Sverres YelowTiger, vurderer salg/bytte

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5727
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa » 28 jan 2016, 00:02

Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?

Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.

Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 30 jan 2016, 19:33

Har haynes, ser der att eg mangler momentnøkkel, men det er det eneste :-) får bestille meg pakkning og momentnøkkel i løpet av uka :-) takk for tips!:-)

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 30 jan 2016, 19:35

Da får en ta turen ned i boden og få på plass ukens ebay kjøp :-) god helg alle sammen :-)
image.jpeg
Må ikke glømme denne! Usb kontakt som eg legger skjult oppe med spedeoen, til gps, kamera etc :-)

Da var også filterett byttet :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 30 jan 2016, 20:42

Etter en times økt fikk en gjort endel :-)
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr
image.jpeg
Ligger godt skjult når tanken kom på
image.jpg
Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne
image.jpeg
Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av SverreOlsen den 30 jan 2016, 21:23, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 656
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
MC: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Fsva » 30 jan 2016, 21:08

Godt skjult ja! :) Går strømmen av og på sammen med tenningen? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 30 jan 2016, 21:18

Må ikke vær syneligt! :twothumbs: Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)

Online
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 656
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
MC: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Fsva » 30 jan 2016, 22:01

SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt! :twothumbs: Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Okey :)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 30 jan 2016, 22:07

Fsva skrev:
SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt! :twothumbs: Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Okey :)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
Ja en del mer enn en gps trekker ihvertfall :-) Men er barre å bytte om en ledning hvis det skulle bli ett problem så er den også på tenninga :-)

sanderA
Innlegg: 27
Registrert: 16 okt 2015, 21:05
MC: F800GS & Transalp

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av sanderA » 31 jan 2016, 13:01

Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 31 jan 2016, 16:11

sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Ja det er like lett som det ser ut som :-) dette settet var ferdi laget med sikring, dobbelsidig teip på selve usb uniten og alt en trenger følger med :-)
Eg ville ikke ha denne porten til og gå av og på med tenninga og da kan en koble seg rett inn på batteriet. Da må en barre vite forskjellen på pluss og minus :-) Skal en ha den til å gå av og på med tenninga må du finne en ledning til å koble seg inn på som går på en kurs med relativt sterk sikkring fra før av. Litt vanskeligere, ein må da ha lite mer peiling på hva en driver på med :)

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 31 jan 2016, 20:03

God kveld :)

Fant den karen her under luffilteret (slangen)
image.jpeg
Går fra toppen på hver side,
image.jpeg
eina sida går den inn i luffilterboksen, andra sida er det ingen plass på luffilter boksen å putte den? Noen forslag hvor den skal?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 31 jan 2016, 20:46

I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-) var relativt lett, for å ta dem av tok eg silkonspray med slange under holkene og styre, sprayet inn på flere punkter og kunne skli di av, la på plass varmeelementene og så var det fram med hårsprayen ( som eg fikk tips her på forumet om) og skle dem på. La pluss kabelen fra bak med batteriet( ikke fra batteriet men en av ledningene som er koblet opp til tenninga). Jord(minus) la eg rett fra det fremre feste til tanken( 8 mm bolt som er skrudd i ramma).
Av på bryteren la eg helt skjult framme med ramma:-) Liker å ha det skjult :-)
Ble lite bilder men har av bryteren da :-)
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28425
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ » 31 jan 2016, 20:50

SverreOlsen skrev:I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-)
Hva slags varmeelementer brukte du?
Brukte Symtec på TDM'en jeg hadde i sin tid og de varmeelementene funka veldig bra og bedre enn de originale jeg hadde på Tiger 1050'en og Stelvio'en.
Varmere på KTM'en er derimot nesten på samme nivå.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 573
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
MC: Triumph Tiger 885i 99 modell
Sted: Finnøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen » 31 jan 2016, 21:14

AJ skrev:
SverreOlsen skrev:I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-)
Hva slags varmeelementer brukte du?
Brukte Symtec på TDM'en jeg hadde i sin tid og de varmeelementene funka veldig bra og bedre enn de originale jeg hadde på Tiger 1050'en og Stelvio'en.
Varmere på KTM'en er derimot nesten på samme nivå.
Hadde ikke helt troen på dem, så ble noen billige i første omgang for å prøve å montere dem og eventuelt ødelegge dem billige hvis det skulle gå gale :-) Men alt gikk fint og eg brenner meg nesten på hennene uten hansker på så ble posetivt overasket :-) Hvis disse ryker så blir det nokk innkjøp av symtec! Mange posetive omtaler om symtec men tørde ikke å bruke over 1000 kr på det i første omgang :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28425
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ » 31 jan 2016, 21:20

Funker de du har så er det ingen vits å bytte ;) . Er jo ganske enkel konstruksjon disse varmefoliene slik at man ikke nødvendigvis behøver å gå for de dyreste.
Men regner med at også disse er to-trinns slik Symtec sine er?
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester