SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
olela
Innlegg: 113
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
MC: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av olela » 01 jun 2019, 08:58

Folk har heldigvis forskjellige preferanser. Syntes det er helt innafor med 3-400.000 for en sykkel om det er DEN sykkelen hjertet vil ha.
MV Augusta er vel en slik sykkel som snakker til hjertet og ikke fornuften... :D
Mange syntes kanskje HK/kr er viktigst, for min del kommer det ganske langt nede på lista.

WikingTnT
Innlegg: 730
Registrert: 13 des 2015, 13:22
MC: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av WikingTnT » 01 jun 2019, 09:12

Kawagutten skrev:
01 jun 2019, 02:59
:lol Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28714
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av AJ » 01 jun 2019, 09:35

WikingTnT skrev:
01 jun 2019, 09:12
Kawagutten skrev:
01 jun 2019, 02:59
:lol Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
"AJ's metode".... :knegg artig ;) .
Men seriøst, det samme opplevde jeg med min forrige KTM, som jeg byttet inn da den hadde passert 55K.
Som nevnt i flere innlegg i andre tråder her inne, så kjentes da sykkelen sprekere ut enn noen gang med rolig og jevn motorgange og 0 oljeforbruk. Det var aldri behov for etterfylling den tiden jeg hadde den.
Samme erfaring med Moto Guzzi'en, Truimph'en, men med lavere km. da de ble overtatt av nye eiere.
Så skal det også nevnes at jeg koster på meg et ekstra oljebytte mellom produsentens oppgitte skiftintervaller. Motorolje ser jeg ingen grunn til sette på budsjettlista.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3356
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle » 01 jun 2019, 10:58

Kawagutten skrev:
01 jun 2019, 02:59
:lol Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
Ikke mye herping som foregår her, hva mener du? :)
Innkjøringsmetode blir INGEN enige om, så la oss ikke gjøre dette til enda en slik tråd.

Første service er booket til tirsdag. Som AJ nevner så skulle jeg gjerne tatt et ekstra olje og filterbytte på 500km selv, men det har jeg rett og slett ikke tatt meg tid til denne gangen. Sykkelen kjøres ikke spesielt mye nå med SC Project eksosen pga. litt feil blandingsforhold fra standard mapping. RC ECUen blir installert samtidig, så da er det home free med mapping som er ment for litt mer krutt :) :mc1
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Bjerknez » 01 jun 2019, 11:44

olela skrev:
01 jun 2019, 08:58
Folk har heldigvis forskjellige preferanser. Syntes det er helt innafor med 3-400.000 for en sykkel om det er DEN sykkelen hjertet vil ha.
MV Augusta er vel en slik sykkel som snakker til hjertet og ikke fornuften... :D
Mange syntes kanskje HK/kr er viktigst, for min del kommer det ganske langt nede på lista.
Om noen feks. ønsker å gi en halv mill for en sykkel fordi den har en eller to egenskaper som ikke rivalen har, så mener jeg kjør på. Andra kan gjerne mene at jeg eller personen er gal som gir så mye for disse egenskapene, men det spiller jo veldig liten trille så lenge man før dekket eget behov.

Om folk snakker nedenom og hjem om sykkelen jeg velger bryr meg midt i ryggen. Jeg synes det er spennende og morsomt at folk klinker til med noe annet enn en main stream sykkel, for Agustaen er virkelig en sykkel som skiller seg ut. Utseendemessig er den overlegen. :thumleft
Min blogg: www.bjerknez.no

mekkern
Innlegg: 5431
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av mekkern » 01 jun 2019, 13:41

WikingTnT skrev:
01 jun 2019, 09:12
Kawagutten skrev:
01 jun 2019, 02:59
:lol Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
"AJ" metoden "MV" og alle andre sier jo akkurat det samme som "fabrikkboka". :twothumbs:
Men gnomen i USA sier full effekt/turtall rødstreken hele tiden (hvordan en skal få gjennomført dette etter veien aner jeg ikke) :scratch
Flatt jærn eller motorbrems 100% av tiden og så stoppe å kjøle et par ganger. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14672
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Bjerknez » 01 jun 2019, 14:34

mekkern skrev:
01 jun 2019, 13:41
WikingTnT skrev:
01 jun 2019, 09:12
Kawagutten skrev:
01 jun 2019, 02:59
:lol Ser du herper mc`n allerede men håper ikke du følger feil folks innkjørings metode også ?
"Min" forhandler i Nürnberg selger sikkert 10 ganger mer MV enn i hele Norge og han anbefaler AJ's metode mht innkjøring.
Resulterer i en tightere, sprekere motor med minimalt oljeforbruk.
Jeg fulgte hans oppskrift med Benellien og har ikke hatt behov for å fylle etter olje på 60k .
Det vises faktisk også på dynotester i følge ham.
"AJ" metoden "MV" og alle andre sier jo akkurat det samme som "fabrikkboka". :twothumbs:
Men gnomen i USA sier full effekt/turtall rødstreken hele tiden (hvordan en skal få gjennomført dette etter veien aner jeg ikke) :scratch
Flatt jærn eller motorbrems 100% av tiden og så stoppe å kjøle et par ganger. :-k
Nettopp. Det nevnte jeg tidligere også. Slik jeg har forstått AJ sin beskrivelse vil jeg si at dette er en ganske normal innkjøring og ikke "hard" slik "gnomen" i usa mener :thumleft
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28714
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av AJ » 01 jun 2019, 15:22

Nå har trådstarter ytret ønske om at denne tråden ikke utvikler seg til enda en innkjøringstråd.
Det synes jeg vi skal respektere.
Siden jeg gjerne vil kommentere mekkern og Bjerknez sine siste innlegg gjør ikke det her, men i den opprinnelige tråden om hard innkjøring her inne, nemlig denne:
viewtopic.php?p=37633#p37633

Evt. videre diskusjon temaet gjøres her.
Tar for gitt at dette respekteres.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
barske
Innlegg: 192
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
MC: MV Agusta Brutale Dragster 800 RR
Sted: Trondheim

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av barske » 01 jun 2019, 18:28

Det er noe med disse Italienerne, og spesielt MV Agusta, som har noe helt eget over seg. Kunne godt tenkt meg å se R-variantene i nærmere åsyn og. Håper for all del du roper ut om du er i Trøndelag, SneakyOwl :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3356
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle » 01 jun 2019, 23:57

Takk AJ! :)
barske skrev:
01 jun 2019, 18:28
Det er noe med disse Italienerne, og spesielt MV Agusta, som har noe helt eget over seg. Kunne godt tenkt meg å se R-variantene i nærmere åsyn og. Håper for all del du roper ut om du er i Trøndelag, SneakyOwl :twothumbs:

Det skal ropes! Det er nok mindre sannsynlig at jeg skal oppover i år i hvert fall, men si gjerne i fra om din MV kryper sørover også ;)
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3356
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle » 04 jun 2019, 16:51

Da er første service utført på sykkelen, så da blir det sannsynligvis en tur til Rudskogen neste torsdag om været skulle holde seg.

Liten ting jeg merket på den korte veien til verkstedet i dag tidlig var en semi høy og "tynn" tikkelyd ved motorbrems og middels gasspådrag i fart (ikke tomgang). Veldig høyfrekvent (som i fort og mange ganger, ikke nødvendigvis høyt). Trodde lyden først var inni hodet/hjelmen, men det klarte jeg å avkrefte.
Jeg regnet med at den sikkert ville forsvinne etter førstegangsservicen, men det gjorde den ikke.

Jeg kommer til å sjekke med verkstedet, noe jeg ikke rakk i dag, men tenkte å lufte det her inne også. Ut i fra videoer fra sykler med cam-tensioner problemer, så virker det ikke å være det samme, siden jeg ikke hører dette på tomgang og lyden er mye mer fjern, i mangel på et bedre ord. Jeg var som nenvt overbevist om at lyden var i hodet til å begynne med på grunn av at den var så merkelig. Litt tilsvarende susing i øret?

Kjører en liten tur i kveld for å se om det skulle fortsette. Jeg har vel bare kjørt noen få km totalt hvor jeg har hørt dette i dag. Italiensk dagsform? :P
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

WikingTnT
Innlegg: 730
Registrert: 13 des 2015, 13:22
MC: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av WikingTnT » 04 jun 2019, 18:58

Kan hende at Luigi hadde en vinpakke i lunsjen før han fortsatte med din ja :P
Helt sikkert ikke noe alvorlig- men stikk innom forhandleren som du sier :thumleft

Online
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3356
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle » 04 jun 2019, 20:40

På tur ute nå og lyden har vært fullstendig borte. Kanskje det bare har klikka for meg 😁
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 801
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Rune75 » 04 jun 2019, 23:18

Snikendeugle skrev:
04 jun 2019, 20:40
På tur ute nå og lyden har vært fullstendig borte. Kanskje det bare har klikka for meg 😁
Kanskje det var den biologiske klokken din du hørte tikke, det kan skje bare man blir euforisk nok :eh

Online
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3356
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV Agusta F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle » 04 jun 2019, 23:44

Haha, ja bikker 26 i år og begynner å kjenne på det :P

Sykkelen går forøvrig helt magisk nå med SC Project eksosen og litt annet trylleri som tillegg på servicen ;)

Prøve å sikte meg inn på Rudskogen denne uken kanskje? 🤔 EDIT: Nevermind, det var bare å drite i (yr.no) :)
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Audi Mannen og 2 gjester