Roargutten - Suzuki V-strom - Grusmaskin

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

kjellv skrev:Næmmen jøss da mann :thumleft Gratulerer :twothumbs:
Fant en med fullkåpe også :thumleft
Yes da. Dukke plutselig opp en på finn i går. Gått 35.000 km. Så skulle vel være mere glede igjen der.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av kjellv »

Roargutten skrev:
kjellv skrev:Næmmen jøss da mann :thumleft Gratulerer :twothumbs:
Fant en med fullkåpe også :thumleft
Yes da. Dukke plutselig opp en på finn i går. Gått 35.000 km. Så skulle vel være mere glede igjen der.
Glede i massevis igjen :thumleft Dette blir bra!
Er det noe bagasjeløsning med i handelen også slik at den er turklar som den er?

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

Ikke helt turklar. Fulgte med toppboks og stativ. Mangler sidevegger.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

Etter at motorsykkelen ble parkert for vinteren har det skjedd en del ting, ikke alt som er synlig, men for meg er detaljene viktig ;) Og det er vel mye av det som er det artige med denne hobbyen også, dulle og kose med sykkelen om vinteren.

Ting jeg har gjort i vinter:
- Demontert alt av kåper for å kunne komme til å vaske grundig også på baksiden.
- Hatt service på motor, olje, oljefilter, luftfilter og ventilsjekk.
- Mens alle kåpedekslene var demontert fikk de en veldig grundig vask, polering og voks.
- Kåpedekselen ble montert på igjen med nye titanbolter fra ProBolt, blanke på alt av sidekåper, vinskjerm med svarte.
- Moddet skiltbraketten, kuttet den i masse biter før den ble sveiset sammen igjen litt mindre og cleanere enn utgangspunktet, eloksert svart igjen til slutt
- Alt av motor, ramme osv som ikke synes med kåpen på har fått en grundig vask og et beskyttende lag med voks etterpå for å gjøre fremtidig renhold enklere.
- Alt av ulakkert plast har fått en skikkelig omgang med plastfornyer og forsegling.

Noen bilder av sluttresultatet, dessverre blitt lite med bilder under jobbingen da jeg lett lar meg rive med og glemmer kameraet.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av FredrikE24 »

Godt jobba! Er gjennom samme prosessen jeg også om dagen :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av SverreOlsen »

Roargutten skrev:Blir en tur på crossbanen i morgen for litt grusmoro. Tar nok noen runder i enduroløypa også.
Kjekt med crosser når Gatesykkelen er satt bort for vinteren.
Ka bane du kjører på? :)

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

SverreOlsen skrev:
Roargutten skrev:Blir en tur på crossbanen i morgen for litt grusmoro. Tar nok noen runder i enduroløypa også.
Kjekt med crosser når Gatesykkelen er satt bort for vinteren.
Ka bane du kjører på? :)
Det varierer litt, men Eksismoa på Bjørkelangen, Magnor Mx og Lunner er baner som jeg bruker å besøke.

Kjører du cross du også?
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av SverreOlsen »

Roargutten skrev:
SverreOlsen skrev:
Roargutten skrev:Blir en tur på crossbanen i morgen for litt grusmoro. Tar nok noen runder i enduroløypa også.
Kjekt med crosser når Gatesykkelen er satt bort for vinteren.
Ka bane du kjører på? :)
Det varierer litt, men Eksismoa på Bjørkelangen, Magnor Mx og Lunner er baner som jeg bruker å besøke.

Kjører du cross du også?
Barre for morro skyld ja, men på vestlandet, litt kjedelige baner her eg bor iforhold til det du kjører :sk?

Har denne, 4 takt da :P
received_1187634991272775.jpeg
Kx450 14 modell :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

Se der ja, hva har dere av utvalg med baner der da?

Fin sykkel det der, vurderer å gå over til 450 4-takt selv fra 250-2takt i dag.
Men liker 2-takter'ens enkelhet når det kommer til vedlikehold.

Har du vært noe på østlandet å kjørt el?
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

Ny vintersesong og demontering er igang. Denne gang service med ventilsjekk, olje, filter, kjølevæske, bremsevæske og luftfilter.

Ventilsjekk har jeg allerede gjort og alt var i orden. Nytt kjede og drev er på vei i post.

Alt blir selvsagt grundig rengjort og polert opp til strøken tilstand igjen. Denne gangen får sykkelen keramisk lakkforsegling fra Max Protect.

Skal prøve å være flink med bilder underveis.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Roargutten »

Fikk en forespørsel fra en bekjent om jeg kunne tenke meg å komme med forslag til en monteringsramme for hans Carpe Iter Tablett slik at han enkelt kan flytte brettet fra den ene og over på den andre motorsykkelen sin raskt og enkelt.

Har sittet å grublet litt i Fusion 360 og kommet frem til noe slikt, merk at denne er tegnet kun på estimerte mål (dog nokså riktige) og skal fintegnes før den evtuelt blir foret til 3d printeren.
CarpeIter Tablett Holder v11.png
CarpeIter Tablett Holder v11 CI3.png
CarpeIter Tablett Holder v11 CI5.png
CarpeIter Tablett Holder v8 Open.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Roargutten's fanteri, prøver seg på 3d-design.

Legg inn av Bjerknez »

Stilig :)

Hadde vært gøy og sett den i funksjon og ikke minst hvordan 3D printen ser ut. Så langt er de 3D printene jeg har sett ikke vært imponerende med tanke på det estetiske. Men det kan jo være at de eksemplene jeg har fått servert ikke har vært av den dyreste sorten.

Uansett en artig prosess og lære seg, for 3D printere vil vel uansett bli bedre, og forhåpentligvis mye raskere. Å vente en hel dag på en utskrift for så og finne ut at noe er feil er nok ikke spesielt gøy. Selv de aller første matriseskriverene var så treige. Uten sammenligning forøvrig :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Roargutten's mekke og kjørelogg.

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 20 des 2016, 20:45 Etter at motorsykkelen ble parkert for vinteren har det skjedd en del ting, ikke alt som er synlig, men for meg er detaljene viktig ;) Og det er vel mye av det som er det artige med denne hobbyen også, dulle og kose med sykkelen om vinteren.

Ting jeg har gjort i vinter:
- Demontert alt av kåper for å kunne komme til å vaske grundig også på baksiden.
- Hatt service på motor, olje, oljefilter, luftfilter og ventilsjekk.
- Mens alle kåpedekslene var demontert fikk de en veldig grundig vask, polering og voks.
- Kåpedekselen ble montert på igjen med nye titanbolter fra ProBolt, blanke på alt av sidekåper, vinskjerm med svarte.
- Moddet skiltbraketten, kuttet den i masse biter før den ble sveiset sammen igjen litt mindre og cleanere enn utgangspunktet, eloksert svart igjen til slutt
- Alt av motor, ramme osv som ikke synes med kåpen på har fått en grundig vask og et beskyttende lag med voks etterpå for å gjøre fremtidig renhold enklere.
- Alt av ulakkert plast har fått en skikkelig omgang med plastfornyer og forsegling.

Noen bilder av sluttresultatet, dessverre blitt lite med bilder under jobbingen da jeg lett lar meg rive med og glemmer kameraet.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Slikt varmer mitt hjerte å se. Jeg ser også du har tatt bilder UNDER skjermen der skiltplaten er. Veldig bra! Mange "glemmer" nemlig disse bildene :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Roargutten's fanteri, prøver seg på 3d-design.

Legg inn av Bjerknez »

Et lite tips (hvis du ikke vet det fra før). For å sjekke tilstanden på lakken så lys på den med en kraftig led lykt, eller bare se på den i refleksonene av sollyset. Det er da skavankene kommer frem. i overskyet vær ser alle nyvaskede sykler polerte ut :)

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Roargutten's fanteri, prøver seg på 3d-design.

Legg inn av Roargutten »

Bjerknez skrev: 03 jan 2022, 05:40 Et lite tips (hvis du ikke vet det fra før). For å sjekke tilstanden på lakken så lys på den med en kraftig led lykt, eller bare se på den i refleksonene av sollyset. Det er da skavankene kommer frem. i overskyet vær ser alle nyvaskede sykler polerte ut :)
Fullstendig klar over dette. Og har nok en del fler lamper lager for formålet en hvermansen normalt sett har 🙈
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Svar