Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

Dette er en test, fortsettelse følger.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av AJ »

Stor-Oteren skrev:Dette er en test, fortsettelse følger.
Spennende!
Vi gleder oss :) !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

AJ skrev:
Stor-Oteren skrev:Dette er en test, fortsettelse følger.
Spennende!
Vi gleder oss :) !


Skal prøve og fortelle litt om oppveksten på bygda, når det gjelder motoriserte ting, er ikke noen god skribent, men får prøve alikvel.

Må vel begynne med den spede begynnelse når det gjelder moped/mc kjøring, og da er det snakk om i ung alder.
Den første befatning med motorisert tohjuling var vel i 10-11 års alder, da jeg og barndomskompisen min stjal en Tempo Corvette med gir på styret, som var eid av hans eldre bror, den ble tyvlånt mange ganger i den tiden.

Neste runde ble da samme broren til kompisen kjøpte seg en Puch 175 kubikker, der var vi alt for korte i føttene til å nå ned på veien, men løsningen på det var at han som eide den, brukte å lene den mot betong trappa hjemme hos dem, mulig hovedstøtten var vekke, husker ikke det.
Så vi hadde lyst til å tyvlåne denne også, spekulerte en del på dette, men vi fant på at hvis den ene av oss brukte foten for å ta den litt ut fra trappa så den ble tilnærmet lodrett, så kunne den andre bare sette den i gir og kjøre, som sakt så gjort, vi måtte bare finne en stor snuplass å svinge på når vi skulle snu og kjøre tilbake igjen, hadde sykkelen veltet i denne operasjonen så kunne det sikkert blitt både beinbrudd og litt forskjellig i verste fall.
Men når lykken er bedre en forstanden, så vil det helst gå bra, skal forsøke å fortelle litt videre senere.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av AJ »

God start, dette :thumleft .
Får fram smilet, helt klart :knegg .

Har et par-tre Puch minner selv, men først etter oppnådd lovlig alder og atskillig færre kubikk i mopeden jeg hadde med kåpe og stigbrett, om jeg ikke erindrer aldeles feil... :skriver
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

AJ skrev:God start, dette :thumleft .
Får fram smilet, helt klart :knegg .

Har et par-tre Puch minner selv, men først etter oppnådd lovlig alder og atskillig færre kubikk i mopeden jeg hadde med kåpe og stigbrett, om jeg ikke erindrer aldeles feil... :skriver


Glemte å fortelle at for å få start på 175 kubikkeren så måtte en av oss bruke begge føttene og hele kropstyngden på kicken, og når vi skulle parkere igjen så måtte vi stoppe helt inntil den samme trappen og la den falle inntil trappa.

For de som ikke er oppvokst på sent sekstitall og først på 1970 årene, fremstår vel dette som den reneste fantasi og løgn, men fakta er at dette er helt sant og ikke er det overdrevet heller.

Men dette var en annen tid, da folk flest og hele samfunnet i det hele tatt var mye mere avslappet i forhold til andres gjøren og laden.
På den tiden var det vanlig at ungdommen testet ut forskjellige ting, ble det for mye av en god ting så fortalte naboen deg at nå tror jeg du roer litt ned med den ulovlige sykkel eller traktorkjøringa, det kom aldri noen annmeldelse til politiet.

Kan illustrere den tiden med et eksmepel, i 1971 var jeg og samme kopisen som nevnt overfor ca 14 år, da gjikk vi rett som det var på både rype og orrfugl jakt med hver vår hagle cal 12, (det var tross alt 16 års aldersgrense for å bruke hagle den gangen) etter at vi kom ned fra fjellet så gjikk vi rett som det var to til tre kilometer langs hovedveien med hagla på skulderen, det kjørte biler forbi oss, men det kom aldri en annmeldelse, dette var helt naturlig den gangen.
Hadde dette vært i dag så hadde vi vel hatt beredskapstoppen og en masse Politi over oss før vi hadde kommet oss helt hjem.

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

Er sikkert for gammel for det gjenomsnitlige klientellet her på Mcsiden, det blir vel som å lese historier fra Vikinge-tiden for de fleste dette, men tar og prøver meg på en til.

Tenkte å fortelle om da jeg kjøpte min første Mc.

Jeg var vel ca 15 år den gangen, og det var ikke snakk om å ha råd til å kjøpe noen ny moped. Da var det at søskenbarnet mitt tilbudte meg en 125 kubikk Jawa, tror det var en 1954 modell, sykkelen var i meget god stand den, så nær som motoren, der var problemet; gjengene i toppen der pluggen skulle skruves inn var røket.

Det ble så jeg tok å kjøpte den, betalte 200 kr så det var ikke den stor investeringen.

Så var spørsmålet hvordan jeg skulle løse dette, måtte bare prøve å få støpt fast pluggen, husker ikke helt sikkert hva jeg brukte, om det var araldit eller et annet stoff husker jeg ikke no i dag, men pluggen ble værende den.
Motoren startet og gikk fint den, så da ble det mye kjøring i en periode fremover, husker jeg syntes salen på sykkelen lignet litt på en fiolinkasse he he.

Men så kom den skjebnesvangre dagen da jeg møtte Lensmannen da jeg var ute å kjørte, ikke gammel nok, uten hjelm, ikke skilt på sykkelen, var vel kommet noen hundre meter fra husene hjemme da jeg så hvem det var som kom kjørende imot meg.

Ble selvfølgelig jævla nervøs, så i panikk ga jeg full gass, kikket meg over skulderen og såg bremselysene kom på, tenkte at han tar meg fort igjen når han får snudd bilen, så da var det å komme seg av veien og til skogs ved første mulighet, klarte å hjemme både meg og sykkelen, var rimelig sjelven da jeg såg i mellom buskene at Lensmannen freste forbi.
Satte igjen sykkelen, og sneik meg igjennom skogen til jeg var hjemme, da var det bare å gå i dekning igjen da jeg såg Lensmannens bil stå parkert hjemme på tunet, han var da inne å snakket med moderen, han hadde antagelig god peling på hvor den poden han møtte hørte hjemme.

Gamlingen hadde vært i byen og kjøpt bil denne dagen, så den første turen ble å kjøre poden på Lensmannskontoret neste dag, var jo nervøs for hvordan dette skulle gå, da det var mulighet for et års sperrefrist for å få kjøre opp til lett sykkel og traktor etter en slik foreselse som dette.

Men det gikk bra, fikk en streng advarsel, og formaning om å parkere utstyret på permanent basis, så skulle det gå for denne gangen, solgte den til en kompis noen dager etterpå, da var ihvertfall den fristelsen ute av verden.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av AJ »

Skikkelig artig historie fortalt på en levende måte som gjør at ser det hele for meg :D :thumleft !
Minner ikke så rent lite om egen oppvekst hvor vi kjørte ihjelskrudde Tempo 125 og 175 ned på riksveien og fikk de nesten ikke opp i høyden igjen der vi bodde (og hvor mange år senere bygde eget hus).
Uten skilter, hjelm og denslag og altså med en motorsykkel av det foruroligende uforutsigbare slaget...

Ja, det var tider... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

Takker for en hyggelig tilbakemelding på denne historien AJ. :thumleft

Artig å høre at det er flere som holdt på med samme rørverstrekene i ungdommen.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av gsx750_80 »

Stor-Oteren skrev:Takker for en hyggelig tilbakemelding på denne historien AJ. :thumleft

Artig å høre at det er flere som holdt på med samme rørverstrekene i ungdommen.
Det var artig å lese om mc-opplevelsene dine, fra tidlige år. Det minnet meg også om liknende tøys som kompiser og en selv har vært med på. Jeg bodde i en småby i trøndelag på 70- og deler av 80-tallet, og også der foregikk en del ulovlig bruk av bil og mc blant mindreårige. Var selv 11-12 år når jeg hadde den første sykkelen. Den ble ikke kjørt mange km til sammen, men det var muligens da mc-avhengigheten startet. Det var muligens en BSA 150 cc. Vi var en 5-6 guttunger som hadde det bra morsomt med den noen dager eller få uker. 14 dager feks, var et hav av tid, barndommen..
Når jeg gikk på ungdomsskolen var det et par stykker i et klassetrinn under meg som kjørte en uregistrert gammel Opel til skolen, i en periode. Det gikk fint. De må ha gått i 7. eller 8. klasse. En annen kjørte en Jawa 350 til skolen, og var på min egen alder. Husker også at en kamerat og jeg tyvlånte farens Audi 100 fra siste halvdel av 70-tallet. Spant rundt i nabolaget og rundt skolen i det som skulle ha vært gymtime, ved 1 anledning.
Husker vi satt på skolen og så de tunge syklene suse forbi i hastigheter langt over 100 km/t, til tider. Husker spesielt en Suzuki GS 1000 som hyppig suste forbi ungdomsskolen. Har unger i omtrent samme alder i dag, selv, men de synes ikke å bry seg nevneverdig om motorsykkel. Tror knapt noen av dem har spurt om å sitte på, en eneste gang. Skjerm interesserer mye mer..
Våpen ble nevnt. Husker vi skjøt mye med luftgevær, fra svært ung alder, og tok med dette ut på egen hånd.
Husker at luftgeværet (Luznik ?) kostet 175 kr, mens man kunne få en enkel Slavia-modell til 105 kroner.
Det som dagens unge virkelig går glipp av er jo kinaputter. ;-) Ble sprengt mye tomflasker (dessverre) og en og annen postkasse. 1.2 grams kinaputtere, uriktig kalt tolvgrammere, gjorde enkelt kål på de typiske grønne metallpostkassene,
mens de senere 0.8 grams kinaputtene kun fikk de til å bule ut a la Trine Skei Grande, med mindre man blokkerte lokkets mulighet til å fly opp under eksplosjonen.
Sakene er vel heldigvis foreldet i dag.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

Takker for tilbakemelding gsx750_80, og for at du forteller om din oppvekst og tilhørende episoder her på min blogg.

Ser levende for meg de episodene du beskriver her, ser du nevner en småby i Trøndelag, idag er det vel kun en by vi kan kalle liten i Trøndelag og den fikk bystatus for noen år siden, den ligger helt nord i Nord-Trøndelag, det er vel ikke den du henviser til?

Du nevner bilkjøring, tror jeg var ca 14 år første gangen jeg tyvlånte faderens bil, tilogmed på dagtid, husker han hadde en hatt liggende i bakruta, tok på den, tredde den godt ned i panna, trodde vel jeg var godt kamuflert da he he.

Angående ungdommen og skjermbruk, istedenfor interesse for Mc etc, så kan jeg fortelle at min sønn som var ca 11 år i 1999, spurte faktisk om å få sitte på (dette var i 99), hadde den gangen en Kawa gpz 1100.
Turen gikk jo greit helt til vi var nesten hjemme igjen, noen kilometer før vi kommer hjem er det en bro med tilhørende høyresving i inngangen på broa, slakket litt av før svingen, og drar på igjen, da kommer det plutselig et par føtter opp på sidene av meg, da hadde poden sovnet.
Det var en opplevelse som var helt jævlig, jeg fikk tak i venstre foten hans og presset den ned, samtidig måtte jeg holde høyre hånda på styret for å styre sykkelen, det gikk heldigvis bra, det kunne lett fått et annet utfall, siden fikk jeg ikke flere spørsmål om å få sitte på etter det jeg kan huske.

Ser for meg kinaputt sprengingen du forteller om, men en ting jeg lurer på, dere måtte ha noen vanviitig store postkasser i ditt distrikt for å se ut som Trine Skei Grande etter at de var sprengt he he.

Brukeravatar
Trond C
Innlegg: 29
Registrert: 15 mar 2016, 19:31
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2015

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Trond C »

Fin historie, artig å lese. Fra en som også var 14 i ´71 :) Min første motoriserte tohjuling var en Tempo fra femtitallet som jeg kjøpte for førti kroner i 1972. Trømoped, hadde pedaler og tre gir på styret. Fikk aldri skilt, virket bare på tredjegiret og ble solgt videre etter sommeren for femti kroner.
Vennlig hilsen Trond
BMW R1200R
Tidligere: Yamaha XS500 ´78, Yamaha XS750 ´77, Suzuki GS1000L ´81, Honda VFR800 ´99, BMW F800ST ´07, BMW R80ST ´83

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av gsx750_80 »

Stor-Oteren skrev:Takker for tilbakemelding gsx750_80, og for at du forteller om din oppvekst og tilhørende episoder her på min blogg.

Ser levende for meg de episodene du beskriver her, ser du nevner en småby i Trøndelag, idag er det vel kun en by vi kan kalle liten i Trøndelag og den fikk bystatus for noen år siden, den ligger helt nord i Nord-Trøndelag, det er vel ikke den du henviser til?

Du nevner bilkjøring, tror jeg var ca 14 år første gangen jeg tyvlånte faderens bil, tilogmed på dagtid, husker han hadde en hatt liggende i bakruta, tok på den, tredde den godt ned i panna, trodde vel jeg var godt kamuflert da he he.

Angående ungdommen og skjermbruk, istedenfor interesse for Mc etc, så kan jeg fortelle at min sønn som var ca 11 år i 1999, spurte faktisk om å få sitte på (dette var i 99), hadde den gangen en Kawa gpz 1100.
Turen gikk jo greit helt til vi var nesten hjemme igjen, noen kilometer før vi kommer hjem er det en bro med tilhørende høyresving i inngangen på broa, slakket litt av før svingen, og drar på igjen, da kommer det plutselig et par føtter opp på sidene av meg, da hadde poden sovnet.
Det var en opplevelse som var helt jævlig, jeg fikk tak i venstre foten hans og presset den ned, samtidig måtte jeg holde høyre hånda på styret for å styre sykkelen, det gikk heldigvis bra, det kunne lett fått et annet utfall, siden fikk jeg ikke flere spørsmål om å få sitte på etter det jeg kan huske.

Ser for meg kinaputt sprengingen du forteller om, men en ting jeg lurer på, dere måtte ha noen vanviitig store postkasser i ditt distrikt for å se ut som Trine Skei Grande etter at de var sprengt he he.
Hei igjen. Det var Levanger-/Verdals-distriktet jeg rullet rundt i. Hørtes ikke trivelig ut den opplevelsen med sønnen din
som sovnet, men godt det gikk bra! Angående postkasser - ja, det var store kasser den gangen. Det var jo mens det var mye mer utbredt å sende postkort, feks. ;-)
Ellers var du inne på dette med alder. Når det gjelder motorsykkelkjørere i dag, så har jeg inntrykk av at det er få som er 40
eller yngre, som man treffer på. Får håpe det blir mer nyrekruttering etterhvert.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

Takker for tilbakemelding fra Trond C.

Det jeg såg for meg når du nevnte liten by gsx750_80, var faktisk Kolvereid i Namdalen, som fikk bystatus for noen år siden, selv om den nærmest er et veikryss etter min mening.

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av Stor-Oteren »

HONDA CD 50

Skal fortelle litt om min erfaring etc, med Honda CD 50 ccm.

Etter å ha jobbet en del på naboens sand-frakter, dvs en fraktebåt som går med grus-last, og senere påmønstret en mye større stykkgodsbåt som gikk i Nordsjøfart, båten gikk for det meste på UK, Irland, Nederland, Belgia, Tyskland og Norge.
Så da ble det noen kroner på konto, og som den lovlydige skapningen jeg bestandig har vært he he, så var planen å gå til innkjøp av moped.

Valget sto mellom Suzuki 50 eller Honda 5o, jeg var klar over at suzuki gikk bedre på toppfart, men med dertilhørende brente stempel etc, det var ganske vanlig at enkelte kamerater skiftet stempel og sylinder flere ganger i året, og det kostet jo penger og irritasjon.

Valget falt til slutt på en ny Honda CD 50, disse motorene bare gikk og gikk uten noe som helst plunder.

Så det ble til at jeg og en kamerat dro til den lokale forhandleren og bestilte hver vår sykkel, husker enda prisen jeg betalte, kr: 3950,- etter avsluttet prutning, tror dette var i 1974.

Den ble kjørt mange tusen kilometer, både på sommer og vinter, tror jeg kjørte ca 12-13000 km på ca ett år, jeg angret ikke en dag på dette kjøpet, tror ikke jeg har hatt verken sykkel eller bil som har vært så driftsikker og problemfri som denne hondaen var.

Når ventiler etc var nyjustert og motoren kjørt varm, da hadde du nesten problemer med å høre den når den gikk på tomgang.

Etter endt innkjøring og fjerning av plomben, og litt større innsugningsrør så gikk den 80 km på flat vei, og tett på 100 km i nedoverbakke (98 km for å være nøyaktig).

Tror disse ble levert i Norge fra ca 1969 og ihvertfall til og med 1976, fra 1973/74 kom de med større lykt, lykthus og speedometer, og de ble levert i fargene rød eller mørke blå, tidligere var fargene rød eller sort.

Hadde en kamerat som hadde en 1971 modell, da han solgte den var den gått 44000 km uten å løsne en skruv på motoren, bare justering av ventiler en sjelden gang, og vanlig ettesyn og service, det må en vel si er brukbart, og etter det jeg erindrer gikk den mange tusen km etter dette med ny eier.

Skal prøve å henge på et par dårlige bilder av min CD 50, disse er jo tross alt ca 42 år gamle.
11.jpg
09.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stor-Oteren, en som har mistet noe av pelsen.

Legg inn av AJ »

En sann glede og en sann fryd å lese innleggene dine, Stor-Oteren :twothumbs: :knegg!
Kjenner igjen mye fra egen ungdom og mopedtid.
Dessverre tok jeg ikke vare på bildene av Puch'en med tre gir på styret og den kliss nye Suzuki AC50, som jeg kjøpte i... ja, jeg tror det må ha vært i 1974... eller kanskje det var i '75 :-k .

Uansett og okkesom, den ble kjøpt på Hasli Motor på Eina til den nette sum av 4350,- kr. En liten kontantsum byttet eier og jeg dro derfra som lykkelig AC50 eier med et avbetalingshefte på resten av kjøpesummen i lomma :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar