Skilt plutselig borte?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Skilt plutselig borte?

Legg inn av jongsanim »

Skulle kjøre hjem i dag så var plutselig skiltet mitt borte :eh

Hvor kan jeg finne info om den er begjært avskiltet? :-/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6955
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:Skulle kjøre hjem i dag så var plutselig skiltet mitt borte :eh

Hvor kan jeg finne info om den er begjært avskiltet? :-/
Stjålet...?
Meld fra til politiet så får du vite det!

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av jongsanim »

kjellv skrev:
jongsanim skrev:Skulle kjøre hjem i dag så var plutselig skiltet mitt borte :eh

Hvor kan jeg finne info om den er begjært avskiltet? :-/
Stjålet...?
Meld fra til politiet så får du vite det!
Ringte 02800, det var ikke noe info på at den skulle vært avskiltet, så jeg ble satt over til OS og meldte det stjålet.. Så i morgen må jeg på politistasjon og anmelde det... Blir morsomt å kaste bort den tiden :-/

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av Snikendeugle »

Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Bare gå til SVV så kan de fikse nytt for deg over disken. Jeg fikk ihvertfall det på dagen når jeg mistet mitt i fjor på vestlandet.

Du må forresten printe og fylle ut et tapt skilt skjema, som finnes et eller annet sted på SVV sine sider (eller var det politiet?).


Deretter fester du det nye skiltet med monsterbolter slik jeg har gjort :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av jongsanim »

Snikendeugle skrev:Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Bare gå til SVV så kan de fikse nytt for deg over disken. Jeg fikk ihvertfall det på dagen når jeg mistet mitt i fjor på vestlandet.

Du må forresten printe og fylle ut et tapt skilt skjema, som finnes et eller annet sted på SVV sine sider (eller var det politiet?).


Deretter fester du det nye skiltet med monsterbolter slik jeg har gjort :)
Takk! Printer ut skjemaet og tar det med, så er jeg ihvertfall sikker ;)

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av PCP »

Snikendeugle skrev:Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Bare gå til SVV så kan de fikse nytt for deg over disken. Jeg fikk ihvertfall det på dagen når jeg mistet mitt i fjor på vestlandet.

Du må forresten printe og fylle ut et tapt skilt skjema, som finnes et eller annet sted på SVV sine sider (eller var det politiet?).
Stemmer, du må fylle ut tapsmelding-skjema fra SVV, og ta med bekreftelse fra politet til trafikkstasjonen.

Men nytt skilt over disk på dagen hørtes forbausende effektivt ut. Jeg driver en god del med dette for bil, enten fordi skiltene har blitt stjålet, skadet, kastet i forbindelsen med skade, makulert av trafikkstasjonen etter 6mnd oppbevaring, ol. Uansett årsak tar det fra bestillingen 3 virkedager å få nye skilter (av og til går det på 2). Det er på Billingstad, dvs Asker og Bærum trafikkstasjon.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av Snikendeugle »

PCP skrev:
Snikendeugle skrev:Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Bare gå til SVV så kan de fikse nytt for deg over disken. Jeg fikk ihvertfall det på dagen når jeg mistet mitt i fjor på vestlandet.

Du må forresten printe og fylle ut et tapt skilt skjema, som finnes et eller annet sted på SVV sine sider (eller var det politiet?).
Stemmer, du må fylle ut tapsmelding-skjema fra SVV, og ta med bekreftelse fra politet til trafikkstasjonen.

Men nytt skilt over disk på dagen hørtes forbausende effektivt ut. Jeg driver en god del med dette for bil, enten fordi skiltene har blitt stjålet, skadet, kastet i forbindelsen med skade, makulert av trafikkstasjonen etter 6mnd oppbevaring, ol. Uansett årsak tar det fra bestillingen 3 virkedager å få nye skilter (av og til går det på 2). Det er på Billingstad, dvs Asker og Bærum trafikkstasjon.
Jeg ble overrasket selv over effektiviteten :P
Dette var på Statens Vegvesen i Sogndal. Der hadde de en skuff full av ubrukte skilter. Skrev bare ut et midlertidig vognkort som jeg fikk med skiltet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6955
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av kjellv »

Det funker nok. Du får nye skilter, nytt nummer!
Biltilsynet og de fleste forhandlere har nye skilter på lager til en hver tid.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av PCP »

Snikendeugle skrev:
Jeg ble overrasket selv over effektiviteten :P
Dette var på Statens Vegvesen i Sogndal. Der hadde de en skuff full av ubrukte skilter. Skrev bare ut et midlertidig vognkort som jeg fikk med skiltet.
Var å viste en ombygd bil på Trafikkstasjonen i Odda for noen år siden, og etter å ha vært på Risløkka/Oslo uken før var det virkelig som å komme til en annen planet. Kan virke som servicenivået er omvendt propesjonalt med befolkningstettheten.. :P :p

Uansett, jeg ser at jeg blandet litt her, for jeg tenkte ikke på at det selvfølgelig var snakk om nytt nummer. Leveringstiden jeg nevnte gjelder for erstatningskjennemerke, med samme nr, som produseres hos tredjepart.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av jongsanim »

Dette ble en positiv dag. Hadde sett for meg time etter time etter time på politistasjonen for anmeldelse og så desto flere timer på Risløkka for skilt og deretter vente en stund på skilt..

Kjørte fra Røa 10:50, til majorstua, anmeldte forholdet og fikk stemplet papir, videre til Risløkka, fikk nye skilt og betalte 55kr, deretter til Røa med et par minutters stopp for å hjelpe biler med å manøvrere seg rundt en trailer med nødblink..

Var tilbake på Røa 11:45... 55 minutter tok det fra start til slutt.. Har ikke helt kommet over det enda :-P

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg tror nok offentlige etater har blitt kurset i effektivitet og service.. :prf
Har opplevd det samme hos flere etater. Når man har snakket med NAV og legger på røret med et smil, er det noe som har skjedd... :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av lefty293 »

koster 65,- :thumleft
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av jongsanim »

Betalte kun 55 o.O

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Skilt plutselig borte?

Legg inn av EasyRider »

Jeg hentet selv nytt skilt i dag, og betalte 55,- kr :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Skilt plutselig borte?

Legg inn av Orion »

Nysgjerrig. Går ut fra dere fikk samme skiltnr som det gamle. Det som ble stjålet kan ikke misbrukes på noen måte med tanke på parkeringsbøter etc hvis det blir montert på lignende sykkel?

Jeg har montert antisklibelegg til møbler under mitt pga vibrasjon. Vurderer å bore et par hull og montere det med skruer, men usikker på om det er nødvendig. Vil folk ha det av får de det vel av uansett. Men går det en småkjekk pappagutt forbi en fredagskveld som skal tøffe seg, er det større sjanse han velger en annen sykkel om det er boltet. Min teori iallefall.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Svar