

Fra Molde gikk turen langs E39 via Batnfjordsøra og Gjemnes til Kanestraum. Derfra var det siste ferge over til Halsa. Jeg skulle svinge høgre av E39 og følge FV65 forbi Skei, og følge Surna-elva oppover mot butikken. Siste stedet jeg passerte før jeg kom frem het Røv :lol ..Jeg er svak for morsomme stedsnavn, så tenkte på hva ungene mine hadde tenkt om de var med å så hva dette stedet het mens jeg humret for meg selv :knegg

Jeg svingte av veien å la merke til at jeg nesten var i Trøndelag. Var klar over jeg skulle helt nord i fylket, men ikke på grensa :eh Halve butikken ligger i trøndelag, andre halvdel i Møre og Romsdal..
IMG_2725.jpeg
Fikk parkert bilen og strekt ryggen etter 4,5 time på veien. Gikk inn å fikk beskjed om å vente litt til selger var tilbake. Gikk å så på mye fint. Det var mye enduro, atv og snøscootere der. Jeg ble mest borte ved de gateregga "dualsport" syklene. Jeg har et hjerte for spanske GASGAS, som jeg hadde når jeg drev aktivt med trial. Heldigvis motsto jeg fristelsen av å prøve en 500ccm, enduro med blinklys å skilt. Den er jo "ubrukelig" på langtur og mer en hooligan sykkel til å fra mix-kiosken. En armriver av de 7 sjeldne som kun vil leke. Det har jeg dessverre sikkert blitt for gammel til å eie..hadde følt meg malplassert :redface Selger kunne opplyse om at salget var dårlig på GASGAS. De aller fleste kjøper KTM, deretter Husqvarna. Selv om det i bunn å grunn er samme sykkel. Så mulig han skulle kutte ut det merket, noe som er synd..Glemte å ta masse bilder inne i butikken(er ikke god på å være paparazzi)..

Selger hentet litt extra-utstyr jeg hadde bestilt, jeg pakket sykkel i henger, fylte kaffe og dro avsted :vs

Jeg viste at jeg hadde stroppet sykkelen skikkelig(bruker mc-stropper fra MX24), fester rundt styre på hver side, komprimerer demper og strammer til. Sitter som støpt :thumleft Men måtte fortsatt stoppe i ny å ne for å sjekke. Bakhjulet flytter litt på seg under de verste humpene, men bare å rette opp igjen. (jeg kunne kjørt helt hjem uten å sjekke), men tvangstankene tok overhånd :crazy:

Var hjemme ganske sent, så fikk sykkel i garasjen og tok kvelden. En merkelig lykke og ro breiet seg over meg når jeg låste garasjen, i visshet om at denne sommeren skulle bli litt bedre en i fjor :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

...Siste stedet jeg passerte før jeg kom frem het Røv :lol ..Jeg er svak for morsomme stedsnavn...
Da unner jeg deg rett og slett en tur til Helvete, Skrukkefylla, Faenshølet, Ræva, Kukkeluren, Fettavika, Spermbanken, Lortegrauten, Runken og Rompeporten.

Kanskje legge inn en rute mellom disse stedene?

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev: 16 apr 2024, 14:30
...Siste stedet jeg passerte før jeg kom frem het Røv :lol ..Jeg er svak for morsomme stedsnavn...
Da unner jeg deg rett og slett en tur til Helvete, Skrukkefylla, Faenshølet, Ræva, Kukkeluren, Fettavika, Spermbanken, Lortegrauten, Runken og Rompeporten.

Kanskje legge inn en rute mellom disse stedene?
Aaahahahaha :lol :lol :lol

Runken, Rompeporten og Fettavik, hadde jeg ikke kunnet bo på/i :-k Da hadde jeg ledd meg ihjel :lol
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Fikk kjørt ei lita mil i går kveld. Fortsatt litt surt her, selv om det var blå himmel og sol. 6-7 grader biter godt i litt fart. Den er sperra på 6500rpm før første service, samt at jeg alltid er litt ekstra forsiktig med helt nye dekk, så holdt meg i 60 sona.

Jeg tok litt bilder mens alt er nytt :P
IMG_2730.JPEG
IMG_2731.JPEG
IMG_2733.JPEG
IMG_2735.JPEG
IMG_2739.JPEG
IMG_2741.JPEG
IMG_2736.JPEG
IMG_2742.JPEG
IMG_2744.JPEG
IMG_2745.JPEG
IMG_2765.JPEG
Ble litt bilder..Men jeg vet dere liker det :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Ketil »

Gratulerer med flott MC👍

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Må må du bare vaske den. Selv en flunka ny sykkel er skitten :knegg

Grattis med ny sykkel :twothumbs:

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1059
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Domino »

Gratulerer med flott sykkel!

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 213
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av hansiver »

Gratulerer med ny sykkel. Alltid stas med noe nytt

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Takk for gratulasjonerBilde

Jeg fikk en liten tur i går, før eldstemann skulle spille fotballkamp. Det ble 200 kalde kilometer! Dæven som jeg frøysBilde men men..over ørskogfjellet lå det snø/slaps der sola ikke hadde varmet etter snøfall.

Møtte et par andre på veien, så jeg var ikke eneste som var ute. Alltid hyggelig å vinke littBilde

Bilde
Bilde
VakkertBilde

Bilde
Ikke ofte jeg får både snø og MC på samme bildeBilde


For meg må det bli litt varmere…følte meg som «dum og dummere» over fjellet på den lille mopedenBilde
(For de som har sett filmen)
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Hva synes du om motoren i denne? Føles den kraftig nok til at du kan ha det gøy, eller ønsker du litt mer punch?

Jeg spør siden du sier "den lille mopeden". :)

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Ahh..Jeg refererte til filmen dum & dummere. De kjører over et fjellpass på en moped. Bilde


Jeg føler ikke at jeg manglet noe for å ha det gøy. Nå er den sperra på 6500rpm frem til 1000k service.

Så jeg skal ikke uttale meg før jeg har kjørt litt med full kraft. Men syns motoren er leken å kraftfull på lavt turtall.

Det jeg kan si er at den er mer lettkjørt en MT07 og Funduro 650. Jeg føler selv jeg kjører fortere med denne da den gir mer trygghet en Yamahaen og bmw.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

KiMedic skrev: 22 apr 2024, 08:59 Ahh..Jeg refererte til filmen dum & dummere. De kjører over et fjellpass på en moped. Bilde


Jeg føler ikke at jeg manglet noe for å ha det gøy. Nå er den sperra på 6500rpm frem til 1000k service.

Så jeg skal ikke uttale meg før jeg har kjørt litt med full kraft. Men syns motoren er leken å kraftfull på lavt turtall.

Det jeg kan si er at den er mer lettkjørt en MT07 og Funduro 650. Jeg føler selv jeg kjører fortere med denne da den gir mer trygghet en Yamahaen og bmw.
Ahh, i see :)

Den er nok mer lettkjørt da den tross alt har halvparten av motoren som sitter i MT07 og er derfor sikkert også lettere vil jeg tro?

Svar