KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 17 aug 2022, 23:26 Det ble en tur over fjellet fra Hemsedal slik Olav K foreslo. Rett så trivelig strekning, og underskriver anbefalingen hans.
Men i dag var skydekket lavt, og var innimellom i tjukk tåke, Teltovernatting fristet ikke i dag
Kjørte ned til Gol og handlet mat og øl før jeg fortsatte til Nesbyen og inn i fjellet vestover. Brukte to timer på leting etter egnet sted for villcamping med telt eller hengekøye, men som også ga mulighet for litt tjuvfiske. Det var jammen ikke enkelt. Her oppe er alle sideveier som tar av i retning åpent vann stengt med bom. Å sette igjen sykkelen på veiskuldera er ikke aktuelt!
Så jeg kom ut igjen ved Geilo, og kjørte sørover igjen mot Gol. Litt etter Ål fant jeg en campingplass ved elva og landet der. Fikk satt opp lavvoen ved siden av teltet til en ung italiensk motorsyklist som er på vei hjem etter tur til Nordkapp. Har sittet å pratet med ham i hele kveld. Riktig trivelig har det vært.
Jeg håper teltet tørker opp i morgen formiddag, det var skikkelig vått da jeg pakket det ut. Det er det forsåvidt ennå.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg har respekt for "Lars monsen" mentaliteten din. Det er ikke alle som er like ivrig med å slå opp telt som deg. De fleste backer fort ut. Meg inkludert. Å slå opp telt når det er vått etc. er det siste jeg gidder å styre med. Faktisk liker jeg ikke telt i det hele tatt. Bare styr. Jeg finner rett og slett ikke roen når jeg må styre med telt.

Egentlig kan jeg ikke engang si at jeg backer ut heller for jeg har faktisk ike sovet i telt en eneste gang som motorsyklist. Jeg sov en gang under åpen himmel i sovepose. Det var jo helt sinnsykt deilig, men da var været perfekt og selvsagt ikke nedbør.

Vi ses på treffet til lørdagen kjellv. Jeg regner med jeg er på plass når dere kommer tilbake fra turen deres. Jeg oppholder meg da i en av hobbit hyttene som ligger i andre enden av campingplassen. Der hvor bobil plassen er. Men svinger nedom hytteområdet før jeg lesser av for å se om dere er der :)

God tur videre :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev: 17 aug 2022, 23:26 Det ble en tur over fjellet fra Hemsedal slik Olav K foreslo. Rett så trivelig strekning, og underskriver anbefalingen hans.
Men i dag var skydekket lavt, og var innimellom i tjukk tåke, Teltovernatting fristet ikke i dag
Kjørte ned til Gol og handlet mat og øl før jeg fortsatte til Nesbyen og inn i fjellet vestover. Brukte to timer på leting etter egnet sted for villcamping med telt eller hengekøye, men som også ga mulighet for litt tjuvfiske. Det var jammen ikke enkelt. Her oppe er alle sideveier som tar av i retning åpent vann stengt med bom. Å sette igjen sykkelen på veiskuldera er ikke aktuelt!
Så jeg kom ut igjen ved Geilo, og kjørte sørover igjen mot Gol. Litt etter Ål fant jeg en campingplass ved elva og landet der. Fikk satt opp lavvoen ved siden av teltet til en ung italiensk motorsyklist som er på vei hjem etter tur til Nordkapp. Har sittet å pratet med ham i hele kveld. Riktig trivelig har det vært.
Jeg håper teltet tørker opp i morgen formiddag, det var skikkelig vått da jeg pakket det ut. Det er det forsåvidt ennå.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg har respekt for "Lars monsen" mentaliteten din. Det er ikke alle som er like ivrig med å slå opp telt som deg. De fleste backer fort ut. Meg inkludert. Å slå opp telt når det er vått etc. er det siste jeg gidder å styre med. Faktisk liker jeg ikke telt i det hele tatt. Bare styr. Jeg finner rett og slett ikke roen når jeg må styre med telt.

Egentlig kan jeg ikke engang si at jeg backer ut heller for jeg har faktisk ike sovet i telt en eneste gang som motorsyklist. Jeg sov en gang under åpen himmel i sovepose. Det var jo helt sinnsykt deilig, men da var været perfekt og selvsagt ikke nedbør.

Vi ses på treffet til lørdagen kjellv. Jeg regner med jeg er på plass når dere kommer tilbake fra turen deres. Jeg oppholder meg da i en av hobbit hyttene som ligger i andre enden av campingplassen. Der hvor bobil plassen er. Men svinger nedom hytteområdet før jeg lesser av for å se om dere er der :)

God tur videre :)
Jeg droppa Monsenlivet i går til fordel for hytteliv noen dager. Endre opp i denne ikke langt fra der du skal bo.
Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 19 aug 2022, 22:13
Bjerknez skrev:
kjellv skrev: 17 aug 2022, 23:26 Det ble en tur over fjellet fra Hemsedal slik Olav K foreslo. Rett så trivelig strekning, og underskriver anbefalingen hans.
Men i dag var skydekket lavt, og var innimellom i tjukk tåke, Teltovernatting fristet ikke i dag
Kjørte ned til Gol og handlet mat og øl før jeg fortsatte til Nesbyen og inn i fjellet vestover. Brukte to timer på leting etter egnet sted for villcamping med telt eller hengekøye, men som også ga mulighet for litt tjuvfiske. Det var jammen ikke enkelt. Her oppe er alle sideveier som tar av i retning åpent vann stengt med bom. Å sette igjen sykkelen på veiskuldera er ikke aktuelt!
Så jeg kom ut igjen ved Geilo, og kjørte sørover igjen mot Gol. Litt etter Ål fant jeg en campingplass ved elva og landet der. Fikk satt opp lavvoen ved siden av teltet til en ung italiensk motorsyklist som er på vei hjem etter tur til Nordkapp. Har sittet å pratet med ham i hele kveld. Riktig trivelig har det vært.
Jeg håper teltet tørker opp i morgen formiddag, det var skikkelig vått da jeg pakket det ut. Det er det forsåvidt ennå.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg har respekt for "Lars monsen" mentaliteten din. Det er ikke alle som er like ivrig med å slå opp telt som deg. De fleste backer fort ut. Meg inkludert. Å slå opp telt når det er vått etc. er det siste jeg gidder å styre med. Faktisk liker jeg ikke telt i det hele tatt. Bare styr. Jeg finner rett og slett ikke roen når jeg må styre med telt.

Egentlig kan jeg ikke engang si at jeg backer ut heller for jeg har faktisk ike sovet i telt en eneste gang som motorsyklist. Jeg sov en gang under åpen himmel i sovepose. Det var jo helt sinnsykt deilig, men da var været perfekt og selvsagt ikke nedbør.

Vi ses på treffet til lørdagen kjellv. Jeg regner med jeg er på plass når dere kommer tilbake fra turen deres. Jeg oppholder meg da i en av hobbit hyttene som ligger i andre enden av campingplassen. Der hvor bobil plassen er. Men svinger nedom hytteområdet før jeg lesser av for å se om dere er der :)

God tur videre :)
Jeg droppa Monsenlivet i går til fordel for hytteliv noen dager. Endre opp i denne ikke langt fra der du skal bo.
Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
I see. Da blir vi nesten naboer da :thumleft

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Nice campinghytte da, skikkelig Telemark-stil og ikke disse mest vanlige dokkestuene.
Tenker litt spekemat, neverlur og bunad med en gang :D

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av kjellv »

Gammelsmurfen skrev:Nice campinghytte da, skikkelig Telemark-stil og ikke disse mest vanlige dokkestuene.
Tenker litt spekemat, neverlur og bunad med en gang :D
Hytta er fin.. Men døra er for lav for voksne mannfolk..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av Bjerknez »

Jeg syntes disse Pods hyttene var ganske så bra egentlig. Mest fordi det ikke var så langt fra dass på plassen. Jeg merket at innlagt vann ble et savn når jeg våknet tørr i munnen klokken 05:00 på morgenen. Spesielt når man ikke hadde noe å drikke, annet enn ØL.

Men hyttene var "moderne" og hadde grei plass på tross av størrelsen. Men det blir for trangt med to voksne mennesker mener jeg. Da skal man i såfall være usedvanlig glad i hverandre for å si det sånn.

Sengene var i utgangspunktet greie også, men med mine 182cm. på sokkelessen var det helt på grensen til at hytta ikke var bred nok.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av kjellv »

Så er nok en begivenhetsrik dag over. Jeg kjørte over grensa til Sverige ved Trysil, og ba GPSn om å unngå de beste veiene. Det åpenbarte seg mange mil med grusveier gjennom Jemtland og Herjedalen nordover. Jeg mener å huske fra historiebøkene i barneskolen at det har vært stor uenighet med Sverige om eierskap til disse fjellområdene. Jeg tenkte at dette kunne vi kanskje ta opp til diskusjon igjen..
De veiene jeg har kjørt i dag går gjennom sørsamiske reinbeiteområder. Det går tamrein i veigrøftene og på veien og oppfører seg omtrent som sau gjør på fjellovergangene i Norge. Spennende og eksotisk er det jo for en Romsdaling på tur langt heimefra.
Jeg kom inn i Norge igjen ved Tenndalen/Røros, kjørte derfra til Trondheim for å hilse på ei niese jeg ikke får hilst på så ofte. Ho kontakta meg tidligere i dag og hintet noe om at hvis jeg hadde tenkt meg innom så kunne jeg alltids kjøpe med meg noe konkret småtteri fra andre sia av grensa til henne. Slik ble det, og her får jeg krasje på sofaen hennes i natt før jeg kjører hjem igjen på mer kjente veier.

BildeBildeBilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av AJ »

Ser ut til at du har hatt en fin og interssant avstikker etter forumtreffet :) .
Ønsker deg fortsatt god tur og vel hjem etter hvert :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av Bjerknez »

Til neste år kan jeg anbefale å kjøre nordsjøveien fra Flekkefjord til Stavanger. Her er en vide jeg tok fra den turen i 2015.

https://youtu.be/JBLeDiILE1I

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av kjellv »

Jeg kom hjem i 14-tida i dag, etter å ha kjørt fra Trondheim hvor jeg fikk overnatte på sofaen til min niese. Litt småkjølig første halvdel av turen, og jeg valgte via Oppdal denne gang. Ned Gråura mot Sunndal ble temperaturen bedre, og ankom hjemme i en strålende fin sommerdag.
Turen ble totalt 1 uke og fire timer, og 218 mil totalt medregnet fellesturen på lørdag.
Så har denne fantastiske sykkelen fått seg en kattevask og bagasjen er pakket ut. I morgen blir det ennå litt pleie for den, jeg starter på 50000 km servicen og nye dekk skal på. Dette dekksettet Dunlop Trailsmart ble montert rett før forumtouren til Saltstraumen i fjor og har nå rullet ganske snart 10000 km. De hadde nok holdt noen tusen til, men det er noe trapping og dermed noe dekkstøy i svinger. Jeg velger å bytte nå så er jeg klar for ennå mer gruskjøring i forbindelse med Touringtreffet på Beitostølen om ei og ei halv uke. Da skal de nye Bridgestone AT41 80/20 testes ut.
20220823_202803.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av dypen »

Ny serva og nye dekk … det er nesten «ny» sykkel :prf
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av kjellv »

dypen skrev: 23 aug 2022, 22:06 Ny serva og nye dekk … det er nesten «ny» sykkel :prf
Ja! Jeg gleder meg til første prøvetur i morgen. Det skal nok bli enkelt å kjenne forskjellen akkurat nå som jeg nettopp har avsluttet en langtur.

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av KurtAA »

Høres ut som en flott tur :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av kjellv »

KurtAA skrev:Høres ut som en flott tur :)
Helt fantastisk tur. Oppskriften er som vanlig fra meg, så lite planlegging som mulig.
Denne gang var avreise tirsdag med mål forumtreffet i Bø fredag til søndag. Deretter var planen å være hjemme senest onsdag. Alt ut over dette ble tatt på sparket.

Hva med deg, fikk du i orden sykkelen til slutt og har fått kjørt litt?

Edit: jeg ser nå at du har lagt inn fyldig info. Beklager, du skal slippe å skrive det en gang til.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk



KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.

Legg inn av KurtAA »

kjellv skrev: 24 aug 2022, 22:01
KurtAA skrev:Høres ut som en flott tur :)
Helt fantastisk tur. Oppskriften er som vanlig fra meg, så lite planlegging som mulig.
Denne gang var avreise tirsdag med mål forumtreffet i Bø fredag til søndag. Deretter var planen å være hjemme senest onsdag. Alt ut over dette ble tatt på sparket.

Hva med deg, fikk du i orden sykkelen til slutt og har fått kjørt litt?

Edit: jeg ser nå at du har lagt inn fyldig info. Beklager, du skal slippe å skrive det en gang til.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Var vel håpet at jeg skulle få noen turer fremover, men får se hva som skjer etterhvert.
Har egentlig avskrevet resten av sesongen, så om det blir noe, så er det bare bonus :)

Svar