Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

oivindg skrev: 25 jun 2020, 18:46 Gratulerer med flott utstyr! Jeg er 193 høy og har størrelse 58. Det betyr vel at jeg har mindre brystkasse og lengre armer? :)
Ble det ikke bukse, eller handlet du det også uten å nevne det?
Jeg har fra langefingertupp til langefingertupp 2 meter lange armer + skuldre og nakke. Ermene sitter bra på D56.

Joda, bukse ble det også, husker ikke størrelsen, men her har Klim skifta skala, så jeg mener det ble 54 eller 56 på bukse mot tidligere 36 på Badlands(som var litt for kort..). Bukseseler er det også på den. det var det ikke på Badlands den gang.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Skal si Kodiaken sitter med et langt bedre snitt enn den gamle Badlandsen. Badlandsen hang på skuldrene mine med litt sånn saggy utrykk. Så ikke direkte vakkert ut .
059C69D9-917F-4565-9615-B50A7E47065B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av TGR »

Bra du fikk deg en god dress. Jeg kjøpte ny dress i fjor, lånte med meg Badlands hjem, men fikk den ikke til å stemme med kroppen. Så da ble det en Scott-dress på meg. Behagelig, 3-lags laminert. Viktig ned en dress som sitter som den skal 👍😊

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av oivindg »

FredrikE24 skrev: 27 jun 2020, 00:01 Skal si Kodiaken sitter med et langt bedre snitt enn den gamle Badlandsen. Badlandsen hang på skuldrene mine med litt sånn saggy utrykk.
Tror vi er omtrent akkurat like store og tynne/feite, med samme apefaktor. Og akkurat like vakre i våre Kodiakdresser. :D Så bra ut det der!

Har du bestilt kort med helseopplysninger? Jeg fylte ut skjema på nett ganske rett etter jeg kjøpte min dress, men har ikke hørt noe ennå. Nå har det vel snart gått tre måneder.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Kort er bestilt, synes dog det var et merkelig skjema. Skulle jo ikke fylle inn noe prod.nummer på jakka eller noe. Ikke fått bekreftelse.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Litt dagdrømming må vel være lov.
FD6461F8-7EC4-4996-88C0-C8B18EF0E6AF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5217
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av dypen »

Gratulerer med flott kjøreutstyr med fine detaljer, skoa var kjempetøffe da :thumleft Har selv brukt noen kroner på en ny Klim Badlands Pro jakke bukse som forhåpentlig vil holde varmen i en gammel skrott på kjølige dager. Liker den saggy romslige Klim’n, god plass i og god å kjøre i med masse finurlige løsninger :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Nå har jeg vaska bort 10 år gammel dritt i tre omganger separat på Badlands Pro jakke og bukse. Etter tredje runde med vask begynte møkka å klarne i maskinen og maskinen ønsket en rensepause mellom slaga.. Så etterfulgt av to runder med skylling.. Å skylle ut all såpa er viktig! Så fikk bukse og jakke to turer i tørketrommel, en for tørk og en for re-aktivering av membran i 20min.

Både jakke og bukse ser veldig bra ut nå.. Ser nesten nytt ut.. Så tok jeg og spruta vann på både bukse og jakke og det prellet av.. Jeg er veldig imponert..

Setter inn ny glidelås i jakka og da har jeg egentlig to fullt fungerende Klim-sett..

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Bestemte meg ganske brått her tidligere idag at jeg skulle på en liten rundtur. Det medfører en mellomlanding på hytta.
Vi får se hvor veien går i morgen. Jeg har ingen plan :P
F4223432-0ECF-4F31-8AD6-56FDC0F16D4D.jpeg
8BA358FA-14AF-4D5D-9969-4630210B5A78.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av niko »

FredrikE24 skrev: 02 jul 2020, 21:05 Bestemte meg ganske brått her tidligere idag at jeg skulle på en liten rundtur. Det medfører en mellomlanding på hytta.
Vi får se hvor veien går i morgen. Jeg har ingen plan :P

F4223432-0ECF-4F31-8AD6-56FDC0F16D4D.jpeg8BA358FA-14AF-4D5D-9969-4630210B5A78.jpeg
Godt du har god dress. Kan bli vått i hele Sør-Norge i følge NRK. God tur og håper du er heldig med været :b_c:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Sitter med en kald Aass og skuer utsikten fra godstolen med fyr på peisen. Ser da ikke så gærent ut?

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av TGR »

Befinner meg på Hardangervidda. 1177 moh. Snødrev i lufta, har passert flere snøbyger i ettermiddag. Forventet det samme i morgen.

Ingen betydning for meg, jobber innomhus, LTen står også innomhus, og jeg skal ingen steder 😊👍

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg ligger på 1100moh nå, blå himmel og litt småttekk. Er litt spent på morgendagen! 2 varmegrader ute

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Turen tok en ende, lurer på om jeg SRO en dag for tidlig. Det har visst bedret seg nå, men slik så ikke værmeldingen ut da jeg dro. Shit samma!

Jeg dro i 8-tida med nok mat i magen og noe ull. Så kjørte jeg utenom to pissepauser og tre fyllestopp og en ferjetur. Den siste fylkestoppen var på Høvik etter å ha sett meg lei på regn og sludd fra alle kanter kjørte jeg over Hemsedalsfjellet, til Gol og hjem. Da hadde jeg kjørt nærmere 40 mil uten stopp. Da var det godt å gå av sykkelen en siste gang :knegg
C724171A-D7BC-45F0-BAD4-3178852BFCC0.jpeg
928BF60F-87D9-4170-9807-EE8BA5DB1020.jpeg
8798B8BF-FB4A-4C73-90B3-E9DBDF84CCD8.jpeg
Nå er framhjulet blankslitt, så må vel kline til med å skifte kommende uke. Har kjørt langt på settet. Lenger enn noen gang. Skifta i september 2018. At klarte nesten to sesonger på et sett er nok mest på grunn av mye K100-kjøring og at Jawakjøringa begynte tidlig høst 2019 og lenge nå i 2020.

Har vel ikke nevnt at K100en var innom meg igjen.
Ny bakdemper og progressive fjærer i framgaffel. Det gjorde virkelig susen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Etter den korte, men effektive ferieturen i år, så har jeg funnet ut at sykkelen trenger en sjekk av luft og drivstofftilførsel.
Sykkelen går som et uvær, men ikke alltid perfekt. Forskjellene er minimale, men jeg er følsom for slikt. Det kjennes ved pådrag på høygir, en anelse vegring før den begynner å trekke, bare noen ganger. Andre ganger trekker den hardt som bare det. På fullt jern kan det både kjennes og høres ut som den går litt magert fra 6700rpm og opp til sperra.
Tomgang, ja der kan den gå som en nysynkronisert K100, men andre ganger kan den pumpe som to Harleyer i kor..

Så hva er planen? Jo det blir egentlig et lite røsk. Unødvendig mye av det sikkert.
Bensinpumpe, bensinfilter, dyser, kontroll av bensintrykk. Skifte av alle slanger og klemmer på tankarmatur inni tanken og grovsil.

Luftfilter, sjekk av opplagring i spjeldrekke, måle vakum, sjekk av falskluft, bytte innsugstrakter og O-ringer mot topp(innsugskanaler).

Ny Lambdasonde, kontroll av temperaturfølere, blokk og forbrenningsluft.

Justering av ventiler. Her må jeg innrømme at jeg har vært litt på kanten siste to åra. Jeg vet at minst to ventiler har litt trange klaringer..
Det er 60 000km siden sist jeg skifta reg.kjede og sleider. Som vil si at det skal gjøres i år. Tida flyr :knegg Da blir det naturlig å ta ut kammene og justere ventilklaringene samtidig.

Spjeldrekka er produsert og fabrikksynkronisert i flow-benk hos BING. Modeller fra 97-00 har justeringsskruer på spjeldrekka(sek.luft).. Det har ikke 01-05. Her er det set-skruer med forsegling på spjeldåpning.. Så er litt usikker på om jeg skal kødde med det. For å kompensere for mindre avvik, så er hvert spjeld koblet sammen med en slange og T-koblinger.

Deler er bestilt, og det ble ikke billig. Nå har jeg imidlertid ingen planer om å selge sykkelen. Det viktigste for meg er at sykkelen yter det beste den kan, ikke minst får jeg skrudd litt og samtidig.

Dysene er jeg kanskje mest spent på? Vi snakker om Bosch EV14 maskinert for å passe original fuelrail. Vi snakker om ganske store forskjeller når det kommer til hurtighet og sprøytebilde..

Om jeg skulle vært systematisk og spart masse penger.. Så hadde jeg kledd av ene sidekåpa og gått løs med startgass. Jeg har imidlertid hatt lyst til å gjøre dette røsket en stund.


https://www.youtube.com/watch?v=f8cEG4wbWyk

Svar