Kalleklovn sin sirukusblogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Olav K »

Ettersom vi har vinter i såpass mange uker er det viktig å lære seg å NYTE den og ikke bare syte og klage :twothumbs:
Knallbilder fra Alpene, jeg var nettopp til Dolomitene, en fantastisk tur. Litt lite snø i år, også i Østerrike ser jeg. Men likevel har jeg aldri kjørt i bedre løyper enn der. Så jeg kan definitivt anbefale Val Gardena som mål :)
Sølden er et nydelig sted, med masse bra og lett tilgjengelig offpiste. og veiene opp til Obergurgl og forbi er helt fantastiske :thumleft :thumleft det er bare å glede seg :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Ja, det har vært en fantastisk tur med god mat, gode venner, god øl og herlig føre, så dette kan sterkt anbefales :)
20160209_092024_resized.jpg
20160211_091812_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Olav K skrev:Ettersom vi har vinter i såpass mange uker er det viktig å lære seg å NYTE den og ikke bare syte og klage :twothumbs:
Knallbilder fra Alpene, jeg var nettopp til Dolomitene, en fantastisk tur. Litt lite snø i år, også i Østerrike ser jeg. Men likevel har jeg aldri kjørt i bedre løyper enn der. Så jeg kan definitivt anbefale Val Gardena som mål :)
Sølden er et nydelig sted, med masse bra og lett tilgjengelig offpiste. og veiene opp til Obergurgl og forbi er helt fantastiske :thumleft :thumleft det er bare å glede seg :yeyeye
Kanskje turen blir dit neste gang :) Må si at Ischgl hadde mye å by på.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Toven

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Toven »

Så herlig ut :)

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Da er det siste jeg har bestilt mottatt med unntak av radiatorbeskytter og ett par hansker.
Her har jeg endelig mottatt regndress fra FLM, nye speil og Givi tankbak, KS306 - 25l.

Da er det bare å vente på våren :)
20160217_142455_resized.jpg
20160217_142500_resized.jpg
20160217_142614_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Da har jeg montert tankpads, feste til Givi tankbag og speil. MEN jeg har ett stort problem. Speilene til mcen sitter fantastisk hardt fast. Etter mye svette fikk jeg løs høyre speil. Etter ende mer tid ble sporene i skruen på venstre speil ødelagt så nå får jeg den ihvertfall ikke av. Den eneste muligheten jeg kommer på her og nå er å skjære av hele speilet selvom det langt ifra er optimalt. Noe frustrert merker jeg. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få løs dette speilet nå som skruen er ødelagt?
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av AJ »

kalleklovn skrev:Da har jeg montert tankpads, feste til Givi tankbag og speil. MEN jeg har ett stort problem. Speilene til mcen sitter fantastisk hardt fast. Etter mye svette fikk jeg løs høyre speil. Etter ende mer tid ble sporene i skruen på venstre speil ødelagt så nå får jeg den ihvertfall ikke av. Den eneste muligheten jeg kommer på her og nå er å skjære av hele speilet selvom det langt ifra er optimalt. Noe frustrert merker jeg. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få løs dette speilet nå som skruen er ødelagt?
Det første som slår meg er... du har ikke skrudd til i stedet for å løsne det venstre speilet, da :-k ? Er no' rare greier med gjengene på disse speilene har jeg selv erfart...
Så hva med å prøve å skru løs den andre veien (med klokka eller mot klokka, det vet du best selv... ;) ).
For å til dette nå som skruen sannsynligvis er blitt 'rund',tenker jeg du må bruke en solid tang med god gripeevne...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

AJ skrev:
kalleklovn skrev:Da har jeg montert tankpads, feste til Givi tankbag og speil. MEN jeg har ett stort problem. Speilene til mcen sitter fantastisk hardt fast. Etter mye svette fikk jeg løs høyre speil. Etter ende mer tid ble sporene i skruen på venstre speil ødelagt så nå får jeg den ihvertfall ikke av. Den eneste muligheten jeg kommer på her og nå er å skjære av hele speilet selvom det langt ifra er optimalt. Noe frustrert merker jeg. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få løs dette speilet nå som skruen er ødelagt?
Det første som slår meg er... du har ikke skrudd til i stedet for å løsne det venstre speilet, da :-k ? Er no' rare greier med gjengene på disse speilene har jeg selv erfart...
Så hva med å prøve å skru løs den andre veien (med klokka eller mot klokka, det vet du best selv... ;) ).
For å til dette nå som skruen sannsynligvis er blitt 'rund',tenker jeg du må bruke en solid tang med god gripeevne...
Problemet er at jeg ikke kan få tak på skruen uten å eventuelt skjære av speilet. Skruen sitter på en måte nedi speil "armen". Den må skrues ut. Vet jeg har skrudd riktig vei forresten :scratch :scratch
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Baffin »

kalleklovn skrev:Da har jeg montert tankpads, feste til Givi tankbag og speil. MEN jeg har ett stort problem. Speilene til mcen sitter fantastisk hardt fast. Etter mye svette fikk jeg løs høyre speil. Etter ende mer tid ble sporene i skruen på venstre speil ødelagt så nå får jeg den ihvertfall ikke av. Den eneste muligheten jeg kommer på her og nå er å skjære av hele speilet selvom det langt ifra er optimalt. Noe frustrert merker jeg. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få løs dette speilet nå som skruen er ødelagt?

Normalt er det ene speilet skrudd "links" det vil si motsatt av normal (hvor du løsner ved å skru mot venstre.)

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Etter mye mas og ork med det ene dumme dumme speilet er jeg endelig fornæyd med resultatet. Bjerknes kom en tur innom og bistod så vi fant ut av hva som var den beste løsningen. Dette ble egentlig veldig bra.

Beklager alt rotet på bildet. Står nå i stuen å skrur :lol
20160221_190238_resized.jpg
20160221_190249_resized.jpg
20160221_190255_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Voksen »

Sveiste Bjerknes inne i stua? Var du ikke redd at det flotte Shimmel-pianoet skulle ta fyr? Er det stemt i 440?

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

Voksen skrev:Sveiste Bjerknes inne i stua? Var du ikke redd at det flotte Shimmel-pianoet skulle ta fyr? Er det stemt i 440?
Pianoet er knall ja. Ble faktisk stemt for tre dager siden. :thumleft Ble ingen sveising her nei. Jeg gjorde det "enkelt". Haha. :redface
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av freddy123 »

se der ja , 2 klovner jobber bedre enn 1 , bra det løste seg med speilet da :)

de bygger jo litt ekstra ut ser jeg som kanskje kan være litt irriterende ved intens lanesplitting... men man skal jo passe på og holde litt avstand uansett..

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av kalleklovn »

freddy123 skrev:se der ja , 2 klovner jobber bedre enn 1 , bra det løste seg med speilet da :)

de bygger jo litt ekstra ut ser jeg som kanskje kan være litt irriterende ved intens lanesplitting... men man skal jo passe på og holde litt avstand uansett..
Ja, det var godt. Det er ikke noe problem med lanesplitting, bare å vippe de opp og ned igjen :thumleft
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalleklovn sin sirukusblogg

Legg inn av Bjerknez »

Å dæven.. hadde du piano? Det la ikke jeg merke til :lol

Ja, to klovner tenker bedre enn en. Så du fikk løsnet skruen til slutt altså? Synd jeg måtte dra så kjapt, men vi får ta en lengre PMS prat en annen dag. Nå er jo snart sesongen her også :twothumbs:

Svar