Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av AJ »

Jaja...
Noen gir seg ikke.
jhn har fått vondt i magen. Av å så og si daglig være inne på MCsiden.no? Hvis så er tilfelle skal jeg gjerne bidra med mitt til å kurere plagene hans. Om han ikke greier å holde seg vekk, så skal jeg hjelpe ham.

At en voksen kar som jhn antakelig helt bevisst bryter forumreglen 11 om ikke å gjengi på åpnet forum hva som skrives i PM, får så være. Han greier heller ikke å la være sine stikk mot MCsiden slik han har gjort i denne tråden og prøvd på jevnlig tidligere også.
Hvorfor ikke bruke forumet slik andre gjør? Hvorfor stadig komme tilbake til noe han selv ikke er direkte berørt av? Hvorfor stadig vekk prøve å presentere et bilde av virkeligheten om hvordan forumet administreres som ikke stemmer slik han legger det fram? Hvorfor bruke et forum som åpenbart irriterer ham mer enn godt er?

Jeg har slett ikke vondt i magen, slik jhn har. Men jeg er mektig lei av karakterer som denne karen.
Han har gjengitt deler av innholdet i en PM jeg sendte ham. Brudd på forumregel 11 betyr utestengelse. På ubestemt tid.
Om denne utestengelsen fører til diskusjoner og om hvor forferdelig MCsiden.no drives, kommer jeg sterkt til å vurdere å stenge forumet. Jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på å drifte et forum hvor noen med en annen agenda enn å dele felles MC-interesse gjentatte ganger prøver å trekke ned og i tvil hvordan forumet drives.

En eventuelt nedstengning vil bety at medlemmene her inne må finne seg andre arenaer for det fellesskapet de har bygd opp her inne – om det er interesse for det.
Og Norges mest aktive forum for MC-folk vil være historie...
Jeg har mer enn nok annet å bruke tiden på, om noen skulle lure på akkurat det.

Jeg gidder rett og slett ikke bruke en fin høst til formålsløse diskusjoner om forumdriften her inne av folk som åpenbart ikke har tid og tanke for annet, når høstmørket senker seg.

Så får vi se hva som skjer.
Kommende helg er et spådd bra vær.
Da legger jeg ut på det som kanskje blir sesongens siste langtur. Alene. For hvem vil vel legge ut på tur med en forumnazi med nord-koreanske despottendenser :scratch :-)å ... ?

Litt luft i hjelmen er bare av det gode. Også med tanke på MCsidens framtid.
Kanskje er tiden inne for å finne på noe annet?

Vi får se...
Det skal visstnok fortsatt bli fint vær til helgen :-) ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

jhn får åpenbart ut fra egne uttalelser vondt i magen og har hatt dette i over et døgn. Dr.Greve tåler regelrett ikke trynet på AJ og vil ikke en gang la seg fotografere samens med han. Men allikevel klorer også han seg fast her inne for å bidra med godt innhold. Vi er forskjellige alle sammen men hadde det vert MEG som drev dette forumet (noe jeg aldri hadde maktet slik det er nå) så hadde jeg ragert akkurat som AJ i dette tillfellet. Jeg har vert med på og drifte flere forum rundt om på nett og forum er ikke noe demokrati. Det er ene og alene forumeieren sammens med moderatorene som setter reglene for hvordan det skal være.

Jeg har vel vert på treff samens med flere her inne, også AJ. Hyggelige oppegående mennesker alle sammen. Jeg tviler heller ikke på at jhn og andre er meget hyggelige og oppegående mennesker i virkeligheten. Men når man får rett i fleisen at man ikke vil bli avbildet sammens med AJ med forumbanneret så kan jeg vel heler ikke helt se hvorfor man på død og liv skal klore seg fast her inne? Er det bare meg som mener det samme?

Merker rett og slett jeg begynner å bli mektig lei selv og etter at jeg ble moderator her inne har jeg sett en litt annen side enn den jeg så som sortkledd. Nå nærmer PMS sesongen seg og av erfaring vil dette bli enda værre. Jeg må ærlig inrømme at jeg stortrives her inne. Jeg har truffet mange flotte mennekser og aldri før har jeg blitt kjent med så mange som det jeg har blitt de siste to årene. Det er nesten så det blir litt for mange og holde styr på til tider. Alle jeg har truffet er skikkelig hyggelige mennesker jeg fint kunne overlevd sammens med på tur over flere dager, noe jeg også har gjort med mange. Ja.., tenke seg til.. også AJ.

For de som kjenner meg så har jeg ALDRI vert en som har tatt parti eller en som pynter særlig på sannheten. Jeg sier det jeg mener. Av forummessige hensyn så hadde det jo vært enklest for meg å vert enig med mine "forumkamerater", men jeg må bare si at jeg stiller meg fullt og helt bak AJ sin avgjørelse denne gangen.

Jeg driter en lang en i om dette vil skaffe meg uvenner og jeg driter også i om noen få vil mene at jeg er blitt "hjernevasket" av menigheten, eller AJ. Dette blir bare for dumt. Jeg har meldt meg ut av flere forumer selv tidligere og hvis AJ velger og legge ned hele greia så skal jeg jaggu meg leve med det også. Jeg skjønner han rett og slett veldig godt. Det tar av erfaring mye tid og drifte ett slikt forum. Når det attpåtill kommer tilbakevendende problemer som krever flere ti-talls PM'er/poster etc. frem og tilbake med bare kverulering så tar dette på. Når man ved siden av dette betaler for driften av forumet fra egen lomme så skjønner jeg godt at det sitter langt inne og fortsette.

Den dagen jeg ikke skulle tåle trynet på AJ eller generelt ikke like meg her inne, så lar jeg bare vær og logge meg inn. Hvorfor i huleste skal jeg bare fortsette å klore meg fast når jeg ikke trives med forumet eller de som drifter det? Hvorfor skal jeg logge meg inn på et forum som gir meg vondt i magen? Jeg forstår det rett og slett ikke.

Natta... :mk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Så...pga en liten sleivkommentar har vi mistet jhn og muligens DrGreve (sistnevnte av egen vilje isåfall), to av de med mest interessante poster innpå her. :scratch :sorry

Synes dere virkelig ikke at dette er "litt" i overkant reaksjon?

Som Lorden har jeg også vært å lest litt på "the dark side", og sitter igjen med samme konklusjoner. For det meste greie folk der med mye kunnskap og humor i bøttevis. Samtidig skjønner jeg veldig godt at enkelte der ble bannet, og tror ikke akkurat at jeg hadde passet inn der. :knegg Men i dette tilfellet synes jeg det er veldig synd at det ikke går an å gi hverandre ørlite slingringsmonn.. jhn er ikke akkurat en bruker jeg hadde sett for meg skulle bli utestengt herfra.

"Hvorfor ikke bruke forumet slik andre gjør?"
Enkelte her inne har mistet gode forumkompiser pga det de mener er for streng moderering. Dere har tatt kontroversielle avgjørelser, da må dere også tåle at folk ytrer sin misnøye en gang i ny og ne, og la det passere i stillhet, istedenfor å hive ut folk for bagateller. Nå ser det ut som også jeg har mistet noen jeg har sett på som gode forumkompiser som både har hjulpet mange på forumet, og virkelig bidratt til å sette farge på diskusjoner. Rett og slett forjævlig. :sorry

Så ja, jeg kan absolutt forstå enkelte tidligere utestengelser, men dette var totalt unødvendig... :[-(
For deg som medlem er slike diskusjoner underholdning. For oss som moderatorer og spesielt AJ er slike diskusjoner trøttsomme og gørr kjedelige da det stort sett er AJ som hele tiden må gå i forsvar. Sorry, men et medlem ser ikke alltid det store bildet slik vi moderatorer ser det. Vi følger med døgnet rundt. Vi deler PM'er fra brukere på internforumet for diskusjon. Vi diskuterer hva som bør gjøres, strategi, forumregler og en drøss annet. Det skjer mye på internforumet som ikke vanlige medlemmer ser. Ja det har faktisk forekommet ganske så alvorlige ting til tider. Vi må holde en viss standard og være litt strenge til tider, eller så kan det gli helt ut. Spesielt med tanke på hvor mange meldemmer vi faktisk er her inne.

Når de samme diskusjonene dukker opp gang fra gang fra stort sett de samme menneskene hver eneste gang vinteren melder sin ankomst så blir det rett og slett j**** trøttsomt og kjedelig. Men forstår at andre kan more seg litt over slike diskusjoner.

Dessuten så var det i dette tillfeller et klart brudd på regelen om og dele det som skrives vias PM i offentlig fora. Noe som ga en god grunn til utestengelse.

Nå har jeg ikke spesielt lyst til å snakke videre om jhn da han er utestengt i følge AJ og ikke kan forsvare seg. Men utestengelsen er helt i tråd med reglene. Hvis man liker at private PM'er blir publisert på offentlig forum så er vel kanskje du den enste som mener det. Personlig synes jeg det er viktig og slå ned på slikt. Hvis ikke blir det bare tullball alt sammen.

Det er jo ikke slik at antall poster og bilder fra flotte turer gjør en til et "viktigere" medlem enn andre. At man evt. for noen mister en god forumkompis er jo trist, men man velger jo stort sett sin egen skjebne.

Grunnet den lille uroen som har vert, så har jeg brukt hele to timer nattestid på dette. Ikke så mye i offentlig forum, men i internforumet. Jada.. det har jeg valgt selv og stort sett er det nyttige og inspirerende ting som blir tatt opp eller må fikses, men slike trøttsomme diskusjoner er bare helt pyton og helt bånn i bøtta. Demotiverende er det også og det er nok noe av grunnen til at AJ begynner å tvile på om dette er liv laga.

Vi skal ta en diskusjon om dette på internforumet de nærmeste dagene.

EDIT:
Det skal sies at det kun gjelder noen ytterst få medlemmer. 99% av den aktive medlemsmassen er fantastiske mennesker. Diskusjoner angående hvor ille dette forumet drives og hvor "teit" AJ er startes ofte av noen få utvalgte. Man starter lett med en ledende kommentar. Noen andre biter på og vips så får man et prodblem man må bruke masse tid på og få ryddet opp i. Vi må vise til regler/sitater og man føler nærmest man må ha DNA bevis for å kunne hive ut medlemmer herfra. Det er rett og slett ikke måte på hvor langt enkelte kan gå for å klore seg fast i et forum dem missliker.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Det er nettopp det.. det er ingen som trenger å gå i forsvar.. overse det og gi faen, så hadde det blitt glemt i løpet av dagen uansett. :scratch Hvis jeg går lenge uten å spise blir jeg sur og grinete og kan gjerne slenge litt med kjeften, men 99% av tiden er jeg rimelig grei å ha med å gjøre (greit 95% da for å være pinlig nøyaktig :knegg ) Jeg tviler på mange prosent av jhn's innlegg går til angrep på ledelsen her?

Ja, det skjer sikkert mye i kulissene også, men det er også en av grunnene til av vi vanlige medlemmer blir skeptiske, for vi får ikke vite noe som helst... Vi bare ser medlemmer forsvinne, og dere sier det er med god grunn. Vi får ikke vite begrunnelsene og om det faktisk var en god grunn. Hadde det vært full åpenhet om nøyaktig hvorfor folk ble utestengt, så hadde det kanskje blitt forståelig for folk flest, og det hadde neppe kommet så sterke reaksjoner. Som sagt er jeg enig med flere av utestengelsene, men akkurat denne virker totalt unødvendig.

Selv ante jeg ikke noe om den regelen der en gang, og så lenge det kun er den jeg skriver pm'en til som deler den offentlig, så er det jo ikke noe farlig? En står vel for det en skriver? Ser virkelig ikke problemet. :[-(
En veldig forenklet løsning dette som kun fungerer i en fantasiverden.

Hvis du vil vite hvorfor et medlem ble kastet ut så kan du jo bare kontakte medlemet? JEG kommer vertfall aldri til å gjengi noe som helst i offentlig fora om grunner rundt utestengelser så sant det da ikke fremgår tydelig av postenes innhold. Hva tror du skjer hvis jeg kastet deg ut og skrev offentlig at du ble kastet ut fordi du brøt regelen om å ikke poste spam? Tror du ikke dette hadde skapt diskusjoner? Hvorofr skal man diskutere noe som ikke har noe med forumets agenda å gjøre? Kan man ikke som du selv sier bare "gi faen"?

Ser du ikke problemet med regelen om å ikke dele PM'er via offentlig fora?

La oss si du skriver en PM til meg hvor du mener at vi kanskje ikke bør dra sammens med medlemX, da han er litt treig og ikke holder følge. Jeg tar vare på PM'en og brått en dag så havner vi i en diskusjon hvor vi blir "uvenner". Da kan jeg jo bare dra frem trumkortet med å sette deg opp mot et anet medlem og lage et harabal uten like. Dette var bare et enkelt eksempel. Du kan sikkert tenke deg selv hvordan dette kan missbrukes hvis man er ute etter "bråk" og vil ødelegge.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av mortenolb »

Altså herregud. Jeg skjønner ikke problemet her. Hva jhn har skrevet har jeg ikke fulgt så mye med på, og hva angår DrGreve så ble jeg sykt overrasket over den posten han kom med. Ikke bare er det totalt unødvendig å skrive det, selv om han får lov til å mene det så mye han vil, men det var jo ikke noe annet enn å be om det. Jeg synes ærlig talt det var ganske barnslig, og tror ikke jeg har hørt noen si noe sånt siden barnehagen.

Jeg tror dette er det av forumene jeg frekventerer som har absolutt størst takhøyde for hvor mye usakligheter som blir godtatt, og hvorfor voksne folk skal gidde å bruke tid på å drive og diskutere såpass trivielle ting med en så seriøs tone fatter jeg ikke.

Om jeg synes noen av utkastelsene er unødvendige og om mulig en litt drøy reaksjon, joda, men dette er ikke mitt forum, og det er ikke jeg som har laget reglene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Altså herregud. Jeg skjønner ikke problemet her. Hva jhn har skrevet har jeg ikke fulgt så mye med på, og hva angår DrGreve så ble jeg sykt overrasket over den posten han kom med. Ikke bare er det totalt unødvendig å skrive det, selv om han får lov til å mene det så mye han vil, men det var jo ikke noe annet enn å be om det. Jeg synes ærlig talt det var ganske barnslig, og tror ikke jeg har hørt noen si noe sånt siden barnehagen.

Jeg tror dette er det av forumene jeg frekventerer som har absolutt størst takhøyde for hvor mye usakligheter som blir godtatt, og hvorfor voksne folk skal gidde å bruke tid på å drive og diskutere såpass trivielle ting med en så seriøs tone fatter jeg ikke.

Om jeg synes noen av utkastelsene er unødvendige og om mulig en litt drøy reaksjon, joda, men dette er ikke mitt forum, og det er ikke jeg som har laget reglene.
jhn ble kastet ut da han delte hele eller deler av en PM på offentlig fora. Dette er brudd på en regel vi slår hardt ned på. Dr.Greve sitt utsagn føyer seg bare inn i rekken over utsagn vi har fått via PM fra noen få brukere. Men tror det er første gang jeg leser det i det offentlige forumet. Uansett, så vidt meg bekjent så er det ikke tatt stilling til dette ennå. AJ ligger nok og sover på saken muligens.

Nei... det er ikke alt man skal forstå mortenolb.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Så litt åpenhet fungerer kun i en fantasiverden? Mens hysj-hysj i internforum fungerer jo strålende som vi ser... :roll Ved tidligere utkastelser har jo andre medlemmer postet på vegne av de om hvorfor de ble kastet ut, og de utkastede medlemmene har postet på BAN at de ikke forstår utkastelsen og gjerne at de ikke har fått noe konkret grunn. De har bare prøvd å logge på, og da har de fått opp at kontoen er utestengt. Da hjelper det ikke som du sier å bare spørre de hvorfor de ble kastet ut. Selvfølgelig er det mest sannsynlig pur faenskap for å så tvil om ledelsen, og de vet sikkert godt hvorfor de ble kastet ut, men er ikke lett å vite hva en skal tro når ingen vil komme med noe uttalelser.

Hva tror du hadde skjedd om du kastet meg ut uten å si noe, tror du det hadde skapt mindre reaksjoner enn å være ærlig og si det som det er "X er nå kastet ut pga kommentarer som "..." "..." eller for å ha brutt x regel etc. Jeg hadde laget en post med bannede medlemmer og nøyaktig hvorfor, da hadde dere sluppet alt av rykter og mye av klagingen.

Dere kaster folk ut av fellesskapet, og vi blir forhindret fra å ha kontakt med de. Selvfølgelig bør vi få vite hvorfor, og det bør være en rimelig god grunn for å gå såpass drastisk til verks. (Ikke at det skal være like vanskelig som å hive ut Mullaen, men vi trenger ikke være helt Per Sandberg heller)

Nei jeg ser ikke på det med pm som et så stort problem at det krever en regel med utkastelse som følge... Har du et sånt sikkerhetsnett i virkeligheten der venner blir forvist fra landet dersom de sier videre noe du har sagt i fortrolighet? Nei dette her virker som en fillegrunn som ble brukt kun for å få en gyldig grunn etter reglene til å endelig bli kvitt en som viste litt misnøye. :[-(

Enig i at DrGreve sin kommentar var ganske så ufin, men denne utkastelsen, på så svakt grunnlag, skaper naturlig nok sterke reaksjoner.

Det er ikke bare Lordens framtid det spøker for her. :[-(
Hva som skjer på BAN aner jeg ikke så den biten lar jeg ligge.

Alle som blir kastet ut har fått en grunn via e-postadressen dem har oppgitt. Nå har ikke jeg rettigheter til å stenge ute brukere, men begrunnelse skal bli sendt til alle. Grunnen til at denne begrunnelsen evt. ikke kommer frem kan være at man ligger inne med feil epostadresse eller noe. Dette har jeg ikke oversikt over.

God grunn?
Man bryter åpenbart en forumregel man har sagt seg villig til å følge ved registrering av medlemsskap. Det er mer enn god nok grunn for meg. Man er også som medlem pålagt å sette seg inn i reglene for forumet. Om regelsn skal være der eller ikke er en diskusjon jeg ikke akter å ta her og nå, annet enn at jeg mener at dne bør være der.

Det er ingen som har kastet ut Dr.Greve ennå så vidt meg bekjent og jeg aner ikke helt hva som skjer der. At det spøker for LordShaft til fremtid er nok bare en fornemmelse du har fått. Han har da vel ikke gjort noe galt her? Ennå vertfall...

Det er kun jhn som er kastet ut så langt.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Olav K »

Det er vel ikke det at Lorden forventer å bli "kastet" ut. Er vel det at han (som endel andre) ikke helt ser gleden ved å være her lengre.
Og en ting er helt sikkert: MCsiden vil nok fungere utmerket uten enkeltmedlemmer. .. men det er like sikkert at det blir litt mindre interesant uten folk som Lorden, Dr.Greve, Jompa osv...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Bjerknes, du må se på hvorfor jhn valgte å publisere deler av en pm. Det er for at han fikk en pm som kunne tolkes som en siste advarsel.

Si at han ikke hadde publisert noe fra en pm, var den pm'en bare en tom trussel? Eller var det et annet grunnlag som gjorde at han stod i fare for å bli kastet ut?

Nå er jeg på jobb, men det kommer et lengre innlegg fra denne kanten så snart jeg har tid

Note4

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av DrGreve »

Hvor står det at jeg ikke tåler synet av AJ? Jeg så han flere ganger på Norgestreffet uten at jeg fikk noen brekninger. Grunnen til min aversjon går på reaksjonsmønsteret når han møter kvist.
Forumet har mistet et utall medlemmer som har beriket fellesskapet siden jeg ble medlem i 2011. Noen har forlatt av fri vilje, andre har blitt kastet ut. Felles for de aller fleste er at de har vært offer for en forumledelse som har et reaksjonsmønster som ikke henger på greip.
Slik jeg ser det er det ytterst få det har vært grunnlag for å kaste ut. og ja, ytterst få har fortjent en utkastelse, Jhn fortjente det IKKE.
Vi husker alle kommentaren "drit og dra" hvor Palma fikk et helvetes pes fra AJ fordi han tolket kommentaren feil. At tolkningen var basert på hva som skrives på andre forum forsterker mitt inntrykk av sjefen.
Palma er borte og etter det jeg kan se er hele bloggen hans fjernet.
Forumreglene ble endret for en tid tilbake. En voksen person som står for sine meninger må tåle at deler av en personlig melding blir offentliggjort på forumet uten at det burde føre til utkastelse. Mener forumledelsen at de har en god sak burde de tåle at ting blir brakt opp til overflaten og ta en saklig diskusjon rundt det, men her ryddes det i rekkene over en lav sko i håp om at det ting går i glemmeboka.
At ett forum ikke er et demokratisk samfunn er forsåvidt greit, men reaksjonen må uansett stå i forhold til hva som oppfattes som akseptabel oppførsel ellers i samfunnet. I min verden er det enkelt, en ytring/ mening skal ikke være injurierende, rasistisk, blasfemisk eller pornografisk skal og bør ikke aksepteres, alt annet bør tåles selv om man ikke alltid er enige med ytringen.
Og ja, min reaksjon i går kveld var i overkant krass, men substansen i min kommentar står jeg uansett ved. Jeg ble eitrende forbannet over at nok et medlem som har gitt meg mye ved sin tilstedeværelse på forumet uten påviselig grunn er blitt kastet ut.
Det som er det mest skremmende er at hver gang dette skjer, så skjønner ikke ledelsen at dette fører til at forumet taper sin verdi. AT med sine kunnskaper om Triumph er borte, Intruder med sin lune humor er borte, Palma med sine mekaniske kunnskaper er borte og en rekke andre har forlatt dette forumet stille og rolig og flere har valgt å melde seg inn "i det andre" forumet. Grunnen til at jeg ikke har valgt å være aktiv på BAN er todelt. Det ene er at jeg ikke liker layout og grensesnitt, som jeg syns er rotete. Det andre er at mcsiden har medlemmer som gir av seg selv på både godt og vondt, mange flotte turskildringer, bilder og diskusjoner. Nå er en av de beste retorikere borte og forumet har mistet enda en dimensjon.
Når skal sjefen lære og hvem blir neste offer for en vilkårlig og premenstruell reaksjon?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Toven

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Toven »

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Trivelige folk som flykter fra krig og elendighet, og får bo i et trygt samfunn uten bomber... Synd at noen ødelegger for de som virkelig er takknemmelige for å ha kommet til et annet land.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av AJ »

Det du er innom i posten din har jeg svart på så mange ganger tidligere her i forumet og tar ingen ny runde på det.

Men nevner dette, bare sånn til opplysning:

Bloggen til Kmann er ikke slettet og heller ikke endret på noen som helst måte av meg eller noen av de andre moderatorene.
Du finner den her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=200386#p200386" onclick="window.open(this.href);return false;
DrGreve skrev:Palma er borte og etter det jeg kan se er hele bloggen hans fjernet.
Et forsøk på å få folk til å tro at vi stenger og sletter poster og tråder over en lav sko her inne :scratch ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

Sitter opptatt nå, men når man kaller noen for despotisk og maktesjuk samtidig som man ikke vil la seg fotografere sammens med fyren, så kan jeg vel ikke akkurat si at jeg føler det er giftemål på gang.

Men dette blir bare nok en ustanselig diskusjon om hvordan dette forumet skal styres og det gidder jeg rett og slett ikke.

For konkrete tillfeller kontakt AJ eller den som har utelukket medlemmet. Jeg har ikke rettigheter til å stenge noen ute. Men ser at jeg gjerne skulle hatt den muligheten.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av DrGreve »

Nå har jeg ingen intensjon om å få folk til å tro noe som helst, jeg stoler på at folk gjør opp sin egen mening uten påvirkning fra meg.
Jeg har også, i motsetning til deg, evnen til å ta selvkritikk.. Jeg søkte på palma og fant ingen blogg. At han hadde et annet nick var blåst ut av min hukommelse. Min feil.
Til Bjerknez, jeg skal spare deg for bryderiet, jeg ber herved om at min konto deaktiveres.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Tommas »

Jeg er ganske "forum-vant", og det er relativt god takhøyde her inne. Diktatorisk tvangstrøye er dette i internettsammenheng utrolig langt unna..
Det er også en mye mindre andel "støy" en på de fleste andre forum. Sorry men sant, slikt kommer ikke av seg selv.
Om man ikke moderer (og i noens øyne litt strengt), så sklir det utrolig fort ut. I det minste på et såpass aktivt forum.

Alt er lettere om det kun er en liten menighet på 10-15 stykker som skriver, men antall poster her inne krever en fast hånd.

Se feks på motorsyklistenes facebook side, hvor "nesten" ethvert spørsmål ender opp med krangel og dissing eller forsvar av Biltema...

Fra mitt enkle ståsted så kan jeg ikke skjønne at man trenger MER frihet og takhøyde enn man har her - eller at man i det minste ikke klarer å holde seg innenfor det relativt generøse spillerommet man har blitt tildelt?

Håper ingen slutter å poste her, siden dette (imho) uten unntak er den beste Norske mc-landingsplassen på nett.

Svar