BMW K1200RS - Sesongslutt.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5548
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.

Legg inn av Jompa » 02 des 2018, 19:42

FredrikE24 skrev:
02 des 2018, 15:59


På K100/K1100 så har man ikke noe sånt, der er det bare en fast innstilling som gjelder for varm motor, så må man løfte nullpunktet noe ved kaldstart med «choken». Den går mye jevnere(helt jevnt), men man må imidlertid gjete litt på tomgangen ved kaldstart.
Brukes "choken" til å åpne litt på innsugsspjeldene ?

Jeg har lest en plass at innsprøytinga på GPz 1100 som var levert av Mitsubishi egentlig var lisensprodusert Bosch-system som også ble brukt på K100.
"Hjernen" ser i alle fall slik ut på GPz 1100 83-85.
DSCF3366.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 168
Registrert: 26 des 2016, 19:21
MC: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.

Legg inn av Esveen » 02 des 2018, 20:44

Jepp. Var en egen wire som løftet spjeldrekka i to posisjoner. Boksen lignet litt, men ikke helt på min gamle k100. Kan godt være samme innmat.

Fredrik: er kjent med jagende tomgang og ulyder, men på slutten av sesongen hadde den tendenser til å nesten kveles om man dro litt på gassen på tomgang på kald motor.
BMW K100/K1200RS

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1391
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.

Legg inn av FredrikE24 » 02 des 2018, 21:20

Jompa skrev:
02 des 2018, 19:42
FredrikE24 skrev:
02 des 2018, 15:59


På K100/K1100 så har man ikke noe sånt, der er det bare en fast innstilling som gjelder for varm motor, så må man løfte nullpunktet noe ved kaldstart med «choken». Den går mye jevnere(helt jevnt), men man må imidlertid gjete litt på tomgangen ved kaldstart.
Brukes "choken" til å åpne litt på innsugsspjeldene ?

Jeg har lest en plass at innsprøytinga på GPz 1100 som var levert av Mitsubishi egentlig var lisensprodusert Bosch-system som også ble brukt på K100.
"Hjernen" ser i alle fall slik ut på GPz 1100 83-85.

DSCF3366.JPG
Kan ikke si Mitsubishi-boksen ligner så veldig på Bosch. Mitsubishi er imidlertid flinke til å lage logiske styringer. Programmerer en del av det på jobben.

Når det gjelder Choke på K75/K100/K1100 så drar man på litt ekstra åpning av spjelda ja.
På boxerne så drar man på litt ekstra gass på kun den venstre sylinderen.
Bilde

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 168
Registrert: 26 des 2016, 19:21
MC: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.

Legg inn av Esveen » 09 des 2018, 22:20

ABS enhet:

Dags for å ta ut ABS enheten og sende den til overhaling. Var rimelig rett fram. Tok av lokkene til bremseveskebeholderne og sugde bremsevesken ut lufte nipplene med en vakuumpumpe fra biltema for å tømme rørene inn til pumpa.

Deretter tok jeg av bakhjul og bakskjerm/plastdeler. Batteri var allerede ut. Skrudde av rørene på topp av pumpa, koblet av kabelen til styringen. Løsnet pumpa, 3 skruer og dro den ut bak. Kakket opp plasdeksel på baksiden og koblet ut pluss/minus og to signalkabler i en hurtigkobling.

Blir spennende å se hva som er feil. Vanligvis er det rester fra bremseslangene som råtner og kommer inn i abspumpa. Mine slanger sprakk og var svært råtten for noen år siden. Byttet da til spiegler stålomspunnene slanger.
20181209_215437_50.jpg
20181209_215447_50.jpg
20181209_215454_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K100/K1200RS

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1391
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.

Legg inn av FredrikE24 » 09 des 2018, 22:25

Sender du den over dammen til ModuleMaster?
Bilde

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 168
Registrert: 26 des 2016, 19:21
MC: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.

Legg inn av Esveen » 09 des 2018, 22:32

Jepp, det var planen :) 350$ er bedre en 20.000kr for ny pumpe.
BMW K100/K1200RS

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester