BRAAAAAP!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

xyvind skrev:Hei Blaamand, var hyggelig å hilse på deg i går! Og dritgøy å få prøve motarden din :twothumbs: :twothumbs:
Har gått mye og dagdrømt om en KTM supermotard, faktisk, og dette var første gang jeg prøvde en. Håper å eie en slik en i fremtiden. Morsommere sykkel skal man vel lete lenge etter :thumleft
Sees på veien.

Takk, det samme! Meget hyggelig :thumleft

Motard er kjempegøy og jeg anbefaler det til alle som ønsker en vitalisering av kropp/sjel

Må jo også nevne at MT09en din var meget god å kjøre, kan ikke sammenliknes med motarden min en gang :)
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

Bjerknez skrev:Der var bloggen til Blaamand ja! :twothumbs:
Jeg letet etter denne her om dagen men fant den ikke. Har forøvrig skrevet litt om mitt møte på Tusenfryd i bloggen min, men kan jo gjenta meg kort her også :knegg

Ja den KTM'en din (KTM 690SMC ?) overrasket meg faktisk positivt. Skal inrømme at jeg var skeptisk til å begynne med. Meg på en motard liksom... Men jeg tror ikke jeg har kjørt en mer lettkjørt sykkel noen gang. Det at den var så liten/lett/smal men samtidig høy gjorde nesten til at jeg innerst inne vurderte en tur i skogen med den. Var akkurat som å sette seg på en moped (ikke motormessig). Lyden var jo også fantastisk og vibrasjonene bryr vertfall ikke jeg meg noe om. Mulig jeg hadde gjort det på lengre turer....?

Uansett, en uhyre artig og ekstremt lettkjørt sykkel. Dette hadde vert en perfekt nummer to sykkel for meg merket jeg :redface
Jepp, her har'u bloggen :)

Ktm 690 Smc R ;)

Hehehehe, hadde du reist inn i skogen så hadde jeg iallefall gjort store øyne :knegg

vibrasjonene er ikke noe problem for meg heller, men man kjenner det langt inn i sjela etter f.eks 25 mil på motorvei.. Meeeen, så kjøper man jo ikke motard for å ha en milsluker av en motorveimaskin :)
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

Var ute å vrei holke i dag. Fikk jaggu kjørt ei mil eller to på grus også :crazy:


Grus :[-o< :twothumbs:
image.jpeg
image.jpeg

Blei møkkete gitt. Får vel vaske den i morgen! :sk?
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

Etter noen dager med regn tørka det opp på veiene i ettermiddag og da var det bare en ting å gjøre; komme seg ut for å kjøre sporenstreks. Ble ikke noen langtur, men fikk klemt inn ca. 6 mil
Fikk både kjørt asfalt og grus :twothumbs:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av AJ »

Ser virkelig fram til at forholdene blir slik her jeg bor også.
Fortsatt snø å jordene og tett inntil veiene her opp i 450 meters høyde i innlands-Østlandet... :sk?
Til med flere cm is i skyggepartiene...

Men nå regner det og med økende temp forsvinner siste rest i løpet av noen timer, renger jeg med.
Og deretter er det sesongstart :mc1 :sunny: :prop: !!
Rain or shine spiller ingen rolle. I morra ettermiddag ligger det an til sesongens første tur \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Hounds »

Jeg som er 14 år har bare lyst å sitte seg på den motarden å kjøre inn i skogen ahaha! Du er så heldig. :thumleft :yeyeye :crazy:

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av YoungRider125 »

Hounds skrev:Jeg som er 14 år har bare lyst å sitte seg på den motarden å kjøre inn i skogen ahaha! Du er så heldig. :thumleft :yeyeye :crazy:
Bare å glede seg Hounds! Jeg er 15, og fyller 16 om 9 dager :yeyeye Gleder meg helt sykt! Lappen er rett rundt hjørnet :twothumbs:

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Hounds »

YoungRider125 skrev:
Hounds skrev:Jeg som er 14 år har bare lyst å sitte seg på den motarden å kjøre inn i skogen ahaha! Du er så heldig. :thumleft :yeyeye :crazy:
Bare å glede seg Hounds! Jeg er 15, og fyller 16 om 9 dager :yeyeye Gleder meg helt sykt! Lappen er rett rundt hjørnet :twothumbs:
Yeyeyeye :D

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av YoungRider125 »

Siden du bare er 14 år, og det er en god stund til du får lappen får du vel sitte på med meg da! Så kan vi kjøre til et lukket område så du kan få kjørt litt? :D

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

AJ skrev:Ser virkelig fram til at forholdene blir slik her jeg bor også.
Fortsatt snø å jordene og tett inntil veiene her opp i 450 meters høyde i innlands-Østlandet... :sk?
Til med flere cm is i skyggepartiene...

Men nå regner det og med økende temp forsvinner siste rest i løpet av noen timer, renger jeg med.
Og deretter er det sesongstart :mc1 :sunny: :prop: !!
Rain or shine spiller ingen rolle. I morra ettermiddag ligger det an til sesongens første tur \:D/
Får krysse fingra da :D må jo få lufta KTMen din du også :thumleft
Hounds skrev:Jeg som er 14 år har bare lyst å sitte seg på den motarden å kjøre inn i skogen ahaha! Du er så heldig. :thumleft :yeyeye :crazy:
Bare 10 år til så blir det fulleffekt motard på deg også! Men du kan ha det mye moro med 50cc evt 125cc frem til mellomtung blir aktuelt:thumleft Det viktigste er jo ikke antallet hk, men at man kan få kastet den opp på bakhjulet! :mc1
BRAAAAAP! :mc1

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Hounds »

Blaamand skrev:
AJ skrev:Ser virkelig fram til at forholdene blir slik her jeg bor også.
Fortsatt snø å jordene og tett inntil veiene her opp i 450 meters høyde i innlands-Østlandet... :sk?
Til med flere cm is i skyggepartiene...

Men nå regner det og med økende temp forsvinner siste rest i løpet av noen timer, renger jeg med.
Og deretter er det sesongstart :mc1 :sunny: :prop: !!
Rain or shine spiller ingen rolle. I morra ettermiddag ligger det an til sesongens første tur \:D/
Får krysse fingra da :D må jo få lufta KTMen din du også :thumleft
Hounds skrev:Jeg som er 14 år har bare lyst å sitte seg på den motarden å kjøre inn i skogen ahaha! Du er så heldig. :thumleft :yeyeye :crazy:
Bare 10 år til så blir det fulleffekt motard på deg også! Men du kan ha det mye moro med 50cc evt 125cc frem til mellomtung blir aktuelt:thumleft Det viktigste er jo ikke antallet hk, men at man kan få kastet den opp på bakhjulet! :mc1
Hehe ja! "Bare 10 år til" xD haha. Så lenge den har drag på bakhjulet og går opp på 1 hjul så er det bra:) Kan jo evnt. kjøpe en KTM exc 125 ;D

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

Hounds skrev: Hehe ja! "Bare 10 år til" xD haha. Så lenge den har drag på bakhjulet og går opp på 1 hjul så er det bra:) Kan jo evnt. kjøpe en KTM exc 125 ;D
10 år går raskere enn du tror(beklager klisjé, men det er sant)

125 EXC er absolutt å anbefale! Tror jeg hadde gått for en sånn om jeg skulle hatt lettsykkel :-k
BRAAAAAP! :mc1

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Hounds »

Blaamand skrev:
Hounds skrev: Hehe ja! "Bare 10 år til" xD haha. Så lenge den har drag på bakhjulet og går opp på 1 hjul så er det bra:) Kan jo evnt. kjøpe en KTM exc 125 ;D
10 år går raskere enn du tror(beklager klisjé, men det er sant)

125 EXC er absolutt å anbefale! Tror jeg hadde gått for en sånn om jeg skulle hatt lettsykkel :-k
Ja.. Hvis jeg ombestemmer meg om å ikke gå på lang turer så blir det no den:)
Det eneste er at den er veldig dyr :p Får bare jobbe haha.
Har 8500.- i banken nå og har ikke konformert meg enda. Søstra min fikk vel 27,000.- pluss masse guld og sølv. Men siden jeg er gutt så tror jeg nok at jeg bare vil få penger haha. Håper i allefall at jeg får rundt like mye som hun etter at det har vært noelunne uroligheter i slekten min

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: BRAAAAAP!

Legg inn av Blaamand »

Hounds skrev:
Blaamand skrev:
Hounds skrev: Ja.. Hvis jeg ombestemmer meg om å ikke gå på lang turer så blir det no den:)
Det eneste er at den er veldig dyr :p Får bare jobbe haha.
Har 8500.- i banken nå og har ikke konformert meg enda. Søstra min fikk vel 27,000.- pluss masse guld og sølv. Men siden jeg er gutt så tror jeg nok at jeg bare vil få penger haha. Håper i allefall at jeg får rundt like mye som hun etter at det har vært noelunne uroligheter i slekten min
Bare å spare så løser det seg. Evt så kan du kjøpe en Duke, de er noe billigere og også egnet for langtur. I tillegg så er ikke service intervallene så hyppig som på EXCen
BRAAAAAP! :mc1

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

BRAAAAAP!

Legg inn av Hounds »

Blaamand skrev:
Hounds skrev:
Blaamand skrev:
Hounds skrev: Ja.. Hvis jeg ombestemmer meg om å ikke gå på lang turer så blir det no den:)
Det eneste er at den er veldig dyr :p Får bare jobbe haha.
Har 8500.- i banken nå og har ikke konformert meg enda. Søstra min fikk vel 27,000.- pluss masse guld og sølv. Men siden jeg er gutt så tror jeg nok at jeg bare vil få penger haha. Håper i allefall at jeg får rundt like mye som hun etter at det har vært noelunne uroligheter i slekten min
Bare å spare så løser det seg. Evt så kan du kjøpe en Duke, de er noe billigere og også egnet for langtur. I tillegg så er ikke service intervallene så hyppig som på EXCen
Ja! Spare, spare, spare!

Var på jobb i en riksmannbolig som gulvlegger i forrige uke, og når jeg gikk fikk jeg 1000,- i tips av fyren som bodde der pluss at jeg får 1000,- i lønn for de timene jeg jobbet der:) Håper jeg får flere jobber som det haha:) Men skal levere inn et par CV søknader til forskjellige bedrifter som biltema, europris osv og håper på et napp!:D

Plot twist:
Jeg tror rett og slett jeg ikke kan ha en naken sykkel/sport sykkel k det hele tatt:o Jeg har så mange grusveier i området at jeg tror den hadde blitt misshandla :)
Får se hva jeg gjør. Har jo forferdelig lyst på en KTM exc 125:)

Svar