Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Er redd det kommer til å støye mye, men får pakke det om før montering, blir det for ille, så har jeg i det minste hatt sportseksos til sykkelen en gang i livet, og å få solgt det er ikke noe problem
Sykkelen som kjøres med her har TwoBrothers
https://www.youtube.com/watch?v=asKYF_qpxLQ
Synes det virker som det er lite fart i sykkern
Sykkelen som kjøres med her har TwoBrothers
https://www.youtube.com/watch?v=asKYF_qpxLQ
Synes det virker som det er lite fart i sykkern
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Bremsepapirer fra TwoBrothers
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Er det hvassere enn Remus? ...
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Det skal være vassere ja, Remus har 4-1 grenrør og katalysator. TwoBrothers har 4-2-1 grenrør ingen katalysator, og bråker visstnok ganske heftig
Jeg har jo ikke prøvd de mot hverandre, men litt lesing på nett sier at TwoBrothers skal være det mest "performance" orienterte helanlegget.
Jeg har jo ikke prøvd de mot hverandre, men litt lesing på nett sier at TwoBrothers skal være det mest "performance" orienterte helanlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Godstøy, da!
Jeg fikk en helt annen opplevelse av min sykkel etter at jeg fikk satt på en Akra, og det var bare et lite rør, så tror du har mye gøy i vente
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Mye lyd er ikke nødvendigvis bråk :) Termignoni på Ducati er feks musikkFredrikE24 skrev: ↑29 apr 2017, 20:56 Det skal være vassere ja, Remus har 4-1 grenrør og katalysator. TwoBrothers har 4-2-1 grenrør ingen katalysator, og bråker visstnok ganske heftig
Jeg har jo ikke prøvd de mot hverandre, men litt lesing på nett sier at TwoBrothers skal være det mest "performance" orienterte helanlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Jeg liker ikke å kjøre i stor flokk, det blir for mye rykk og napp, Harleyer og cruisere som skraper fothvilere i hver eneste sving. Derfor dropper man turer som Mjøsa rundt og det greiene der.
En kamerat og jeg reiste nedover mot Halden på veiene rundt Stora Lee. Besøkte en kjenning der nede, drakk en kopp kaffe før vi reiste hjemover igjen. Sammenlagt ble det totalt sett 28 mil. Ikke så verst.
Blir bare kjempebra å lagre snapchat-bilder
En kamerat og jeg reiste nedover mot Halden på veiene rundt Stora Lee. Besøkte en kjenning der nede, drakk en kopp kaffe før vi reiste hjemover igjen. Sammenlagt ble det totalt sett 28 mil. Ikke så verst.
Blir bare kjempebra å lagre snapchat-bilder
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Om FedEx holder det de lover, så har jeg nye eksosanlegget vel hjemme på Torsdag, sendingen forlot Memphis Tennessee nå idag.
Jeg har googlet litt rundt og det er liten tvil om at Two Brothers eksos er det som går for å være det artigste, men også det mest støyende(alt etter hvordan man ser det antar jeg).
Her er et en film av K1200RS med denne eksosen.. Lyden er jo ganske heftig sett opp mot originalen
https://www.youtube.com/watch?v=xU3opOpvarE
Jeg har googlet litt rundt og det er liten tvil om at Two Brothers eksos er det som går for å være det artigste, men også det mest støyende(alt etter hvordan man ser det antar jeg).
Her er et en film av K1200RS med denne eksosen.. Lyden er jo ganske heftig sett opp mot originalen
https://www.youtube.com/watch?v=xU3opOpvarE
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ble en tur på sykkelen etter jobb idag også, etter å ha fartet rundt i Oslo(på jobb) hit og dit, så ble det en tur ut med en kollega som skal ta tunglappen etter å ha hatt lettlappen i mange år. Han har en lettsykkel til disp. Så vi tok en tur til kjøregården og fikk frisket opp i det meste.
Før han dukka opp ble det en lengre tur, avsluttet det hele med en kopp kaffe i Drøbak før man spant opp til trafikkstasjonen, før man senere heiv seg ut på landeveien. En liten beregning av trip før og etter tanking sier at jeg har tilbakelagt drøye 45 mil
Eksosanlegget er på Kastrup i DK, er vel her imorgen eller på Torsdag og blir levert på jobb. Må derfor ta bilen på Torsdag og plukke det med meg
Før han dukka opp ble det en lengre tur, avsluttet det hele med en kopp kaffe i Drøbak før man spant opp til trafikkstasjonen, før man senere heiv seg ut på landeveien. En liten beregning av trip før og etter tanking sier at jeg har tilbakelagt drøye 45 mil
Eksosanlegget er på Kastrup i DK, er vel her imorgen eller på Torsdag og blir levert på jobb. Må derfor ta bilen på Torsdag og plukke det med meg
Sist redigert av FredrikE24 den 03 mai 2017, 23:55, redigert 1 gang totalt.
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Følge på fire idag, Yamaha BT1100 Bulldog, MT09, meg, og en ganske fet ombygd Harley Davidson, 2014 modell var det visst!
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
På lange turer kan høylytt during være noe herk..
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 22905
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Det er sliiitsomt på turer med mye bråk. Hadde V&H fire til to på V4'ern det ble en rå lyd, særlig ved pådrag . Det ble litt mye lyd i lengden, så jeg satte på originalanlegget igjen. Men for all del det må jo prøves, så finner du ut av det selv. Det er ikke verre enn å skifte til original igjen.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Jeg hadde slipon på mine tre tidligere sykler, men har ikke latt meg friste til å gjøre det samme på 1290'en.
Var en kort stund inne på å skaffe meg en smekker Wings potte, men har latt være.
Og er veldig godt fornøyd med det. 1000-lapper spart i tillegg til at jeg setter mer og mer pris på det behagelige lydnivået originalanlegget leverer.
Ikke verdens mest spennende motorlyd, men altså veldig behagelig, særlig på langturer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering