Ladsen's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Hei alle sammen! :vs

Velger å gjøre som mange andre her inne, og starte en bikerblogg. Litt om meg selv først. Jeg er en gutt på 23 år som bor i Fredrikstad, nærmere bestemt Engelsviken. Jeg besluttet i fjor høst at motorsykkel, det skal jeg ha! Det er guttedrømmen! Har nylig bestått teoriprøva, men ikke begynt på kjøreskolen (veit ikke når dem starter opp enda). Jeg har også bestilt/kjøpt sykkel allerede. Det ble en Ducati Monster 821 stripe, preppa med nødvendig og unødvendig ekstrautstyr! :knegg

Så skal forsøke å være så aktiv jeg kan her. Men ennå en stund til jeg er ute å ruller :sk?

Sjallabais! :vs

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av AJ »

Hey :vs
og velkommen som nybakt bikerlogger her på MCsiden.no :thumleft .

Og grattis med ny sykkel :twothumbs: .
Nødvendig og ikke minst høyst unødvendig ekstrautstyr hører selvfølgelig med :knegg .
Kommer vel et bilde eller fem av Ducatiskapningen etter hvert, vet je... :crazy: :yeyeye ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Takk for det! :) bilder skal selvfølgelig komme etterhvert :twothumbs:

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av kalleklovn »

Hei og velkommen. Moro med enda fler fra denne regionen her :twothumbs: Vi er allerede noen. Lykke til med lappen. Kanskje du får blitt med å kjøre om ikke lenge.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jepp! Velkommen skal du være, og gratulerer med ny sykkel! :thumleft

Nå er sesongen like rundt hjørnet og selv om det ble noen kalde mil i dag i null grader, så har jeg faktisk opplevd værre. En frisk formiddagstur som reddet dagen :thumleft

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Hørtes ikke så værst ut Bjerknez! Gleder meg veldig til livet på to hjul! :mc1

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Denne uken har jeg blitt ferdig med teoridelen på kjøreskolen. Tidligere i vår bestod jeg teoriprøva :knegg Nå gjenstår det bare å vente på kjøretimer. Gleder meg sykt til å komme i gang med kjøringa :twothumbs:

I går gikk jeg til innkjøp av hjelm og jakke hos Eker Performance.
image.jpeg
Nå har jeg det jeg trenger av kjøreutstyr. Bukse, sko og hansker har jeg kjøpt tidligere. Dette er av merket "Revit".
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Bjerknez »

Denne tråden hadde jeg helt glemt :redface

Bor jo som nevnt i Fredrikstad jeg også så bare ta kontakt når du får lappen så tar vi noen turer! :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Fsva »

Er det lang ventetid på kjøretimer i Fredrikstad? Da jeg startet på lappen i 2014 her i Porsgrunn fikk jeg første kjøretime i slutten av april, og den andre i begynnelsen av juni. Så tok kjørelæreren sommerferie :sk? Da byttet jeg til en kjøreskole på Eidsvoll, og der ble jeg ferdig på under en måned, men så måtte jeg vente enda en mnd. på statens vegvesen :P

Håper du er heldigere med opplæringa :P

Og så lurer jeg på når vi får se bilde av Ducati'n :D

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Bjerknez skrev:Denne tråden hadde jeg helt glemt :redface

Bor jo som nevnt i Fredrikstad jeg også så bare ta kontakt når du får lappen så tar vi noen turer! :thumleft

Det skal jeg helt klart gjøre bjerknez ;)

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Fsva skrev:Er det lang ventetid på kjøretimer i Fredrikstad? Da jeg startet på lappen i 2014 her i Porsgrunn fikk jeg første kjøretime i slutten av april, og den andre i begynnelsen av juni. Så tok kjørelæreren sommerferie :sk? Da byttet jeg til en kjøreskole på Eidsvoll, og der ble jeg ferdig på under en måned, men så måtte jeg vente enda en mnd. på statens vegvesen :P

Håper du er heldigere med opplæringa :P

Og så lurer jeg på når vi får se bilde av Ducati'n :D
Jeg har fått beskjed om at jeg får begynt med kjøretimer i Mai! ;) håper på oppkjøring så tidlig i August som mulig (fyller 24 år den 31. Juli)...
Ducatien står på et lager hos Eker Performance. Henter den ikke før den dagen jeg får lappen :knegg så blir nok ikke noen bilder før den tid, dessverre :-k

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Kawagutten »

Gratulerer med ny sykkel og lykke til med lappen.Kunne vært en ide å hente sykkelen hvis du finner noen å øvelses kjøre med kanskje?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Kawagutten skrev:Gratulerer med ny sykkel og lykke til med lappen.Kunne vært en ide å hente sykkelen hvis du finner noen å øvelses kjøre med kanskje?
Det hadde vært konge det, men har litt med penger å gjøre. Har leasing på bil frem til august...så betaler ikke noe før jeg har lappen, med tanke på at jeg har nok med utgifter på bilen enn så lenge. Men øvelseskjøring hadde vært gull.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Fsva »

Ladsen skrev: Jeg har fått beskjed om at jeg får begynt med kjøretimer i Mai! ;) håper på oppkjøring så tidlig i August som mulig (fyller 24 år den 31. Juli)...
Ducatien står på et lager hos Eker Performance. Henter den ikke før den dagen jeg får lappen :knegg så blir nok ikke noen bilder før den tid, dessverre :-k
Okey, da virker det som du har planen klar :thumleft
Bare det å ta kjøretimer er jo uansett utrolig artig, så tiden fram til august blir uansett ikke kjedelig. :)

Ladsen
Innlegg: 35
Registrert: 15 sep 2015, 09:17
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stripe 2016
Sted: Fredrikstad

Re: Ladsen's blogg

Legg inn av Ladsen »

Fsva skrev:
Ladsen skrev: Jeg har fått beskjed om at jeg får begynt med kjøretimer i Mai! ;) håper på oppkjøring så tidlig i August som mulig (fyller 24 år den 31. Juli)...
Ducatien står på et lager hos Eker Performance. Henter den ikke før den dagen jeg får lappen :knegg så blir nok ikke noen bilder før den tid, dessverre :-k
Okey, da virker det som du har planen klar :thumleft
Bare det å ta kjøretimer er jo uansett utrolig artig, så tiden fram til august blir uansett ikke kjedelig. :)
Kan nesten ikke vente :twothumbs:

Svar