Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Ikke så mye som skjer, annet enn at jeg her om dagen pakka om lyddempern. Da ble det en del stillere, og det var fint på lavt turtall. Når man åpner opp spjeldene til full åpning derimot er det som børseskudd å regne :crazy:
Dette var restene av dempervatt som var igjen. Rundt den perforerte hylsa gjennom demperen skal det være et tykt lag stålull, så er vatt pakka rundt. Stålulla var så og si helt borte, så la 4 lag med stålull(dessverre ikke rustfri, så må ta igjen pakkejobben ganske snart) og to lag med dempervatt. Da fikk jeg såvdit trøkka det inn i hylsteret :thumleft
Bilde

Videre tok jeg meg tid idag mellom alt det andre som skjer til å kle av sykkelen(det tar et kvarter totalt) og fikk skrudd ut Motronic'en, delt den opp og tatt ut gammel Eeprom'en og satt inn den nye fra John.
Bilde

Så var det svært spennende å vri om tenninga og fyre den opp for første gang med nytt map. Allerede med en gang hørte man at stuttring på tomgang som disse gjerne har, var fraværende og etterhvert som motortemp. kom opp så merket man at motoren hadde en mye bedre gassrespons :thumleft En rask prøvekjøring uten kåper før jeg satt den sammen. Skyvet i motoren på mellomregisteret er klart forbedret. Blir spennende å sjekke ut dette nærere på veien.
Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 03 jun 2017, 21:36 Videre tok jeg meg tid idag mellom alt det andre som skjer til å kle av sykkelen(det tar et kvarter totalt) og fikk skrudd ut Motronic'en, delt den opp og tatt ut gammel Eeprom'en og satt inn den nye fra John.
Bilde

Så var det svært spennende å vri om tenninga og fyre den opp for første gang med nytt map. Allerede med en gang hørte man at stuttring på tomgang som disse gjerne har, var fraværende og etterhvert som motortemp. kom opp så merket man at motoren hadde en mye bedre gassrespons :thumleft En rask prøvekjøring uten kåper før jeg satt den sammen. Skyvet i motoren på mellomregisteret er klart forbedret. Blir spennende å sjekke ut dette nærere på veien.
Remap er spennende. Min går heller ike særlig pent på tomgang, særlig ikke når den er gjennomvarm. Kanskje den hadde hatt godt av noen nye "tanker".... :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg vet at det har vært levert flere ulike versjoner av Motronicene. Jeg ser at det også har vært problemer med de siste som ble levert. Ble gjort en recall bla. på dette i 2004(for de som klagde). Det er flere i statene som har en eldre sykkel(97-00) som skifter Motronic til 477(som jeg har) eller den siste gode, husker dog ikke nummeret på den. Fra samme sykkel som eksosen min kommer fra, er det en Motronic tilsalgs, en 477. Kunne evt. fått satt inn en "John chip" i en slik og bytte ut den originale TGR? Jeg er usikker på om de første Motronicene er mulig å få chip til. Vet hvertfall at man gjerne skifter til nyere Motronic på K1200LT.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

Er denne på ebay?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Så akkurat den er solgt, det var den ikke tidligere idag. Er dog en haug med andre ECUer der ute om man søker:"K1200RS ECU".
Litt søking på nett kan sikkert gi svar hva som lønner seg/funker, eller en melding til John Gemi på Facebook. Han vet sikkert om en chip vil passe din.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

Takk for tips :thumleft

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

Hm... ser ut som om standarden er 232 i -97, -98. Bøttevis av de, til mellom kr. 600,- og kr. 1800,- kr.
Fant en 477 fra 2001 til kr. 250,-, så da kjøpte jeg like godt den :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Dagens rute mer eller mindre :) Hadde tiden vært bedre, så kunne dne for min del vært det dobbelte :P Ble to ferjer på turen idag til og med ;)
050617.PNG
Moss
Bilde

Et eller annet sted :crazy:
Bilde

Svelvik ferja over til Hurum.
Dro så til et vennepar på kaffebesøk før hjemtur og middag.
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Det er planlagt tur på nesten 200 mil denne helga. Planen var først Telemark og alt det hadde å by på. Sjekket værmelding på Mandag. Tirsdag og Onsdag(igår) og tok en helomvending grunnet dårlig vær. Har derfor lagt opp ruta til å gå til Sverige med tilhørende rundtur på Lørdag. Hotell-opphold på Idre Fjellhotell.
Så skjer jo det tragiske, været blir nå greit nok i Telemark, mens dit jeg skal skal det regne godt hele helga :roll

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 08 jun 2017, 13:22 Det er planlagt tur på nesten 200 mil denne helga. Planen var først Telemark og alt det hadde å by på. Sjekket værmelding på Mandag. Tirsdag og Onsdag(igår) og tok en helomvending grunnet dårlig vær. Har derfor lagt opp ruta til å gå til Sverige med tilhørende rundtur på Lørdag. Hotell-opphold på Idre Fjellhotell.
Så skjer jo det tragiske, været blir nå greit nok i Telemark, mens dit jeg skal skal det regne godt hele helga :roll
No prob. Det er jo bare å ta en LMC (Last Minute Change) :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Hadde vi vært 2-3 stykk så hadde det vært en ting, jeg skulle gjerne gjort det, men vi blir alt i alt en hel gjeng(12 stykk minst). Har samlet motorsyklister fra jobbsammenheng.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Geiroe »

Bare folk får sove tørt, så bryr de seg ikke om LMC.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg synes i og for seg at regn ikke er et fryktelig stort problem. Blir stadig imponert over KLIM-dressen! Nå skal det nok ikke regne tungt hele tida, så blir nok bra allikevel dette :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

MC-tur med jobben i helga. Hotell i Idre i Sverige og kjørt på flotte fjellveier rundtomkring. Foreløpig kjørt 115 mil. Var innom Røros idag.
IMG_4543.JPG
Kjørte så en rundtur og litt sørover og mot Sverige igjen og en GSA fikk en revne i dekket. Plugga med BMW(TipTop) plugger og dette holdt en stund, kjørte på med noen mark fra Biltema i kombinasjon med TipTop og det holdt rundt 20mil før det ble flatt igjen. Så kjørte jeg inn til sammen 8 mark fra Biltema i hele flenga. Dette holdt faktisk så og si tett. Kollegaen valgte veihjelp og fikk sykkern til Trysil.
Resten dro til Idre igjen. Hadde det vært punktering grunnet skrue/spiker hadde det nok godt bra, men flenga var for stor.
IMG_4544.JPG
Klar for en ny rundtur imorgen før hjemreise. Må si at sykkelen inntil videre har vært eksemplarisk og kollegaene synes nok det er en vanvittig bra sykkel.
K1200RS er nettopp det.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Hjemme igjen fra en veldig bra MCtur tross mye regn. Har fått testet en del vått føre og det har vært lærerikt! Sykkelen har gått som en klokke hele veien :) Passerte 80k på klokka og 8k kjørte kilometer denne sesongen :thumleft
DSC00819.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar