Leffy's hule...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Jompa »

Bra plassering på toppboksen når du kjører uten passasjer.
Greit å ha den langt fremme istedetfor langt bak og høyt opp som ei svær momentstang.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Leffy's hule...

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev:Tankvesken så bra ut på sykkelen biker 7 :thumleft
Boksen bakpå har jeg sagt mitt om allerede :roll
Takk for det :D
Boksen er ihvertfall like tøff som kriega :knegg :P :p
Sist redigert av biker7 den 29 des 2015, 00:03, redigert 1 gang totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev:
Bjerknez skrev:Tankvesken så bra ut på sykkelen biker 7 :thumleft
Boksen bakpå har jeg sagt mitt om allerede :roll
Takk for det :D
Boksen er ihvertfall like tøff som som kriega :knegg :P :p
:-# :x

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Nå har jeg bestilt meg to nye lykter til XX'n i håp om at det skal bli bra snart. "Jallalykt" fra ebay og en orginallykt fra en tidligere utgave. Har resten av utstyret så begge vil passe uansett hva jeg velger.

Ellers så er det nytt år, og jeg håper på noe mer tilbud ang kjøreklær snart fra fjor årets modeller. Har hatt di samme klærne siden 2012 og vil nå oppgradere litt. Kjører stort sett i Gore tex. Fikk ei skinnbukse av en kompis på senhøsten i fjor og den var veldig behagelig, så lenge det var tørt vær. Jeg sikler veldig på Chrome jakka til Lindstrands:

Bilde

Jakka ligger til full pris enda.

Har gul/svart jakke fra Bullfighter, gul Schuberth C3 hjelm, gule alpinstars hansker og nå gul sykkel :lol I motsetning til Bjerknez så synes jeg "lego farger" er inn :thumleft Mange velger jo gult pga av sikkerhet, men i utgangspunktet syns jeg "gult er kult". Kunne tenkt meg mer variasjoner i farger da det gjelder kjøreklær ellers også. Svart - Hvit - grått blir så kjedelig for meg. Ulempen med og sjå ut som et fargekart er vel den dagen man blir litt for hard på gassen og alle vet hvem du er :D

Ser for meg at våren 2016 kommer til og bli et pengesluk uten like. Bla.a nye klær, bagasjeløsning til sykkelen og nytt kamerautstyr (Dslr + objektiv og gopro). Høres ut som mye overtid på jobben detta her... :O
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Rolig dagen derpå. Spotify'n står for underholdninga mens jeg mimrer tilbake.

Bilde

Da ikke sykkelen blir brukt så har vi oppi bygda noe annet leketøy og underholde oss med. Har alltid hatt en del motoriserte kjøretøy, deriblant mange snøscootere, men di har blitt solgt unna di siste årene grunnet dårlig med snø. Nå har det tatt skikkelig av med ATV som kan brukes hele året, pluss at det er lovlig og bruke dem :D Vi er nå tilsammen 7 stk.

Kommer godt med når vi bl.a. utforsker gamle skogsbilveier eller drar ned til den lokale elva for bading og grillings.

Bilde

Bilde

Det er til og med artig og klippe plen igjen :thumleft
Bilde

Bilde

Bilde

Lista er som følger:

1x Can-Am Outlander MAX XT-P 1000R
1x Can-Am Outlander 800ccm
1x Can-Am Outlander 650ccm
1x Polaris Sportsman 500ccm
1x Polaris Sportsman 800ccm
1x Artic Cat 400ccm
1x CF Moto C-Force 550ccm

Kjører selv kina maskinen CF MOTO. For det første var den ganske mye billigere enn di andre vel etablerte merkene, 3 års garanti(!) og er markedsledene i bl.a. Sverige og Polen. Har fått kjørt seg skikkelig i sommer, bl.a. rukket 3 servicer, vært nedi di største dritthølene vi har funnet og opp og ned terreng av alle mulige slag. På 8 mnd så har jeg kun byttet et relè og ei lyspære, så den virker foreløbig ganske holdbar. Registrert som traktor, men har vist ei toppfart på en del mer en hva en traktor klarer :roll
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Jompa »

Er det ditt klippeagregat ?
Regner med at det er det som var "nyttealibiet" da du kjøpte 4-hjulingen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Naboen sin Jompa. Det er en beitepusser. Ble bestilt klippeagregat, men kom feil. Beitepusseren tar ikke så fint som klipperen, men den gjør jobben ;) Klippehøyde fra 2 - 10cm. Egen bensinmotor med 13hk. Black Wolf Atv 120 heter doningen.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Voksen »

Leffy skrev:Rolig dagen derpå. Spotify'n står for underholdninga mens jeg mimrer tilbake.

Bilde

Da ikke sykkelen blir brukt så har vi oppi bygda noe annet leketøy og underholde oss med. Har alltid hatt en del motoriserte kjøretøy, deriblant mange snøscootere, men di har blitt solgt unna di siste årene grunnet dårlig med snø. Nå har det tatt skikkelig av med ATV som kan brukes hele året, pluss at det er lovlig og bruke dem :D Vi er nå tilsammen 7 stk.
Har også snøscooter og ATV i tillegg til MC, men det var nytt for meg at ATV er noe mer lovlig å kjøre?

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Her har vi kun lov og kjøre snøscooter på innmark, eller søke løyve for nyttekjøring. Så bruksområdet er svært lite. Derfor er ATV mer lovlig så lenge den er reg som traktor, mc osv.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Voksen »

Men har du lov å kjøre traktor og ATV på utmark noe mer enn snøscooter? Er vel samme regler for alle disse kjøretøy når det gjelder motorisert ferdsel i utmark?

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Så lenge man har grunneiers tillatelse eller egen eiendom og gamle skogsbilveier o.l. er regulert som en "traktorvei" så kan man kjøre. Da mener jeg "veier" som ikke er fremkommelig med bil osv. Men da kalles det vel kanskje ikke utmark. Dårlig forklaring fra min side. Men ellers så gjelder samme regelen for alle kjøretøy som du sier.

Poenget mitt er at med atv så har jeg et større lovlig bruksområde enn med snøscooter.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Da gikk det akkurat inn en ordre til Speed Motorcenter A.S. på en Kriega US 30 til en nette sum av 1320,- (inkl frakt på 155,-)
Var vel egentlig ikke meningen, men satt bare her og surfa og fant en norsk forhandler med baggen på lager så da ble det bare sånn.

Bilde

Kjekt og få den hjem, pakke og montere på sykkelen, så får jeg se hvor mye "resterende" bagasje jeg trenger plass til.
---------------

Fikk gavekort på biltema til jul og isolasjonen til veggene ligger fortsatt godt pakket inn i plasten, så da tok jeg med meg en slik:

Bilde

Blir jo som og fyre til kråka, men blir da i det minste varm på fingra mens'n driv med småting i garasjen :thumleft
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av kjellv »

Leffy skrev: Fikk gavekort på biltema til jul og isolasjonen til veggene ligger fortsatt godt pakket inn i plasten, så da tok jeg med meg en slik:

Bilde

Blir jo som og fyre til kråka, men blir da i det minste varm på fingra mens'n driv med småting i garasjen :thumleft
Vær litt forsiktig med denne, og slå den av når du forlater "furtebua".
Jeg kjenner til et tilfelle der en slik startet en brann i et redskapshus, der både redskapshuset, to traktorer og en del redskap, i tillegg til hele låven brant ned. Lang behandlingstid for skadeoppgjøret i etterkant medførte også konkurs og tvangssalg av gården.

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Har erfaring med dieselvarmere fra før. Ikke akkurat biltema sine, men samme type kanon. Blir kun og fyre mens jeg er i bua :) Veldig fint for og få det fort varmt uten og måtte bruke mye strøm.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Sitter her og irriterer meg over vinter'n. PMS'n har nådd nye høyder, så får rote frem noe fra arkivet så lenge..

Ut på tur...
Bilde

Bilde

Sykkelen til en kompis. Honda VTR1000F
Bilde

En annen kompis. KTM Duke 690 R
Bilde

KTM'n ble vraket i fjor sommer når han skulle ta en forbikjøring. Bilen bestemte seg for og svinge over i venstre felt og han ble presset av veien. Det gikk bra til slutt. Fikk en liten brist i rygg og en muskel/sene i kneet som ikke er helt bra. Men sykkelen ble bygd opp igjen i høst 2015 og er klar til ny sesong :) Bileier tok på seg skylda.

Bird, bird, bird, b-bird's the word :)
Bilde
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Svar