Kalleklovn sin sirukusblogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Olav K »

Skikkelig fin den hvite Street'n din altså :thumleft og de bar-end speila var skikkelig fine. Hvor har du kjøpt dem?
Jeg har håndbeskytter på Speed'n min så bar-ends er utelukket. Men har bestillt meg noen frekke Rizoma speil, som nok vil løfte sykkelen noen ekstra hakk.
De orginale speilene på Streetn er ikke noe særlig, så et bytte var nok ikke så dumt :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Fsva »

kalleklovn skrev: Jeg er veldig fornøyd med de. Fungerer overraskende godt. Det er jo vanesak merker jeg, men angrer ikke ett sekund. Anbefales sterkt å kjøpe nye barend mirrors. De fleste gjør det på disse syklene da flere enn jeg mener de orginale faktisk er det ene store minuset.
Høres bra ut, enig i at de originale ikke er spesielt pene :prf
Jeg har lyst på sånne selv, men tror det blir Triumph sine bar end mirrors i sort. :)

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Olav K skrev:Skikkelig fin den hvite Street'n din altså :thumleft og de bar-end speila var skikkelig fine. Hvor har du kjøpt dem?
Jeg har håndbeskytter på Speed'n min så bar-ends er utelukket. Men har bestillt meg noen frekke Rizoma speil, som nok vil løfte sykkelen noen ekstra hakk.
De orginale speilene på Streetn er ikke noe særlig, så et bytte var nok ikke så dumt :prf
Takk for det Olav K. Speilene kjøpte jeg på ebay: http://www.ebay.com/itm/CNC-Aluminum-Ax ... AL&vxp=mtr

Jeg er utrolig fornøyd med disse. De er veldig gode. :twothumbs:
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av SverreOlsen »

Bjarne89 skrev:Har vel bestemt meg for at jeg vil ha en sånn:) spørs bare om jeg klarer og finne et bra eksemplar av dem på Finn:) håper det dukker opp noen der snart. Klør i finga etter og få kjøpt en nå:) hvertfall etter at jeg hadde første kjøretime i går:)
Hvor i verden du holder til så får tatt kjøretimer på denne tiden av året? :O kjøreskolen i 2010 når eg tok lett mc starta ikke opp før mai :evil

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Bjarne89 »

SverreOlsen skrev:
Bjarne89 skrev:Har vel bestemt meg for at jeg vil ha en sånn:) spørs bare om jeg klarer og finne et bra eksemplar av dem på Finn:) håper det dukker opp noen der snart. Klør i finga etter og få kjøpt en nå:) hvertfall etter at jeg hadde første kjøretime i går:)
Hvor i verden du holder til så får tatt kjøretimer på denne tiden av året? :O kjøreskolen i 2010 når eg tok lett mc starta ikke opp før mai :evil
Jeg holder til i Oslo. Funnet en kjøreskole som har en innendørs hall. Så jeg fikk begynt på de kjøregårds øvelsene nå. Så når våren kommer så må jeg ta trafikk biten og banekurset.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av spidair »

Det er vel BT som ikke "åpner" før i mai... Da jeg tok lappen i begynnelsen av 2014 (13 mai) begynte kjøringen på kjøreskolen lenge før mai ihvertfall, for jeg husker jeg var irritert på BT som ikke fikk ut fingeren før mai, for da hadde jeg vært klar i flere uker... Vil tro de fleste kjøreskoler starter MC sesongen så fort snøen tillater det og ikke venter helt ut i mai?

I fjor begynte jeg sesongen litt ut i mars og det håper jeg i år også...

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av SverreOlsen »

Kjørelæreren mente det var for kaldt når det var undet 10 grader. Glad eg er ferdi med lappen ihvertfall :-) Du får ha lykke til med lappen da Bjarne!

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Bjarne89 »

SverreOlsen skrev:Kjørelæreren mente det var for kaldt når det var undet 10 grader. Glad eg er ferdi med lappen ihvertfall :-) Du får ha lykke til med lappen da Bjarne!
Takk:) håper jeg klarer den og at
Tiden går fort til mai:)

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Da har jeg lest litt om forskjellige luftfiltre, og ser at flere sier at K&N filtre gir mer luft til motoren og mer ytelse. 3-5hk ekstra :) Noen som har erfaring med dette? Jeg betaler gledelig 500kr for 5hk. Da er jeg nok nærmere 112-115hk sammen med effektanlegget :)

Har funnet noe her, kan også fåes kjøpt på Ebay. Finner ingen norske nettbutikker som selger disse.
http://www.knfilters.com/air_filter/tri ... riple.aspx
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av AJ »

Har erfaring med Pipercross, som fungerte helt fint på Triumph Tiger 1050'en min i sin tid.
Ga løfter om effektøkning uten at jeg kan si jeg merket noe av det...

Ble nysgjerrig på MWR og prøvde dette på Stelvio'en
http://www.racingairfilters.eu/?ids=kop3/sub12

Men det var BMC luftfilter jeg endte opp med. Veldig enkelt å vedlikeholde siden det ikke skal oljes, kun blåses grundig rent før det er klart til bruk igjen.
http://www.bmcairfilters.com

Alle produsentene lover mer effekt. Men tror ikke akkurat det bør vektlegges i særlig grad...

Nevner til slutt at jeg har droppet "effektfilter" på KTM'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

AJ skrev:Har erfaring med Pipercross, som fungerte helt fint på Triumph Tiger 1050'en min i sin tid.
Ga løfter om effektøkning uten at jeg kan si jeg merket noe av det...

Ble nysgjerrig på MWR og prøvde dette på Stelvio'en
http://www.racingairfilters.eu/?ids=kop3/sub12

Men det var BMC luftfilter jeg endte opp med. Veldig enkelt å vedlikeholde siden det ikke skal oljes, kun blåses grundig rent før det er klart til bruk igjen.
http://www.bmcairfilters.com

Alle produsentene lover mer effekt. Men tror ikke akkurat det bør vektlegges i særlig grad...

Nevner til slutt at jeg har droppet "effektfilter" på KTM'en.
Mange takk AJ for rask respons. Får se hva jeg finner på linken du gav meg. Kanskje jeg skal bestille allerede i kveld :)

Passer denne til min: http://www.bmcairfilters.com/eng/standa ... 4/1206/art
Er vel ingen forskjell fra 2013-2016 modellen etter hva jeg vet.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kjellv »

kalleklovn skrev:Da har jeg lest litt om forskjellige luftfiltre, og ser at flere sier at K&N filtre gir mer luft til motoren og mer ytelse. 3-5hk ekstra :) Noen som har erfaring med dette? Jeg betaler gledelig 500kr for 5hk. Da er jeg nok nærmere 112-115hk sammen med effektanlegget :)

Har funnet noe her, kan også fåes kjøpt på Ebay. Finner ingen norske nettbutikker som selger disse.
http://www.knfilters.com/air_filter/tri ... riple.aspx
Sjekk bestemmelsene i garantivilkårene først da, så du ikke står garantiløs pga dette.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Bjerknez »

Er du lei kreftene alt altså? :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av AJ »

kalleklovn skrev:
Mange takk AJ for rask respons. Får se hva jeg finner på linken du gav meg. Kanskje jeg skal bestille allerede i kveld :)

Passer denne til min: http://www.bmcairfilters.com/eng/standa ... 4/1206/art
Er vel ingen forskjell fra 2013-2016 modellen etter hva jeg vet.
Feilinfo fra meg, dessverre.

Filteret jeg endte opp med og som ikke trenger filterolje er ikke BMC, men italienske Sprint.
Mer info her:
http://www.sprintfilter.net/en/bike

Mer å lese om såkalte effektluftfiltre her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=21972#p21972
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Da er det definitivt snart sesong. Jeg kjørte en liten 50-km tur i dag. Helt nydelig vær og føre. Fine tørre veier for det meste, og solen varmet. Neste uke er det meldt knall-vær så blir nok å kjøre inn sykkelen så den er klar for førstegangsservice. Jeg blir bare mer og mer forelsket i sykkelen. What a machine! :love
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Svar