Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
SMC RIDER
Innlegg: 32
Registrert: 08 jul 2015, 20:59
Motorsykkelen din: KTM 690 smc-r 2014

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SMC RIDER »

Ja. Vi får ta oss en tur til sommeren. Du kan nå få ha deg en prøvetur på den også ;) har ikkje gått til anskaffelse av knastedekk nei... handla nettopp carbon til 2.5k... :twothumbs:

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Haha, såpass :-P blir kjekt å se den! Du må lage sånn bikers logg så en kan følge med på hva du gjør med KTMn :-P

SMC RIDER
Innlegg: 32
Registrert: 08 jul 2015, 20:59
Motorsykkelen din: KTM 690 smc-r 2014

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SMC RIDER »

hvordan gjør jeg det? :P

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Sprint »

Fast samlingsplass for de som ønsker kjørelag eller treffe andre er ved Aksdal veikro.Er du Facebook kan du sjekke MC LIVET HAUGALANDET :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Sprint skrev:Fast samlingsplass for de som ønsker kjørelag eller treffe andre er ved Aksdal veikro.Er du Facebook kan du sjekke MC LIVET HAUGALANDET :thumleft
Det hørres kjekt ut! Tusen takk for tips! :-D
Holder til på haugalandet du og?:-)

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Sprint »

Yep litt nord for Kopervik :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da hadde eg fått lagt opp dobbel usb under salen :-) gummilokk og skal vær behandlet for å tåle fukt :-)
image.jpeg
Koblet det opp så det går av og på med tenningen :-)

Hadde kjøpt feil sikkringsholder sa da ble det en hjemelaget frem til eg får byttet den eg har kjøpt :-)
image.jpeg
Startet den og var veldig kjekt og se att den til og med starter uten choke i kulda, hadde den i gang for 3 dager siden men fyrte rett opp med choke da og uten idag :-D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av E-strom »

SverreOlsen skrev:...Hadde kjøpt feil sikkringsholder sa da ble det en hjemelaget frem til eg får byttet den eg har kjøpt :-) ...
Trikset med to kabelsko inn på en flatsikring funker helt fint - bare den ikke slenges rundt og kommer i kontakt med noe metall...
Snurr rundt litt isolasjonstape så er du sikret, lenge :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Ja ble litt elektroteip og lagt fint til side:-) men greit å ha en sikkringsholder når den en gang skal selgest videre :-)

Noen som har prøvt varmetrådene som en monterer inni orginalholkene for å få varme i holkene?:-P
http://m.ebay.com/itm/Fits-Universal-Gr ... nav=SEARCH China style selvfølgeligt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

SverreOlsen skrev:Ja ble litt elektroteip og lagt fint til side:-) men greit å ha en sikkringsholder når den en gang skal selgest videre :-)

Noen som har prøvt varmetrådene som en monterer inni orginalholkene for å få varme i holkene?:-P
http://m.ebay.com/itm/Fits-Universal-Gr ... nav=SEARCH China style selvfølgeligt.
Hadde Symtec på TDM'en min.
Symtec var, så vidt jeg vet, laget i USA og funket veldig bra.
Eneste svakheten var bryteren som på min sykkel var utsatt for fuktighet, noe som gjorde at jeg måtte bytte den.
Men så lenge de virket var varmerne av det beste jeg har hatt på syklene jeg har hatt så langt :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

AJ skrev:
SverreOlsen skrev:Ja ble litt elektroteip og lagt fint til side:-) men greit å ha en sikkringsholder når den en gang skal selgest videre :-)

Noen som har prøvt varmetrådene som en monterer inni orginalholkene for å få varme i holkene?:-P
http://m.ebay.com/itm/Fits-Universal-Gr ... nav=SEARCH China style selvfølgeligt.
Hadde Symtec på TDM'en min.
Symtec var, så vidt jeg vet, laget i USA og funket veldig bra.

Eneste svakheten var bryteren som på min sykkel var utsatt for fuktighet, noe som gjorde at jeg måtte bytte den.
Men så lenge de virket var varmerne av det beste jeg har hatt på syklene jeg har hatt så langt :thumleft .
Tusen hjertelig! Greit med tips! Bestilte nå ett par av billig versjon og ser om det er noe fut i de, får eventuelt investeres i symtec hvis de fra China ikke varmer noe særlig :-) hårspray trikset, hvor fikk du det ifra?:-P

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

SverreOlsen skrev:hårspray trikset, hvor fikk du det ifra?:-P
Tja.. .si det... :-k .

Husker ikke... ;)
Men! det funker!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Dagens innlegg ble vist ikke mc relatert, men med gårsdagens snøfall ble det en kjekk dag allikevel, ihvertfall når sønnen min aldri har fått lekt i snø før!
Ble en relativt stygg snømann, og lucas bestemte seg for å riv av han armen og gi han en god omgang juling :-P
image.jpeg
Nå får eg se om det blir noen timer med vasking av sykkel i kveld, avfetting å mye filler må vell var en god start :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

I dag var en gledens dag!
Sykkelen har ikke vært helt seg selv med litt ettertenning og diverse, den var mye verre når eg fikk den, da gikk det så vidt an å starte den, fant for ut det var minst den ene belgen mellom innsuget og forgasseren og fikk laget en midlertidig fiks. I dag etter 2 mnd med leting fikk eg pakke nr 2 med rett deler! Dem ble montert å nå sveiv den klokkerent, uten noe ulyd i det hele tatt! Kommer bilder av jobben i morgen!!! Glede! :-D fikk denne sykkelen mer en 10 tusen under markedsverdi pga att den sveiv dårlig, og så var det så lett! Litt gambling men det er jo normalt sett evighetsmaskiner i disse sykkelen så kunne ikke vær så vanakeligt! :-) ha en god kveld alle sammen!:-)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da har eg fått henta kamera, ikke veldi mange bilder men :sk?
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.20.26.png
Her er dem nye, glømte å ta bilde av de gamle, dem var helt oppsprukket og begynte å dette fra hverandre, så trakk mye falsk luft på alle 4 sylinderene. Dårlig komponent i lengden det der, men 22 år må vell vær bra nokk det. Fikk først feil, var mye tynnere en orginalene, ble til slutt fra UK. Hele 450 kr, men greit å få skikkelig kvalitet.

Relativt lett jobb å skifte disse, symptomene min hadde da eg fant ut det var de som var feil var tildels hvit røyk, feiltenninger og ved kald motor nærmere umligt å få start. Problemer med gasspådrag og høyt turtall, barre kuttet ut akk så ei turtallsperre på c. 6 tusen rpm. Skiftett tennpluggene, litt lettere å starte men langt ifra bra nokk, så fant eg ut att belgene var helt oppsprukket. Fikk ikke tak i rett type belger, gikk til innkjøp av teip beregnet til bensin, som ikke løyser seg opp, så fikk belgene tette og sveiv nesten helt fint. Fikk hentelapp i posten i dag og var rett å hente og begynte å demontere. Først bensinkranen på off, deretter av med slangeklemmen, slangen av. Under salen er det en 12 mm bolt for å løsne tanken, enda en bolt ved toppen av tanken, ved styrekronen, 8 mm. En kan også skru av hendelen på kranen før en tar av tanken, men da det er 22 år gammel plastikk tar eg ikke risken og lirker heller tanken forsiktig ut.
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.20.55.png
Luftfilteret er festet med 4 slangeklemmer til forgasserene, og en 10 mm bolt nesten på samme plass så det øverste feste til tanken. Løsne alle slangeklemene og skru løst bolten og en kan forsiktig lirke av luftfilter boksen. Det er også to slanger, ein på undersida venstre side, ikke synlig før en løfter boksen opp. En større i bakkant av luftfilterboksen som er godt synlig
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.22.37.png
Når luftfilter boksen er løsnet er det greit å ha veldig fint papir som ikke loer til å putte i topen av forgasserene for å forhindre skit faller nedi.
Fjern alle slanger som kan vær i veien, ta bilde eller mark slangene hvor dem skal hvis du ikke har den beste husken. Gasswaieren fjernest med en 10 mm og trer waieren forsiktig til side. Man må så fjerne alle slangeklemmene som er rundt belgene. Tilsammen 8 klemmer, 2 hver belg. Løft nå opp forgasser rekka og bytt belgene en etter en bortover, eg fjernet ikke forgasserrekka for å ikke måtte fjerne alle drivstoffslangene. Barre løftet den opp og byttet. Sørg for att du setter belgene på ret vei og sitter der dem skall. Tok litt tid, men tålmodighet er din venn :knegg Skru sammen og sett på plass alle slangene, husk å dobbeltsjekke alle skruer og bolter!

Søkeord : # YAMAHA , XJ 600 , Feiltenning, tungstartet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar