Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Toven »

Kjære vene... :O
håper det ordner seg raskest mulig for deg.. utrolig kjipt

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av KevinmsR6 »

Forlang ny låne sykkel, vist ikke leverer ikke du inn den andre.

Dette ligner jo ingenting..... glad jeg har Yamaha :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AJ »

Kan det være en idé å kontakte NMCF og høre med den om hva du bør kunne forvente av en forhandler i din situasjon?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

fy faen... :eh Det der er bare dritkjipt... Har ingenting å bidra med her :S Dette må jo bare ordne seg, forhandler/produsent må jo stå med ansvaret her?

Kan kjøpe en svett veiburger til deg når ting har ordnet seg! D
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 20 jun 2017, 23:08 Liten oppdatering:

Fikk en SMS på ettermiddagen i dag kl 16:26 fra Ducati mobilitet: Hei, oppdatering fra verksted i dag: De vet ikke hvor lang tid reparasjonen vil ta, da det er et alvorlig elektrisk problem. De er i kommunikasjon med Ducati i Italia og vil oppdaterer oss igjen neste uke. fuck me... :evil

Jaja, ikke noe helt nytt forsåvidt. Jeg tro å prøvekjørte Super Duke GT, fy søren for en kul sykkel, skulle ta en forbikjøring, la meg bare si det slik, hadde onkel blå vært der hadde det blitt kost og losji på statens regning :yeyeye litt uvant sykkel i forhold til Ducatien som er smoothere og jeg føler jeg sitter bedre på den, men KTM er rett frem, ikke noe tull, fuck off og flat pedal. Helt rått. Forresten så er KTM satt ned i pris med 2 høvdinger etter avgiftsendringen, ikke verst!

Da jeg leverte sykkelen tilbake var det litt kø så jeg sjekket e-posten min. Der hadde jeg jaggu fått en e-post fra de jeg kjøpte ducatien av, sendt 17:44 der de ba meg levere lånesykkelen tilbake fordi den var solgt. :O altså, seriøst?
Jeg var så forbanna at jeg brølte inne i hjelmen på vei hjem.

Så hva nå? Jeg får tenke litt på det, hvordan man skal gå frem og hva man skal legge vekt på. En ting er ihvertfall sikkert. Jeg kjøper ikke Ducati en gang til :sk?
Jeg har ikke ord...

Har du kapital til å sitte med to sykler en liten stund så klin til med ny sykkel og kos deg. Det ordner seg jo til slutt økonomisk med tanke på den andre sykkelen vil jeg tro. Det som er dritt er at du er midt i sesongen nå.

Dette er noe av det værste jeg har hørt faktisk. At sykkelen stopper er en ting, men at ikke Ducati slenger seg mer rundt for sine kunder er kanskje enda værre.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Royal »

Stian87 skrev: 20 jun 2017, 23:08 Liten oppdatering:

Fikk en SMS på ettermiddagen i dag kl 16:26 fra Ducati mobilitet: Hei, oppdatering fra verksted i dag: De vet ikke hvor lang tid reparasjonen vil ta, da det er et alvorlig elektrisk problem. De er i kommunikasjon med Ducati i Italia og vil oppdaterer oss igjen neste uke. fuck me... :evil

Jaja, ikke noe helt nytt forsåvidt. Jeg tro å prøvekjørte Super Duke GT, fy søren for en kul sykkel, skulle ta en forbikjøring, la meg bare si det slik, hadde onkel blå vært der hadde det blitt kost og losji på statens regning :yeyeye litt uvant sykkel i forhold til Ducatien som er smoothere og jeg føler jeg sitter bedre på den, men KTM er rett frem, ikke noe tull, fuck off og flat pedal. Helt rått. Forresten så er KTM satt ned i pris med 2 høvdinger etter avgiftsendringen, ikke verst!

Da jeg leverte sykkelen tilbake var det litt kø så jeg sjekket e-posten min. Der hadde jeg jaggu fått en e-post fra de jeg kjøpte ducatien av, sendt 17:44 der de ba meg levere lånesykkelen tilbake fordi den var solgt. :O altså, seriøst?
Jeg var så forbanna at jeg brølte inne i hjelmen på vei hjem.

Så hva nå? Jeg får tenke litt på det, hvordan man skal gå frem og hva man skal legge vekt på. En ting er ihvertfall sikkert. Jeg kjøper ikke Ducati en gang til :sk?

Ay ay ay. Nå er jeg enig med å bytte sykkel derimot. Dette er ikke en måte å behandle kunder på.
Jeg forstår ikke helt hvorfor MC forhandlere flest mangler fokus på kundeservice. Produktet kan være det beste i verden, men klarer du ikke å holde på kundebasen din så ryker profitten. Det er ikke noe nytt.

Så... Gratulerer med ny SuperDuke da :knegg (Hvis det blir slik)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av FredrikE24 »

Prøve S1000R først!! :[-X

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Takk for alle støttende tilbakemeldinger, det er godt å få i denne møkkasituasjonen.

Jeg har sendt en e-post til forhandler nå, hvor jeg kommer med et forslag til løsning. Hvis de ikke går med på det kommer jeg til å kreve meg utgiftene dekket i større grad enn jeg gjør nå.

Det er snodig hvor lite vekt det legges på kundebehandling hos en del forhandlere. Kundetilfredshet er avgjørende for å ha et levebrød som selger. Jeg jobber selv i en virksomhet der vi har kunder, men hvor min jobb som regel går på våre avtalen mot leverandørene igjen. Dette er avtaler på mange millioner kroner hvor det er mye usikkerhet og små marginer, konfliktnivået kan derfor bli høyt. Jeg har aldri opplevd makan til behandling og må oppriktig si at jeg er ganske forbanna, terskelen min for å eskalere en konflikt er normalt høy, den grensen er nådd for lenge siden.

JK95 Jeg har med vilje ikke nevnt navnet på forhandler enda, selv om man nok kan gjette seg til hvem det er ut fra hvor jeg bor og hva jeg kjører. Går saken videre derimot har jeg ingen betenkeligheter med å gjøre enhver kjent med selskapets navn.

Jeg får se hva det blir til, mulig jeg ringer banken og ber om mer penger, sånn at jeg kan ha to sykler i en periode. Jeg er i hvert fall klar til å bestille/kjøpe en sykkel om jeg får penger for sykkelen min igjen.

Tar gjerne en svett burger når jeg har en egen sykkel igjen ABET :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 21 jun 2017, 09:15 Prøve S1000R først!! :[-X
Der ble det en pils på deg ved neste korsvei :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Tommas »

Vrient å slå S1000R, men jeg solgte fortsatt min og kjøpte SDR... Super fornøyd!

Det må nok prøvekjøring til ja. Ellers ville jeg også klint til med ny/annen sykkel om det er mulig, indrefileten av sesongen forsvinner jo nå.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av FredrikE24 »

Som BMW-entusiast på både to og fire hjul, så må en passe på å verve de som vipper :)
S1000R må være den naken-sykkelen der ute hvor man får mest for pengene. Den ser ut som en BMW, mange synes jo BMWer er rare, men å like utseende må på enkelte modeller må læres.

Alt utstyret den har og hvordan den er å kjøre så forstår jeg godt populariteten. I tillegg er den smooth som smør, ingen/lite vibrasjoner og godt drag over hele fjøla, nevnte jeg bremsene BMW setter på syklene sine?

Eneste jeg kan utsette på hele rekken av S-modeller er kjededrift. R-modellene er tosylindrede boxere, liker det ikke. K-modellene har rekkemotor tre eller fler sylindre(m/kardang), dessverre lages ikke K1300 motoren lenger grunnet høye utslipp/høye krav.

Kan man leve med kjede, da må S-modellene være gode greier, jeg liker den litt harde metalliske lyden S1000R lager.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Oppdatering:

Etter en litt krass e-post fra meg hvor jeg i tydelige lag fortalte hva jeg synes fikk jeg en telefon. De jeg kjøpte sykkelen skal ta kontakt med det svenske verkstedet for å få fraktet sykkelen til dem slik at de har mer kontroll over prosessen. Det gjør det lettere for meg å holde presset oppe og stille tøffere krav. Samtidig viser det at de tar ansvar i større grad enn de til nå ha gjort, noe som er bra. De sa at det selvsagt var meningen at jeg skulle få en lånesykkel, og at det ikke var noen som hadde sagt jeg ikke skulle få det. Jeg påpekte at det ikke var noen som hadde sagt jeg skulle få det heller, og at den uvissheten nettopp er noe av problemet.

De var også misfornøyde med at de fikk huden full, noe jeg mener er naturlig ettersom det er dem jeg har et kundeforhold med.

Så får vi se, de tar tak i hvert fall, det er positivt. Det gir meg større trygghet som gjør at jeg kan stå lengre i en reparasjonsprosess.

Da blir det antakelig ikke noe kjøp av ny sykkel før over sommeren uansett.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Liten oppdatering fra min side:

Stemningen er litt amper mellom meg og forhandler nå. Jeg forsøker å oppføre meg sivilisert, men enkelte utsagn irriterer meg voldsomt. De viser imidlertid mer initiativ nå enn før, noe som er en forbedring.

Jeg har fått låne en kliss ny Multistrada 950 så lenge sykkelen min er på verksted. Forhandler er veldig opptatt av at jeg skal slippe å stresse med dette, selv om nok det toget har gått for en stund siden.
pip pip.jpg
Multistradaen er en fin sykkel, men for så vidt greit å konstatere at den ikke er noe for meg, i hvert fall ikke nå. Føler jeg sitter mer oppå sykkelen enn på den, jeg rekker ned med fotballene, men det er det. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor de har satt på den vindskjermen, tester de ikke sånt når de lager sykkelen? Det er helt utrolig mye bråk og støy bak den, med mindre jeg krøker meg sammen bak den. Sykkelen ligger meget godt på vegen og er god å kjøre, men jeg kjenner jeg blir litt sliten i skuldrene og jeg liker heller ikke at jeg ikke får den samme fartsfølelsen som på monster. Kort og godt, dette er ikke en sykkel for meg, i hvertfall ikke nå.

Jeg fikk også snakket litt med forhandler om veien videre. De ønsker å få sykkelen til dem slik at de har kontroll over reparasjonen, noe jeg skjønner. De nevner stadig vekk at man ikke finner feilen med sykkelen og at det er et problem ettersom den funker nå. De var inne på at kombinasjonen av regn og elektrisitet, noe jeg selv har mistenkt at kan være årsaken, problemet er jo at elektronikken antakelig funker når sykkelen tørker igjen. Men en motorsykkel skal jo tåle regn, det er ikke akkurat som jeg har vadet med den, selv om det regnet noe jævlig den uken. Det er i hvert fall uaktuelt å få den tilbake uten at de kan peke på en konkret ting som var feilen, som de har også har fikset. Jeg må kunne selge den med god samvittighet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 22 jun 2017, 08:38 Liten oppdatering fra min side:

Stemningen er litt amper mellom meg og forhandler nå. Jeg forsøker å oppføre meg sivilisert, men enkelte utsagn irriterer meg voldsomt. De viser imidlertid mer initiativ nå enn før, noe som er en forbedring.

Jeg har fått låne en kliss ny Multistrada 950 så lenge sykkelen min er på verksted. Forhandler er veldig opptatt av at jeg skal slippe å stresse med dette, selv om nok det toget har gått for en stund siden.

pip pip.jpg
Multistradaen er en fin sykkel, men for så vidt greit å konstatere at den ikke er noe for meg, i hvert fall ikke nå. Føler jeg sitter mer oppå sykkelen enn på den, jeg rekker ned med fotballene, men det er det. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor de har satt på den vindskjermen, tester de ikke sånt når de lager sykkelen? Det er helt utrolig mye bråk og støy bak den, med mindre jeg krøker meg sammen bak den. Sykkelen ligger meget godt på vegen og er god å kjøre, men jeg kjenner jeg blir litt sliten i skuldrene og jeg liker heller ikke at jeg ikke får den samme fartsfølelsen som på monster. Kort og godt, dette er ikke en sykkel for meg, i hvertfall ikke nå.

Jeg fikk også snakket litt med forhandler om veien videre. De ønsker å få sykkelen til dem slik at de har kontroll over reparasjonen, noe jeg skjønner. De nevner stadig vekk at man ikke finner feilen med sykkelen og at det er et problem ettersom den funker nå. De var inne på at kombinasjonen av regn og elektrisitet, noe jeg selv har mistenkt at kan være årsaken, problemet er jo at elektronikken antakelig funker når sykkelen tørker igjen. Men en motorsykkel skal jo tåle regn, det er ikke akkurat som jeg har vadet med den, selv om det regnet noe jævlig den uken. Det er i hvert fall uaktuelt å få den tilbake uten at de kan peke på en konkret ting som var feilen, som de har også har fikset. Jeg må kunne selge den med god samvittighet.
Som jeg tenkte. Dem finner ikke feilen og konkluderer med at den er "foreløpig" fri for feil og må gi den tilbake. En vakker dag og ganske kjapt står du der igjen og en ny runde starter. Dem har ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være og det ender med at dem bytter ut store deler av ledningsnettet og eller ECU og koiler etc. Til slutt får du nok en sykkel som fungerer, men selve kilden blir ikke funnet.'

Å slik går no dagan...

Når det gjelder vindskjerm så har jeg nevnt dette uttallige ganger tidligere. De funker bare ikke. Vertfall ikke de påklistrede vindskjermene. Skal du ha vindskjermer som faktisk funker tror jeg du må ha en sykkel med vindskjerm "integrert", som en stor sportstourer etc.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

er så utrolig kjipt med når man føler dårlig stemning med forhandler. Jeg måtte mase og kjase noe sinnsykt på forhandler når jeg kjørte scrambler etter service på en del som aldri kom, og etter det fikk jeg aldri noe konkrete eller gode svar/service.

Veldig deilig å få ny sykkel og ny forhandler etter slikt :) Slenger inn et godt ord for Alf Graarud <3 litt sånn småfjamsete/lite effektive karer i kassa i butikken, men selgere og folk på verkstedet er helmaks :)
Braaaaaap

Svar