Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

Toven skrev:
mortenolb skrev:Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner en drit av denna tråden her :scratch :redface
Følg med på nyhetene litt :P :p
Ja, for da vil man jo skjønne det meste?
Jeg tror ganske mange ikke skjønner så veldig mye ... men de har likevel sterke meninger om det meste som foregår rundt omkring i verden.
Meninger de har kopiert fra en eller annen nyhetsartikkel, og som de synes ser bra ut ved første øyekast, men ikke ser rekkevidden av
Slike diskusjoner er ofte like informative og nyttige som musikkanmeldelsene i vg ... eller biltemaolje-diskusjoner på div mc-forum.

Toven

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Toven »

Skjønner litt mer kanskje, og får et overblikk over ting som skjer i den store verden. Så er det jo også hvordan nyhetsmediene vinkler saker også, men jeg forholder med til de vanlige medier (vg, aftenposten, aljazera, liveleak).

Om dette var et lite stikk mot meg:
Meninger de har kopiert fra en eller annen nyhetsartikkel, og som de synes ser bra ut ved første øyekast, men ikke ser rekkevidden av
Så ja, det er fort gjort å lese over en sak uten å sjekke hva slags avis som har artikkelen (kan vel være litt lat der).

Om diskusjonene vi har her er meningsløse, javel, det er nå et forum hvor vi som er medlemmer kan diskutere ting...
Det er nå lov å ha meninger som kanskje er annerledes enn andre :vs

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

Toven skrev:Skjønner litt mer kanskje, og får et overblikk over ting som skjer i den store verden. Så er det jo også hvordan nyhetsmediene vinkler saker også, men jeg forholder med til de vanlige medier (vg, aftenposten, aljazera, liveleak).

Om dette var et lite stikk mot meg:
Meninger de har kopiert fra en eller annen nyhetsartikkel, og som de synes ser bra ut ved første øyekast, men ikke ser rekkevidden av
Så ja, det er fort gjort å lese over en sak uten å sjekke hva slags avis som har artikkelen (kan vel være litt lat der).

Om diskusjonene vi har her er meningsløse, javel, det er nå et forum hvor vi som er medlemmer kan diskutere ting...
Det er nå lov å ha meninger som kanskje er annerledes enn andre :vs

Nææh .... ikke spesielt til deg, mere en generell betrakning. Diskusjoner om såpass store emner som "krig og kjærlighet og sånn" bærer ofte preg av at man sitter midt i sin egen lofylte navle når man kommer med sine visdomsord.

Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev: Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det.
Interessant vinkling jhn, vet du kanskje mer enn oss når det kommer til meninger eller uttalelser til/fra disse eks-meldemmene? :-k

Når en ser noen av uttalelsene på "andre siden" kan en virkelig begynne å lure på hva som som feiler folk. Å flere av oss er kanskje glad for at de forblir eks-medlemmer :vs

Online
mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av mekkern »

LordShaft skrev:
Når en ser noen av uttalelsene på "andre siden" kan en virkelig begynne å lure på hva som som feiler folk. Å flere av oss er kanskje glad for at de forblir eks-medlemmer :vs

Da synes jeg det er noe rart at du faktisk velger å gå dit for å lese hvis det er så ille.......... :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
jhn skrev: Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det.
Interessant vinkling jhn, vet du kanskje mer enn oss når det kommer til meninger eller uttalelser til/fra disse eks-meldemmene? :-k

Når en ser noen av uttalelsene på "andre siden" kan en virkelig begynne å lure på hva som som feiler folk. Å flere av oss er kanskje glad for at de forblir eks-medlemmer :vs
Sannsynligvis vet jeg ikke mer enn de fleste andre, men de grunnene som ble brukt for å utestenge enkelte holder ikke i min verden.
Om jeg skulle være mere konkret enn dette, blir nok jeg også utestengt. Det skal ikke mere til.

Ikke helt renhårig å si noe sånn uten å si hvem og hvilke uttalelser du sikter til, og hvem du snakker på vegne av ... synes jeg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

mekkern skrev: Da synes jeg det er noe rart at du faktisk velger å gå dit for å lese hvis det er så ille.......... :scratch

Jeg går ikke over der for å lese, jeg holder meg langt unna av flere grunner. Men fikk et lite tips om at jeg ble pratet om der inne, å valgte å gløtte inn hva det var for noe.
Nå var det harmløs morro på min bekostning så det gikk helt fint. Men den lavpanna, hjernedøde og skremmende oppførselen jeg så i et par andre tråder sjokkerte meg litt.
Tenke seg til at voksne folk kan være så satans tjukk i hodet :-k



Note4
Sist redigert av LordShaft den 14 sep 2015, 21:32, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev:
Ikke helt renhårig å si noe sånn uten å si hvem og hvilke uttalelser du sikter til, og hvem du snakker på vegne av ... synes jeg
Ja det blir feil å prate på vegne av andre enn bare meg selv, så skal moderere meg. Klumsete formulering. Jeg er veldig glad for at noen, ser ingen grunn til å nevne navn/nick forblir eks medlemmer.

Men jeg er helt enig med deg. Det er noen få medlemmer jeg er litt forundret over er blitt utestengt. Men jeg har en liten mistanke om at det foreligger god nok grunn, som verken jeg eller du kjenner til :sk?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
jhn skrev:
Ikke helt renhårig å si noe sånn uten å si hvem og hvilke uttalelser du sikter til, og hvem du snakker på vegne av ... synes jeg
Ja det blir feil å prate på vegne av andre enn bare meg selv, så skal moderere meg. Klumsete formulering. Jeg er veldig glad for at noen, ser ingen grunn til å nevne navn/nick forblir eks medlemmer.

Men jeg er helt enig med deg. Det er noen få medlemmer jeg er litt forundret over er blitt utestengt. Men jeg har en liten mistanke om at det foreligger god nok grunn, som verken jeg eller du kjenner til :sk?
:-k Vet ikke helt hva jeg skal si til dette (jeg er kanskje omsider blitt temmet :redface )
... bortsett fra at jeg ikke har sånne mistanker.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Det er nok mulig du vet mer om utestengelsene enn jeg gjør, eller kanskje kjenner noen av de som har blitt utestengt. Uansett får jeg håpe at folk ikke blir lempet ut av dette forumet uten grunn eller syltynt grunnlag :eh :[-X

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Olav K »

Er nok ikke lenge før denne tråden blir stengt, og noen får en styrende PM! :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

Olav K skrev:Er nok ikke lenge før denne tråden blir stengt, og noen får en styrende PM! :-)å
Sikkert høyst fortjent ... eller hva? :vs

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Olav K »

jhn skrev:
Olav K skrev:Er nok ikke lenge før denne tråden blir stengt, og noen får en styrende PM! :-)å
Sikkert høyst fortjent ... eller hva? :vs
En real smekk over fingrene er sjelden ufortjent :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

Så en reportasje på Dagsrevyen eller TV2-nyhetene en kveld, fra Aleppo.
Der så det høyst fredelig ut, studente var opptatt med eksamensforberedelser, butikkene var åpne og livet gikk sin vante gang.
Bortsett fra noen få bydeler der hæren hadde vært nødt til å rydde opp.
De som ble intervjuet var selvsagt glade for at regimet og hæren gjør hva de kan for å beskytte land og innbyggere mot terrorister og ekstremister.
Og de som valgte å flykte utenlands, hadde bare seg selv å takke for at de hadde havnet i unåde.

Hva om det er disse studentene som har rett ?
Er egentlig Vesteuropas omsorg for syriske flyktninger bare ett velregissert spill, kanskje for å skaffe Europa mere billig arbeidskraft ?
Hvorfor tar vi ikke imot negere med den samme gleden og omsorgen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Geiroe »

Fordi de angrep ikke ambassaden vår, og brant flagget vårt i Damaskus 2011. :[-X =; :mk
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar