Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:Så en reportasje på Dagsrevyen eller TV2-nyhetene en kveld, fra Aleppo.
Der så det høyst fredelig ut, studente var opptatt med eksamensforberedelser, butikkene var åpne og livet gikk sin vante gang.
Bortsett fra noen få bydeler der hæren hadde vært nødt til å rydde opp.
De som ble intervjuet var selvsagt glade for at regimet og hæren gjør hva de kan for å beskytte land og innbyggere mot terrorister og ekstremister.
Og de som valgte å flykte utenlands, hadde bare seg selv å takke for at de hadde havnet i unåde.

Hva om det er disse studentene som har rett ?
Er egentlig Vesteuropas omsorg for syriske flyktninger bare ett velregissert spill, kanskje for å skaffe Europa mere billig arbeidskraft ?
Hvorfor tar vi ikke imot negere med den samme gleden og omsorgen ?
Er vi rett og slett lurt ... kanskje det overhodet ikke er noe ufred i Syria?
Jeg har egentlig litt vanskelig for å tro at millioner av syrere plutselig, og helt synkront skulle finne ut nå forlater de alt de har, kaster ungene på sjøen, og drar på camping til Libanon, Jordan, Tyrkia, Ungarn osv. ... eller øyhopping iHellas.
At de kommer lengere og lengere nordover kommer vel bare av at alle destinasjoner i nærområdene er fullbooket?

Jeg tror forøvrig du overvurderer omfanget av denne gleden og omsorgen ... hvis man ser på hvordan Europa håndterer dette.

Men jeg vet jo ikke ... jeg så ikke nyhetene i går når denne megabløffen ble avslørt.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av ole m. »

LordShaft skrev:Det er nok mulig du vet mer om utestengelsene enn jeg gjør, eller kanskje kjenner noen av de som har blitt utestengt. Uansett får jeg håpe at folk ikke blir lempet ut av dette forumet uten grunn eller syltynt grunnlag :eh :[-X
Tja, jeg ble utestengt av SuperMorten med begrunnelsen "...en samlet vurdering av medlemmets 302 poster på forumet, hvor en vesentlig del gikk på negative uttalelser mot andre medlemmer." Du kan jo lese gjennom det jeg har postet, og se om du er enig i denne vurderingen? Ingen advarsel, og ingen mulighet til å gi et tilsvar...

Registrerte meg igjen noen måneder senere som annen bruker, men fikk åpnet den gamle profilen igjen av AJ for en tid tilbake. Tenkte opprinnelig å skrive et lengre innlegg for å si hva jeg mener om måten man bare blir kastet ut på her, derfor jeg registrerte meg, men jeg lar det ligge. Håper og tror heller at praksis her er endret siden sist.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

ole m. skrev:
LordShaft skrev:Det er nok mulig du vet mer om utestengelsene enn jeg gjør, eller kanskje kjenner noen av de som har blitt utestengt. Uansett får jeg håpe at folk ikke blir lempet ut av dette forumet uten grunn eller syltynt grunnlag :eh :[-X
Tja, jeg ble utestengt av SuperMorten med begrunnelsen "...en samlet vurdering av medlemmets 302 poster på forumet, hvor en vesentlig del gikk på negative uttalelser mot andre medlemmer." Du kan jo lese gjennom det jeg har postet, og se om du er enig i denne vurderingen? Ingen advarsel, og ingen mulighet til å gi et tilsvar...

Registrerte meg igjen noen måneder senere som annen bruker, men fikk åpnet den gamle profilen igjen av AJ for en tid tilbake. Tenkte opprinnelig å skrive et lengre innlegg for å si hva jeg mener om måten man bare blir kastet ut på her, derfor jeg registrerte meg, men jeg lar det ligge. Håper og tror heller at praksis her er endret siden sist.
Jeg har hatt vondt i magen i snart et døgn ... det er få ting her i verden som irriterer mer enn folk som prøver å hindre meg i å si min mening, selv om det handler om bagateller. Og jeg er ikke overbevist om at praksis er endret.
Hadde det handlet om sjikanering, mobbing, trusler og andre uhyrligheter, så kunne jeg forstått det, men jeg mener bestemt at det aldri har vært tilfelle for min del. Om noen er uenig så kom med eksempler.
Men det jeg har gjort, er å ha meninger om det jeg mener er grunnløse stenginger av diskusjoner og utestenging av medlemmer.
Hva er det som får mennesker til å tro at de har rett til å "kneble" noens meninger om små dritt-ting? Selv om de er forumeiere?
Grunnen til mine mageproblemer er at jeg fikk en PM med noe som jeg tolket som en siste advarsel ... pga at jeg svarte dette:
"Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det."
til Toven som skrev dette:
"Om diskusjonene vi har her er meningsløse, javel, det er nå et forum hvor vi som er medlemmer kan diskutere ting...
Det er nå lov å ha meninger som kanskje er annerledes enn andre :vs"

Mitt svar til Toven skulle angivelig være en bevisst provokasjon :sk?
Eller ordrett "Synes dette var et stakkarslig forsøk på å dra i gang en diskusjon om hvorfor og antakelig også hvem som er ansvarlig for at noen er blitt eks-medlemmer av dette forumet."
Om det var det som var hensikten min, hadde jeg vært adskillig tydeligere ... tro meg på det.
Hadde ikke jeg fått en reprimande hadde jeg heller ikke tenkt mere på dette.
Jeg hadde først tenkt å bare drite i nevne reprimanden, men jeg kjenner nå, et døgn senere, at det irriterer for mye til å la det gå i den store glemmeboken.
Noen vil sikkert mene at jeg bare skal glemme det, men jeg fungerer ikke sånn ... jeg kan ikke gå rundt å vurdere om såpass uskyldige ordvekslinger kan tolkes i værste mening av noen hårsåre sjeler.

Så om jeg skulle bli borte, vet dere hvorfor.
:vs

Det er selvfølgelig en viss fare for at innlegget blir slettet før noen rekker å lese det ... vi får se.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Olav K »

Jeg fikk det jaffal med meg, og har tatt en screenshot i tilfelle :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av ojda »

Jodda, det er lest jhn.
Vet ikke helt om jeg ble veldig overrasket :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

:-k :-k

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

Fasiten finnes på BAN
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av AJ »

jhn skrev:
Det er selvfølgelig en viss fare for at innlegget blir slettet før noen rekker å lese det ... vi får se.
Nok en påstand fra en bruker som jevnlig kommer med innlegg med åpenbart mål om å så tvil om forumledelsen.
Hvor mange innlegg er slettet her på MCsiden.no?
Jeg kan ikke komme på noen andre enn rene spam-poster.
Hvor mange tråder er blitt stengt? Ytterst få. Langt færre enn hva brukere som jhn prøver å gi inntrykk av.
Hvor mange medlemmer er blitt utestengt? Ytterst få. Og med god grunn, slik vi har vurdert det.
Og det vi som drifter forumet som gjør slike vurderinger.
Det at medlemmene her inne har en medlemskonto betyr ikke at de har en stemme på generalforsamlingen i saker hvor utestengelse er oppe til vurdering. Lik det eller ikke, men slik er det. Ikke bare her, men også på andre forum, være seg Motorsyklistenes Facebookside eller et av de største MC-forumene på nettet, http://www.ADVrider.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

jhn greier ikke la være å ta opp temaer som har vært gjennomdiskutert her inne tidligere. Når gjorde han et nytt framstøtt i denne tråden, som et svar til brukeren Toven.
Som admin syntes jeg det var på sin plass med PM til ham om dette. Som et velment godt råd om å la temaet ligge.
Det ville han åpenbart ikke og fant det hensiktsmessig å gjengi deler av PM'en jeg sendte på åpnet forum. Hvilket er brudd på forumregel 11, noe en erfaren MCsiden.no bruker som jhn burde kjenne til.
Følgen er utestengelse på ubestemt tid.
Så da vet dere det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

:eh

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

I fare for å si noe usaklig, så skal jeg logge av nå... få meg en god natt søvn.

Dette er noe forbana tull!!!!

Å det spøker jævlig for min framtid på dette forumet :[-( :[-( :[-(

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

Jeg hadde tenkt å sitte på gjerdet, får se hvilken side jeg hopper ned på.
Når en god kverulant som jhn blir utestengt er det ikke morsomt lenger, uansett årsaken.
En som stiller utfordrende spørsmål, som har meninger "på tvers" , sånt det blir diskusjoner av.
Logger av jeg også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av DrGreve »

Min mening om forumledelsen bør være kjent for de fleste av medlemmene som har litt fartstid her inne og denne meningen kan beskrives på denne måten, når jeg var på Norgestreffet ble jeg spurt av kawagutten om jeg ville bli med på ett bannerbilde. Jeg takket vennlig men bestemt nei, jeg har null interesse av å bli fotografert sammen med AJ. At dette bildet skulle publiseres her inne som et bevis på at jeg støtter den despotiske og herskesyke sjefen er uakseptabelt for meg.
På tross av dette har jeg valgt å være medlem her og prøve å bidra på min måte her inne og i det siste har forumet utviklet seg på en positiv og trivelig retning. Dessverre har denne utviklingen igjen blitt reversert ved at en av de mest markante og mest saklige debattantene uten påviselig grunn har blitt kastet ut. Jeg har ikke alltid vært enig i meningene til Jhn, men har satt stor pris på måten han legger frem sine argumenter på, med vidd, brodd og skarpsindighet.
Jeg skrev en gang at jeg var medlem her, ikke på grunn av forumledelsen, men på tross av, siden det er medlemmer her inne som gir mye av seg selv og gjør at det har vært trivelig å logge inn og følge med på reisebeskrivelser, bilder og diskusjoner rundt mange forskjellige temaer.
Men nå har jeg fått nok, denne dritten gidder jeg ikke bli med på lenger. Å kaste folk ut bå bakrunn av at man ikke liker formuleringer eller tolker ting på verste måte av paranoide og herskesyke sjefer er ikke noe jeg gidder å akseptere. Husk, neste gang er det deg....
Adjø!
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:
Å det spøker jævlig for min framtid på dette forumet :[-( :[-( :[-(
Synd det i så fall.
Men jeg har drevet med dette for lenge til å bruke tid på folk som åpenbart har en tilbakevendende kverulerende tendens og en agenda som virker å være langt fra den de fleste andre aktive medlemmer her inne har.
Hyggelig og veldig trivelig, spennende og interessant med de som fokuserer på MC-livet og de gleder og utfordringer dette byr på. Mens de som jevnlig åpenbart prøver å skape konflikt og tvil om driften av forumet, har lite positivt å bidra med, slik jeg ser det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av poulet_cavalier »

Min mening er nå at de som roper høyest om takhøyde er de som har minst selv. Et forum er ikke et demokrati - ei heller er det en barnehage.

Forumet har regler og eksisterer på eiers premisser. Suck it up and deal with it.
sparrow.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av AJ »

DrGreve skrev: når jeg var på Norgestreffet ble jeg spurt av kawagutten om jeg ville bli med på ett bannerbilde. Jeg takket vennlig men bestemt nei, jeg har null interesse av å bli fotografert sammen med AJ. At dette bildet skulle publiseres her inne som et bevis på at jeg støtter den despotiske og herskesyke sjefen er uakseptabelt for meg.
Det var jo "hyggelige" ord fra en som aldri har møtt meg annet enn her inn på forumet.
Jeg har ikke hatt for vane å karakterisere medlemmene på MCsiden.no på åpent forum tidligere, i motsetning til enkelte medlemmers iver etter å karakterisere meg, men i dette tilfellet har jeg nesten uimotståelig lyst til å gjøre nettopp det.
Men også denne gangen skal jeg la være.
DrGreve får stå for det han skriver uten noen gang å ha møtt meg.
Hva jeg mener om ham vil jeg ikke komme til å gi uttrykk før etter å ha møtt ham ansikt til ansikt. Det er mitt minstekrav for å gi noen som helst mening om personer jeg er i kontakt med.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar